6.9 C
Bratislava
piatok, 26 apríla, 2024
Reklama

Feeling Good – Volvo Cars a Avicii majú dobrý pocit z budúcnosti

Odporúčame

  • Súčasťou novej kampane značky Volvo Cars je švédsky dídžej a hudobný producent Avicii
  • Prináša prepracovanú verziu hudobnej klasiky Feeling Good od Niny Simone
  • Kampaň je oslavou znovuzrodenia a obnovenia značky Volvo

Švédsky výrobca automobilov Volvo Cars a švédsky dídžej Avicii ohlásili tvorivú spoluprácu. Chcú ňou osláviť svoje spoločné švédske korene v podobe novej nahrávky a hudobného videa, ktoré má vyjsť 8. mája. Ich spolupráca bude základom celosvetovej kampane značky s názvom „Nový začiatok“.

Avicii, 26-ročný rodák zo Štokholmu, v ostatných rokoch mohutne rozčeril vlny v hudobnom svete a je známy ako jeden z najlepších svetových dídžejov, remixérov a hudobných producentov. Avicii a automobilka Volvo Cars teraz so svojimi spoločnými švédskymi koreňmi vstupujú do novej fázy svojej existencie.

Volvo Cars and artist & producer Avicii Feeling Good about the future

„Značka Volvo Cars, s narastajúcim počtom fanúšikov vo svete, je na vzostupe rovnako ako Avicii. Napadlo nám, že niet lepšieho spôsobu, ako osláviť našu tradíciu a nadšenie pre život, než vzájomnou spoluprácou a vytvorením niečoho mimoriadneho, čo bude odrážať to, kým sme a na čom nám záleží,“ uviedol Alain Visser, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo Car Group pre predaj, marketing a zákaznícke služby.

Pre spoluprácu bola zvolená skladba Feeling Good – klasická nahrávka, ktorú pred 50 rokmi nahrala Nina Simone a Aviciiho produkcia jej vdýchla nový život. Švédsky dídžej pridal nové vokály, nákazlivý rytmus a chytľavú melódiu, ktoré nadchli milióny jasajúcich fanúšikov na hudobných festivaloch a v kluboch po celom svete.

„Tú skladbu mám rád už veľmi dlho. Je to jedna z najlepších piesní, aké boli kedy napísané. Pre mňa je jednoducho nadčasová,“ uviedol Avicii. „Dlhé roky som veľkým fanúšikom Niny Simone, Etty Jamesovej a podobného druhu hudby. Takže keď som zistil, že práve túto skladbu chce Volvo Cars v hudobnom videu, bol som nadšený a šťastný, že s ňou môžem niečo urobiť. Chcel som vytvoriť niečo nové a zároveň zostať verný originálu,“ dodal Avicii.

Krásne video pre skladbu Feeling Good sa natáčalo v Štokholme a na miestach vo Švédsku, ku ktorým má Avicii osobný vzťah, ako je napríklad Österlen, kde zvykol tráviť letné prázdniny so svojou rodinou. Avicii a jeho tím mali na konečné video plný kreatívny súhlas a jeho dejovú líniu vytvorili spoločne a so súhlasom spoločnosti Volvo.

„Pre mňa bolo dôležité, že ak budeme niečo spolu robiť, aby to bolo nové a jedinečné, aby to bola dlhodobejšia globálna spolupráca na oboch stranách a aby to bolo vierohodne i tvorivo v súlade s našimi značkami. Všetko, čo vidíte na videu, je verné značke Avicii. Hlavným sloganom spoločnosti Volvo Cars je ‚Nový začiatok‘, a presne tento motív máme s Volvom spoločný,“ uviedol Ash Pournouri, zakladateľ spoločnosti At Night Management, ktorého vízia a tvorivé vedenie priniesli Aviciimu celosvetové uznanie.

Značka Volvo Cars si od roku 1927, keď bola spoločnosť založená, získala zaslúžené uznanie v oblasti bezpečnosti, kvality a starostlivosti o životné prostredie. V ostatných rokoch automobilka spustila významný proces transformácie značky, ktorý nadväzuje na tieto dôležité hodnoty. Výsledkom je svieži pohľad na to, čo dokáže výrobca luxusných automobilov ponúknuť svojim zákazníkom: jedinečný, na mieru šitý zážitok z vozidla, ktoré aktívne zlepšuje život a zároveň ho chráni.

