6.9 C
Bratislava
piatok, 26 apríla, 2024
Reklama

CXPERIENCE CONCEPT: VÝNIMOČNÝ ZÁŽITOK Z KOMFORTU A DIZAJNU ZNAČKY CITROËN

Odporúčame

S mesačným predstihom pred parížskym autosalónom sa exkluzívne odhaľuje štúdia Citroën CXPERIENCE CONCEPT. Predstavuje schopnosť značky rozvíjať slogan „Be Different, Feel Good” aj v segmente veľkých limuzín. Originálna silueta štúdie a technické riešenia využívajú prvky programu „Citroën Advanced Comfort®”.

Citroën využíva celosvetový rozruch spojený s predstavením nového modelu C3 a pred parížskym autosalónom 2016, ktorý sa bude konať na budúci mesiac, exkluzívne predstavil štúdiu CXPERIENCE. Klasická trojpriestorová limuzína CXPERIENCE CONCEPT má dĺžku 4,85 m a predstavuje schopnosť značky rozvíjať slogan „Be Different, Feel Good” aj v segmente veľkých limuzín. Úplne nové a originálne tvary s potenciálom zaujať po celom svete sú dôkazom novej epochy a nových aktivít v stratégii značky. Najnovší výtvor ťaží zo skúseností značky a ponúka maximálny a do detailov prepracovaný komfort, ktorým sa značka Citroën preslávila po celom svete. CXPERIENCE CONCEPT predstavuje nové zhmotnenie programu „Citroën Advanced Comfort ®”, zameraného na komfort a pohodlie posádky. Tento program, ktorý reaguje na očakávania klientov, je súčasťou vývoja nových vozidiel a ovplyvňuje ich dizajn, techniku aj použité technológie.

ODVÁŽNY A ORIGINÁLNY DIZAJN

Samostatná osobnosť

Štúdia CXPERIENCE dostala originálne a nenapodobiteľné tvary, ktoré sa hlásia k historickému odkazu značky v triede luxusných limuzín. Štúdia CXPERIENCE je prepracovaná až do najmenších detailov a prichádza s aerodynamikou, ktorá využíva tvary nezameniteľne blízke značke Citroën. Vozidlo tak bude hneď poľahky identifikovateľné a zaraditeľné k priekopníckej francúzskej značke.

Štúdiu CXPERIENCE CONCEPT vytvorili tímy oddelenia Style Citroën v dizajnovom centre vo Vélizy, pričom využívali nové dizajnové smerovanie značky. To sa v exteriéri prejavuje inováciami priamo inšpirovanými svetom hightech, na druhej strane, interiéru vládne atmosféra luxusného nábytku a cestovania.

Štúdia CXPERIENCE sa na prvý pohľad vyznačuje dvojpriestorovým poňatím tvarov karosérie s napnutými líniami pripravenými vyraziť a s premyslene navrhnutými protichodne sa otvárajúcimi dverami. Pocit dynamiky vychádza aj z odvážnych línií, spojených s veľkými plochami, ktoré obohacujú vlastný dizajnový prvok štúdie.

Štúdia CXPERIENCE CONCEPT dostala impozantné rozmery (dĺžka 4,85 m, šírka 2 m), veľmi nízku strechu (výška 1,37 m) a veľmi krátke previsy (rázvor 3 m), čo zvýrazňuje jej výnimočný zjav a plynulé tvary. Zelená farba Mizuiro pripomína ligotajúcu sa vodnú hladinu a symbolizuje modernu, pokoj a úspornosť. Príslušnosť k prémiovej triede podčiarkujú veľké 5-lúčové kolesá s priemerom 22 palcov.

