1. Úvod: Úplne nový Jazz ponúka efektívnosť, pohodlie a špičkové pripojenie
2. Výkonná hybridná technológia e:HEV prináša kombináciu výkonu a efektívnosti
3. Plynulý moderný dizajn zakomponovaný do ikonického tvaru modelu Jazz
4. Dômyselné rozmiestnenie a prvotriedny komfort pre maximálnu použiteľnosť
5. Neopísateľný zážitok z výnimočnej dynamiky jazdy
6. Pokročilá technológia v aute spája majiteľov s ich každodenným životom
7. Komplexná výbava bezpečnostných technológií Honda SENSING
8. Technické špecifikácie
- 1. Úvod: Úplne nový Jazz ponúka vynikajúcu efektívnosť, pohodlie a špičkové pripojenie
- Pokročilý hybridný pohon poskytuje optimálnu účinnosť a výkon
- Súčasný dizajn je vývojom ikonickej siluety modelu Jazz
- Predstavenie nového variantu modelu Jazz – Jazz Crosstar
- Integrovaná technológia poskytuje informačno-zábavný systém a pripojenie novej generácie
- Špičkový priestor interiéru a výnimočná praktickosť
- Vylepšenia odpruženia poskytujú dynamický zážitok z jazdy
- Komplexný balík pokročilých bezpečnostných funkcií
Úplne nová Honda Jazz a Jazz Crosstar ponúkajú zážitok z plynulej jazdy s efektívnymi charakteristikami s dobrou odozvou, ktoré poskytuje pokročilá hybridná technológia e:HEV. Súčasťou nového radu Honda e:TECHNOLOGY je Jazz novej generácie dostupný výlučne s dvojmotorovou hybridnou technológiou pohonu e:HEV a je prvým zo šiestich elektrifikovaných modelov Honda, ktoré sa majú predstaviť v Európe do roku 2022.
Jazz e:HEV bol navrhnutý tak, aby poskytoval presvedčivú zmes silného výkonu a pôsobivej efektívnosti, ktorá dopĺňa špičkovú úroveň komfortu a použiteľnosti interiéru.
Aby sa revolúcia stala podstatou jeho kompaktného mestského automobilu, Honda sa zamerala na novú filozofiu dizajnu, ktorá je zapracovaná do japonského pojmu „Yoo no bi“. Ten vyjadruje uznávanie krásy, ktorá existuje v každodenných veciach, ktoré boli postupom času vyladené, aby boli ešte krajšie a ergonomicky uspokojujúce na použitie na svoj konkrétny účel.
„Vyvinuli sme toto auto ako celok, ktorý má moc obohatiť každodenný život tých, ktorí ho používajú,“ vysvetľuje Takeki Tanaka, vedúci veľkého projektu modelu Jazz.
Výsledkom vývoja nového nadčasového dizajnu modelu Jazz sú jeho hladké kontúry, ktoré si zachovávajú štýl predošlých generácií s krátkou prednou časťou a výhľadom z kabíny dopredu. Výsledkom tohto vývoja dizajnu je nová emocionálna príťažlivosť ako prídavok k prvotriednej úrovni pohodlia a praktickosti, ktorou je Jazz známy.
Pri vývoji úplne nového modelu Jazz inžinieri spoločnosti Honda úzko spolupracovali s konštrukčným tímom, aby zabezpečili, že si automobil zachová vo svojej triede najpriestrannejší interiér, ktorý je charakteristickým znakom predchádzajúcich generácií. Dosiahli to vďaka dômyselnému umiestneniu komponentov hybridného pohonu do podvozku a do motorového priestoru.
Systém e:HEV je novovyvinutý pre Jazz a je navrhnutý tak, aby poskytoval príjemný zážitok z jazdy. Skladá sa z dvoch elektromotorov s veľkou hustotou energie, benzínového motora i-VTEC s obsahom 1,5 l, lítium-iónovej batérie a inovatívnej prevodovky s pevným prevodom, ktoré spolu harmonicky spolupracujú, aby vo svojej triede dosiahli najlepší pomer úspory paliva a zrýchlenia.
Intuitívne technológie a bezproblémové pripojenie v aute sa ľahko integrujú do každodenného života cestujúcich a sú podporované komplexnou sadou služieb informačno-zábavného systému, vrátane osobného asistenta Honda Personal Assistant a aplikácie My Honda+ (nie je k dispozícii vo všetkých verziách).
Honda Jazz a Jazz Crosstar sú vybavené najkomplexnejšou súpravou pokročilých bezpečnostných prvkov a pomôcok pre vodiča vo svojej triede. Disponujú aktívnou a pasívnou bezpečnostnou technológiou Honda navrhnutou na uľahčenie a zaistenie bezpečnej jazdy.
Honda Jazz Crosstar
- Nový variant úplne nového radu Jazz
- Dizajn v štýle SUV oslovuje vodičov, ktorí vedú aktívny životný štýl
Variant Crosstar úplne nového modelu Jazz predstavuje ponuku v štýle SUV, ktorá je zameraná na ľudí žijúcich aktívnym životným štýlom. Nový Crosstar sa bude dodávať s rovnakým hybridným hnacím ústrojenstvom a interiérovými funkciami ako štandardný model, jeho čalúnenie však bude odolné voči vode a bude mať integrované strešné nosníky.
Vizuálny dojem je umocnený odvážnejším dizajnom prednej mriežky, čiernym obložením okolo podbehov kolies a štýlovými prahmi dverí. Šestnásťpalcové strieborné a čierne disky z ľahkej zliatiny špecifické pre Crosstar vytvárajú pocit zvýšenej stability a dotvárajú celkový robustný vzhľad tohto variantu.
- 2. Výkonná hybridná technológia e:HEV prináša presvedčivú kombináciu výkonu a efektívnosti
- Nový Jazz je prvý model, ktorý sa predstaví pod novou značkou Hondy, e:TECHNOLOGY
- Novo vyvinutá hybridná technológia obsahuje dva kompaktné motory kombinované s 1,5-litrovým benzínovým motorom DOHC i-VTEC
- Maximálny výkon 109 PS / 80 kW a 253 Nm elektrického krútiaceho momentu
Jazz sa v celej Európe bude prvýkrát predávať exkluzívne s pokročilým hybridným hnacím ústrojenstvom. Najnovší Jazz nesie nový znak Hondy e:HEV a bol vyvinutý tak, aby poskytoval výnimočnú zmes silného výkonu a pôsobivej efektivity, ktorá dopĺňa špičkovú úroveň komfortu v interiéri a neprekonateľnú využiteľnosť.
