/
/
/
Alfa Romeo 4C: výnimočnosť s visačkou made in Italy

Alfa Romeo 4C: výnimočnosť s visačkou made in Italy

Reklama

Alfa Romeo predstavila technické detaily a tajomstvo výroby svojho nového superkompaktného vozidla, ktoré je stelesnením športovosti. Športový duch je hlboko zakorenený v DNA značky Alfa Romeo. Jedná sa predovšetkým o výkon a technickú dokonalosť, ktoré prinášajú maximálne potešenie z jazdy pri úplnej bezpečnosti a tiež úplne originálny a dych berúci štýl.

Konštruktéri Alfy Romeo 4C skombinovali najlepšie technické a výrobné skúsenosti značiek Alfa Romeo a Maserati. Vďaka koncernovej synergii mohli obaja výrobcovia úzko spolupracovať. Došlo ku spojeniu konštrukčného umenia Alfy Romeo a výrobných skúseností značky Maserati. Pre dosiahnutie tohto výsledku bol tiež veľmi dôležitý inžiniersky a technologický prínos ďalších talianskych spoločností, ktoré sa radia medzi lídrov v odbore komponentov pre vysoko výkonné športové vozidlá. Výrobný závod Maserati prináša najvyššiu kvalitu výroby a mimoriadny zmysel pre detail, ktorých je možné dosiahnuť iba vysokým percentom ručnej výroby. Modena a jej okolie, čoby rodisko svetovo najznámejších športových vozidiel, je miestom, ktoré ponúka všetko, čo je na výrobu výnimočných vozidiel potrebné. Tradíciu, technológie, skúsenosti a zo všetkého najviac vášeň, akú predviedol konštrukčný tím Alfy Romeo.

Špičkové materiály pre ideálny pomer hmotnosti a výkonu superšportového vozidla

  • Vysnívaná technika a výkonové parametre.
  • Najmodernejšie materiály kombinujú mimoriadnu tuhosť, odolnosť a nízku hmotnosť.
  • Nízka výkonová hmotnosť – menej ako 4 kg/k – a celková suchá hmotnosť dosahujúca len 895 kg.
  • Monokok z uhlíkového kompozitu váži iba 65 kg.

Alfa Romeo 4C vznikla na „prázdnom papieri“, čo bol nevyhnutný predpoklad pre vytvorenie novej koncepcie superšportového a cenovo dostupného vozidla. Model 4C nebol navrhovaný iba ako exkluzívny športový automobil disponujúci mimoriadnou technikou a výkonom, ale aj ako automobil dostupný pre široký rad priaznivcov značky Alfa Romeo na celom svete. V dôsledku toho museli tvorcovia zohľadniť objem produkcie. Hoci sa jedná o limitovanú výrobu, stále ide o tisíce kusov ročne, čo pre túto triedu vozidiel nie je vôbec obvyklé. Prvotná fáza návrhu bola úplne bez konštrukčných a výrobných obmedzení, v priebehu času sa však začali rysovať konkrétne parametre a nové výzvy. Tou najzásadnejšou bola výkonová hmotnosť zodpovedajúca superšportovému vozidlu, ktorá mala dosahovať menej ako 4 kg/k. Pre dosiahnutie tohto referenčného bodu sa tvorcovia zamerali na výkon, ale s prihliadnutím na prijateľné obstarávacie a prevádzkové náklady. Namiesto nadmerného zvyšovania výkonu sa preto rozhodli vydať cestou znižovania hmotnosti, a to prostredníctvom využitia vysoko moderných materiálov, ktoré kombinujú nízku hmotnosť a vysokú účinnosť. Pritom museli voliť výrobné postupy, vyžadujúce najmodernejšie technológie a remeselnú zručnosť. Vďaka tomuto prístupu sa konštruktérom podarilo dosiahnuť suchej hmotnosti len 895 kg, čo Alfu Romeo 4C robí jedným z najľahších vozidiel na svete. Voz je dokonca ľahší ako mestský automobil a pritom ponúka výkonovú hmotnosť pod 4 kg/k. Aby mohli dosiahnuť takto výnimočnej charakteristiky, museli venovať veľkú pozornosť materiálom a ich chemicko-fyzikálnym, mechanickým a technologickým vlastnostiam, ktoré
naplnia požiadavky na výkon a dynamické správanie. Na výsledných 895 kilogramoch suchej váhy sa podieľa predovšetkým hliník, vysokopevnostná oceľ, odľahčené SMC (sendvič z živicou presýtenou sklenenou tkaninou) a uhlíkový kompozit.

