- Vozidlá Renault Sport Cars (RSC) a Renault Sport Racing (RSR) spojili svoje sily pod vlajkovou loďou Alpine.
- Nová entita spojí špičkovú technológiu a vášeň pre preteky s cieľom vyvinúť vysoko výkonné, autentické a exkluzívne športové vozidlá.
- Plnohodnotný subjekt novej generácie kombinuje jedinečnú technickú odbornosť vozidiel RSC a RSR, výrobný závod v Dieppe, mediálnu pozornosť súťažou F1 a dedičstvo značky Alpine.
- 100 % elektrická, technicky vstrekovaná zostava s funkciami odvodenými z F1.
- Memorandum o porozumení s lídrom v ľahkom, ikonickom športovom automobile Lotus, s cieľom vyvinúť EV športový automobil novej generácie.
- Plný vplyv na aktíva Skupiny Renault a Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi pre optimálnu nákladovú konkurencieschopnosť.
- Zisk do roku 2025 vrátane investícií do motoršportu.
Spoločnosť Alpine oznámila svoje plány na dlhodobý rast ako značka v Skupine Renault, ktorá je zameraná na inovatívne, autentické a exkluzívne športové vozidlá. Súčasné aktivity v automobiloch Alpine, RSC a SRS, budú zjednotené – ako jeden subjekt pod značkou Alpine. Tá spojí dôveryhodnosť značky, špecializovanú výrobu, majstrovstvo inžinierov a mediálny záujem vďaka F1. Spoločne vytvorili základy vytvorenia skutočnej trhovej hodnoty okolo Spoločnosti Alpine a posunuli ju do inej ligy.
Novo vytvorená entita Alpine bude automobilovou značkou novej generácie pre náročných, vášnivých a skupinu Early adopters.
Súčasné silné stránky a synergie pre nové výzvy
Alpine je stelesnením ducha francúzskeho automobilizmus a stavia na pozoruhodných víťazstvách v celej svojej histórií. Je to značka s dedičstvom a pôvodom. Je to tiež továreň s vysoko kvalifikovanými špecialistami na výrobu modelu A110 v továrni Dieppe.
Renault Sport Cars tvorí tím 300 ľudí, ktorí sú majstrami vo vývoji športových automobilov. Skupine Renault dali ikonické vozidlá ako sú R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy a nový Alpine A110.
Renault Sport Racing so svojím rovnomenným tímom F1 zoskupuje asi 1 200 ľudí, ktorí vyvíjajú „veľké komplikované hodinky motoršportu“ s najlepšími inžiniermi na aerodynamiku, mechaniku a pohonné jednotky. F1 je tiež obrovská marketingová platforma s pol miliardou fanúšikov na celom svete, čo predstavuje jedinečnú príležitosť na globálne povznesenie značky Alpine.
Alpine tiež využije rozsah a schopnosti Skupiny Renault a Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, vrátane technológie s natívnou EV platformou Aliancie, globálnej výrobnej stopy, výkonného nákupného ramena zaisťujúceho optimálnu nákladovú konkurencieschopnosť, globálnej distribučnej siete a finančných služieb RCI. Jasným cieľom je dosiahnuť ziskovosť do roku 2025 vrátane investícií do motoršportu.
100 % elektrická garáž snov spoločnosti Alpine
Nová organizačná štruktúra, zintenzívnenie synergií so Skupinou Renault a Alianciou a spolupráca s vybranými partnermi budú slúžiť na podporu produktového plánu Spoločnosti Alpine:
- 100 % elektrický Hot Hatch B segmentu založený na platforme Aliancie CMF-B EV,
- 100 % elektrický crossover C segmentu založený na platfrome Aliancie CMF-EV,
- 100 % EV náhrada modelu A110 vyvinutého s Lotusom.
