- Predaje Subaru s dvojciferným rastom už tretí rok za sebou
- Na slovenský rekord upozornil aj prezident Subaru Tomomi Nakamura
- Rok 2019 v znamení SUV stratégie, špeciálnych edícií a skvalitňovania aftersales
Subaru si na Slovensku pripísalo hetrik: japonská značka už tretí rok za sebou dosiahla dvojciferný rast a nový predajný rekord. V roku 2018 predala 453 nových vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2017 predstavuje nárast o 12,13 %. To je o 10 % viac ako rast celého slovenského trhu s novými osobnými automobilmi, ktorý medziročne stúpol iba o 2,08 %. Trhový podiel Subaru sa zvýšil na 0,46 %.
Na vrchol záujmu zákazníkov sa dostal model Subaru XV s podielom 35,8 % na predajoch značky. Kompaktný crossover vytiahol na pozíciu bestselleru príchod veľmi vydarenej novej generácie, ktorá zosadila z prvej priečky Outback. Vlajková loď Subaru, ktorá nedávno prešla modernizáciou, skončila na druhom mieste s podielom 29,6 %. S pomerne tesným odstupom a podielom 27,2 % sa na pódiu umiestnilo populárne SUV Forester.
O novom slovenskom predajnom rekorde sa hovorí aj v Japonsku: v novoročnom príhovore ku všetkým zamestnancom Subaru naň upozornil prezident Subaru Tomomi Nakamura.
Výkonný viceprezident Katsuyuki Mizuma v komunikácii adresovanej vedeniu importéra Subaru vyjadril „uznanie excelentným výsledkom“ slovenského zastúpenia značky: „K predajnému rekordu najviac prispel brilantný manažment, prínos vášho tímu a vašej dílerskej siete.“
„Okrem tvrdej práce celého tímu sú za úspechom značky aj tri hlavné tromfy našich skvelých vozidiel: nová globálna platforma, dôraz na celkovú bezpečnosť a unikátny asistenčný systém EyeSight,“ hovorí Rastislav Crkoň, general manager divízie SUBARU importéra MIKONA, s.r.o.
Nekompromisný tlak na bezpečnosť posádky, ale aj ostatných ľudí na cestách jasne vidieť z marketingovej stratégie SAFE FUN TOGH. Bezpečnosť je na prvom mieste. Prispieva k nej nová platforma, pevná ako tank, ktorá spolu so systémom EyeSight chráni posádku na najvyššej možnej úrovni, za čo Subaru získava top ratingy bezpečnosti na všetkých kontinentoch. Ruka v ruke s ňou ide zábava. Nie je to však iba samotná radosť z jazdy: autá Subaru dokážu vďaka svojim schopnostiam zatraktívniť život svojim majiteľom aj ich rodinám a dostať aktívne trávenie voľného času na úplne inú úroveň. No a slovíčko Tough znamená tretie eso: overenú výdrž, odolnosť a spoľahlivosť Subaru. Tieto autá vás podržia v tých najťažších podmienkach a dokážu vám dlho verne slúžiť.
Tri presné zásahy do preferencií zákazníkov vytvorili stabilné základy pre kapitolu 2019 v úspešnom príbehu značky, ktorý naštartovala prozákaznícka cenová politika, zavedená v roku 2015. „Našim plánom na rok 2019 je pokračovanie modelovej SUV stratégie, naši klienti sa môžu tešiť aj na špeciálne edície najpredávanejších modelov. Plánujeme stabilizáciu predajov v regiónoch Slovenska a jedným z našich ťažiskových projektov je aj ďalšie skvalitňovanie popredajných služieb,“ zdôraznil general manager Subaru Rastislav Crkoň.
Zdroj: Subaru