- Perfektné proporcie a precízne línie na dĺžke 4,54 metra
- Batožinový priestor s objemom 587 až 1470 litrov
- Systematická ľahká konštrukcia a príkladná účinnosť
- Adaptívny tempomat ACC, adaptívna regulácia podvozka DCC a progresívne riadenie na želanie
Bratislava, 07/2013 – Nový SEAT Leon ST kombinuje mladistvý, dynamický dizajn a športový charakter svojich súrodencov s výnimočnou úžitkovou hodnotou. Tretí člen modelového radu Leon poskytuje presvedčivý argument, že vzrušujúci športový charakter a výnimočná úžitková hodnota sa navzájom nevylučujú. Jeho batožinový priestor sa vyznačuje pôsobivou úrovňou variability a vynikajúcou funkčnosťou prepracovanou do najmenších detailov. Má základný objem 587 litrov, ktorý sa sklopením operadiel zadných sedadiel zväčší na 1470 litrov, čo umožňuje prepravovať aj veľmi rozmerné predmety. Dizajn modelu Leon ST ďalej rozvíja typické emocionálne prvky SEAT v kombinácii s vysokou úrovňou kvality použitých materiálov a remeselného spracovania. Jazdné vlastnosti a ovládateľnosť sú rovnako presné a dynamické ako pri modeloch Leon a Leon SC. Bohatú ponuku hi-tech prvkov ako sú napríklad SEAT Full LED – svetlá tvorené LED diódami dopĺňa adaptívny radarový tempomat ACC a adaptívne tlmiče s možnosťou regulácie DCC. Príplatkový balík vybavenia Dynamic Pack obsahujúci DCC a progresívne riadenie zabezpečuje vynikajúcu ovládateľnosť vozidla pri športovej jazde.
Nikto sa už nemusí rozhodovať medzi športovým a praktickým automobilom. Nový Leon ST poskytuje oboje,
povedal Jürgen Stackmann, prezident a CEO SEAT S.A.
Svojim športovým vzhľadom, prekvapujúco vysokou úžitkovou hodnotou a najmodernejšími technológiami Leon ST definuje nový štandard v triede kompaktných kombi – a to za veľmi férovú cenu. Rovnako ako jeho úspešní súrodenci Leon a Leon SC je nový Leon ST perfektným reprezentantom hodnôt značky SEAT.
Okrem výrazne športového vzhľadu jednu z hlavných priorít pri vývoji modelu SEAT Leon ST tvorila mimoriadna účinnosť. Všetky úsporné motory TDI a TSI s objemom od 1,2 do 2,0 litra a výkonovým rozpätím od 63 kW (86 k) do 135 kW (184 k) využívajú priame vstrekovanie paliva a turboprepĺňanie.
Systematicky ľahká konštrukcia – Pôsobivá spotreba paliva je zásluhou aj systematickej ľahkej konštrukcie. V základnej verzii má Leon ST hmotnosť iba 1.233 kilogramov. Tým je iba o 45 kilogramov ťažší ako päťdverový Leon a najľahším kombi vo svojej triede. Napriek tomu Leon ST poskytuje širokú škálu funkčných detailov vybavenia, ktoré výrazne zvyšujú jeho úžitkovú hodnotu pri každodennom používaní. Delené operadlo zadného sedadla sa dá veľmi jednoducho sklopiť priamo z batožinového priestoru, dvojitá podlaha uľahčuje manipuláciu s batožinou. Pri preprave zvlášť dlhých predmetov sa dá sklopiť operadlo sedadla spolujazdca vpredu.
Podarilo sa nám dosiahnuť perfektné vyladenie podvozka, ktoré kombinuje komfort a agilitu,
povedal Dr. Matthias Rabe, výkonný viceprezident SEAT pre výskum a vývoj.
Vo verzii ST má premiéru podvozok DCC spolu s ďalšími vyspelými asistenčnými systémami, ktoré budú postupne k dispozícii pre celý modelový rad Leon.
Jedinečné výrazové prostriedky dizajnu – Vysoko oceňované výrazové prostriedky dizajnu modelového radu Leon boli pre ST ešte ďalej zvýraznené. Aj tu trojrozmerne profilované hrany na bokoch karosérie vytvárajú vzrušujúcu hru svetla a tieňa. Kombi má rovnaké ostré línie a precízne hrany evokujúce energiu a vitalitu ako jeho súrodenci. Zadný previs karosérie, predĺžený o 27 centimetrov, indikuje veľkorysý batožinový priestor, pričom výrazne sklonené zadné okno, elegantne klenutá línia strechy a atletické boky karosérie symbolizujú dynamiku. Technickú eleganciu modelu Leon ST ďalej akcentujú príplatkové SEAT Full LED svetlomety – predné aj zadné svetlá tvorené LED diódami.
http://www.youtube.com/watch?v=asxzwXTMKHI
Sme presvedčení, že dynamický charakter nemusí trpieť na úkor funkčnosti. Nový Sport Tourer dodáva modelovému radu Leon úplne novú dimenziu – dynamická silueta pôsobí napäto a elegantne, no pritom Leon ST poskytuje vysokú využiteľnosť pre prácu a voľný čas, pre rodinu a šport,
povedal Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdizajnér SEAT.