Uhlíkový kompozit

Tajomstvo ľahkosti a dynamického správania Alfy Romeo 4C spočíva vo využití uhlíkového kompozitu, ktorý predstavuje 25% celkového objemu modelu 4C. V súčasnej dobe sa uhlíkový kompozit môže pochváliť najlepším pomerom hmotnosti k tuhosti. A to je dôvod, prečo bol tento materiál zvolený ako základný stavebný materiál monokoku, ktorý tvorí centrálnu nosnú bunku vozu. Toto riešenie, ktoré je využívané u najmodernejších superšportových vozidiel, kombinuje nízku hmotnosť a vynikajúce mechanické vlastnosti. V skutočnosti celý monokok váži iba 65 kg. Monokok bol kompletne navrhnutý špecializovaným tímom Alfy Romeo a vyrobený spoločnosťou Adler Plastic prostredníctvom inovatívneho výrobného procesu, ktorý umožňuje skĺbiť najmodernejšie výrobné technológie a ručné remeselné spracovanie. Vďaka tomu mohla byť technológia predimpregnovaných (živicou presýtených tkanín), ktorá sa využíva u vozov formuly 1, prevedená do sériovej výroby. Alfa Romeo je dnes dokonca jedinou značkou na svete schopnou zabezpečiť výrobu viac ako 1000 kompozitových monokokov ročne. Prepreg s uhlíkovým vláknom je spracovaný v autokláve vo vákuovom vaku. Vďaka tomu monokok dosiahol takej úrovni zaťaženia a dynamického správania, ktorú nie je možné porovnať s žiadnou inou technológiou či materiálom. Uhlíkové vlákna môžu byť usporiadané v optimálnom smere vo vzťahu k pôsobiacim silám, čo umožňuje dosiahnuť parametrov, ktoré by mohli byť u kovu dosiahnuteľné len kombináciou niekoľkých vrstiev a výstuh. Navyše polymerizácia v autokláve umožňuje vyrábať skriňové štruktúry v jedinej výrobnej fáze. Zvyčajne takáto konštrukcia vyžaduje kompletizáciu z niekoľkých komponentov a materiálov v niekoľkých výrobných krokoch. Príkladom môže byť stĺpik dverí, ktorý u oceľovej konštrukcie vzniká približne zo šiestich kusov a až po kompletizácii je pripojený k nosnej štruktúre vozu. V prípade polymerizácie v autokláve je stĺpik dverí jednodielnou súčasťou pridruženou k nosnej štruktúre. Škrupina čiže monokok Alfy Romeo 4C je jednodielna štruktúra vyrobená z uhlíkového kompozitu. Vonkajšiemu zaťaženiu odoláva ako celok, čím z hľadiska dynamického správania prináša vozu úplne jednoznačnú výhodu.

Hliník

Voľba materiálov vyznačujúcich sa vysokou torznou tuhosťou a nízkou mernou hmotnosťou bola spoločným menovateľom všetkých súčastí modelu 4C. Tak ako v prípade uhlíkového kompozitu bol aj hliník volený predovšetkým z dôvodu redukcie hmotnosti a zvýšenia pevnosti. Tradičné obdĺžnikovú štruktúru pre vzpery nahradili tvorcovia úplne novou konštrukciou, ktorá je ľahšia a pevnejšia. Rámy sú vyrobené pomocou inovatívneho procesu Cobapress. Táto technológia spája výhody fúzie a zápustkového kovania hliníkovej zliatiny a odstraňuje pórovitosť. To všetko vedie k odľahčeniu komponentov a zlepšeniu ich mechanických vlastností. Vďaka použitiu švového odporového zvárania bolo dosiahnuté veľmi precízneho spojenia, bez toho, aby boli materiály deformované. Vyplnenie medzier je pritom na vynikajúcej úrovni. Hliník zohráva veľmi dôležitú úlohu aj u hybridných kotúčových bŕzd s hliníkovým brzdeným rotorom a liatinovým kotúčom. Táto technológia vyvinutá a patentovaná spoločnosťou SHW ​​zaručuje zníženie hmotnosti u jedného kotúča až o 2 kg a pritom zaisťuje lepší brzdný výkon. Jedinečná technológia povrchovej úpravy kefovaním navyše zvyšuje brzdný účinok a zlepšuje pocit v brzdovom pedáli. Inovatívny systém prepojenia medzi kotúčom a unášačom navyše prináša výhodu pohodlnejšieho a bezpečnejšieho brzdenie. Rozdiel v koeficiente tepelnej rozťažnosti liatiny a hliníka kompenzujú špeciálne oceľové radiálne kolíky, ktoré brzdný účinok prenášajú veľmi presne.

