- Hviezdy značky Alfa Romeo predstavia v expozícii vyšší výkon a viac exkluzivity.
- Expozícii budú dominovať modely Nürburgring Edition Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING – dve limitované edície, ktoré vzdajú hold rekordným výkonom oboch vozidiel a ukazujú výnimočnosť vozidiel značky Alfa Romeo.
- Rozsiahle použitie karbónových vlákien, unikátna výbava a výnimočný výkon – to je Giulia Veloce Ti, špeciálna edícia vozidla, ktoré nosí časom preverené označenie Turismo Internazionale. To sa vždy udeľovalo najatraktívnejším a technologicky najvyspelejším verziám.
- Model 4C predstaví špeciálne exkluzívne edície Coupé Competizione a Spider Italia.
- DNA značky Alfa Romeo spája športovú osobnosť s dôsledným dôrazom na detail. Tento prístup sa výrazne prejavuje na celom modelovom rade Stelvio a Giulia.
Automobily značky Alfa Romeo tešia motoristov už 108 rokov. Prinášajú im taliansky štýl evokujúci výkon, technologickú vyspelosť a potešenie z jazdy, ktoré čaká iba na to, aby ho prebudilo otočenie štartovacieho kľúčika. Návštevníci tohtoročného ženevského autosalónu sa na vlastné oči presvedčia, že značka sa viditeľne posunula smerom k vyššiemu výkonu a k exkluzivite. Záujemcom prináša možnosť upraviť si svoje modely Alfa Romeo výnimočnými prvkami, ktoré bývali výsadou špičkových módnych domov. Výnimočné doplnky na mieru vytvorených prvkov sa predstavia na modeloch predstavených v Ženeve: Stelvio, Giulia, 4C Spider a 4C Coupé. Tie určite očaria nadšencov a návštevníkov novým vzhľadom, pričom niektoré sa zamerajú na výkon a ďalšie na prémiové materiály a to aj prostredníctvom špeciálnych sérií.
Všetky zraky sa uprú na vzrušujúci model Stelvio Quadrifoglio Nürburgring Edition s plaketou NRING. Tieto modely vzniknú v edícii limitovanej na 108 kusov, pričom každý kus znamená jeden rok v histórii značky Alfa Romeo. Nie je to iba vozidlo. Je to zhmotnené vyjadrenie invencie, tvrdej práce a zasvätenia. Tajomstva ako dosiahnuť najambicióznejšie ciele a prekonať odolávajúce rekordy. A taktiež vyjadrenie priam až zmyselnej rozkoše z dosiahnutých výsledkov. Špeciálna edícia Nürburgring Edition s plaketou NRING pripomína SUV, ktoré prešlo legendárny okruh za 7 minút a 51,7 sekundy, čo je najrýchlejší čas v danej kategórii. Quadrifoglio: na označenie vozidla, ktoré tvorí svoju vlastnú kategóriu a vymyká sa všetkým bežným zaradeniam, stačí toto jediné slovo. Platí to pre modely Stelvio aj Giulia. Tie sa v Ženeve predstavia v očarujúcich 108-kusových špeciálnych verziách s plaketou NRING. Šťastných majiteľov potešia motorom 2.9 V6 Twin Turbo s výkonom 375 kW (510 k), aktívnym zadným diferenciálom Torque Vectoring a aktívnymi tlmičmi Chassis Domain Control (CDC). Výnimočnosť týchto modelov značky Alfa Romeo umocní aj špeciálny lak, prestížne meno a rad ďalších detailov.