„Keď sme sa púšťali do najvzrušujúcejšieho plánu uvádzania produktov na trh v histórii našej spoločnosti, napadlo nám, že je to ideálna chvíľa na spustenie kampane značky so zameraním na jej podstatu a jedinečnosť. Táto iniciatíva je súčasťou našej novej marketingovej stratégie Volvo Way, ktorú sme nedávno ohlásili. Preto sa kampaň nazýva ‚Nový začiatok‘. Ide v nej o oslavu toho, kým sme a kým sa snažíme byť. Ide v nej o to, aby ľudia zo svojho života vyťažili maximum,“ dodal na záver Alain Visser.

Hneď po novej kampani značky bude nasledovať cielená mediálna a marketingová kampaň zameraná na model Volvo XC90.

Kto je Avicii

Avicii, vlastným menom Tim Bergling, dosiahol kritický bod svojej kariéry v roku 2011 vďaka celosvetovému úspechu skladby „Le7els“, ktorá sa stala tanečným hitom číslo jeden v Spojených štátoch i vo Veľkej Británii a na celom svete sa z nej predali štyri milióny kusov. Na šiestich ďalších územiach obsadila vrchné priečky hitparád, v mnohých ďalších sa umiestnila v prvej desiatke a vyniesla Berglingovi jeho druhú nomináciu na prestížnu cenu Grammy. Nasledovali hity „Silhouettes“ a „I Could Be the One“ (ktorý nahral spolu s holandským dídžejom a hudobným producentom Nickym Romerom) a rok 2012 priniesol aj mohutne propagovaný remix Madonninho hitu „Girl Gone Wild“. V roku 2013 získal Avicii svoje prvé americké ocenenie American Music Award (v kategórii Obľúbený umelec v oblasti elektronickej tanečnej hudby) a svoju prvú cenu MTV Europe Music Award (EMA) (ako Najlepší umelec v oblasti elektronickej hudby).

V roku 2014 Avicii upevnil svoje postavenie na hviezdnom nebi hudobníkov a dídžejov najväčšej veľkosti úspešným debutovým albumom True, ktorý presahuje hudobné žánre a vyšiel pod hlavičkou novej značky PRMD Records. Album nielenže uspokojil nepokojnú tvorivú potrebu vtedy 25-ročného Švéda posúvať hudobné hranice, ale zároveň odvážne ukázal, ako by mohla vyzerať tanečná hudba, keď zmiešal zemité tóny folku, country a bluegrassu s povznášajúcimi popovými melódiami, funky disco jamom a energickými rytmami hausu. Album True priniesol aj štvornásobne platinový, gitarami nabitý „vypaľovák“ „Wake Me Up“, ktorý sa v 81 krajinách umiestnil na prvom mieste a stal sa najprehrávanejšou skladbou všetkých čias v službe Spotify (vyše 300 miliónov prehratí) a celosvetovo najvyhľadávanejšou skladbou v hudobnej aplikácii Shazam. Pieseň zároveň získala 2,6 miliardy prehratí a 600 miliónov kombinovaných zobrazení na internetovom videokanáli YouTube. Keď vyšiel album True, americký denník The New York Times označil Aviciiho za „umelca, ktorý nesie na svojich pleciach dnešok – i zajtrajšok“.

Na minuloročnom odovzdávaní svetových hudobných cien World Music Awards bol Avicii vyhlásený za Najlepšieho svetového umelca v oblasti elektronickej tanečnej hudby. Skladba „Wake Me Up“ získala titul Najlepšia skladba v oblasti tanečnej a elektronickej hudby na udeľovaní prestížnych hudobných cien Billboard Music Awards a pri udeľovaní rozhlasových hudobných cien iHeartRadio Music Awards ju vyhlásili za Najlepšiu skladbu v oblasti elektronickej tanečnej hudby. Hitparádový úspech zožal Avicii aj s dvoma ďalšími singlami, „Hey Brother“ a „Addicted To You“, ktoré sú v albume True zaradené za sebou.

Zdroj: Volvo Cars

Reklama