V rámci rozvoja obchodnej jednotky Alpine podpísali Skupina Renault a Lotus memorandum o porozumení (MoU), aby preskúmali niekoľko oblastí spolupráce, vrátane spoločného vývoja EV športového vozidla. Tímy Alpine a Lotus uskutočnia komplexnú štúdiu o tom, či by malo význam spolupracovať na spoločnom dizajne a vývoji EV športového vozidla s využitím zdrojov, odborných znalostí a vybavenia príslušných subjektov vo Francúzsku a Veľkej Británii. Alpine bude v čele inovácií Skupiny Renault, či už ide o technológie, distribúciu, zákaznícke skúsenosti alebo akúkoľvek inú oblasť, ktorá prináša hodnotu pre značku a jej zákazníkov. Nová generácia produktov Alpine ako taká využije najnovšie inovácie Skupiny Renault a bude ťažiť z technológií a odborných znalostí F1: efektívne riadenie energie, bezpečnostné systémy a riešenia konektivity odvodené z výkonu F1 v oblasti analýzy a pracovania údajov, čo prinesie značnú konkurenčnú výhodu značky Alpine.
„Nová entita Alpine berie tri značky so samostatnými aktívami a oblasťami dokonalosti, aby z nich urobila oprávnene plnohodnotný podnik. Remeslo z nášho závodu v Dieppe, inžinierske majstrovstvo našich tímov F1 a Renault Sport zažiari prostredníctvom našej technologicky nabitej 100 % elektrickej zostavy, ktorá prenesie túto krásnu značku do budúcnosti. Budeme na tratiach a na cestách, autentickí a špičkoví, rušiví a vášnivý.“Laurent Rosii, generálny riaditeľ Spoločnosti Alpine
Pokračovanie v pretekoch
Alpine a Renault majú za sebou dlhú pretekársku históriu s úspechmi v rôznych kategóriách, či už v F1, Rally alebo vytrvalostných pretekoch. Konkurencia zostane jadrom ambicióznych plánov Spoločnosti Alpine, pričom Formula 1 bude ústredným bodom značky v oblasti motoršportu. Od roku 2021 bude tím Alpine F1 bojovať proti niektorým z najprestížnejších mien v automobilovom priemysle a vstúpi do exkluzívneho klubu plnohodnotných továrenských tímov.
„Dať silnú a špecifickú identitu F1, ale aj celému motošportovému programu je svedectvo, ale aj príležitosť. S motošportom v našom srdci je vizuálna identita kľúčová. Niektoré zo štrukturálnych grafických prvkov zostanú v závodných farbách, zatiaľ čo iné sa zmenia. Nadrozmerný znak Alpine v trikolórovom grafickom systéme je prvým jasným symbolom identity značky v motošporte. Modrá, biela a červená sú farby francúzskej a britskej vlajky, čo je pre nás veľmi dôležité. Početné variácie všetkých prvkov motoristického športu ešte len prídu.“ Antony Villain, dizajnový riaditeľ Alpine.
Značka, ktorá sa zrodila zo súťaže o súťaž
Alpine založil v roku 1955 Jean Rédélé. Bol to mladý, súťaživý muž. Značku pomenoval po svojom obľúbenom závodnom ihrisku – Alpy. Keď bol originálny cestný automobil A110 predstavený v roku 1962, spoločnosť vzlietla. Do tej doby spoločnosti Renault a Alpine úzko spolupracovali, pričom automobily Alpine predávali a servisovali autorizované zastúpenia Renault. Na začiatku 70. rokov bola značka Alpine v popredí súťaže Rally Flying Championship. V roku 1971 sa Alpine dostala prvýkrát na pódium na svetoznámej Rally Monte Carlo a potom opäť v roku 1973. V tom roku vyhrala aj titul Majstra sveta.
Zároveň však rástol predaj cestných vozidiel Alpine. Spoločnosť postavila v roku 1969 špecializovanú továreň. Je to to isté miesto, kde sa dnes vyrába úplne nový model A110. V roku 1971 sa začala výroba A310 a o dva roky neskôr Spoločnosť Alpine získala Skupina Renault.
Spoločnosť Alpine dosiahla svoj najslávnejší triumf v motošporte v roku 1978, celkové víťazstvo na 24 hodín Le Mans. Továreň pokračovala vo vydávaní nových a inovatívnych cestných automobilov počas 70. a 80. rokov vrátane A310 V6 a GTA. Výroba značky Alpine by teoreticky v roku 1995 skončila.
Zdroj: Renault