Niekdajší šampión Formuly 1 Alan Jones sa pochvalne vyjadril o modeli Lexus IS novej generácie a uviedol, že „posunul hranice“ v otázkach jazdnej dynamiky vozidiel tejto triedy. Ambasádor značky Lexus podrobil nový model IS sérii testov na okruhu Motor Sport Park v Sydney, aby sa oboznámil s vlastnosťami tohto športového sedanu ešte pred jeho uvedením na trh.
Dvanásťnásobný víťaz Veľkej ceny uviedol, že vďaka tuhšej karosérii, novému elektrickému posilňovaču riadenia a zdokonalenému zaveseniu kolies je model IS z pohľadu vodiča ešte lepším vozidlom než jeho predchodca.
Vylepšenia sú zjavné pri každej rýchlosti,“ uviedol Jones. „Vozidlo je omnoho tuhšie, takže sa vodičovi okamžite odmeňuje skvelou ovládateľnosťou. Vo Formule 1 musíte mať maximálne tuhý podvozok a všetko ostatné potom ponechať na zavesenie. To platí aj pre model IS, ale našťastie je fantasticky naladené aj odpruženie, takže vozidlo má skvelú priľnavosť bez negatívnych vplyvov na pohodlie pri jazde.
Pri skelete karosérie nového modelu IS sa po prvýkrát uplatnilo lepenie kovov, čo v kombinácii so spájaním laserom s pásovými zvarmi zaistilo vozidlu vysokú celkovú tuhosť. Vďaka využitiu vysokopevnej ocele a hliníka je karoséria o 10 kg ľahšia. Vo všetkých variantoch sa ďalej používa zdokonalené zavesenie kolies, vrátane prepracovaného dvojitého lichobežníkového zavesenia vpredu a nového viacprvkového zavesenia typu multilink na zadnej náprave, čo sa prejavilo na lepších trakčných schopnostiach aj jazdnej stabilite Súčasťou stupňa výbavy F SPORT je adaptívne variabilné odpruženie (AVS), ktoré presne reguluje silu tlmenia predných aj zadných tlmičov v reakcii na najrôznejšie jazdné podmienky a povrchy. Tieto vozidlá taktiež používajú exkluzívne naladenie systému zavesenia kolies a riadenia, v súlade so športovými ambíciami tohto modelového variantu.
http://www.youtube.com/watch?v=Kn0uo1bbJt4&feature=c4-overview-vl&list=PLZ62B8SU7U7k-ih0zsm-2Hxuq3XdgyMtR
Jones doplnil, že pôvab modelu IS sa nevzťahuje len na lepšie dynamické schopnosti, ale aj na zdokonalené stvárnenie dizajnovej filozofie L-Finesse s charakteristickou maskou v tvare vretena alebo možnosť voľby hybridného pohonu.
Na jednej strane ma príjemne prekvapil vzhľad tohto vozidla,“ uviedol Jones, „ale aj nový interiér a hybridná verzia IS 300h, ktorá ponúka nielen skvelú jazdu, ale aj úžasnú spotrebu paliva.
Model IS 300h dosahuje najnižšie emisie CO2 zo všetkých prémiových konkurentov – iba 99 g/km pri spotrebe paliva len 4,3 litra na 100 km.
Jonesove pochvalné komentáre jednoznačne potvrdzujú komplexný prístup, ktorý sa uplatnil pri vývoji nového modelu IS.
Zdroj: Lexus
Fotogaléria