Prednej časti štúdie dominujú čisté línie s originálnou svetelnou linkou, ktorá navodzuje pocit dvoch úrovní, typického znaku moderných vozidiel značky Citroën. Štúdia CXPERIENCE CONCEPT získala aj ďalšie prvky ako hladkú prednú časť a originálnu mriežku chladiča. Dvojitý šíp naťahuje svoje ramená až k predným svetlám, čo ešte intenzívnejšie zdôrazňuje šírku vozidla. Na prednej časti pútajú pozornosť aj denné svetlomety v tvare V. Ich technologickú vyspelosť dokumentuje výška iba 3 mm ako aj fakt, že ich súčasťou sú aj smerovky. Špičkovú svetelnú techniku dopĺňajú 3 samostatné natáčacie LED svetlomety umiestnené v rohoch vozidla. K zvýšeniu účinnosti vozidla prispievajú aj aktívne clony v otvoroch vzduch v prednom nárazníku. Na každej strane vozidla sa nachádzajú
aktívne klapky, ktoré sa otvárajú a zatvárajú podľa aktuálnej potreby a zlepšujú tak aerodynamiku, jazdné vlastnosti a ovládateľnosť.

V zadnej časti štúdie upútajú výrazné krídelká, konkávny tvar spodnej zadnej časti spolu s vysúvacím zadným krídlom, ktoré prospieva aerodynamike. Zadné svetlá využívajú 3D optiku s laserovými svetelnými vláknami v tvare V. Smerovky sa nachádzajú v ich strede, ukryté pod chrómovanou lamelou, čo zvyšuje technologickú rafinovanosť a vycibrenosť štúdie CXPERIENCE CONCEPT.

Svetlomety zvýrazňuje čierna farba okolia a opticky sa vyčleňujú z batožinového priestoru veľkej limuzíny, pričom zároveň podčiarkujú šírku vozidla. Na rozdiel od najznámejších modelov značky dostala zadná časť štúdie dvojité šípy nalakované v netradičnej čiernej farbe.

Ďalším špeciálnym prvkom, ktorý umocňuje jedinečnú osobnosť štúdie CXPERIENCE, sú dvere, ktoré sa otvárajú od seba. Ich tvar navodzuje pocit hermetického uzavretia až po samotnú strechu, no otvárajú sa až o 90° (oproti osi kolesa), čo výrazne uľahčuje nastupovanie na palubu. Ponúkajú neodolateľný pohľad na prémiovo spracovaný a zároveň mimoriadne priestranný interiér. Sú nepopierateľnou súčasťou komfortu, ktorý pozýva na cestovanie.

Špičkový prémiový interiér

Interiér štúdie CXPERIENCE CONCEPT sa inšpiroval svetom architektúry, dekorácií a nábytku, pričom jeho spracovanie je nanajvýš vycibrené a súčasné. Priestoru pre posádku dominujú dôsledne vyberané prémiové materiály a žltá citrusová farba, ktorá je synonymum pre svieži optimizmus.

Súčasťou interiéru je aj jednoramenný volant, ktorý sa jednoznačne odvoláva na históriu značky či mimoriadne plastická a vodorovne spracovaná palubná doska. Tá vytvára dojem, akoby sa vznášala v priestore. Pozostáva z troch častí, ktoré sa ako jeden kus tiahnu od pravých zadných dverí po dvere ľavé zadné. Toto spracovanie umocňuje pocit uvoľnenia, veľkého priestoru bez stresov a ľahkosti. Žlté tóny interiéru pokračujú vo vytváraní neopakovateľných zážitkov a vizuálne určujú priestor vyhradený pre vodiča aj pre posádku.
Mimoriadnu pozornosť dostali pri tvorbe interiéru aj poťahy sedadiel. Získali netradičnú teplú žltú farbu a sieťovinový povrch s polstrovaným efektom. Zadná časť operadiel, rovnako ako palubná doska, majú obklady zo svetlej hnedej farby so štruktúrou orechového dreva. Oblúkové výplne dverí sa tiež stali objektom záujmu dizajnérov a vyžarujú kvalitu. Poťahová látka v zelenej farbe pripomínajúcej vodu harmonizuje s farbou vozidla a vytvára kontrast k atmosfére exteriéru. Rovná palubná doska vznikla presne na mieru vozidla. Pokrýva ju tmavá patinovaná štruktúrovaná koža. Chrómované kľučky dverí na každej strane podčiarkujú detailnú prácu dizajnérov a ich dôraz na súhru farieb a materiálov interiéru.

Zdroj: Citroën

Reklama