6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 marca, 2024
Reklama

Hudobná skladba speváčky Dua Lipa a Jaguar

Odporúčame

Každý fanúšik si môže vytvoriť svoj vlastný remix.

Speváčka a skladateľka britsko -kosovského pôvodu Dua Lipa sa v rámci spolupráce so značkou Jaguar podujala na úplne nový spôsob hudobnej tvorby. pomocou soft véru vyvinutého spoločnosťou Jaguar vytvorila exkluzívny remix svojej najnovšej skladby Want to a ponúka fanúšikom z celého sveta možnosť vytvoriť svoje prispôsobené remixy na základe vlastných údajov – podľa spôsobu, akým jazdia, piesní, ktoré počúvajú, či vyťukaním rytmu na mobilnom zariadení.

Môže tak vzniknúť viac ako milión rôznych remixov s množstvom rôznych rýchlostí a verzií na základe rozsahu hudobných žánrov od hip-hopu a dance až po orchestrálnu hudbu, pop či drum & bass. skladba sa stala najčastejšie remixovanou piesňou v histórii, čo stihla od svojho predstavenia na exkluzívnom vystúpení v aréne sugar city v amsterdame, kde si hudobní fanúšikovia a hviezdy z celej Európy vrátane supermodelky Doutzen kroesovej a herečky alix benezechovej zajazdili na modeli i -pace na čisto elektrický pohon, s cieľom vytvoriť si svoje vlastné verzie tejto skladby.

Aby si Dua Lipa vytvorila svoj vlastný remix skladby Want to, sadla si za volant modelu Jaguar I-Pace a jej štýl jazdy bol zachytený inteligentnými senzormi vozidla. zaznamenané údaje – od množstva spotrebovanej elektrickej energie až po spôsob akcelerácie a brzdenia speváčky Duy Lipy – boli použité na ovplyvnenie skladby, čo sa týka tempa a kompozície až po celkový dojem, akým skladba pôsobí. Táto verzia skladby Want to, ktorá vznikla v rámci spolupráce Dua Lipa X. Jaguar, sa objavila na albume s názvom Dua Lipa the complete collection, ktorý vyšiel 7. septembra tohto roku.

V rozhovore pri príležitosti predstavenia skladby v Amsterdame odhalila Dua Lipa svoje pocity: „zo spolupráce so značkou Jaguar som veľmi nadšená a rovnako ma teší aj to, že vďaka novým technológiám môžem dať fanúšikom niečo navyše. Je naozaj úžasné, že si každý môže vytvoriť svoju vlastnú jedinečnú verziu môjho singla Want to na základe toho, ako riadi Jaguar alebo akú hudbu počúva. Už samotná predstava, že údaje z mojej jazdy elektrickým vozidlom I-Pace dokážu pozmeniť potenciál mojej hudby a vytvoriť úplne nový skvelý zvuk, znie bláznivo.“ nielen vodiči, ale aj hudobní fanúšikovia po celom svete si môžu vytvoriť svoju vlastnú verziu piesne Duy Lipy pomocou inteligentného softvéru na vytváranie remixov od spoločnosti Jaguar, ktorý je dostupný na adrese: http://remix.jointhepace.com.

Táto inovačná aplikácia umožňuje používateľom vytvoriť remix skladby speváčky Duy Lipy pomocou histórie streamovania v službe Spotify – využíva údaje o prehrávaných piesňach a preskupuje prvky skladby, aby vytvorila vlastnú verziu. Priemerné tempo zoznamu skladieb či nálada a energia piesní, ktoré najčastejšie streamujete – to všetko sa využije pri tvorbe vášho vlastného remixu. Tí, ktorí nemajú účet v službe Spotify, môžu jednoducho vytvoriť remix v aplikácii vyťukávaním tempa na mobilnom telefóne.

Technologické inovácie značky Jaguar

Toto spojenie hudby a technológií je najnovším počinom značky Jaguar, čo sa týka jej snahy o čo najväčšie prepojenie vodiča s jeho vozidlom. Technológie vo vozidle, ako napr. InControl alebo Smart Settings, sledujú štýl a správanie vodiča a prispôsobujú nastavenie vozidla tak, aby si vodič mohol vychutnať čo najlepší zážitok z jazdy. „Vo všetkých vozidlách Jaguar PACE sú nainštalované tisíce senzorov, ktoré reagujú na vodiča, jeho štýl jazdy a okolie, vďaka čomu prispôsobujú nastavenie auta tak, aby poskytovalo čo najlepší zážitok z jazdy a nabudenie zmyslov. Zaznamenávanie údajov zvnútra aj zvonka vozidla počas každej jazdy nám umožňuje prispôsobiť vozidlo pre akéhokoľvek vodiča. V budúcnosti by sme podobné hudobné technológie mohli vidieť v každom vozidle Jaguar, aby sa zábava v aute prispôsobovala vodičovi a vyvíjala podľa neho, čím by vznikol ešte prepojenejší zážitok. To by do budúcna znamenalo spoluprácu s viacerými hudobníkmi na vytváraní podobných nahrávok, ktoré by boli schopné reagovať na váš spôsob riadenia. V súčasnosti už využívame údaje z technológie InControl, aby sme v priebehu času nepretržite zdokonaľovali naše automobily. S nástupom inovácií softvéru cez satelit budeme schopní vylepšovať automobily našich zákazníkov a dokonca riešiť problémy s vozidlom na diaľku bez toho, aby zákazník musel navštíviť autoservis,“ povedal Matt Peirce, technik v oblasti vývoja technológie Connected Car.

