- Hyundai sa za prvých deväť mesiacov roka 2019 stal s 3 593 registrovanými vozidlami najpredávanejšou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku
- V kategórii osobných vozidiel (M1) je dvojkou so 6 653 registrovanými autami, trhovým podielom 8,7% a medziročným nárastom o 16%
- Celkovo (M1 + N1) je Hyundai so 6 665 registrovanými vozidlami 3. najúspešnejšou značkou, keď medziročne zaznamenal rast až 15%
- Najpredávanejším vozidlom Hyundai je i30, ktorý ovládol segment C1 s 2 659 registrovanými kusmi
Po deviatich mesiacoch roka 2019 si automobilka Hyundai upevnila pozíciu najpredávanejšej značky vozidiel u súkromných zákazníkov na Slovensku. Jednotkou u súkromnej klientely sa stala vďaka 3 593 registrovaným vozidlám a trhovým podielom vyše 13,5%. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k zákazníkom našlo v prvých deviatich mesiacoch tohto roka cestu spolu 6 665 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 15% viac ako v rovnakom období minulého roka. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8,1%. V kategórii osobných vozidiel M1 patrí Hyundaiu 2. miesto a so 6 653 predanými autami ovláda 8,7% trhu.
Ľudia najviac kupovali Hyundai
Hyundai je po deviatich mesiacoch roku 2019 jasnou jednotkou u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca septembra kúpili už 3 593 kusov nových vozidiel Hyundai. Pod tento úspech sa najväčšou mierou podpísali predovšetkým modely i20, i30 a Tucson, ktoré patria vo svojich triedach k najpredávanejším.
i30 lídrom segmentu C1
V prvých deviatich mesiacoch sa tradične darilo modelovému radu i30. Ten je s 2 659 registrovanými vozidlami najpredávanejším modelom v segmente C1 s podielom 17%. Medziročný záujem o modely i30 stúpol o takmer 17%. Zákazníkov najviac oslovuje karosárska verzia kombi (51%), vyše tretina (35%) sa rozhodla pre hatchback a 14% predaja tvorila verzia fastback. K týmto číslam prispeli aj ostré modely N (i30 N a i30 N Fastback), ktoré si v tomto roku našli cestu už k 72 majiteľom!
Vysoký nárast predaja eviduje slovenský importér značky Hyundai aj pri modeli i20, z ktorého sa do konca septembra predalo 1 222 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 21%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si vybralo 80 majiteľov. Nová generácia i10 však má prísť na náš trh už začiatkom roka 2020. Z ďalších „i“ modelov značky bodoval končiaci model ix20 (390 ks).
Tucson stále bestsellerom
Pozíciu najlepšie predávaného SUV z portfólia Hyundai aj po deviatich mesiacoch roku 2019 potvrdzuje Tucson. S 1 763 registrovanými kusmi má v segmente stredne veľkých SUV (SUV-C) podiel 11,7% a medziročne záujem oň stúpol o vyše 10%. V získavaní nových zákazníkov pokračovalo aj najväčšie SUV v ponuke Hyundai. Zo štvrtej generácie modelu Santa Fe sa v prvom polroku predalo 184 kusov. Najmenšie SUV značky Hyundai, ktoré sa predáva v Európe – Kona – si pripísalo 321 registrácií, pričom dopyt po modeli Kona medziročne vzrástol o takmer 15%.
Záver roka v znamení SUV a e-mobilov
Posledný kvartál očakáva slovenský Hyundai rastúci záujem o SUV modely Tucson a najmä Santa Fe, ktoré je v ponuke vo výhodnej edícii SMART s cenou 34 490 €. Záujem už v prvých dňoch októbra rastie o novinky, ktoré boli predstavené na autosalóne v Nitre – Kona Hybrid a nový IONIQ s čisto elektrickým a plug-in hybridným pohonom.
Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 30.9.2019 podľa ZAP SR
Zdroj: Hyundai