• Solterra dosiahla 91 % v kategórii bezpečnostných asistenčných systémov, keď získala maximálne skóre za systém monitorovania cestujúcich
• Solterra dosiahla 88 % v kategórii dospelých cestujúcich, keď zaznamenala maximálne skóre za záchranu a vyslobodenie
• Solterra dosiahla 87 % v kategórii detských cestujúcich, keď získala maximálne skóre pri nárazových testoch a za upevnenie detských sedačiek
Spoločnosť Subaru Europe, európska pobočka spoločnosti Subaru Corporation, dnes oznámila, že nový model Solterra (s európskou špecifikáciou) získal v Európskom programe hodnotenia nových vozidiel (Euro NCAP) pre rok 2022 maximálne celkové hodnotenie päť hviezdičiek. Výsledky, ktoré Solterra dosiahla vo všetkých štyroch hodnotených kategóriách (dospelí cestujúci, detskí cestujúci, zraniteľní účastníci cestnej premávky, bezpečnostné asistenčné systémy), jasne prevyšujú minimálne vyžadované hraničné hodnoty.
Podľa posledného platného testu získal nový, čisto elektrický model Subaru Solterra najvyššie skóre, aké sa kedy podarilo vozidlu značky Subaru dosiahnuť za bezpečnostné asistenčné systémy*1 v triede malých terénnych vozidiel. Ďalej si pripísal najvyššie známky za systém monitorovania cestujúcich (vrátane sledovania vodiča a upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy). Okrem toho dosiahol aj veľmi vysoké skóre za autonómne núdzové brzdenie pri zaznamenaní iného vozidla*2 (protikolízny systém) a dobre sa mu darilo i z hľadiska núdzového asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a rozhrania Human Machine Interface.
Celkovo dosiahol systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB) v teste kompatibility výborné výsledky. Nová Solterra má vo výbave systém upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy, ktorý sa štandardne montuje na predné aj zadné sedadlá, ako aj systém na rozpoznávanie únavy vodiča (t. j. systém monitorovania vodiča). Systém na podporu jazdy v pruhu (t. j. asistent sledovania jazdného pruhu) jemne koriguje dráhu vozidla, ak začne vychádzať z jazdného pruhu, a zasiahne aj v niektorých kritickejších situáciách. Rýchlostný asistent za pomoci systému snímania dopravných značiek rozpoznáva miestne obmedzenie rýchlosti, pričom vodič môže toto obmedzenie nastaviť sám (prostredníctvom obmedzovača rýchlosti) alebo nechá systém, aby to urobil automaticky.
V kategórii hodnotenia ochrany dospelých cestujúcich získala nová Solterra maximálne skóre za záchranu a vyslobodenie. Okrem toho sa jej výborne darilo aj pri bočnom náraze a náraze zozadu*3. Testy odhalili, že zatiaľ čo kabína ostala pri čiastočnom čelnom náraze stabilná, merania na figurínach preukázali kvalitnú ochranu kolies a stehien u vodiča aj spolujazdca. Zistila sa dobrá regulácia vychýlenia (t. j. rozsah, v ktorom telom hodí do opačnej strany pri náraze zo vzdialenejšej strany vozidla). Solterra zaviedla protiopatrenie, aby pri takýchto nárazoch zmiernila zranenia v dôsledku kontaktu medzi cestujúcimi. Systém dosiahol v teste Euro NCAP skvelé výsledky a preukázal dobrú ochranu hláv cestujúcich. Testovanie predných sedadiel a opierok hlavy preukázalo dobrú ochranu pred zranením krčnej chrbtice pri náraze zozadu. Geometrická analýza zadných sedadiel tiež vykázala dobrú ochranu pred zranením krčnej chrbtice. Vo vozidle je zabudovaný pokročilý systém eCall, ktorý pri zrážke kontaktuje záchranné zložky, ako aj systém, ktorý automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil druhotných nárazom.
V kategórii hodnotenia ochrany detských cestujúcich získala nová Solterra maximálne skóre za nárazové testy (pri čelnom aj bočnom náraze) v prípade detí vo veku 6 a 10 rokov, ako aj za upevnenie detských sedačiek. Pri testovaní čiastočného čelného nárazu a nárazu do bočnej bariéry bola zabezpečená dobrá, resp. dostatočná ochrana všetkých kritických častí tela, pričom v tejto kategórii hodnotenia dosiahlo vozidlo maximálny počet bodov. Airbag predného spolujazdca sa dá deaktivovať, aby bolo možné na dané sedadlo umiestniť dozadu otočenú detskú sedačku. Všetky druhy detských sedačiek, s ktorými je Solterra kompatibilná, bolo možné správne upevniť a prispôsobiť.
V kategórii hodnotenia ochrany zraniteľných účastníkov cestnej premávky získala nová Solterra veľmi vysoké skóre za autonómne núdzové brzdenie pri zaznamenaní cyklistu*4. Ochrana hlavy zrazeného chodca bola prevažne dobrá alebo dostatočná, zatiaľ čo nárazník poskytoval chodcovi dobrú ochranu nôh vďaka strategicky umiestneným deformačným zónam. Systém AEB ukázal, že dokáže reagovať na zraniteľných účastníkov cestnej premávky aj na iné vozidlá. Systém dosiahol skvelé výsledky pri testovaní jeho odozvy na chodcov a cyklistov, keď pri väčšine testovaných situácií dokázal predísť zrážke.
*: Nezávislá agentúra s podporou európskych vlád a európskych motoristických a spotrebiteľských organizácií.
*1: Skóre modelu Subaru Solterra za bezpečnostné asistenčné systémy: 91 % v rámci najnovšieho hodnotiaceho protokolu Euro NCAP (2022 – 2023) podľa posledného platného testu bezpečnostných asistenčných systémov.
*2: Skóre modelu Subaru Solterra za AEB pri zaznamenaní iného vozidla (protikolízny systém): 5,8 zo 6 bodov
*3: Skóre modelu Subaru Solterra pri bočnom náraze a náraze zozadu: 15,5 zo 16 bodov a 3,7 zo 4 bodov
*4: Skóre modelu Subaru Solterra za AEB pri zaznamenaní cyklistu: 8,7 z 9 bodov
Zdroj: Subaru