SMC (Sheet Moulding Compound) lisovanie vo vykurovanej oceľové dvojdielnej forme

Vďaka využitiu vysoko odolného kompozitného materiálu SMC (Sheet Moulding Compound) s nízkou hustotou a vysokou odolnosťou pre výrobu karosérie dosiahli konštruktéri 20percentnej redukcie hmotnosti v porovnaní s tradičnými oceľovými plechmi. Alfa Romeo 4C je prvým sériovým vozidlom dosahujúcim tak vysokého percenta SMC. S mernou hmotnosťou 1,5 g/cm³ je tento materiál ľahší ako oceľ (~ 7,8 g/cm³) a dokonca aj hliník (~ 2.7 g/cm³). Navyše je poddajnejší, čo tvorcom poskytlo väčšiu slobodu pri navrhovaní tvarov karosérie. SMC je veľmi stabilný materiál, ktorý sa na rozdiel od hliníka v prípade slabšieho nárazu nedeformuje a má veľmi vysokú odolnosť voči chemikáliám a poveternostným vplyvom. Okrem toho veľmi dobre odvádza hluk a prispieva k akustickému komfortu. Vďaka svojim vlastnostiam SMC zaručuje veľmi dobrú integráciu dielov, čo vedie k zníženiu celkového počtu komponentov aj výrobných operácií. Znižuje tak čas pri montáži a teda aj samotné výrobné náklady.

PUR-RIM (vstrekovaný polyuretán)

Materiál PUR-RIM (vstrekovaný polyuretán) bol zvolený pre výrobu nárazníkov a blatníkov z rovnakého dôvodu ako SMC. Je to veľmi ľahký materiál (váži o 20% menej než oceľ) a je ideálny pre tvarovanie veľmi zložitých dielov, akými sú napríklad blatníky modelu 4C.

Okná

Pri hľadaní čo najnižšej hmotnosti nebola zanedbaná žiadna súčasť, dokonca ani okná. Všetky okná auta prešli riadnou odtučňovacou kúrou a sú v priemere o 10% tenšie, čo prinieslo priemerné zníženie ich hmotnosti o 15%. Čelné sklo je dokonca iba 4 mm hrubé. S ohľadom na to, že sa jedná o veľmi aerodynamický tvar, je dosiahnutie takto tenkej vrstvy mimoriadnym výsledkom.

Továreň Maserati v Modene: domov nového športového vozidla Alfy Romeo

  • Od tridsiatych rokov minulého storočia vyprodukovali dielne Maserati rad majstrovských kúskov automobilovej konštrukcie, cestné aj pretekárske vozidlá, z ktorých sa mnohé stali skutočnými legendami.
  • Minimálne taktovanie činí 20 minút v porovnaní s 50 sekundami u továrni masovej produkcie.
  • Pre Model 4C boli postavené nové dielne.
  • Výroba športového vozidla Alfy Romeo prebieha vo vyhradených priestoroch, najmä výroba karosérie a montáž, zatiaľ čo testovanie a dokončovanie prebieha v priestoroch produkcie vozidiel Maserati.
  • Meracie oddelenie vykonáva na karosérii celkom 400 kontrolných meraní kvality.
  • Každá Alfa Romeo 4C absolvuje po dokončení 40kilometrovou testovaciu jazdu so skúseným testovacím vodičom.