Výnimočné vozidlá nenosia meno slávneho nemeckého okruhu náhodou: automobily značky Alfa Romeo začali zbierať rekordné víťazstvá z pretekov na okruhu Nürburgring už v tridsiatych rokoch. Špičkový jazdec Tazio Nuvolari vyhral Veľkú cenu Nemecka v roku 1932 za volantom vozidla 8C 2300 Tipo Monza a v roku 1935 vo vozidle Tipo B-P3. Nezabudnuteľné spomienky sa viažu aj na rok 1966, keď sa Giulia Sprint GTA stala prvým vozidlom kategórie GT, ktoré zvládlo ‚Ring za menej ako desať minút. V roku 1975 zvíťazil v Nemecku Arturo Merzario s modelom 33 TT 12 a položil základy víťazstvu vo svetovom šampionáte športových vozidiel. V neposlednom rade to bol rok 1993, keď 10. júna Nicola Larini vyhral s modelom 155 V6 Ti na okruhu Nürburgring obe preteky v rámci prestížneho seriálu šampionátu DTM. Taliansky jazdec zopakoval Nuvolariho veľkolepý výsledok, keď jasne vyhral preteky, pričom porazil všetky ostatné vozidlá nemeckých značiek.
Napätie z pretekárskych tratí sa prenáša aj na vozidlá s označením Quadrifoglio. Modely Stelvio a Giulia Nürburgring Edition hrdo nesú plaketu NRING pripomínajúcu rekordy oboch vozidiel. Pokračujú tak v odkaze modelu Giulia Veloce Ti a do modelu Stelvio Super pridávajú balík Pack Sport, nový Performance Pack ako aj nové poťahy na palubnej doske a na výplniach dverí. Obe vozidlá používajú pohon všetkých kolies Q4. Najelegantnejšiu osobnosť značky dostanú modely Stelvio a Giulia v podobe balíka Luxury Pack. Na mieru vytvorený športový duch zostal rezervovaný pre modelový rad 4C. Pre modely Coupé a Spider vznikli špeciálne edície Competizione a Italia.
Nürburgring Edition Stelvio a Giulia Quadrifoglio NRING
Hviezdami autosalónu budú určite dve limitované edície Nürburgring Edition Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING. Vznikli na pripomenutie rekordov, ktoré modely značky Alfa Romeo dosiahli na legendárnom nemeckom okruhu. Stelvio dosiahlo časom 7 minút, 51,7 sekundy rekord vo svojej triede. Najrýchlejšie SUV poháňa pozoruhodný benzínový motor 2.9 V6 Twin Turbo s výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 600 Nm, ktorý dosahuje maximálnu rýchlosť 283 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli iba za 3,8 sekundy. Giulia Quadrifoglio drží s časom 7’32“ rekord pre najrýchlejší sériovo vyrábaný štvordverový sedan. Podarilo sa ho dosiahnuť vďaka výnimočnej ovládateľnosti, maximálnej rýchlosti 307 km/h a zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.
Pre zberateľov a najvernejších zákazníkov značky Alfa Romeo vznikne 108 kusov z každého modelu. Nové limitované edície dostanú exkluzívne prvky ako číslované plakety na karbónovej lište na palubnej doske a výnimočný sivý lak Circuito Grey vyhradený iba pre túto limitovanú edíciu.
Okrem výnimočnosti, ktorá je vlastná všetkým vozidlám s označením Quadrifoglio, budú súčasťou výbavy špeciálnych sérií NRING aj prvky ako karbónovo-keramické brzdy, karbónové škrupinové sedadlá Sparco s červeným prešívaním, hlavica voliča automatickej prevodovky od spoločnosti Mopar® s karbónovou vložkou či volant potiahnutý kožou a alkantarou ozdobený karbónovými prvkami. Predný znak a telesá spätných zrkadiel sú vyrobené z uhlíkových vlákien rovnako ako aj lišty na bočných prahoch. Treba spomenúť aj tónované sklá, adaptívny tempomat, prémiový audiosystém Harman Kardon či informačný a zábavný systém AlfaTM Connect 3D Nav s 8,8-palcovou obrazovkou, Apple CarPlayTM, Android AutoTM a DAB. Giulia predstaví aj novú čisto karbónovú strechu. Oba modely dostanú červené predné logo vyvinuté spoločnosťou Mopar.
Modely Stelvio a Giulia Quadrifoglio Nürburgring Edition s plaketou NRING presahujú najvyššiu výbavu a dokonale stelesňujú výnimočnosť značky Alfa Romeo.
