6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 marca, 2024
Reklama

Audi A8 – ešte väčší suverén ako doposiaľ

Odporúčame

Vlajková loď Audi A8 prichádza na trh s vynoveným dizajnom, najmä v prednej a zadnej časti karosérie, čo modelu dodáva dynamickejší vzhľad, pričom však ostáva zachovaný vysoko elegantný charakter luxusnej limuzíny. Samozrejmosťou pre Audi je, že s vylepšením modelu pribúda množstvo inovatívnych technológií. V tomto smere už na prvý pohľad zažiaria nové predné aj zadné svetlomety s viacerými výnimočnými funkciami. Ak k tomu prirátame aj väčší komfort pre posádku v oboch radoch sedadiel, je zrejmé, že vylepšené Audi A8 ponúka viac dynamiky, elegancie aj pohodlia.

Audi A8 je limuzína, ktorá reprezentuje status a vyžaruje suverenitu. Vďaka novému prepracovaniu teraz exteriér pôsobí ešte viac reprezentatívne, suverénne a zároveň atleticky. Základňa jednodielnej masky chladiča Singleframe je rozšírená, jej mriežku dekorujú chrómované uhlové prvky. Nový tvar dostali aj svetlomety, ktorých spodná časť má vo vonkajšej oblasti výraznú kontúru. Progresívny charakter luxusnej limuzíny zvlášť vynikne pri pohľade zboku. Pretiahnuté línie zvýrazňujú dĺžku vozidla (5,19 m) a vytiahnuté blatníky zasa signalizujú sériový pohon všetkých kolies quattro. Zadnej časti dominujú široké chrómované lišty a individualizovateľná grafika OLED svetiel. Zákazníci si na želanie môžu vonkajší vzhľad Audi A8 dotvoriť chrómovým kompletom a prvý raz aj novým exteriérovým dizajnovým kompletom S line.

Zažite osvietenie

Digitálne svetlomety Matrix LED využívajú podobnú technológiu ako videoprojektory. Každý svetlomet obsahuje približne 1,3 milióna mikro-zrkadiel, ktoré delia svetlo na jednotlivé pixle. Tým sa dá osvetlenie ovládať s maximálnou presnosťou. Jednou z nových funkcií je orientačné svetlo pre jazdu po diaľnici. Svetlomety vytvárajú na ceste svetelný koberec, ktorý zvlášť jasne osvetľuje vlastný jazdný pruh. To pomáha najmä na cestných staveniskách intuitívne udržiavať vozidlo v správnom smere. Pri odomknutí a opustení vozidla môžu svetlomety generovať na zemi alebo na stene dynamické projekcie. Modernizované Audi A8 má sériovo digitálne OLED zadné svetlá. Pri objednaní vozidla sú na výber dve grafiky zadných svetiel (pri S8 až tri). Svetlá majú aj funkciu rozpoznávania priblíženia. Keď sa k stojacemu A8 zozadu priblíži iné vozidlo, aktivujú sa všetky segmenty OLED panelu.

Nové horizonty ovládania a komfortu

Koncepcia ovládania MMI touch response v Audi A8 je založená na dvoch dotykových displejoch s uhlopriečkami 25,7 a 21,8 cm a hlasovom ovládaní prirodzenou rečou. MMI navigácia plus je prvkom sériovej výbavy. Pri hardvéri Infotainmentu sú na výber atraktívne prvky. Nové Full-HD obrazovky s uhlopriečkou 25,7 cm v zadnej časti môžu zobrazovať obsahy koncových zariadení pasažierov vrátane videa streamovaného z rozličných platforiem. Pre náročných milovníkov Hi-Fi je určený systém Bang & Olufsen s celkovým výkonom  1 920 W a 23 reproduktormi. Diaľkový ovládač Rear Seat Remote s dotykovým displejom OLED je pevne namontovaný v zadnej stredovej lakťovej opierke a umožňuje ovládanie mnohých funkcií v celom vozidle.

Mnoho osobných asistentov 

V prepracovanom Audi A8 je k dispozícii vyše 40 asistenčných systémov. Niektoré z nich patria k sériovému vybaveniu, ďalšie sú združené do kompletov „Parkovanie“, „Mesto“ a „Tour“. Samostatne sa dajú objednať systémy ako asistent pre jazdu v noci a priestorový kamerový systém. Technickú lahôdku v komplete „Parkovanie“ predstavuje Remote Park Assist plus. Tento systém dokáže veľkú limuzínu automaticky zaparkovať do priečneho alebo pozdĺžneho parkovacieho miesta a opäť ju vyparkovať, pričom vodič ani nemusí sedieť v aute. 

Všetko pre maximálny zážitok z jazdy

Modernizované Audi A8 sa začne predávať s troma motormi. Väčší motor V8 4.0 TFSI sa do A8 a S8 montuje v rozdielnych výkonových stupňoch a na zvýšenie efektivity je vybavený systémom vypínania valcov COD. Audi S8 TSFI quattro je špičkovým športovým modelom radu A8. Jeho motor V8 4.0 TFSI biturbo dosahuje maximálny výkon 420 kW (571 k) a maximálny krútiaci moment 800 Nm. Šprint z 0 na 100 mu trvá iba 3,8 sekundy. Technickú lahôdku v A8 predstavuje prediktívny aktívny podvozok. Pomocou aktuátorov s elektromotormi dokáže každé koleso samostatne zaťažiť alebo odľahčiť, a tým aktívne regulovať polohu karosérie v každej jazdnej situácii. Keď je nastavený režim „dynamic“, veľká limuzína má zvlášť športový charakter. Presne sa natáča do zákrut a karoséria sa málo nakláňa. Naopak, v režime „comfort+“ sa vozidlo mäkko vznáša nad nerovnosťami. Vtedy regulácia podvozka pomocou prednej kamery rozoznáva nerovnosti na ceste a predvídavo sa im prispôsobuje. Skrátka, jazda s Audi A8 sa stáva dokonalým zážitkom v každom jazdnom režime a na každej ceste.

Zdroj: Audi

Reklama