Systém e:HEV je novovyvinutý pre Jazz a je navrhnutý tak, aby poskytoval príjemný zážitok z jazdy. Pozostáva z dvoch kompaktných elektrických motorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru DOHC i-VTEC, lítium-iónového akumulátora a inovatívnej prevodovky s pevným pomerom, prepojených prostredníctvom inteligentnej riadiacej jednotky výkonu, ktoré harmonicky spolupracujú pri zabezpečovaní plynulej a priamej odozvy.
Celkový výkon 109 koní / 80 kW dokáže automobil zrýchliť na 100 km/h za 9,4 sekundy a zabezpečuje maximálnu rýchlosť 175 km/h. Výsledkom je plynulé a pohodlné cestovanie nielen cez mestské oblasti, ale aj pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Úsporný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 102 g/km (WLTP) (82 g/km – NEDC) a spotrebu paliva dosahuje 4,5 l/100 km (WLTP) (3,6 l/100km – NEDC) v štandardnom modeli a 110 g/km (WLTP) (89 g/km – NEDC) a 4,8 l/100 km (WLTP) (3,9 l/100km – NEDC) v modeli Crosstar.
Aby sa dosiahol taký výnimočný zážitok z jazdy a mimoriadna účinnosť, pokročilé nastavenie hybridného systému e:HEV plynulo vyberá z troch vzájomne zameniteľných režimov jazdy:
- Pohon EV: lítium-iónová batéria priamo napája elektrický hnací motor
- Hybridný pohon: spaľovací motor dodáva energiu do elektromotorového generátora, ktorý ho následne dodáva hnaciemu elektromotoru
- Motorový pohon: spaľovací motor je spojený priamo s kolesami pomocou blokovacej spojky a hnacia sila sa prenáša priamo z motora na kolesá
Vo väčšine mestských jazdných situácií sa optimálna účinnosť dosiahne plynulými prechodmi medzi elektrickým a hybridným pohonom. Pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici sa používa motorový pohon, a pri potrebe rýchlej akcelerácie sa môže doplniť o „podporný“ špičkový výkon na požiadanie z elektrického motora.
V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. Elektrický pohon je zapojený aj vtedy, keď auto spomaľuje a získava energiu pomocou regeneratívneho brzdenia, aby sa dobila batéria.
Prepínanie medzi týmito tromi jazdnými režimami si cestujúci ani nevšimnú, pričom inžinieri modelu Jazz venovali značné úsilie minimalizácii oneskorenia počas preraďovania. Vysokorýchlostné elektrické motory vo firme Honda vyvinuli tak, aby boli čo najľahšie, najkompaktnejšie a najúčinnejšie. Elektrický hnací motor sa točí rýchlosťou 13300 ot./min., aby sa dosiahla maximálna rýchlosť 175 km/h. Maximálny krútiaci moment sa generuje pri 0 ot./min. pre podstatné zrýchlenie pri nízkych rýchlostiach.
Namiesto použitia konvenčnej prevodovky je model Jazz vybavený novo vyvinutou elektronicky riadenou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru (e-CVT) s jediným prevodovým pomerom s pevným prevodom, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohybujúcimi sa komponentmi. Výsledkom je plynulý a upokojujúci prenos krútiaceho momentu s lineárnym pocitom pri zrýchľovaní vo všetkých režimoch jazdy.
V režime hybridného pohonu úplne nová riadiaca logika e-CVT zaisťuje, že elektrický hnací motor poskytuje silný krútiaci moment, zatiaľ čo spaľovací motor poskytuje priamy a lineárny pocit pri zrýchľovaní, podobný tomu vo viacstupňovom prevode. Ak je potrebný vyšší výkon, nová riadiaca logika môže plynulo zvoliť ideálne otáčky motora. To má vplyv na udržiavanie vzťahu medzi rýchlosťou vozidla a rýchlosťou motora a lineárnejším pocitom, ktorý vodič a cestujúci pociťujú ako zvuk zrýchlenia. Tento optimalizovaný výstup krútiaceho momentu s citlivejším a konzistentnejším prenosom je kľúčovou súčasťou zábavného charakteru jazdy modelu Jazz.
Systém e-CVT, vyvinutý pre model Jazz, je okrem toho vylepšený a je kompaktnejší ako bežné planetárne jednotky e-CVT, ktoré sa v hybridných vozidlách iných značiek bežne nachádzajú. Nový e-CVT so zameraním na dimenzie a inteligentnú integráciu je príkladom inteligentného rozloženia, ktoré je zrejmé na iných miestach v modeli Jazz.
Jazz je prvý model v európskej zostave spoločnosti Honda, ktorý nosí novú značku e:HEV, ktorá sa objaví na všetkých budúcich hybridných vozidlách Honda.
3. Predefinovanie kompaktného dizajnu triedy: Plynulý moderný dizajn zakomponovaný do ikonického tvaru modelu Jazz
- Jazz predstavuje filozofiu ponímania dizajnu podľa „Yoo no bi“
- Vývoj ikonickej siluety Jazzu s hladkými líniami a kontúrami
- Šírka predného stĺpika znížená o polovicu pre lepšiu viditeľnosť
Pri navrhovaní a vývoji najnovšej generácie modelu Jazz inžinieri spoločnosti Honda urobili odvážny krok úplného prebudovania modelu od základu. V segmente kompaktných automobilov sa im podarilo vypracovať nový pútavý štýl: úplne nové mestské auto, ktoré kombinuje výnimočnú účinnosť s vynikajúcou každodennou použiteľnosťou a je pripravené uspokojiť potreby moderných spotrebiteľov.
Nový plynulý a moderný vývoj dizajnu predstavuje krásnu jednoduchosť nadčasovej podoby Jazzu. Hladké obrysy kopírujú štýl predošlých generácií s krátkou prednou časťou, dlhou líniou strechy a predsunutou kabínou, čím vytvárajú okamžite rozpoznateľnú monoformnú siluetu. Výsledkom je nová emocionálna príťažlivosť, ako prídavok k prvotriednej úrovni pohodlia a praktickosti, ktorou je Jazz známy.
