6.9 C
Bratislava
piatok, 26 apríla, 2024
Reklama

Hyundai na Slovensku v roku 2019 s rekordnými predajmi. Stal sa jednotkou u súkromných zákazníkov.

Odporúčame

  • Hyundai dosiahol v roku 2019 rekordné predajné výsledky: s 8 805 registrovanými novými vozidlami a trhovým podielom 8% sa stal celkovo treťou najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku.
  • Najvyšší podiel patril osobným vozidlám kategórie M1, ktorých sa u nás registrovalo 8 792 ks.
  • Celkovo sa predaje automobilov Hyundai sa na Slovensku medziročne (2019 vs 2018) zvýšili o 15%.
  • S 4 650 registrovanými vozidlami bol Hyundai najpredávanejšou značkou áut u súkromnej klientely.
  • V zozname 15 najpredávanejších modelov za rok 2019 má Hyundai až trojnásobné zastúpenie: i30 (4.), Tucson (7.) a i20 (11.).

V roku 2019 sa Hyundai stal absolútne najpredávanejšou automobilovou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku. Pozíciu najčastejšej voľby u súkromnej klientely získal vďaka 4 650 registrovaným novým vozidlám, čo predstavuje trhový podiel v tzv. private segmente 13,44%.  

Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k slovenským zákazníkom našlo v uplynulom roku cestu spolu 8 805 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 15% viac ako v roku 2018. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8%. Medziročne tak stúpol trhový podiel značky Hyundai na Slovensku o 0,9 percentuálneho bodu.  

Za úspechom značky Hyundai na Slovensku je každodenné nasadenie stoviek profesionálov v partnerskej sieti a rastúca dôvera našich klientov, im všetkým patrí naša vďaka. Zároveň je to pre nás záväzok, aby sme každý deň skúšali byť o kúsok lepší ako včera,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.  

Ľudia najviac kupovali Hyundai
Cenné prvenstvo získal Hyundai v roku 2019 u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca decembra registrovali až 4 650kusov nových vozidiel Hyundai. Pod tento úspech sa najväčšou mierou podpísali modely i20, i30 a Tucson, ktoré patria vo svojich triedach k najpredávanejším.

i30 a Tucson najobľúbenejšími modelmi Hyundai
Najviac sa v roku 2019 darilo značke Hyundai s i30, ktorý sa stal s 3 482 registrovanými kusmi 4. najpredávanejším modelom na Slovensku vôbec. Medziročný záujem o i30 vo verziách hatchback, kombi a fastback stúpol o vyše 17%. Veľkej obľube sa naďalej tešilo aj obľúbené SUV Tucson. Vďaka 2 265 registráciám sa stalo 7. napredávanejším modelom na Slovensku za uplynulý rok.   

Vysoký nárast v počte registrácií eviduje slovenský importér značky Hyundai aj pri modeli i20 1 743 registrovaných kusov predstavuje medziročný nárast o vyše 27%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si vybralo 105 zákazníkov. Nová generácia i10 však príde na náš trh už vo februári 2020. Ku skokanom roka sa v rámci portfólia Hyundai zaradili najmä mestské SUV Kona, ktorej predaje medziročne vzrástli o tretinu (473 ks), a veľké SUV Santa Fe s 262 registráciami a medziročným nárastom záujmu o 78%.  

Úvod roka v znamení SUV, e-mobilov a novej i10-ky
V prvom kvartáli roku 2020 očakáva slovenský Hyundai pokračujúci záujem o SUV modely Tucson, s rastúcim podielom emóciami nabitej výbavy N Line, a Santa Fe, ktoré je v ponuke vo výhodnej edícii SMART s cenou 34 490 €. Štátna podpora na elektrifikované vozidlá výrazne zvýšila záujem zákazníkov o elektrifikované modely Kona Electric, Ioniq Electric a Ioniq Plug-in hybrid. Prvou očakávanou novinkou roka 2020 bude úplne nová generácia i10, ktorej ceny Hyundai zverejní už začiatkom februára na www.hyundai.sk.   

Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 31.12.2019 podľa ZAP SR

Model

Segment

Počet registrácií

Podiel v segmente

Medziročne

i10

A

105

10,8 %

+ 40,0 %

i20

B

1 743

9,5 %

+ 27,6 %

i30

C1

3 482

16,6 %

+ 17,4 %

Ioniq

C1

16

0,1 %

– 61,9 %

i40

D1

4

0,1 %

Predaj ukončený

Kona

SUV-B

473

3,9 %

+ 32,9 %

Tucson

SUV-C

2 265

11,2 %

+ 4,2 %

Santa Fe

SUV-D

262

4,6 %

+ 78,2 %

ix20

MPV-B

421

47,4 %

Predaj ukončený

H1 Tour

MPV-D

21

6,0 %

+ 61,5 %

SUMÁR

8 792

8,7 %

+ 15 %

 

Zdroj: Hyundai

Reklama