Či už musíte plniť každodenné povinnosti v meste, chcete ísť na dovolenku po diaľnici, užiť si jazdu po zakrútených horských priesmykoch alebo vás to ťahá do srdca prírody, Land Rover vás odvezie vždy a kamkoľvek.
Ako jediná automobilka totiž má všetky modely, ktoré zapadnú do mesta a pritom majú predispozície zdolať aj tie najnáročnejšie podmienky – či už poveternostné alebo terénne. Zároveň poskytujú bohatú výbavu, vysokú mieru komfortu a punc výnimočnosti.
Každému podľa chuti
Ak hovoríme o ponuke značky Land Rover, musíme začať modelom Defender, ktorý je celosvetovým fenoménom a off-roadovou legendou určenou pre úzky okruh skutočných chlapov, ktorí sa cítia najlepšie s niekoľkodňovým strniskom a ktorým nevadí prach medzi zubami. Ak niečo neprejde Defender, tak to neprejde ani žiadne iné auto. Naopak, Land Rover Discovery Sport je zasa dobrodružné a kompaktné SUV určené pre širokú škálu zákazníkov. Väčší súrodenec – Land Rover Discovery – je všestranný dobrodruh, ktorý už ale má svojho nástupcu. Obrovskú popularitu si užíva mestský šampión Range Rover Evoque, ktorý je k dispozícii nielen ako trojdverové kupé a päťdverové SUV, ale najnovšie už aj ako otvorený SUV-kabriolet. Je vlastne jediným kabrioletom svojho trhu. Sprostredkuje vám priamejší kontakt s prírodou, než akékoľvek iné auto. Range Rover Sport je najagilnejší a najšportovejší model značky. Ihneď po usadnutí za volant vás vyzýva k jazde, ktorá vás napĺňa radosťou a uspokojením.
Vrcholom ponuky je Range Rover, ktorý je stelesnením všetkého, čo táto značka znamená. Je neprehliadnuteľným a zároveň nenapodobiteľným stelesnením luxusu na ceste a off-roadových schopností v teréne. Spomedzi všetkých modelov má zvláštne postavenie nový Land Rover Discovery, pretože je najnovší. Nesie v sebe 70-ročné skúsenosti Land Roveru zo stavby automobilov a tiež výsledky neustáleho technologického vývoja. Z množstva technológií spomeňme aspoň niektoré.
Stabilne na ceste
Torque Vectoring je cielené smerovanie hnacej sily na jednotlivé kolesá pomocou pribrzďovania príslušných kolies. Ak napríklad elektronika spozoruje tendenciu k nedotáčavosti, okamžite pribrzdí vnútorné zadné koleso adekvátnou silou, čím zmenší polomer zatáčania a eliminuje tak spomínanú tendenciu. Vodič tak môže bez korekcií volantom pokračovať v prejazde zákruty. V konečnom dôsledku je vozidlo vďaka tomu agilnejšie a ľahšie ovládateľné, najmä v ostrých zákrutách.
Až do 900 mm!
Pri jazde horským terénom treba z času na čas prebrodiť rieku, potok či väčšiu bažinu. S Land Roverom žiaden problém, všetky modely majú vysokú brodivosť, takže sú schopné zdolať hlbokú vodnú prekážku. Nové Discovery má napríklad hĺbku brodivosti až 900 mm! Pre prípad istoty je však vybavený systémom Wade Sensing, ktorý sníma hĺbku vody. Vodič je o aktuálnej hĺbke informovaný nielen číselne na dotykovom displeji, ale aj akusticky. Čím väčšia hĺbka vody, tým vyššia frekvencia tónu. Vďaka tomu si nemusí neustále kontrolovať hĺbku na displeji, ale sa môže sústrediť na jazdu.
Na každú príležitosť
Samozrejmosťou je systém Terrain Response, ktorý v závislosti od zvoleného režimu upravuje činnosť motora, prevodovky, pohonu všetkých štyroch kolies a elektronických asistentov. Vodič má k dispozícii viacero režimov – v novom Discovery až šesť: bežná jazda po ceste; tráva; štrk a sneh; blato a korene; piesok a posledným je režim pomalého zdolávania skál. K tomu si pripočítajte redukčnú prevodovku, uzávierku diferenciálu, svetlú výšku 283 mm, zdvih kolies až 500 mm, veľké nájazdové uhly a dostanete výsledok, že Land Rover Discovery je v teréne nezastaviteľný.
Ide samé
Menej skúsení vodiči môžu využiť služby systému All-Terrain Progres Control, ktorým zvládnu aj tie najnáročnejšie terénne pasáže. Stačí si nastaviť rýchlosť jazdy a potom sa už iba sústrediť na točenie volantom. Všetko ostatné robí za vás elektronika – reguluje výkon motora, riadi prácu prevodovky a tiež činnosť pohonu AWD, vrátane všetkých elektronických pomocníkov.
Zdroj: Land Rover