Aby sa revolúcia stala podstatou jeho kompaktného mestského automobilu, Honda sa zamerala na novú filozofiu dizajnu, ktorá je zapracovaná do japonského pojmu „Yoo no bi“. Ten vyjadruje uznávanie krásy, ktorá existuje v každodenných veciach, ktoré boli postupom času vyladené, aby boli ešte krajšie a ergonomicky uspokojujúce na použitie na svoj konkrétny účel.
„Vyvinuli sme toto auto ako celok, ktorý má moc obohatiť každodenný život tých, ktorí ho používajú.“ vysvetľuje Takeki Tanaka, vedúci veľkého projektu.
Hladká povrchová úprava vonkajšieho povrchu a uhladená čelná plocha sú kľúčom k dosiahnutiu sofistikovanej vizuálnej rovnováhy, pričom všetky rôzne vonkajšie povrchy vrátane zadných stĺpikov a zadných kombinovaných svetiel sa prelínajú bez akýchkoľvek línií.
Pre dizajnérov bolo vytvorenie správnych vizuálnych rozmerov kľúčom k vytvoreniu harmonických štýlových charakteristík zvnútra aj zvonka. Iniciujú to nové ultratenké predné stĺpiky, ktoré pokračujú v oblúku od kapoty po zadné blatníky so širokým obložením.
Predný stĺpik bol zúžený o viac ako polovicu, zo 116 mm na 55 mm, pričom hlavnú konštrukčnú pevnosť zaisťuje zadný stĺpik. Vďaka tomu, ako aj vďaka skrytým stieračom predného skla, majú vodič so spolujazdcom na prednom sedadle neobmedzený výhľad. Zapustené predné stĺpiky a elegantný dizajn spätných zrkadiel minimalizujú hluk a odpor spôsobené turbulenciou vetra a zvyšujú aerodynamickú účinnosť.
Celková výška je znížená o 10 mm, čo v kombinácii s náklonom batožinového priestoru dopredu, vytvára kompaktnejšiu, vyváženejšiu kabínu a upokojujúco dobre stavaný postoj.
Kľúčom k začleneniu nového dvojmotorového hybridného pohonu sú nové pokrokové štrukturálne technológie a procesy, ako napríklad prijatie najnovšej polovodičovej technológie na zmenšenie veľkosti jednotky riadenia výkonu, pričom je možné zachovať tradičný dynamický tvar Jazzu. Napriek začleneniu novej dvojmotorovej hybridnej hnacej sústavy je nový Jazz len o 16 mm dlhší ako predchádzajúci benzínový model, pričom šírku si zachováva rovnakú.
Baek Jongkuk, dizajnér úplne nového Jazzu, vysvetľuje: „Chcel som vytvoriť auto, ktoré by pre majiteľa bolo „milým spoločníkom“ a zároveň maximalizovať jeho použiteľnosť. Urobil som to tak, že som minimalizoval nepotrebné prvky a zjednodušil vonkajšie línie, aby som dodal auto, ktoré sa vyznačuje priateľským, sviežim vzhľadom a kompletným pohodlným a praktickým interiérom.“
Elegantné vylepšenia štýlu, vrátane rafinovaného zadného strešného spojlera a prémiového dizajnu združených svetiel, dopĺňajú dynamický tvar Jazzu a udržiavajú dobre vyvážený profil.
Jazz Crosstar
Na rozšírenie príťažlivosti modelového radu predstavuje robustný Jazz Crosstar návrh variantu v štýle SUV a orientuje sa na ľudí s aktívnym životným štýlom. Príťažlivý vizuálny dojem umocňuje odvážny dizajn prednej mriežky, čierne obloženie okolo podbehov kolies a štýlové bočné prahy a strešné lišty. Kolesá v dizajnovom prevedení striebro a čierna zliatina, špecifické pre Crosstar, vytvárajú väčší pocit stability a zvyšujú celkový robustný vizuálny efekt. Na ďalšie odlíšenie od štandardného modelu Jazz je k dispozícii aj varianta Crosstar s vlastnou a jedinečnou farbou povrchovej úpravy, Surf Blue, pričom zákazníci majú navyše možnosť vybrať si kontrastnú strechu v čiernej farbe „Crystal Black“.
4. Dômyselné rozmiestnenie a prvotriedny komfort pre maximálnu použiteľnosť
Optimálne rozmiestnenie poskytuje prvotriedny priestor pre pasažierov a náklad
- 298-litrový objem batožinového priestoru sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 1199 litrov
- Cestujúcich na zadných sedadlách poteší zvýšená miera pohodlia a priestoru
- Renomované sedadlá Magic Seats ponúkajú maximálnu univerzálnosť batožinového priestoru
Vytvorený pohodlný, príjemný interiér
Filozofia pojmu „Yoo no bi“ pokračuje v čistom, minimalistickom interiéri, spájajúc užitočnosť, praktickosť a funkčnosť do jednoduchej, prehľadnej ergonomickej kabíny. Na dosiahnutie príjemnej úžitkovej hodnoty automobilu sa v kabíne používajú odolné, trvanlivé, moderné a na dotyk jemné materiály palubnej dosky.
Prehľadná, na užívateľa zameraná palubná doska obsahuje štíhly prístrojový panel, ktorý horizontálne prechádza kabínou, bez efektu priezoru, ktorý by obmedzoval pole výhľadu, čo ďalej zvyšuje pocit výnimočnej priestrannosti. Vďaka tomu, že Honda považuje najvyššiu použiteľnosť za jadro dizajnérskeho étosu, je centrálny 9-palcový dotykový displej HMI štandard v triedach Elegance a Executive – a 7-palcový kompletný súbor nástrojov TFT – štandard v celom rade – jednoduchý a ľahko čitateľný. Pohodlné funkcie a ovládacie prvky sú ľahko dosiahnuteľné a použiteľné a prispievajú k zážitku z jazdy bez stresu.
Plochá, široká stredová konzola lakťovej opierky je výškovo zarovnaná s lakťovou opierkou dverí a odráža úroveň pohodlia interiéru väčších prémiových automobilov.
Moderný interiér Jazzu stavia na špičkových úrovniach vnútorného priestoru, ktorý je charakteristickým znakom predchádzajúcich generácií.