Leon ST je zvlášť jedinečný vo verzii FR. Svojim expresívnym dizajnom prednej a zadnej časti karosérie dáva pojmu športové kombi nový význam.
Dynamické a účinné motory – Pohonné ústrojenstvo nového modelu Sport Tourer je prakticky zhodné s modelmi Leon a Leon SC. Ponuka benzínových motorov je široká a rôznorodá. Základný štvorvalec 1.2 TSI je k dispozícii v dvoch verziách s výkonmi 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). So systémom štart/stop a rekuperáciou energie pri brzdení má verzia s výkonom 77 kW (105 k) kombinovanú spotrebu iba 4,9 litra na 100 km (CO2: 114 g/km). Motory 1.4 TSI s výkonom 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) patria k najmodernejším pohonným jednotkám súčasnosti so spotrebou 5,3 litra na 100 km. Špičkovou benzínovou pohonnou jednotkou je motor 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, vyhradený pre športovú verziu FR. Výkonové spektrum turbodieslov TDI pre nový Leon ST siaha od 66 kW (90 k) do 135 kW (184 k). Základným motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 66 kW (90 k) a rešpekt vzbudzujúcim maximálnym krútiacim momentom 230 Nm. Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm poskytuje kombi SEAT Leon ST veľmi svižnú dynamiku, no pritom so systémom štart/stop a rekuperáciou má priemernú spotrebu iba 4,1 litra nafty na 100 km (CO2: 106 g/km). Športovým vrcholom je motor 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm, montovaný exkluzívne do verzie FR. Napriek vysokému výkonu má priemernú spotrebu 4,3 litra nafty na 100 km (CO2: 112 g/km).
Adaptive Chassis Control DCC a Adaptive Cruise Control ACC – Harmonicky vyladený podvozok umocňuje dynamický charakter nového modelu Leon ST. Presné riadenie zabezpečuje vynikajúcu ovládateľnosť a vodičovi poskytuje jemne diferencovanú spätnú väzbu, pruženie účinne absorbuje nerovnosti ciest všetkého druhu. Pre športovú verziu FR je k dispozícii najnovšia generácia systému adaptívnej regulácie podvozka DCC, ktorá umožňuje nastaviť rozličné režimy prostredníctvom SEAT Drive Profile. V režime “Sport” je Leon ST ešte agilnejší, v režime “Comfort” výrazne pohodlnejší. Zvlášť úsporne vozidlo jazdí v režime “ECO”, okrem toho je k dispozícii aj režim “Individual”. Príplatkový balík vybavenia Dynamic Pack obsahuje DCC a progresívne riadenie s premenlivým prevodovým pomerom, ktoré znižuje ovládaciu silu pri parkovaní a zvyšuje presnosť riadenia pri jazde po kľukatých cestách. Novinkou v ponuke asistenčných systémov pre SEAT Leon je adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control ACC. Systém na báze radaru udržiava nastavenú rýchlosť a predvolený odstup od vozidla idúceho vpredu automatickým zrýchľovaním a spomaľovaním. Rýchlosť jazdy sa dá nastaviť v pásme od 30 do 160 km/h. ACC funguje s manuálnou prevodovkou i s automatickou prevodovkou DSG s dvoma spojkami.
Najmodernejšie asistenčné systémy a systémy infotainmentu – Pre nový SEAT Leon ST je k dispozícii široká ponuka asistenčných systémov. Okrem štandardne dodávanej multikolíznej brzdy pomáhajúcej predchádzať sekundárnym nárazom je to systém monitorovania únavy vodiča a dva systémy na báze kamery – asistent diaľkových svetiel a asistent zachovania jazdného pruhu „Lane assist“. Aj ponuka systémov infotainmentu pre nový SEAT Leon ST je na najaktuálnejšej úrovni. Základom je systém SEAT Easy Connect na ovládanie multimediálnych a komunikačných funkcií, ako aj rozličných funkcií vozidla prostredníctvom dotykového monitora s uhlopriečkou až 5,8 palca (14,7 cm).
Zdroj: Seat
Fotogaléria