Na európskych trhoch patrí nová ŠKODA Octavia Combi medzi kompaktné kombi s najstabilnejšou hodnotou. Tak vidí len nedávno predstavené mladoboleslavské kombi štúdia EurotaxGlass, realizovaná v piatich európskych krajinách. Z porovnania s piatimi konkurentmi vyšla Octavia Combi ako jednoznačný víťaz s predpokladanou zostatkovou hodnotou po troch rokoch až 49 percent.
Najnovšie EurotaxGlass preveril šesť kompaktných vozidiel s karosériou kombi: nová ŠKODA Octavia Combi, Ford Focus Combi, Hyundai i30 Combi, Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW a Renault Mégane Grandtour. Vo všetkých piatich krajinách dosiahla ŠKODA po troch rokoch prevádzky a 90 000 najazdených kilometroch najlepšiu predpokladanú zostatkovú hodnotu. V závislosti od konkrétnej krajiny, motorizácie a stupňa výbavy sa očakáva, že si Octavia zachová medzi 49% a 40% pôvodnej ceny. Novinke, uvedenej nedávno na európske trhy, sa navyše podarilo prekonať už tak veľmi dobré výsledky svojej predchodkyne.
„Nová ŠKODA Octavia Combi ponúka nielen priestor vo svojej najkrajšej podobe, ale je skvelá aj v oblasti zostatkovej hodnoty,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Víťazstvo v štúdii EurotaxGlass hneď v piatich európskych krajinách potvrdzuje kvalitu a stabilnú hodnotu tohto vozidla. To sú vlastnosti, ktoré na modeloch Octavia Combi oceňujú naši súkromní aj firemní zákazníci už od roku 1998. A práve tieto vlastnosti vyniesli v roku 2012 druhú generáciu modelu Octavia Combi na pozíciu najpredávanejšieho vozidla s karosériou kombi v Európe.“
Do hodnotenia boli započítané kritériá ako spotreba a emisie CO2, pomer ceny a ponúkanej hodnoty, kvalita a spoľahlivosť. Svoju úlohu hral aj dizajn a vnímanie značky. Celkovo najlepší výsledok dosiahla nová ŠKODA Octavia Combi v Nemecku, na celosvetovo druhom najsilnejšom trhu značky. Octavia Combi s motorizáciou 2,0 TDI/110 kW a výbavou Ambition sa umiestnila na prvom mieste so zostatkovou hodnotou 49%, zatiaľ čo konkurenti dosiahli v priemere 43%. Na domácom, slovenskom trhu je ŠKODA Octavia Combi s priemernou zostatkovou hodnotou 45% približne o sedem percent vyššie než jeho konkurenti.
Rovnako ako už skôr predstavený liftback, tak aj kombi v sebe zosobňuje silné hodnoty značky: nadčasovo elegantný dizajn, veľkorysú ponuku priestoru pre cestujúcich aj ich batožinu, kvalitu, precízne dielenské spracovanie, rad „Simply Clever“ prvkov, modernú techniku a vynikajúci pomer ceny a ponúkanej hodnoty . „Nová ŠKODA Octavia Combi je skvelým obohatením segmente kompaktných vozidiel s karosériou kombi a našimi zákazníkmi je skvele prijímaná,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva pre oblasť predaja a marketingu.
ŠKODA Octavia Combi má pre úspech značky veľký význam najmä v Európe. Od jej uvedenia v roku 1998 bolo do súčasnosti predaných približne 1,3 milióna vozidiel. V roku 2012 pripadlo na tento model 24% všetkých európskych predajov značky, v západnej Európe dokonca 25%. Bestsellerom je Octavia Combi nielen z pohľadu mladoboleslavskej automobilky, ale aj trhu: v roku 2012 bola najpredávanejším vozidlom s karosériou kombi. V Nemecku, na najväčšom európskom trhu značky ŠKODA, bola Octavia Combi v minulom roku najpredávanejším dovážaným vozidlom.