Ultra tenké predné stĺpiky, ktoré pokračujú v oblúku z kapoty, zlepšujú horizontálnu viditeľnosť zo 69 stupňov predchádzajúceho modelu až na v tejto triede najlepších 90 stupňov. Tento fakt, spolu so skrytými stieračmi čelného skla a plochým prístrojovým panelom, umožňuje, aby cez panoramatické čelné sklo a predné bočné sklá prechádzalo čo najviac prirodzeného svetla a poskytuje neobmedzený výhľad. Takéto množstvo svetla poskytuje cestujúcim pocit priestrannosti, zvyšuje vzdušnosť v kabíne a prispieva k jasnému a otvorenému pocitu z interiéru.
Kapacita batožinového priestoru (so zadnými sedadlami hore) začína na hodnote 298 litrov a zvyšuje sa na pôsobivých 1 199 litrov (až po strechu so zadnými sedadlami sklopenými dole). Toto sa dosiahlo vďaka dômyselnému umiestneniu komponentov hybridného pohonu do podvozku a do motorového priestoru.
Zásadný vývoj zahŕňa začlenenie prívodu vzduchu a komponentov do hornej časti motora. Toto umožňuje integráciu priestoru pre elektromotory (hnací motor a generátor) do motorového priestoru, ako aj do jednotky riadenia výkonu (PCU), ktorá je v porovnaní s konvenčnou technológiou zredukovaná o 20 %. To tiež umožňuje, aby sa pomocná 12 V batéria zmestila do priestoru motora a uvoľnila tak priestor vzadu. Toto šikovné rozloženie je možné pomocou najnovších polovodičov pre riadiacu jednotku výkonu.
Kľúčom v maximalizácii priestoru v kabíne je aj umiestnenie palivovej nádrže v strede rámu pod prednými sedadlami, čo je v tejto triede jedinečné. To umožňuje Jazzu zachovať si mimoriadne všestrannú konfiguráciu zadných sedadiel Magic Seat, ktorá ponúka flexibilitu sklápania a vyklápania sedadiel a ponúka optimálnu univerzálnosť na prispôsobenie nákladu/batožiny rôznych tvarov a veľkostí. Rozloženie a celkový dizajn tiež umožňujú širšie otváranie batožinového priestoru a novú plynulú rovnú podlahu, vďaka ktorej je nakladanie a vykladanie batožiny jednoduchšie, než predtým.
Cestujúci na predných sedadlách profitujú aj z novovyvinutého rámu karosérie stabilizujúceho rám sedadla s prvotriednou podperou matraca a zväčšením hrúbky čalúnenia sedadla o 30 mm. Tieto zmeny zvyšujú úroveň pohodlia a poskytujú väčšiu bedrovú oporu, aby sa minimalizovala únava. Aby sa ešte viac zvýšil komfort vodiča, poloha brzdového pedála sa zmenila tak, aby sa optimalizoval uhol chodidla a umožnilo sa jeho prirodzenejšie umiestnenie. Okrem toho, na podporu vyšších vodičov je volant teraz o 2 stupne vyššie a rozsah nastavenia bol upravený tak, aby umožňoval priblíženie volantu k vodičovi.
Dospelí na zadných sedadlách cestujú tiež vo zvýšenom pohodlí vďaka prepracovaniu štruktúry sedadiel Magic Seat, ktorá umožňuje pohyb pántov mimo bokov cestujúcich. Špičkový priestor na nohy v zadu, ktorý je 986 mm, umožňuje rozloženie odpruženia s torznou tyčou. Zvýšenú úroveň pohodlia zvyšuje aj čalúnenie sedadiel hrubšie o 24 mm. Dizajnéri na zadnú časť predných operadiel pridali aj pohodlné vrecká na smartfóny pre cestujúcich na zadných sedadlách.
5. Neopísateľný zážitok z výnimočnej dynamiky jazdy
- Vylepšená tuhosť karosérie umožňuje vylepšenie odpruženia pri agilnej jazde
- Odpruženie s nízkym trením a nové tlmiace systémy zlepšujú kvalitu jazdy
- Prostredie kabíny sa zlepšilo znížením hluku cestnej premávky v troch frekvenčných rozsahoch
- Celodiskový brzdový systém poskytuje výkonné a bezpečné brzdenie
Honda, ktorá vychádza z dynamiky jazdy a pohotovosti vozidla, zlepšila podvozok, odpruženie a tuhosť karosérie, aby dosiahla mimoriadnu obratnosť a najlepší jazdný komfort vo svojej triede.
Pomer ocele s vyššou pevnosťou v ťahu sa pre nový Jazz zvýšil o 80 %, čo pomáha pri znižovaní hmotnosti a zlepšovaní úrovne bezpečnosti v prípade nárazu, pričom statické ohýbanie sa zlepšilo o 6%, zatiaľ čo statická torzná tuhosť sa zlepšila o 13%.
Zážitok z jazdy zlepšuje aj prispôsobenie novej hliníkovej tlakovo odlievanej konštrukcie zadného tlmiča. Vynikajúce pohodlie a pôžitok z jazdy podporujú aj ďalšie vylepšenia odpruženia, ako je nový materiál pružín a znížená konštrukcia trecieho puzdra, plus rozloženie zavesenia zadného odpruženia s torznou tyčou.
Geometria predného odpruženia má nízky predný stred otáčania kvôli zlepšeniu stability, ktorý prispieva k presnejšiemu, prirodzenejšiemu a agilnejšiemu pocitu pri prejazde vozidlom Jazz zákrutami. Jeho pohyblivosť je ďalej umocnená elektrickým posilňovačom riadenia a zlepšením pomeru riadenia, ktoré poskytujú presnú spätnú väzbu pre vodiča a poskytujú prirodzenejšie správanie pri zmene smeru jazdy.
Komponenty odpruženia s nízkym trením sa kombinujú s dlhým rázvorom kolies a poskytujú impozantnú základnú úroveň stability tým, že prirodzene obmedzujú pozdĺžne kolísavé pohyby.
Sofistikované tlmiace systémy tiež prispievajú k pohodlnejšej jazde pre všetkých cestujúcich a minimalizujú prenos vibrácií z vozovky do kabíny, čím prispievajú k rafinovanejšej pohode vozidla.
Responzívne ovládanie kombinované so zvýšenou pohodou jazdy je ďalej optimalizované systémom asistencie agilnej jazdy Honda Agile Handling Assist (AHA). AHA je ďalšou pokročilou technológiou, ktorá zlepšuje dynamickú stabilitu vozidla, najmä pri reakciách na rýchle vstupy riadenia alebo pri vysokom zaťažení v zákrutách. AHA funguje prostredníctvom systému asistenta stability vozidla (VSA) a pri otáčaní volantu pôsobí jemnou brzdnou silou na vnútorné kolesá bez toho, aby to šofér postrehol. Výsledkom je zvýšená citlivosť, stabilita vozidla a príjemnejší zážitok z jazdy.
