- Aby zákazníkom zaistili kvalitný pôžitok, pracujú technici spoločnosti Nissan s viac než 40 testovacími hrnčekmi, plechovkami a fľašami
- Vďaka rozsiahlym dielenským testom pojmú držiaky nápojov prakticky čokoľvek
- Dynamické testy na skúšobnom okruhu zaručujú, že sa vo vozidle nič nerozleje
Spoločnosť Nissan odhalila ďalšie tajomstvo dôkladného testovania pri vývoji svojich nových crossoverov. A jediné, čo pri týchto testoch uniklo, sú informácie.
Držiaky nápojov sa stali neoddeliteľnou súčasťou každej kabíny. Technici spoločnosti Nissan preto usilovne pracujú na tom, aby sa do držiakov bez problémov zmestili termohrnčeky, fľaše s nápojmi i plechovky, a predovšetkým aby ich udržali vo zvislej polohe.
V rámci úsilia o zaistenie kvality pre zákazníkov využívajú dokonca súpravu testovacích hrnčekov. Vďaka práci s viac než 40 nádobami všetkých tvarov a veľkostí je možné eliminovať riziko, že cestujúcich obleje horúca káva, lepivé nealkoholické nápoje alebo že nápoje zašpinia čalúnenie vozidla.
„Podľa nášho výskumu existujú v rôznych krajinách veľké rozdiely, čo sa týka obľúbených hrnčekov, plechoviek a fliaš. Preto testujeme viac než 40 rôznych kúskov, aby sme uspokojili všetkých zákazníkov,“hovorí Russell Davies z technického oddelenia zameraného na zákazníkov v rámci Európskeho technického ústredia v britskom Cranfielde. „Držiak nápojov možno považujete za samozrejmosť. Keď ale nefunguje, ako by mal, postrehnete to až príliš rýchlo!“
Hodnotenie držiakov na nápoje nie je len statickým procesom prebiehajúcim v pokoji dielne. Spoločnosť Nissan sa s hrnčekmi vydáva i na skúšobný okruh, kde nové vozidlá najazdia veľa kôl. Kľúčová je pozornosť venovaná detailom a prísny testovací postup je zárukou kvalitných výsledkov. Všetky vozidlá idú počas jazdy až na hranu šmyku pri zrýchlení, brzdení a zatáčaní, aby sa zistilo, či držiak obstojí.
„Je úžasné, do akých podrobností zachádzame pri niečom tak triviálnom,“ vysvetľuje Russell. „Pri pohľade na tvar a obrysy držiakov nápojov v modeli Juke zistíte, ako sa ich šírka mení s hĺbkou. Nech už teda preferujete akýkoľvek hrnček, máte istotu, že do držiaka pevne zapadne. Nebude v ňom poskakovať a neprevrhne sa.“
Russell sa spolu s predajným tímom neustále snaží sledovať nové trendy v oblasti úložných priestorov. Zatiaľ čo napríklad mobilné telefóny sa začali nedávno znovu zväčšovať, plechovky sa s rastom obľúbenosti energetických nápojov zužujú. Spoločnosť Nissan sa na tento problém zamerala medzi prvými a v spolupráci s dizajnérskymi partnermi sa snaží svoje riešenia v oblasti úložných priestorov v interiéri ďalej zdokonaľovať.
Zdroj:Nissan