Modely Quadrifoglio predstavujú vzor konštruktérskej kvality a výnimočného výkonu. Napríklad v modeli Stelvio sa prvý raz podarilo spojiť pohonnú jednotku 2.9 V6 Twin Turbo s inovatívnym pohonom všetkých kolies Q4, ktorý je za každých okolností zárukou neporaziteľného výkonu, trakcie, potešenia z jazdy a bezpečnosti. Obe vozidlá dostali aj systém AlfaTM Chassis Domain Control, ktorý kontroluje všetky palubné elektronické systémy, aby vždy zabezpečil najlepší výkon a maximálnu radosť z jazdy. To znamená, že systém súčasne riadi špecifické činnosti viacerých aktívnych systémov ako pohon všetkých kolies Q4 (v modeli Stelvio Quadrifoglio), AlfaTM Active Torque Vectoring (aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesami), AlfaTM Active Suspension (aktívne tlmiče), ESC a volič AlfaTM DNA Pro s funkciou Race. Technológia Torque Vectoring upravuje v modeloch Stelvio a Giulia rozloženie krútiaceho momentu a tým zdôrazňuje ich športový charakter. Dve elektronicky ovládané spojky kontrolujú veľkosť krútiaceho momentu pre každé koleso zvlášť. To zaručuje optimálny prenos výkonu na vozovku aj v momentoch, keď vozidlo jazdí v oblasti svojich dynamických limitov. Jazda je tak bezpečná a zábavná aj bez zásahov systémov na kontrolu stability.
Štandardne dodávaná 8-rýchlostná automatická prevodovka ZF je špeciálne upravená tak, aby jej v režime Race trvalo preradenie iba 150 milisekúnd. Súčasťou prevodovky je aj blokovacia spojka hydrodynamického meniča, ktorá dáva vodičovi na každom prevodovom stupni silný a precízny pocit zrýchľovania. V závislosti od zvoleného režimu DNA sa nová automatická prevodovka vo všetkých situáciách stará o upravovanie plynulosti, komfortu a jednoduchosti jazdy ako aj o znižovanie spotreby paliva a emisií CO2.
Výnimočnosť ponuky nie je iba vo výkone: oba modely Alfa Romeo, športové SUV aj sedan, dosahujú veľmi dobré výsledky aj v oblastiach spotreby a emisií. Prispieva k tomu systém elektronického vypínania valcov a plachtenia, ktoré sú súčasťou jazdného režimu Advanced Efficiency. Obe vozidlá sú vybavené hliníkovými radiacimi páčkami pripevnenými k stĺpiku riadenia.
Alfa Romeo Stelvio Super s novým balíkom Performance Pack
V Ženeve sa hrdo predstavia aj dva modely Stelvio s benzínovým motorom 2.0 Turbo, s výkonom 147 kW a 206 kW (200 a 280 k) spojeným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies Q4. Štvorvalcový motor je celý vyrobený z hliníka a používa karbónový hnací hriadeľ. Jeho súčasťou sú aj elektrohydraulický systém ovládania ventilov MultiAir a vysokotlakové priame vstrekovanie, ktoré pracuje s tlakom 200 bar. Spája mimoriadne svižné reakcie na stláčanie plynu v celom spektre otáčok a pridáva k tomu špičkovú spotrebu paliva.
Alfa Romeo Stelvio s prepĺňaným benzínovým motorom s objemom 2,0 l a výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 400 Nm pri 2 250 ot./min. má najlepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h vo svojej triede, ktoré trvá iba 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 230 km/h.
Ten istý motor s výkonom 147 kW (200 k): maximálny krútiaci moment 330 Nm pri 1 750 ot./min. a najvyššia rýchlosť 215 km/h so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy.