Výkonný brzdný výkon zabezpečuje celodiskový brzdový systém s ventilovanými prednými kotúčmi s priemerom 262 mm a zadnými plnými kotúčmi s priemerom 239 mm. Elektronické brzdové systémy zahŕňajú: asistenciu so stabilizáciou vozidla, asistenčný systém brzdenia, asistenciu pri rozjazde do kopca a automatické podržanie brzdy.
Komplexný prístup spoločnosti Honda k charakteristikám NVH zabezpečuje minimálnu úroveň hluku spôsobeného motorom, vozovkou a vetrom v kabíne. Zvýšená izolácia a tlmenie hluku znižujú hluk vozovky v dôsledku zmien povrchu vozovky a zlepšujú atmosféru kabíny v troch frekvenčných rozsahoch. Kabína a podlahový panel sú oddelené, aby sa znížila rezonancia prostredníctvom konštrukcie vozidla, a okolo palubnej dosky bola pridaná zvuková izolácia. Hluk z motora bol tiež znížený použitím živicového materiálu na držiaku motora, ktorý izoluje priestor motora. Materiály pohlcujúce hluk a hrubšie sklo prispievajú k 10% zníženiu vnikania hluku do kabíny oproti predchádzajúcemu modelu Jazz.
Vylepšená tuhosť karosérie a použitie ocele s vyššou pevnosťou v ťahu navyše umožňujú využiť nové konštrukčné technológie, ktoré umožnili vytvoriť nové tenké predné stĺpiky doplnené o aerodynamický dizajn spätných zrkadiel, zadný spojler a nový dizajn zliatinových kolies. Tieto aerodynamické vlastnosti minimalizujú hluk prúdenia vzduchu, pomáhajú znižovať odpor vzduchu a prispievajú k celkovému zlepšeniu.
6. Pokročilá technológia v aute spája majiteľov s ich každodenným životom
- Vo svojej triede bezkonkurenčná intuitívna konektivita vo vozidle
- Vďaka funkcii WiFi hotspot a vzdialeným službám sú cestujúci aj počas jazdy stále v spojení
- „Osobný asistent Honda“, podporovaný umelou inteligenciou (AI), poskytuje funkcie, dostupné po hlasovom príkaze
- Aplikácia My Honda+ udržuje vlastníkov v spojení, keď sú mimo vozidla
Úplne nový jazz ponúka najúžasnejšiu výbavu informačno-zábavného systému vo svojom segmente, kombinujúceho intuitívnu technológiu a bezproblémové pripojenie v aute. Funkciami novej generácie, ktoré sa prvýkrát objavili v modeli Honda e, a ktorými disponuje aj úplne nový model Jazz, budú vybavené aj budúce modely.
Majitelia budú mať prístup k širokej škále ľahko použiteľných zabudovaných funkcií pripojenia, ktoré určujú nový technologický štandard v kompaktnom segmente. K funkciám pripojenia a k aplikáciám informačno-zábavného systému je možné pristupovať prostredníctvom dotykovej obrazovky alebo hlasových povelov vrátane počasia, parkovacích miest, hudby, navigácie, vyhľadávania polohy a telefonických služieb.
Jednoducho použiteľné rozhranie dotykovej obrazovky LCD je navrhnuté tak, aby minimalizovalo rozptyľovanie vodiča. Prevádzkový čas najčastejšie používaných ovládacích prvkov sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom znížil o 58 %, čo znamená bezpečnejší a ergonomickejší zážitok. V systémovom rozhraní sa naviguje pomocou bežnej použiteľnosti v štýle smartfónov a pomocou ovládacích prvkov prechádzajúc prstom po stránkach a zoznamoch. Displej môže byť nakonfigurovaný tak, aby vyhovoval akýmkoľvek požiadavkám na použitie, vrátane prispôsobiteľných skratiek na často používané funkcie a zvukové zdroje.
Komplexný balík zabudovaných aplikácií sa môže doplniť zrkadlením smartfónov prostredníctvom zabudovaných systémov Android Auto a Apple CarPlay, ktoré sú pre cestujúcich v modeli Jazz prvýkrát dostupné prostredníctvom bezdrôtového pripojenia. Príručka majiteľa je prístupná prostredníctvom zabudovaného dotykového zábavno-informačného systému alebo prostredníctvom hlasového ovládania umelej inteligencie AI pre zákazníkov, ktorí si predplatili službu osobného asistenta Honda Personal Assistant. Cestujúci majú tiež možnosť využívať Wi-Fi v aute, aby boli aj počas jazdy neustále v spojení cez internet.
Nový Jazz Crosstar sa môže pochváliť výnimočným prémiovým zvukovým systémom s 8 reproduktormi, ktorého súčasťou je hliníkový kupolový výškový reproduktor, jedinečné kužeľové reproduktory Kevlar špeciálne vyrobené pre Hondu a subwoofer v zadnom batožinovom priestore, ktoré dosahujú najlepší akustický výkon v tomto segmente. Aby nedochádzalo k ovplyvneniu viditeľnosti, výškový reproduktor je zabudovaný do vnútornej kľučky dverí, zatiaľ čo skrinka subwoofera je umiestnená tam, kde nezasahuje do batožinového priestoru.
Pri vytváraní prehľadnej palubnej dosky a rozhrania prístrojového panela venovali dizajnéri interiéru automobilu veľkú pozornosť detailom. V reakcii na dopyt spotrebiteľov spoločnosť Honda obnovila fyzické ovládanie kľúčových funkcií pomocou hmatateľných otočných ovládačov s presným ovládaním pre nastavenie kúrenia a vetrania.
Aplikácia My Honda+
Honda vydala aplikáciu My Honda+ pre smartfóny, aby majitelia mohli byť so svojimi automobilmi prepojení diaľkovo. Služby využívajúce smartfóny boli navrhnuté tak, aby ich používatelia mohli využívať jednoduchšie a intuitívnejšie a aby mali bezpečný prístup k mnohým zabudovaným funkciám vrátane funkcií v oblasti praktičnosti, pohodlia a bezpečnosti. Z aplikácie je napríklad možné nastaviť a do auta odoslať informácie o ceste, ako aj auto na diaľku zamknúť a odomknúť.
