6.9 C
Bratislava
utorok, 18 januára, 2022

Drive smart, drive LPG

Odporúčame

Je LPG synonymom perfektného plynu pre automobily? Je treba povedať, že pre väčšinu populácie má toto palivo mnoho, často neznámych vlastností: je šetrné k životnému prostrediu, cenovo dostupné a bezpečné. Má veľký zmysel vzhľadom na rast cien palív a pokračujúce úsilie o zníženie CO2. Neznalí vodiči sa pýtajú: Je jednoduché „jazdiť na LPG“? Je to pohodlné? Ako naplníte nádrž na stanici?

Damien, Head of Cross-Car Line Services pre značku Dacia, ozrejmuje, prečo má skvapalnený ropný plyn (LPG) toľko spokojných zákazníkov z tých, ktorí si vybrali dvojpalivový motor Dacia TCe 100 LPG. Záver je jednoduchý: keď raz použijete plyn, už sa nevrátite späť!

“Ropný plyn.. je nebezpečný a znečisťújúci životné prostredie!” Vôbec nie! V skutočnosti je opak pravdou. Jeho povesť nebezpečného paliva je dlho zastaraná a ničím nepodložená. LPG ako palivo sa používa desaťročia: je bezpečné, spoľahlivé a jednoduché. Tí, ktorí ho používajú, oceňujú najmä to, že je to lacnejšie palivo, ktoré poskytuje väčší kilometrový výkon. Rovnaký ako nafta? Áno, ale nákup je v skutočnosti lacnejší, pričom emituje menej CO2 a jemných častíc. LPG je v mnohých krajinách považované za „čisté“ palivo a stojí za to si o ňom prečítať. Vďaka LPG sa zákazníci Dacia môžu rozhodnúť pre motor LPG v celom svojom sortimente.

„LPG je praktické, ekonomické, eco-friendly, a jednoduché. LPG je Dacia skrz-naskrz!“ Damien, Head of Cross-Car Line Services pre značku Dacia

LPG: palivo, ktoré ide s časom

LPG nie je ani špeciálne palivo, ani móda. Práve naopak! Existuje ako automobilové palivo od roku 1979 a odvtedy dobylo svet. Jeho najväčšími fanúšikmi sú Kórea, Rusko, Thajsko, Mexiko a Turecko. V Európe vedie Poľsko, Ukrajina a Taliansko. V súčasnosti jazdí na LPG 28 miliónov vozidiel po celom svete.

Damien dodáva, že „používanie LPG v týchto krajinách je možné vysvetliť buď prítomnosťou bohatých zásob zemného plynu, alebo opatreniami motivačných daní, pretože ide o„ čisté palivo “(zníženie emisií CO2 alebo sankcie za poškodenie životného prostredia). Napríklad vozidlá poháňané LPG ťažia z označenia „Crit’Air 1“ vo Francúzsku a štítku „ECO“ v Španielsku.“

V iných krajinách je za pomalším nárastom LPG predovšetkým slabá informovanosť o jeho výhodách a nižšia hustota čerpacích staníc s čerpadlami na LPG.

Odvážne rozhodnutie značky Dacia prejsť na LPG

Väčšina vozidiel, ktorá bola v minulosti vybavená dvojpalivovým motorom bola až dodatočne vybavená ďalším potrebným vybavením. Inými slovami, proces si vyžadoval špecializovaných montérov, ktorí pôsobia mimo sietí výrobcov.

Značka Dacia priniesla revolúciu v automobilovom svete svojim jedinečným obchodným modelom a zameraním sa na základy cenovo dostupných súčasných vozidiel. Dacia verí v LPG už od roku 2010. V súčasnosti je jedinou značkou na trhu, ktorá ponúka LPG ako variant montovaný priamo vo fabrike a to pre celý svoj modelový rad.

„Dacia urobila z LPG prístupnejšie riešenie tým, že ho ponúka v celom svojom rade: Sandero, Sandero Stepway, Logan, Nový Duster a Úplne nový Jogger, prostredníctvom značky Dacia LPG,“ hovorí Damien.

