6.9 C
Bratislava
utorok, 23 apríla, 2024
Reklama

Fiat na medzinárodnom autosalóne v Ženeve 2016

Odporúčame

  • Svetová premiéra kompletnej rodiny Tipo, ktorá zahŕňa päťdverový hatchback a kombi a taktiež známy štvordverový sedan.
  • Pozornosť bude pútať vedľa svojho predchodcu z roku 1966 aj nový model 124 Spider, ktorý je možné na hlavných trhoch regiónu EMEA objednávať už dva týždne.
  • Medzi nové prírastky patrí aj nový Fiat 500S, športovejšia verzia kultového mestského vozidla značky Fiat.
  • Modernizácia radu rodinných vozidiel sa týka modelov 500L a 500X.
  • Svoj vyhradený priestor v expozícii bude Fiat Panda zdieľať s výstavným vozidlom Kung-Fu Panda.
  • Premiéra výstavného modelu orientovaného na voľný čas na báze pick-upu Fullback.
  • Expozícia predstavuje dva funkčné a vzrušujúce svety, ktoré charakterizujú značku Fiat. 

Značka Fiat si zvolila preslávený medzinárodný autosalón v Ženeve ako miesto, kde vôbec prvýkrát predstaví kompletnú rodinu Tipo. K štvordverovému sedanu, víťazovi prestížnej ankety Autobest a držiteľovi titulu Najlepší automobil pre nákup roku 2016 sa pripájajú päťdverový hatchback a kombi.

Medzi ďalšie novinky patrí aj nový model 124 Spider, ktorý je už možné na hlavných trhoch regiónu EMEA objednávať a tiež výstavný model na báze pick-upu Fullback navrhnutý pre vodičov, ktorí radi trávia svoj voľný čas dynamickým spôsobom. Rodinu 500 posilní nový model 500 vo verzii S, SUV 500X, ktoré naďalej naberá na popularite a objemoch predaja, a model 500L, ktorý je vo svojom segmente jednotkou na trhu. Tieto vozidlá majú síce rôznorodé určenie a charakter, ale zdieľajú spoločnú predlohu, kultovú päťstovku. Chýbať nebude samozrejme ani priestor pre štýlovú a pohodlnú Pandu, ktorej bude robiť spoločnosť bonbónik v podobe výstavného modelu Kung-Fu Panda inšpirovaného tretím dielom rovnomenného animovaného filmu od spoločnosti DreamWorks.

Expozícia v Ženeve využíva pre ohromenie návštevníkov dômyselnú symboliku a eleganciu. Téma inštalácie je dualita a komplementarita protichodných prvkov, čo zhŕňa aj koncepcia Yin Yang. Inými slovami ide o vzájomne previazané prvky, ktoré sa neustále striedajú prostredníctvom zmeny rovnovážneho stavu. Expozícia predstavuje dva funkčné a vzrušujúce svety, ktoré charakterizujú značku Fiat.

Na bielej strane, to znamená v ľavej časti expozície, budú k videniu modely charakteristické jednoduchosťou, funkčnosťou a pohodlím, čo sú vlastnosti, ktorými sa vozidlá značky vždy pýšili. Aj pri pohľade do histórie je možné uvidieť vzrušujúce vozidlá, ktoré sa stali módnymi ikonami. „Value for money“ a „Dolce vita“, typicky talianske hodnoty, sú súčasťou DNA značky, čo je dôvod, prečo sa v pravej čiernej časti expozície nachádzajú vozidlá, ktoré sú stelesnením zvodnosti a túžby.

Z architektonického hľadiska, základná konštrukcia definujúca priestor pripomína kvapalinu a harmonická štruktúra vyjadruje súčasný jazyk. Dynamické tvary a prelínanie svetla a tmy na podlahe upútavajú pozornosť na centrum expozície, kde je na plošine pokrytej pravou kožou vystavený nový Fiat 124 Spider.

Pri pohľade spredu ocenia návštevníci všetky vozidlá expozície aj videá premietané na veľkoplošnej obrazovke. Základná štruktúra vďaka trojrozmernému striedaniu plných a prázdnych miest navodzuje rovnaký pocit solídnosti a objímajúcej bezpečnosti, akú vnímajú vodiči za volantmi vozidiel Fiat. Povrchová úprava zahŕňa niekoľko základných materiálov, akými sú oceľ, drevo a sklo, posledný menovaný v odtieňoch čiernej a bielej, ktoré sú v dokonalej harmónii s celkovým architektonickým poňatím.

Vo vyhradenom priestore expozície sa predstavia vybrané položky merchandisingu a exkluzívne príslušenstvo Fiat vytvorené v spolupráci s Moparom, značkou skupiny FCA zameranou na služby, starostlivosť o zákazníka, náhradné diely a príslušenstvo.

Obchod Mopar v expozícii ponúkne aj novú kolekciu venovanú Fiatu 500 a navrhnutú v spolupráci so štylistickým centrom Fiat. Jednotlivé položky kolekcie nepochybne upútajú pozornosť mladšieho publika, ktoré vyhľadáva exkluzivitu. Zvlášť pre ženy sú tu módnejšie položky, ako sú batohy z technickej tkaniny s exkluzívnym vzorom a integrovaným nabíjacím boxom, ktorý dokáže nabiť mediálne zariadenia v akejkoľvek situácii. Nechýba tu ani oblečenie, pozornosť zaslúžia napríklad mikiny s integrovanými slúchadlami, ktoré užívateľovi umožňujú pohodlné počúvanie hudby.

Zdroj: Fiat

Reklama