Pre vyššiu bezpečnosť poskytuje aplikácia sledovanie polohy a sledovanie automobilu prostredníctvom GPS. Majiteľ môže aktivovať funkciu Intelligent Geofencing, ktorá ho upozorní, ak vozidlo naruší prednastavené virtuálne „oplotenie“ (geofence), ako aj odoslanie oznámenia do aplikácie smartfónu v prípade aktivácie bezpečnostného alarmu vozidla.
Osobný asistent Honda Personal Assistant
Funkcie informačno-zábavného systému a konektivity dostupné prostredníctvom pokročilého rozhrania dotykovej obrazovky sa dajú aktivovať aj pomocou hlasových príkazov prostredníctvom osobného asistenta Honda Personal Assistant. Intuitívny osobný asistent Honda Personal Assistant, ktorý sa prvýkrát objavil v Honde e, je funkcia umelej inteligencie (AI), ktorá prirodzenú konverzáciu, založenú na inteligentných pokynoch a kontextovom chápaní, využíva na prístup k širokému rozsahu online služieb.
Osobný asistent Honda vyhodnocuje príkazové vstupy s úrovňou komplexnosti, ktorá prevyšuje iných hlasom ovládaných virtuálnych asistentov. Kvôli presnejším reakciám na špecifické otázky systém je schopný porozumieť viacerým požiadavkám naraz. Majiteľ sa napríklad môže opýtať: „OK Honda, nájdi mi taliansku reštauráciu s voľným miestom na zaparkovanie a s WiFi, ktorá je teraz otvorená.“ Osobný asistent Honda nájde vhodné možnosti a predstaví ich na rozhraní dotykovej obrazovky, potom vypočíta optimálnu trasu k vybratej lokácii a zobrazí ju na navigačnej obrazovke.
Na dosiahnutie optimálneho bezstresového vlastníctva zabezpečí Honda bezdrôtové aktualizácie, aby sa zabezpečilo, že funkcie a aplikácie využívajú vylepšenia a nové funkcie.
Kvôli pridanej bezpečnosti sú všetky vozidlá štandardne vybavené funkciou cestnej poruchovej pomoci E-Call. V prípade núdze, napríklad pri rozvinutí airbagu, sa poloha automobilu automaticky odošle príslušným havarijným službám.
7. Komplexná výbava bezpečnostných technológií Honda
- Úplne nový Jazz obsahuje štandardne komplexnú výbavu aktívnej aj pasívnej bezpečnosti
- Vylepšená technológia Honda SENSING obsahuje novú širokouhlú kameru so širším uhlom záberu a s vysokým rozlíšením
- Cestujúci sú chránení 10 airbagmi vo všetkých nových modeloch Jazz vrátane nového predného stredového airbagu – prvého na trhu vo svojej triede
Najnovšia generácia modelu Jazz je štandardne vybavená súpravou prémiových technológií aktívnej a pasívnej bezpečnosti navrhnutých na uľahčenie a zaistenie bezpečnej jazdy.
Vylepšená aktívna bezpečnostná technológia Honda SENSING ponúka širokú škálu pomocných funkcií a pomôcok pre vodiča ako štandard, vďaka novo vyvinutej prednej širokouhlej kamere, ktorá vylepšuje zorné pole a nočnú prevádzku a zvyšuje bezpečnosť vo viacerých situáciách.
Balík vylepšených technológií Honda SENSING zahŕňa:
- Brzdový systém na zmiernenie následkov nehody so zdokonalenou nočnou prevádzkou na detekciu chodcov aj bez pouličného osvetlenia. Systém tiež upozorní vodiča, keď zistí, že popred vozidlo prechádza cyklista, ktorý priečne križuje jeho dráhu. Okrem toho, systém teraz začne brzdiť, keď Jazz pretne dráhu alebo odbočí do cesty protiidúceho vozidla. Toto umožňuje novo vyvinutá predná širokouhlá kamera.
- Adaptívny tempomat, ktorý automaticky riadi odstup od vozidla idúcim pred Jazzom a umožňuje automobilu sledovať premávku pri nízkych rýchlostiach v dopravnej zácpe (Low Speed Follow).
- Systém podpory riadenia vozidla v jazdnom pruhu funguje od rýchlosti 72 km/h na mestských a vidieckych cestách aj na viacprúdových cestách, pričom zvyšuje bezpečnosť vo viacerých situáciách.
- Systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu (RDMS) pomáha vodičovi, aby nevybočil z cesty. Varuje vodiča, ak zistí, že vozidlo sa blíži k vonkajšiemu okraju vozovky (do hranice trávy alebo štrku), zaregistruje prichádzajúce vozidlo alebo unášanie do iného jazdného pruhu bez označenia.
- Informácie o mŕtvych uhloch spolu s monitorom sledovania priečnej premávky sú vo verzii Executive štandardom.
- Systém rozpoznávania dopravných značiek využíva prednú širokouhlú kameru na rozpoznávanie dopravných značiek vždy, keď sa vozidlo pohybuje dopredu. Systém automaticky rozpoznáva a zobrazuje značky prostredníctvom sedem-palcového LCD displeja, keď vozidlo prejde popri značke. Systém je vytvorený tak, aby rozpoznával okrúhle dopravné značky, zobrazujúce rýchlostné obmedzenia a informácie o zákaze predbiehania. Dokáže zobraziť dve dopravné značky naraz – pravá strana displeja zobrazuje len rýchlostné obmedzenia a ľavá strana zobrazuje značky „Zákaz predbiehania“ a rýchlostné obmedzenia s dodatočnými informáciami, ako napríklad obmedzenie na konkrétne poveternostné podmienky.
- Inteligentný obmedzovač rýchlosti rozpoznáva dopravné značky a nastavuje rýchlostný limit. Ak dopravná značka ukazuje pomalšiu rýchlosť v porovnaní so skutočnou rýchlosťou vozidla, na displeji bliká výstraha, ozýva sa zvukový signál a systém postupne znižuje rýchlosť vozidla.
- Automatické diaľkové svetlá fungujú pri rýchlostiach vyšších ako 40 km/h a automaticky sa zapínajú alebo vypínajú podľa prítomnosti protiidúcich vozidiel alebo vozidiel jazdiacich vpredu (osobných vozidiel, nákladných vozidiel aj motocyklov), bicyklov a podľa osvetlenia prostredia.