A tak LPG valcuje trh, Napríklad vo Francúzsku sa trh v prvom polroku 2021 v porovnaní s rokom 2020 zvýšil štvornásobne a je až 15 -krát väčší ako v roku 2019. Značný nárast podporuje predovšetkým Dacia: v roku 2020 predstavovala 78 % nových predajov vozidiel s pohonom na LPG vo Francúzsku. Fantastický výkon, ktorý veľa hovorí o ideálnom súlade medzi LPG a filozofiou značky!

Na Slovensku sú LPG modely Dacia taktiež populárne. Za prvých osem mesiacov roka 2021 sa predalo 550 kusov LPG vozidiel, čo reprezentuje podiel 26,91 %. V minulom roku 2020 si LPG dacia modelov našlo 473 majiteľov (12,47 %).

Bezproblémové LPG od značky Dacia

Skutočnosť, že osvedčená technológia LPG je namontovaná na motoroch TCe 100 LPG priamo na výrobnej linke, je dôkazom bezpečnosti a spoľahlivosti. Môže sa pochváliť úplne rovnakou záručnou dobou výrobcu (3 roky/100 000 kilometrov), nákladmi na údržbu či kapacitou batožinového priestoru ako benzínový model. Poloha nádrže na LPG je na mieste, kde býva zvyčajne uložené rezervné koleso.

Predaje modelov LPG reprezentuje 1 z 5 automobilov predaných spoločnosťou Dacia v roku 2020. V prvom polroku 2021 predstavovali 28% objemu. Dôstojný príbeh o úspechu, najmä vzhľadom na mnohé výhody.

„Zákazníci Dacia sú veľmi pragmatickí: hľadajú vozidlo, ktoré by bolo užitočné v každodennom živote. Vďaka dvojpalivovému motoru a dvom nádržiam, ponúka LPG dojazd viac ako 1 000 km, konkrétne až 1 300 kilometrov na Novej Dacia Sandero,“ vysvetľuje Damien.

Ponuka motora Dacia LPG je navrhnutá tak, aby bola:

  • Praktická: objem batožinového priestoru zostáva napriek druhej palivovej nádrži nezmenený. Nádrž na LPG je plnená rovnakým prívodom paliva ako benzín.
  • Ekonomická: motor používa okolo 15 % viac LPG ako benzín, ale priemerná cena LPG je o 40% lacnejšia. Investícia do Dacia LPG sa rýchlo vráti. Dojazd dosahuje viac ako 1 000 km.
  • Eco-friendly: vozidlá Dacia LPG vypúšťajú o 10 % menej CO2 než benzín a pritom majú vyšší krútiaci moment a výkon motora.
  • Jednoduchá: dostupný rozsah pre každú nádrž je zreteľne zobrazený na prístrojovom paneli. Ak je nádrž na LPG prázdna, auto sa automaticky prepne na benzínové palivo.

S toľkými argumentmi, je výber LPG vozidla v rámci ponuky Dacia jednoznačne lepšou a ekologickejšou voľbou. Situácia, ktorá je výhodná pre zákazníkov i pre planétu!

Technická stránka: Čo je vlastne LPG?

LPG alebo „skvapalnený ropný plyn“ je zmes ľahkých uhľovodíkov, predovšetkým butánu (plyn pre domácnosť) a propánu. Je to úplne netoxický plyn. Pri spaľovaní neprodukuje takmer žiadne častice a pomáha znižovať emisie NOx, o ktorých je známe, že spôsobujú ochorenia dýchacích ciest. Celkom
60 % LPG pochádza zo zemného plynu.

Dvojpalivový motor pracuje na benzínový aj na LPG pohon vďaka dvom oddeleným nádržiam. Vodič si môže slobodne vybrať, aké palivo preferuje. Palivo LPG vypúšťa v priemere o 10 % menej CO2 ako benzín. V Európe je palivo LPG k dispozícii v 32 000 čerpacích staniciach; čo je 1/4 z celkovej siete.

Zdroj: Dacia

- Reklama -
- Reklama -