Počas autosalónu sa na oboch vozidlách predstavia dve dôležité novinky. Prvou je nové kožené čalúnenie na palubnej doske a na výplniach dverí, druhou balík Performance Pack, ktorý obsahuje aktívne tlmiče Alfa Active Suspension (dostupné aj samostatne v rámci doplnkovej výbavy), samosvorný zadný diferenciál a hliníkové radiace pádla. Aktívne tlmiče Alfa Active Suspension dynamicky prispôsobujú svoje reakcie aktuálnym jazdným podmienkam, zvolenému režimu AlfaTM DNA a preferenciám vodiča. Samosvorný zadný diferenciál zaručuje perfektnú trakciu pre maximálny zážitok z jazdy, vyššiu obratnosť a športové jazdné vlastnosti vozidla s pozitívnym vplyvom na bezpečnosť.
Obe vozidlá predstavené na autosalóne obohacujú dva balíky výbavy, ktoré podčiarkujú všestranné vlastnosti SUV značky Alfa Romeo a to v športovom alebo luxusnom vyhotovení.
Prvý model s motorom s výkonom 206 kW (280 k) v červenej farbe Competizione Red dostal balík Sport Pack obsahujúci hliníkové lišty, hliníkové pedále, športový volant a červené brzdové strmene. Medzi ďalšie prvky patria kožené sedadlá a palubná doska so sivým prešívaním, tmavé sklá a strešné nosiče.
Mopar, Official Service Partner značky Alfa Romeo pre služby, náhradné dielce, originálne doplnky a starostlivosť o zákazníkov, vyvinul pre toto vozidlo špeciálne doplnky vrátane 20-palcových čiernych matných diskov kolies.
Druhým vozidlom je luxusne zameraný model Stelvio Super s výkonom 147 kW (200 k), čiernym lakom Volcano Black, s béžovými koženými sedadlami a palubnou doskou a so sivými drevenými lištami. Tento model má 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin Mopar a čierne strmene.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti, vybavená prepĺňaným benzínovým motorom s výkonom 206 kW (280 k) spojeným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Q4, je dokonalým stelesnením technickej a automobilovej výnimočnosti modelového radu Giulia.
Časom preverené označenie Ti, znamenajúce Turismo internazionale, bolo vždy vyhradené pre mimoriadne štedro vybavené, špičkové a extrémne verzie. Model Giulia Ti, predstavený v červenej farbe Racing Red, je najexkluzívnejšou verziou celého modelového radu. Spája športové schopnosti modelu Giulia Veloce so zvodným vzhľadom, bohatou štandardnou výbavou a najnovšími technológiami. Takmer dosahuje úroveň verzie Quadrifoglio, s ktorou má zopár spoločných dizajnových prvkov. Čierna strecha, kožou potiahnutá palubná doska s karbónovými lištami, sedadlá čalúnené kombináciou kože a alkantary. Zraky pritiahnu aj viaceré karbónové detaily od dodávateľa Mopar ako podsvietené lišty s logom Alfa Romeo, písmeno V na predných štvorlístkoch, voliči automatickej prevodovky a na krytoch vonkajších spätných zrkadiel. Bočné prahy s karbónovými lištami či zadný spojler patria medzi samozrejmé prvky modelu Quadrifoglio. Ďalším doplnkom z pretekárskeho sveta sú 19-palcové leštené 5-lúčové disky kolies. Spoza lúčov sa zvodne lesknú červené brzdové strmene.
Športovú osobnosť tohto modelu potvrdzuje extrémne zameranie na detaily a výrazné využitie karbónových vlákien. Výbavu dopĺňanú tónované sklá, adaptívny tempomat, prémiový audiosystém Harman Kardon či informačný a zábavný systém AlfaTM Connect 3D Nav s 8,8-palcovou obrazovkou, Apple CarPlayTM, Android AutoTM a DAB.
Alfa Romeo Giulia Super
Model Giulia Veloce Ti dopĺňa novinka Giulia Super v čiernej farbe Volcano Black s jedinečným balíkom Luxury Pack, ktorý obsahuje atraktívnu farebnú kombináciu béžového koženého interiéru s obkladmi z prírodného sivého duba. Tento model dostal 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin a čierne lakované strmene. Ide o ideálne vozidlo pre toho, kto si chce užiť výkon modelu Giulia v bezkonkurenčnom komforte a luxuse. Pod kapotou sa nachádza prepĺňaný benzínový motor s výkonom 147 kW (200 k) spojený s automatickou prevodovkou.