Viacúčelovú kameru a zostavu snímačov Systému aktívneho brzdenia v meste City-Brake Active System (CTBA) predchádzajúcej generácie modelu Jazz nahrádza nová kamera so širším uhlom záberu a vysokým rozlíšením. Táto kamera rozpoznáva komplexnejší rozsah povrchov vozovky a dopravných charakteristík. Patria sem zisťovanie, či sa vozidlo priblíži k vonkajšiemu okraju vozovky (do hranice trávy alebo štrku), detekcia prichádzajúceho vozidla alebo unášania do iného jazdného pruhu bez označenia a dopravných značiek. Aby bolo zorné pole neustále jasné, kamera tiež dokáže eliminovať kondenzáciu.
Vodič sa môže rozhodnúť, koľko informácií o pomoci pre vodiča sa na sedem-palcovom displeji z tekutých kryštálov (LCD) TFT prístrojového panela zobrazí.
Pasívna bezpečnosť zapracovaná do konštrukcie modelu Jazz
Úplne nový Jazz disponuje patentovanou technológiou konštrukcie karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) spoločnosti Honda, ktorá tvorí základ výnimočnej pasívnej bezpečnosti a zvyšuje ochranu pasažierov pri náraze.
Sieť prepojených konštrukčných prvkov rovnomernejšie rozdeľuje energiu nárazu v prednej časti vozidla, čím sa zmenšujú sily prenášané na priestor pre cestujúcich. ACE™ chráni nielen vozidlo a jeho cestujúcich rozptýlením kolíznej energie po celej štruktúre karosérie, ale tiež znižuje energiu kolízie proti druhému vozidlu. Táto úroveň bezpečnosti pomáha chrániť cestujúcich pred zrážkou s veľkými aj malými vozidlami.
Pasívna bezpečnosť je pre spoločnosť Honda rovnako dôležitá ako aktívna bezpečnosť na ochranu cestujúcich v prípade nehody. Majitelia a cestujúci Jazzu sú teraz chránení 10 airbagmi, vrátane dvoch nových zadných bočných airbagov inštalovaných na zadných sedadlách a nového predného stredného airbagu nainštalovaného na predné sedadlo. Nový predný stredný airbag je v tejto triede prvým na trhu a aktivuje sa v prípade kolízie, aby sa znížil náraz spôsobený kontaktom medzi cestujúcimi. Jazz bol tiež vybavený prednými opierkami hlavy zmierňujúcimi hyperextenziu krku.
8. Technické špecifikácie
Model | Jazz
Comfort |
Jazz
Elegance |
Jazz
Executive |
Jazz
Crosstar Executive |
MOTOR | ||||
Typ motora | 1,5 | |||
Pohon kolies | FWD | |||
Typ prevodovky | e-CVT | |||
Typ motora | i-MMD | |||
Názov motora | Inteligentný viacrežimový pohon | |||
Zdvihový objem (cm3) | 1 498 cm3 | |||
Vývrt X zdvih (mm) | Vývrt: 73,0 mm, zdvih: 89,5 mm | |||
Kompresný pomer | 13,5 | |||
Ventilové rozvody | DOHC 4-VENTILOVÝ IN_VTEC EVTC (REŤAZOVÝ POHON) | |||
Emisná norma | EURO-6D | |||
VÝKON | ||||
Maximálny výkon motora (kW pri ot./min.) | 72 kW pri 5500-6400 | 72 kW pri 5500-6400 | 72 kW pri 5500-6400 | 72 kW pri 5500-6400 |
Maximálny výkon motora (KS pri ot./min) | 97 pri 5 500 – 6 400 | 97 pri 5 500 – 6 400 | 97 pri 5 500 – 6 400 | 97 pri 5 500 – 6 400 |
Maximálny krútiaci moment motora (NM pri ot./min) | 131 pri 4 500 – 5 000 | 131 pri 4 500 – 5 000 | 131 pri 4 500 – 5 000 | 131 pri 4 500 – 5 000 |
Max. výkon elektrického motora (kW [PS]) | 80 (109) | 80 (109) | 80 (109) | 80 (109) |
Max. krútiaci moment elektrického motora (Nm) | 253 | 253 | 253 | 253 |
0 → 100 km/h (sekundy) | 9,4 | 9,4 | 9,5 | 9,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 175 | 175 | 175 | 173 |
SPOTREBA PALIVA A EMISIE | ||||
WLTP * | ||||
Nízke – CO2 g/km | 79 | 79 | 83 | 87 |
Stredné – CO2 g/km | 87 | 87 | 88 | 90 |
Vysoké – CO2 g/km | 88 | 88 | 89 | 94 |
Veľmi vysoké – CO2 g/km | 132 | 132 | 134 | 143 |
Kombinované – CO2 g/km | 102 | 102 | 104 | 110 |
Nízke – FC l/100km | 3,5 | 3,5 | 3,7 | 3,9 |
Stredné – FC l/100km | 3,8 | 3,9 | 3,9 | 4,0 |
Vysoké – FC l/100km | 3,9 | 3,9 | 3,9 | 4,1 |
Veľmi vysoké – FC l/100km | 5,8 | 5,8 | 5,9 | 6,3 |
Kombinované – FC l/100km | 4,5 | 4,5 | 4,6 | 4,8 |
Oxid uhoľnatý CO (mg/km) | 51,5 | 51,5 | 51,5 | 51,5 |
Uhľovodík bez metánu NMHC (mg/km) | 6,2 | 6,2 | 6,2 | 6,2 |
Oxidy dusíka NOx (mg/km) | 6,0 | 6 | 6 | 6 |
* Platné nariadenie = emisie výfukových plynov: Číslo základného regulačného opatrenia a platného posledného regulačného opatrenia: EC 715/2007 EÚ 2017/1347 | ||||
ROZMERY | ||||
Dĺžka (mm) | 4 044 | 4 044 | 4 044 | 4 090 |
Šírka (mm) | 1 694 | 1 694 | 1 694 | 1 725 |
Celková šírka (mm) so sklopeným spätným zrkadlom | 1 814 | 1 814 | 1 814 | 1 814 |
Šírka vrátane spätného zrkadla (mm) | 1 966 | 1 966 | 1 966 | 1 966 |
Výška – bez nákladu (mm) | 1 526 | 1 526 | 1 526 | 1 556 |
Rázvor kolies (mm) | 2 517 | 2 517 | 2 517 | 2 520 |
Predný rozchod (mm) | 1 487 | 1 487 | 1 487 | 1 498 |
Zadný rozchod (mm) | 1 474 | 1 474 | 1 474 | 1 485 |
Svetlá výška – s vodičom (mm) | 136,0 | 136,0 | 136,0 | 152,0 |
Svetlá výška – pri plnom zaťažení (mm) | 105,2 | 105,2 | 107,0 | 144,2 |
Polomer otáčania – na karosérii (m) | 10,1 | 10,1 | 10,1 | 10,1 |
Polomer otáčania – v strede kolesa (m) | 4,9 | 4,9 | 4,9 | 5 |
Krajné polohy volantu (počet otočení) | 2,51 | 2,51 | 2,35 | 2,63 |
KAPACITA | ||||
Palivová nádrž (litre) | 40 | 40 | 40 | 40 |
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá zdvihnuté (litre, metóda VDA) | 304 | 304 | 304 | 298 |
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor až po strechu (litre, metóda VDA) | 1 205 | 1 205 | 1 205 | 1 199 |
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor po okná (litre, metóda VDA) | 844 | 844 | 844 | 838 |
HMOTNOSŤ | ||||
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 228 – 1 246 | 1 228 – 1 246 | 1 228 – 1 246 | 1 253 – 1 255 |
Max. prípustná hmotnosť (kg) | 1 710 | 1 710 | 1 710 | 1 710 |
Max. prípustná hmotnosť na nápravu – prednú/zadnú (kg) | Predné: 946/Zadné:784 | Predné: 946/Zadné:784 | Predné: 946/Zadné:784 | Predné: 946/Zadné:784 |
Max. zaťaženie strechy (kg) | 35 | 35 | 35 | 50 |