Ku koncu tridsiatych rokov boli všetky výrobné aktivity Maserati presťahované do súčasného závodu vo Viale Ciro Menotti v Modene. Za posledných 70 rokov tu bol vyprodukovaný celý rad majstrovských kúskov automobilovej konštrukcie, cestné aj závodné automobily, z ktorých sa  mnohé stali skutočnými legendami. Aj v poslednom desaťročí opustilo výrobnú linku niekoľko technických a štylistických skvostov, okrem iného modely Quattroporte, Granturismo a GranCabrio. Nedávno otvorilo Maserati svoje brány aj cudzej značke, ktorá sa však môže pochváliť rovnakou tradíciou a ambíciami. Vyrábala sa tu totiž Alfa Romeo 8C. Pokiaľ ide o produkciu sériovo vyrábaného športového vozidla Alfa Romeo 4C, bola Modena pre Fiat úplne jasnou voľbou. Nové vozidlo totiž kombinuje najmodernejšie technológie a mimoriadnu pozornosť venovanú detailom, čoho je možné dosiahnuť iba za veľkého prispenia manuálnej ľudskej práce. Táto filozofia je neoddeliteľnou súčasťou továrne Maserati v Modene. V tomto závode sú inovácie kombinované v prvom rade s nadšením ľudí, ktorí svoju vášeň premieňajú do disciplinovanosti a odhodlania uspieť. Dotyk ľudských rúk potom výslednému produktu dáva mimoriadnu hodnotu. Ostatne tunajší prevádzkový režim sa od masovej výroby diametrálne líši. Napríklad taktovanie (výrobná rýchlosť potrebná pre zvládnutie jedného kroku) činí 20 minút. Taktovanie predstavuje exaktný ukazovateľ odlišnosti od masovej produkcie, ktorá je charakteristická taktovaním 50 sekúnd. V továrni Maserati hrá zásadnú úlohu ľudský talent, a to tak v zmysle technických skúseností, ako aj zručnosti. Všetci pracovníci sú veľmi skúsení. Ženy aj muži, ktorých vek dosahuje v priemere 29 rokov, sú z 60 percent držiteľmi vyššieho alebo univerzitného vzdelania a s výrobou modelov Maserati majú viac ako päťročné skúsenosti. Jedná sa o skutočne elitných odborníkov schopných pracovať na akomkoľvek zo štyridsiatich pracovísk a vykonávať výrobné operácie od 20 do 40 minút. To znamená, že táto vybraná skupina profesionálov zvláda všetky pracovné úkony od začiatku až do konca stavby vozu. Výroba športového vozidla Alfy Romeo prebieha v špeciálnych dielňach 4C. Jedná sa o výrobu karosérie a montáž, zatiaľ čo testovanie a dokončovacie operácie sú vykonávané spoločne s vozmi Maserati.

Oddelenie výroby karosérií

Na tomto pracovisku vzniká základná štruktúra modelu 4C, na ktorú sa potom upevňujú prvé nelakované diely karosérie. Na pracovisku číslo 10 dokončujú pracovníci karbónový monokok s predným a zadným zavesením. Celá kompletizácia sa vykonáva ručne a v celom priebehu je veľmi starostlivo kontrolovaná podľa predpísaných parametrov. Medzi tie patrí napríklad uťahovací moment, ktorý je zárukou dokonalých spojov vo všetkých prevádzkových režimoch. O niečo ďalej, na pracovnej stanici číslo 30, je konštrukcia strechy vybavená samotnou strechou a oknami. Táto časť výroby vyžaduje použitie špeciálnych prípravkov, ktoré sú zárukou presného usadenia jednotlivých častí. Všetky spoje sú spevnené lepidlami na báze polymérov, ktoré zvyšujú ich odolnosť.

Metrologická stanica

Voz vybavený jednotlivými dielmi karosérie je pripravený na kontrolu kvality v oddelení metrológie. Každý deň podstupuje niekoľko vzoriek produkcie veľmi prísne meranie. Aby sa špecializovaný tím presvedčil o geometrickej a rozmerovej presnosti, kontroluje na karosérii cez 400 bodov. V tomto procese neexistuje priestor pre toleranciu a všetko musí byť v dokonalom súlade s výkresmi.

Lakovanie a montáž

Ďalším krokom výroby je lakovanie. Jedná sa o jedinú činnosť, ktorá neprebieha priamo v továrni Maserati. Po nalakovaní sa diele karosérie vracajú späť do továrne, kde sú rozdistribuované na dané modely. Zaujímavosťou je, že nový kompaktný športový automobil Alfy Romeo je jediným automobilom, ktorého montáž začína demontážou niektorých komponentov. Pred montážou na stanovišti č. 1 sú z vozidla odmontované nalakované súčasti takmer až na základnú štruktúru, tzn. kapota, dvere a tiež celá zadná časť vrátane rámu. Vozidlo je potom upevnené do zariadenia, ktoré umožňuje natáčanie automobilu počas montáže. V tejto fáze je zručnosť pracovníka srdcom celého procesu. Z tohto dôvodu sú pracovné stanice a celý logistický systém postavené okolo neho. Všetky komponenty potrebné v danej fáze montáže sú dodávané na konkrétne miesto v presnom počte a v správny okamih. Montáž nevyžaduje žiadne zbytočné alebo neprirodzené pohyby. Zdviháky a točne nastavia vozidlo vždy tak, aby miesto montáže bolo v ideálnej výške. Vďaka tomu môžu pracovníci lepšie uplatniť svoju remeselnú zručnosť, čo sa samozrejme odráža aj na výslednej kvalite. Dokonca aj niektoré úkony montáže, napríklad inštalácia okien, ktoré sú vyrobené mimo továrne, sú v dielňach Maserati zverené ľuďom. Aj to patrí medzi zvláštnosti výrobného procesu Alfy Romeo 4C. Mnohé z podskupín, napríklad svetlomety či prístrojové panely, sa montujú priamo v továrni miesto kompletizácie subdodávateľom, ako tomu býva u iných výrobcov. Všetky tieto aspekty potom zásadne ovplyvňujú vnímanú kvalitu každého výrobku.

