6.9 C
Bratislava
štvrtok, 2 decembra, 2021
- Reklama -

Alfa Romeo 4C prešla severnú slučku Nürburgringu v rekordnom čase

Odporúčame

  • Superšportový automobil Alfy Romeo zajazdil najrýchlejšie kolo na severnej slučke Nürburgringu, tzv. Nordschleife, v čase 8 minút a 4 sekundy. Tento čas predstavuje rekord u automobilov s motormi o výkone pod 250 k a zodpovedá časom dosahovaným výrazne drahšími a výkonnejšími modelmi.
  • Výkonová hmotnosť pod 4 kg/k, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, špecifický výkon 137 k/liter a spomalenie pri brzdení 1,2 g zaručujú, že aj tí najskúsenejší vodiči zažijú za volantom Alfy Romeo 4C celkom ojedinelé pocity.
  • Športové vozidlo 4C bolo vybavené špeciálnymi pneumatikami Pirelli Zero Trofeo, ktoré sú najšportovejšou verziou radu Pirelli P Zero a sú schválené pre použitie na tomto nemeckom okruhu.

Alfa Romeo 4C na Nordschleife, historickej časti okruhu Nürburgring. Dňa 12. septembra sa stopky zastavili na hodnote 8 minút a 4 sekundy, čím Alfa Romeo 4C dosiahla rekordného času medzi vozidlami s motormi o výkone pod 250 k a vyrovnala sa drahším a výkonnejším športovým automobilom. Za volantom vozidla sedel Horst von Saurma, novinár a odborník na tento nemecký okruh.

Test vykonaný na časti okruhu prezývanej ako Zelené peklo je jedným z mnohých, ktoré nový superšport Alfy Romeo absolvoval po celom svete: od -35° C vo Švédsku po +40° C v Abu Dhabi, od púšte v Arizone po svahy hory Etna na Sicílii, od talianskeho okruhu Balocco, kde Alfa Romeo vyvíja a zdokonaľuje svoje vozidlá už od roku 1962, až po Nürburgring.

Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C

Nordscheife využívajú výrobcovia automobilov z celého sveta už niekoľko rokov. Predstavuje totiž veľmi špecifický okruh, ktorý strieda pomalé a rýchle zákruty, rýchle rovinky a tiež stúpania a klesania. Vďaka tomuto charakteru predstavuje vynikajúcu testovaciu trať.

Stručne povedané pre výkonnostné testy Alfy Romeo 4C sa Zelené peklo ukázalo byť doslova ideálnym miestom. Tento športový automobil predvádza svoje vlastnosti najlepšie na trati, kde rýchlosť, krátka brzdná dráha a priečne zrýchlenie hrajú celkom zásadnú úlohu. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,5 sekundy a dosiahne najvyššej rýchlosti 258 km/h. Pri spomalení dochádza k preťaženiu až 1,2 a priečne zrýchlenie v zákrutách dosahuje 1,1 g. To všetko je vďaka optimálnemu rozloženiu hmotnosti na nápravy v pomere 40 % na prednú a 60 % na zadnú nápravu a výkonovej hmotnosti pod 4 kg/liter, čo je hodnota zodpovedajúca skutočným superšportovým automobilom.

Za prvotriednym výkonom stojí tiež mimoriadne vydarená kombinácia nového zážihového preplňovaného motora 1750 Turbo s výkonom 240 k, poslednej generácie dvojspojkovej prevodovky Alfa TCT a voliča jazdnej dynamiky Alfa DNA s novým režimom Race. Nový zážihový preplňovaný štvorvalec 1750 Turbo s priamym vstrekovaním paliva s tlakom 200 bar a hliníkovým blokom valcov dosahuje skutočne pozoruhodných parametrov. Svojim krútiacim momentom a špecifickým výkonom stanovuje v danej objemovej kategórii doslova nové meradlá. Špecifický krútiaci moment činí 200 Nm/l, špecifický výkon potom 137 k/l. Najvyšší výkon pritom dosahuje 240 k (176 kW) pri 6000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 350 Nm poskytuje vozidlu mimoriadnu pružnosť a športový charakter, pretože je dosahovaný v rozmedzí 2100 až 4000 ot./min. Navyše 80 % dostupného krútiaceho momentu je k dispozícii už v 1800 ot./min.

K výkonu Alfy Romeo 4C na Nürburgringu prispeli aj špeciálne pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo, ktoré sú najšportovejšou verziou radu Pirelli P Zero. Menej ako rok spolupráce inžinierov Pirelli a Alfy Romeo priniesol to najlepšie možné riešenie, podobne ako v časoch, keď Juan Manuel Fangio s modelom 159 zvíťazil vo formuli 1. K dispozícii sú dve varianty kolies, 17 palcov vpredu a 18 palcov vzadu alebo 18 palcov vpredu a 19 palcov vzadu. Odlišný rozmer predných a zadných kolies prispieva k lepšej priľnavosti, výkonu, športovosti a presnosti riadenia. Verzia AR Racing ponúka veľkosť 18 palcov vpredu a 19 palcov vzadu, čo mimoriadne vlastnosti modelu 4C posúva ešte o kus ďalej tak na ceste, ako aj na okruhu.

Zdroj: Alfa Romeo

- Reklama -
- Reklama -