BEZPEČNOSŤ | ||||
ABS (protiblokovací brzdový systém) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – predný v strede | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – vodič a predný spolujazdec | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – kolená (DR) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – airbag doplnkového zádržného systému spolujazdca s vypínačom vypnutia | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – zadné bočné | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – bočné (vpredu) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – bočné hlavové (predné a zadné) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Detekcia vozidiel v mŕtvom uhle vrátane sledovania priečnej premávky | – | – | ⬤ | – |
Brzdový asistent (BA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Brzdový systém na zmiernenie následkov zrážky | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém detekcie poklesu tlaku v pneumatikách (DWS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbag doplnkového zádržného systému vodiča (jednostupňová inflácia) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
eCall (Európa) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Signalizácia núdzového zastavenia | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Upozornenie na čelnú kolíziu | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Predné bezpečnostné pásy s navíjačom s núdzovým blokovaním (ELR) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Nastaviteľný obmedzovač rýchlosti | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Inteligentný obmedzovač rýchlosti | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Body ISO Fix/I-SIZE | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu (LDW) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém podpory riadenia vozidla v jazdnom pruhu | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Jazda za vozidlom idúcim nízkou rýchlosťou | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Zmiernenie vybočenia z cesty | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém rozpoznávania dopravných značiek | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Asistent stability vozidla (VSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Predné opierky hlavy zmierňujúce hyperextenziu krku | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
ZABEZPEČENIE | ||||
Systém imobilizéra | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Inteligentné odomykanie a štartovanie | – | – | ⬤ | ⬤ |
INTERIÉR – OBLOŽENIE | ||||
Guľová hlavica radiacej páky – koža | – | – | ⬤ | ⬤ |
Volant – kožený | – | – | ⬤ | ⬤ |
Čalúnenie | Tkanina | Tkanina/koža | Tkanina/koža | Tkanina/Vode odolné |
FUNKCIE, TECHNOLÓGIA, VÝKON | ||||
Asistent agilnej jazdy (AHA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
EKON režim | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektrická parkovacia brzda | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Podržanie brzdy | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektrický posilňovač riadenia – variabilný prevodový pomer | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Asistent rozjazdu do kopca (HSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Zastavenie pri voľnobehu/režim EV | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
KOMFORT A POHODLIE | ||||
Klimatizácia | Ovládanie klimatizácie | Ovládanie klimatizácie | Ovládanie klimatizácie | Ovládanie klimatizácie |
Automatické stierače | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Tempomat – adaptívny | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Bočné zrkadlá na dverách – vyhrievané | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Bočné zrkadlá na dverách – elektricky sklopiteľné | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Vyhrievané sedadlá – predné | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Vyhrievaný volant | – | – | ⬤ | – |
Sedadlá Magic Seats | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Parkovacie senzory (predné 4: zadné 4) | – | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Zadná kamera | – | – | ⬤ | ⬤ |
AUDIOSYSTÉM A KONEKTIVITA | ||||
BluetoothTMSystém telefonovania bez potreby manipulácie rukami (HFT – Hands Free Telephone) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
DAB | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
5″ monitor pre audio (AM/FM) | ⬤ | – | – | – |
Honda CONNECT (9″ dotyková obrazovka, AM/FM/DAB, Apple Carplay a Android Auto) |
– | ⬤ | – | – |
Honda CONNECT s navigáciou GARMIN (9″ dotyková obrazovka, AM/FM/DAB, Apple Carplay a Android Auto) |
– | – | ⬤ | ⬤ |
Reproduktory | 4 | 4 | 4 | 8 |
Reproduktory – Premium Audio | – | – | – | ⬤ |
Reproduktory – predný výškový reproduktor | – | – | – | ⬤ |
Reproduktory – stredové | – | – | – | ⬤ |
Napájanie audio systému (W) | 180 w | 180 w | 180 w | 376 w |
Subwoofer | – | – | – | ⬤ |
Bezdrôtové Apple Carplay | – | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Strecha v čiernej farbe | – | – | – | Voliteľné |
OSVETLENIE EXTERIÉRU | ||||
Automatické svetlomety | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Denné svietenie – LED | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Časovač zapnutia/vypnutia automatických svetlometov (funkcia príchodu domov/odchodu z domu) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém podpory diaľkových svetiel (HSS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
KOLESÁ a PNEUMATIKY | ||||
Veľkosť pneumatík, predné/zadné | 185/60 R15 88H | 185/60 R15 88H | 185/55 R16 87H | 185/60 R16 86H |
Veľkosť a dizajn kolies | 15″ | 15″ | 16″ | 16″ |
Zdroj: Honda