Testovacie oddelenie, cestný test a dokončovanie

Testovanie je jedinou fázou výrobného procesu, ktorá sa spolieha na objektívne posúdenie kvality. Kontrolou však prejde každý detail vozidla. Posudzuje sa správna činnosť klimatizácie, nastavenie všetkých komponentov aj nastavenie dynamických vlastností. Každá vyrobená Alfa Romeo 4C je pred finálnym dokončením testovaná na 40kilometrovej dráhe. Ide o ďalší z postupov, ktorý sa používa výhradne u výrobcov superšportových a vysoko exkluzívnych vozov. Celé testovanie je založené na skúsenostiach testovacích vodičov, ktorí patria medzi klenoty továrne. Všetci vodiči sú vo svojom odbore skutoční majstri, nadšenci športovej jazdy a vynikajúci profesionáli. V tejto fáze je výrobný proces Alfy Romeo 4C takmer kompletný. Vozidlá sa premiestňujú do dokončovacieho priestoru, kde sú pred odoslaním do dílerskej siete vystavené finálnemu nastaveniu.

Alfa Romeo 4C: dokonalá syntéza medzi minulosťou a budúcnosťou značky Alfy Romeo

  • Model 4C, ktorý bol navrhnutý štylistickým centrom Alfy Romeo, na prvý pohľad pripomína niektoré kultové modely značky, ktorá sa do histórie zapísali tučnými písmenami. Dnes opäť ožívajú v novom kompaktnom športovom vozidle Alfy Romeo.
  • Nová Alfa Romeo 4C bude k dispozícii v priebehu roka 2013. Jej prostredníctvom sa talianska automobilka tiež vracia na americký trh a zahajuje svoj plán celosvetového rastu.

Alfa Romeo 4C vychádza zo slávnej storočnej histórie značky a rešpektuje jej základné hodnoty, teda taliansky štýl, výkon a technickú dokonalosť poskytujúce maximálny pôžitok z jazdy pri úplnej bezpečnosti. Skratka 4C pripomína veľké športové úspechy značky Alfy Romeo. Označenie 8C a 6C niesli v rokoch 1930 a 1940 najvýznamnejšie cestovné a pretekárske automobily vybavené výkonnými šiesti ôsmivalcovými motormi. Rovnaký charakter preukazuje aj nový model, a to predovšetkým vďaka svojej koncepcii aj konštrukcii, ktorými dosahuje výkonovej hmotnosti 4 kg/1 k. Táto hodnota, ktorá je hodná skutočného superšportového vozidla, vypovedá predovšetkým o vysokom výkone, nízkej hmotnosti a mimoriadnej dynamike nového modelu. Nové kompaktné dvojsedadlové superšportové kupé, ktoré bolo navrhnuté konštruktérmi Alfy Romeo a je vyrábané v továrni Maserati v Modene, využíva technológie a materiály, ktoré majú svoj pôvod v superšportovom modeli Alfa Romeo 8C Competizione. Jedná sa predovšetkým o uhlíkový kompozit, hliník alebo pohon zadných kolies. Preberá sa však aj rad najmodernejších technológií zo sériovej produkcie Alfy Romeo, avšak upravených tak, aby zvýraznili športovú povahu vozidla. Príkladom môžu byť nový celohliníkový zážihový preplňovaný štvorvalec 1750 Turbo s priamym vstrekom paliva, jedinečná dvojspojková automatická prevodovka Alfa TCT alebo volič jazdnej dynamiky Alfa DNA s novým režimom Race. Auto disponuje dĺžkou pod 4 metre a rázvor náprav dosahuje menej ako 2,4 metra. Tieto rozmery zdôrazňujú kompaktnosť celého vozidla a podtrhujú jeho dynamiku. Okrem toho výnimočné vlastnosti Alfy Romeo 4C potvrdzuje aj výkonová hmotnosť 4 kg/1 k, čo je hodnota hodná skutočného superšportového vozidla. Jeho športový charakter robí jazdu jedinečným zážitkom tak na ceste, ako aj na závodnej dráhe, kde rýchlosti a priečne zrýchlenie nadobúdajú úplne inej dimenzie.