Špeciálne modely 4C Competizione a Italia
Expozícia značky Alfa Romeo predstaví aj superšportový model 4C, ktorý zosobňuje pretekárskeho ducha, neoddeliteľnú súčasť DNA značky Alfa Romeo: optimálny výkon a excelentné riešenia navrhnuté pre vrcholné potešenie z jazdy v dychberúcom dizajne. Návštevníci ženevského autosalónu môžu obdivovať dva modely Coupé a Spider v špeciálnych verziách Competizione a Italia. Coupé má oveľa športovejšiu osobnosť so silnými pretekárskymi odkazmi, zatiaľ čo Spider, stále schopný podávať vzrušujúce výkony, má elegantnejší a vycibrenejší charakter.
Oba modely poháňa výkonný celohliníkový prepĺňaný motor 1750 Turbo s výkonom 176 kW (240 k), medichladičom stlačeného vzduchu a plynulými dvojfázovými variátormi. V spojení s automatickou prevodovkou TCT dosahuje superšportové výkony: pomer hmotnosti k výkonu menej ako 4 kg/k, maximálnu rýchlosť 258 km/h (257 km/h pre 4C Spider), zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 4,5 sekundy, bočné zrýchlenie s hodnotou 1,1 g a maximálne spomalenie pri brzdení s hodnotou 1,25 g. Takéto výsledky sa podarilo dosiahnuť pomocou výrazného využitia ultraľahkých materiálov ako karbónové vlákna na ráme karosérie, hliník na prednom a zadnom pomocnom ráme a SMC (riedke sklenené vlákno) na paneloch karosérie.
Obe vozidlá v limitovanej edícii dostali exkluzívne prvky. Matná sivá farba Vesuvio Grey na Coupé, spojená s exkluzívnym vzhľadom navrhnutým špeciálne pre túto konfiguráciu (ktorú si každý záujemca môže vybrať, no nemusí), podčiarkuje jeho nekompromisne športový charakter. Rovnako ako karoséria s karbónovými prvkami, ktoré umocňujú športové zameranie: strecha, zadný spojler, kryty vonkajších spätných zrkadiel, postranné odvetrávacie otvory a lišty okolo svetlometov. To všetko vyjadruje silu vozidla a špičkové konštruktérske schopnosti ako aj jasné odkazy na svet automobilových pretekov. Vzhľad dopĺňajú predný nárazník a odvetrávacie otvory vo farbe karosérie, tmavé 5-lúčové disky kolies (18 palcov vpredu a 19 palcov vzadu), červené strmene ako aj titánový výfuk Akrapovič s dvojitou karbónovou koncovkou umiestnenou v strede.
Pretekárska atmosféra pokračuje aj v interiéri: sedadlá pokrýva koža v kombinácii s mikrovláknom s červeným prešívaním, nechýbajú pretekársky volant a exkluzívne postavenie série limitovanej na 108 vozidiel podčiarkuje číslovaná plaketa na stredovom tuneli a hliníková lišta Competizione na palubnej doske.
Špeciálna séria zberateľského modelu Spider Italia limitovaná na 108 kusov sa vyznačuje modrou farbou karosérie Misano Blue. O vizuálnu príťažlivosť sa zvonku starajú asymetrické 5-lúčové disky kolies s priemerom 18 palcov vpredu a 19 palcov vzadu, žlté strmene, ktoré ladia s prešívaním sedadiel, palubnej dosky a výplne dverí. Boky hrdo ukazujú exkluzívnu nálepku Spider Italia v troch farbách talianskej vlajky. Súčasťou sériovej výbavy modelu 4C Spider Italia je aj titánový výfuk Akrapovič s dvojitou karbónovou koncovkou umiestnenou v strede. Výbavu dopĺňajú prémiový Hi-Fi systém Alpine so subwooferom, číslovaná plaketa na stredovom tuneli a hliníková lišta Italia na palubnej doske.
Zdroj: Alfa Romeo SK