Každý Jaguar E‑PACE , F‑PACE a I‑PACE je vybavený tisíckami inteligentných senzorov, ktoré zhromažďujú údaje pre zlepšenie zážitku z jazdy. Zaznamenáva sa všetko – od štýlu jazdy až po zvolené nastavenia vozidla. Počas každej jazdy sa pomocou informačno‑zábavného systému InControl od spoločnosti Jaguar zhromažďujú údaje do šiestich rôznych skupín. Medzi zhromažďované údaje patria informácie o brzdení a zrýchľovaní, množstve energie zachytenej rekuperačným brzdením, spotrebe elektrickej energie, priemernej rýchlosti a smere jazdy vozidla. Tieto informácie vozidlo automaticky posiela na cloud pomocou pripojenia cez sieť 4G. Skladba z projektu Dua Lipa x Jaguar využíva tieto údaje z vozidla spoločne s najmodernejším softvérom, vďaka čomu vám ponúka možnosť vytvoriť si vlastný remix. Používatelia streamovacej služby Spotify môžu tiež využiť aplikáciu dostupnú na webe a vytvoriť remix piesne pomocou údajov z histórie prehrávania, ako sú najčastejšie počúvané hudobné štýly, priemerné tempo a pod. Tieto údaje sa použijú na preskupenie prvkov skladby Duy Lipy a vytvorenie jej remixu, vďaka čomu sa na mieru prispôsobí každému používateľovi.

Tí, ktorí nemajú účet Spotify, si môžu vytvoriť remix vyťukávaním tempa na obrazovku svojho mobilného telefónu. Aplikácia následne vygeneruje verziu piesne, ktorá zodpovedá rýchlosti a rytmu klepania. 

Príbeh vytvorenia najremixovanejšej skladby všetkých čias

Aby bolo možné remixovať skladbu Want To z projektu Dua Lipa x Jaguar, špecializovaná hudobná produkčná skupina analyzovala pôvodnú verziu piesne, prevzala podstatné stopy a skúmala, ako by mohla byť upravená modifikáciou nálady, štýlu, nástrojového obsadenia a tempa. Počas tohto procesu bolo vytvorených viac ako 3 500 zvukových stôp, z ktorých sa remixy dávajú dokopy. Tieto komponenty, ktoré sú súčasťou špičkového inteligentného softvéru, sú pripravené na to, aby boli usporiadané pomocou údajov z vozidla, histórie prehrávania zo služby Spotify alebo vyťukávania zadaného v rytme používateľa. „Šesť skupín údajov, ktoré sa zaznamenajú počas každej jazdy vo vozidle Jaguar I‑PACE , sa využíva na ovplyvnenie skladby,“ dodáva Tor Castensson z partnerskej spoločnosti Plan8, ktorá sa zaoberá softvérovými technológiami. „Každá charakteristika vodiča vytvorená údajmi zhromaždenými pri jazde určuje náladu, tempo, intenzitu a komplexnosť remixu a z palety nástrojov vyberá melódie, zvuky a bubenícke rytmy.

Výsledná skladba efektívne reaguje na tempo a štýl vašej jazdy.“ Ben Sumner zo spoločnosti Feel for Music, ktorá sa stala partnerom spoločnosti Jaguar, čo sa týka hudobnej tvorby, vysvetľuje: „Funguje to ako zámok na kód.

V skladbe existuje päť sekcií, rovnako ako je na zámku päť číslic. Údaje z rôznych častí jazdy niekoľkými rôznymi spôsobmi ovplyvňujú náladu a hudobný štýl a tvoria tak rôzne kombinácie. Softvér následne hladko prepojí jednotlivé časti dohromady, aby remix znel kompaktne. Každá sekcia obsahuje stovky rôznych možných zvukových stôp, potenciálne teda môžu vzniknúť milióny rôznych verzií.“

The Pace – Season One

Spolupráca speváčky Duy Lipy a značky Jaguar odštartovala sériu podujatí po celej Európe pod názvom The PACE : Season One. Táto kampaň je oslavou obľúbených SUV značky Jaguar, medzi ktoré patria modely E‑PACE , F‑PACE a I‑PACE.

Po prvej akcii v Amsterdame budú mať vodiči v iných krajinách v celom regióne možnosť vytvoriť svoju vlastnú verziu piesne v rámci testovacích jázd v automobiloch Jaguar modelového radu PACE počas špeciálnych akcií, ktoré sa budú konať po zvyšok roka 2018 a na začiatku roka 2019.Ďalšia séria podujatí The PACE – Season Two bude pokračovať v lete 2019.

Zdroj: Jaguar

 

Reklama