6.9 C
Bratislava
utorok, 16 apríla, 2024
Reklama

Nové BMW i3

Odporúčame

Svet, a s ním sféra osobnej mobility, je v stave ekologického, ekonomického a spoločenského zvratu. Celosvetový vývoj, ako napríklad klimatické zmeny, ubúdajúce zdroje a narastajúca urbanizácia si žiadajú  nové riešenia. BMW i nachádza tieto riešenia. Táto značka predstavuje vizionárske koncepty vozidiel, inšpirujúci dizajn a nové chápanie prvotriednosti, ktoré je silne definované udržateľnosťou.

BMW i3 – prvý sériovo vyrábaný model od BMW i – mobilita s nulovými emisiami vo forme prémiového automobilu dokazuje, že je receptom na radosť  z  jazdy. Prvý model BMW Group poháňaný výlučne elektrickým pohonom ponúka zákazníkom úplne nové a prelomové spôsoby ako zažiť radosť z jazdy, udržateľnosť a konektivitu na mestských cestách. Vizionársky dizajn BMW i3 predvádza zároveň typické športové vlastnosti a efektívnosť štvorsedadlového vozidla s autentickou ostrosťou. Inovatívny koncept tohto vozidla, spolu s kabínou pre posádku z karbónových vlákien (CFRP), spája ľahkosť, stabilnosť a bezpečnosť s neobyčajnou priestrannosťou zatiaľ čo asistenčné systémy vodiča a služby mobility od BMW Connected Drive a program 360° ELECTRIC, vytvorené špecificky pre BMW i3, menia mestskú mobilitu s nulovými emisiami na každodenný podmanivý zážitok zo šoférovania.

Elektrický motor poháňajúci BMW i3 vyvinie maximálny výkon 125 kW/170 k a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Jeho okamžitá sila prúdi k zadným kolesám cez jednorýchlostnú prevodovku. Motor čerpá svoju energiu z lítiovo-iónových batérií integrovaných do podpodlažného priestoru auta. Značne nižšie ťažisko i3 – výsledok umiestnenia jednotiek batérií v nízkej a centrálnej pozícii – a dokonca aj rozmiestnenie váhy taktiež prispievajú k agilným jazdným vlastnostiam. Batéria umožňuje automobilu dosiahnuť dojazd približne 130 až 160 kilometrov, keď je plne nabitá z bežnej domácej elektrickej siete, BMW i Wallbox, alebo z verejnej nabíjacej stanice.  

P90129518_highRes
© BMW

Technické špecifikácie.

BMW i3.

BMW i3 BMW i3                        BMW i3 (s predĺženým dojazdom)
Karoséria
Počet dverí / sedadiel 5 / 4 5 / 4
Dĺžka mm 3999 3999
Šírka mm 1775 1775
Výška (* so strešnou plutvou) mm 1578 (* 1597) 1578 (* 1597)
Rázvor mm 2570 2570
Priemer otáčania m 9.86 9.86
Predný / zadný previs mm/mm 707 / 722 707 / 722
Svetlá výška mm 140 140
Objem batožinového priestoru m3 0.260 – 1.100 0.260 – 1.100
Objem nádrže litre 0 9
Pohotovostná hmotnosť podľa DIN/EU kg 1195 / 1270 1315 / 1390
Maximálna povolená hmotnosť / užitočná hmotnosť kg / kg 1620 / 425 1730 / 415

 

Odpor vzduchu (Cx/A/Cx x A) – / m2 / m2 0.29 / 2.38 / 0.69 0.30 / 2.38 / 0.71
Pohonný systém
Typ elektrického motora BMW eDrive technológia: Hybridný synchrónny motor s integrovanou energiou elektroniky, nabíjací a generačný režim pre rekuperáciu
Výkon kW/k 125 / 170 125 / 170
Krútiaci moment Nm 250 250
Rekuperácia kW do 50 do 50
Vysokonapäťová batéria
Menovité napätie V 360 360
Energetická kapacita (brutto) kWh 22 22
Technológia skladovania Lítium-ión Lítium-ión
Spaľovací motor
Krútiaci moment Nm 55
Usporiadanie / počet valcov / ventily na valec radový / 2 / 4
Objem cm3 647
Zdvih / vŕtanie mm/mm 66 / 79
Výkon / pri otáčkach kW/k/ min-1 25 (34) / 4300
Krútiaci moment / pri otáčkach Nm/ min-1 55 / 4300
Kompresný pomer / odporúčané palivo :1/– 10.6 / RON87-98 (RON95)
Emisná norma / s palivom EU6 / RON 95  
Jazdná dynamika
Koncepcia pohonu Pohon na zadné kolesá
Predná náprava Hliníkové jednokĺbové závesy MacPherson s funkciou proti predkloneniu
Zadná náprava Päťprvková náprava priamo namontovaná k Drive modulu
Pneumatiky predné / zadné 155/70 R19 / 155/70 R19 155/70 R19 / 175/65 R19
Disky kolies predné / zadné 5J x 19 ľahká zliatina / 5J x 19 ľahká zliatina 5J x 19 ľahká zliatina / 5.5J x 19 ľahká zliatina

 

Prevodovka
Typ prevodovky Automatická, jednostupňová s pevným pomerom
Jazdné výkony
Výkon v pomere s hmotnosťou (DIN) kg/kW 9.6 10.5
Zrýchlenie 0–100 km/h s 7.2 7.9
0–60 km/h s 3.7 3.9
80–120 km/h s 4.9 5.5
Najvyššia rýchlosť km/h 150 150
Dojazd pri každodennom jazdení
(režim Comfort) km 130 – 160 240 – 300
(najefektívnejší režim jazdy) km do 200 do 340
Dojazd v EU prostredí
(režim Comfort) km 190 170
 
Nabíjací čas (na 80% kapacity batérie) Od menej než 30 minút pri 50 kW rýchlonabíjaní do cca 8 hodín pri nabíjaní z domácej siete.
Spotreba podľa jazdného cyklu EU
Elektrická energia kWh/100 km 12,9 13,5
Benzín l/100 km 0 0,6
Emisie CO2 g/km 0 13

Zdroj: BMW

Reklama