Alfa všetkých Alf

Model 4C navrhnutý štylistickým centrom Alfy Romeo pripomína už na prvý pohľad niektoré kultové modely značky, ktoré sa nezmazateľne zapísali do jej histórie. Všetky tieto modely dnes ožívajú v novom superšportovom vozidle 4C.  Jedným z referenčných modelov z hľadiska rozmerov a koncepcie usporiadania je určite Alfa Romeo 33 Stradale z roku 1967. Jednalo sa o veľmi elegantný automobil s vertikálne otváranými dvermi a možno o najkrajšie kupé všetkých čias. Toto vozidlo kombinovalo extrémnu techniku ​​a funkčnosť s nezameniteľným štýlom, vysoko výkonným motorom a špičkovým podvozkom poskytujúcim typické vlastnosti Alfy Romeo. Rovnakú dokonalosť hľadali tvorcovia aj pri konštrukcii modelu 4C, jedného z najľahších vozidiel na svete. Bol to skutočný závod s hmotnosťou a účinnosťou, pri ktorom boli skúmané nové riešenia a materiály a rozvíjané najmodernejšie technológie zo sveta Formuly 1 a leteckého priemyslu. Podobný recept viedol aj ku konštrukcii ďalších nezabudnuteľných vozidiel Alfa Romeo, napríklad modelu 8C 2900 B Touring z roku 1938, ktorý sa preslávil v Le Mans, alebo modelu 1900 C52 Flying Saucer z roku 1952, ktorý vážil iba 760 kg a dosahoval rýchlosti 230 km/h. S fascinujúcou Alfou Romeo 4C značka demonštruje svoju predstavu o technológiách (podobne ako tomu bolo u Giulietty 2010, ktorá bola prvým vozidlom s prevodovkou Alfa TCT) a tiež predstavu o dynamike, ako tomu bolo u modelu 8C Competizione z roku 2007. Posledne menovaný model bol vyrobený v limitovanej edícii 500 kusov a doteraz sa môže pochváliť titulom najrýchlejšieho automobilu značky Alfa Romeo. Dnes sa hodnoty ľahkosti, účinnosti, talianskeho štýlu, technológie a dynamiky stretávajú v novej Alfe Romeo 4C, originálnom, ale cenovo dostupnom superšportovom vozidle charakteristickom presnosťou, agilitou a vysokým výkonom. Ide skrátka o vozidlo stvorené pre radosť z jazdy tak na ceste, ako aj na závodnej dráhe. A práve radosť z jazdy robí značku Alfa Romeo jednou z najznámejších a najrešpektovanejších vyslancov Made in Italy vo svete.

Produkt symbolizujúci zameranie značky na prémiový segment

Prvé dodávky Alfy Romeo 4C sú naplánované na polovicu septembra 2013, zatiaľ čo americká verzia bude predstavená v novembri 2013 na autosalóne v Los Angeles. Dodávky na severoamerický trh sú potom naplánované na koniec roka 2013. Model 4C bude ponúkaný tak na severoamerickom, ako aj na všetkých ostatných hlavných trhoch sveta. Ceny budú zverejnené v čase uvedenia na konkrétny trh a už teraz je zrejmé, že budú viac než konkurencieschopné. Ročná produkcia je 3500 vozidiel, pričom 1000 z nich je určených pre európsky trh. Toto obmedzenie je dané obmedzenými možnosťami použitých technológií.

Model Alfa Romeo 4C predstavuje začiatok globálneho rastu značky Alfa Romeo. Výrobca sa chce prezentovať ako globálna značka súťažiaca v srdci prémiového segmentu. Značky Maserati a Alfa Romeo sa tu môžu spoľahnúť na silu svojho dedičstva, inovačné schopnosti a povesť. V tomto ohľade je športové vozidlo 4C dokonalou ukážkou vysokej kvalitatívnej úrovne a neuveriteľne vybrúsenej techniky, čo sú tie najzákladnejšie hodnoty značky Alfa Romeo.

Zdroj: Alfa Romeo

Fotogaléria

Prečítať celý text

Reklama