- Výroba bola spustená v závode Hyundai Motor v Nošoviciach
- Osviežený dizajn a nový model Turbo zvyšujú atraktivitu modelového radu i30 pre európskych zákazníkov
- Znížená spotreba paliva až na 3,6 l/100 km a emisie CO2 na 94 g/km
Spoločnosť Hyundai Motor tento mesiac vo svojom európskom výrobnom závode Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošoviciach, Česká republika spustila sériovú výrobu najnovšej verzie európskeho top-sellera – modernizovaného modelového radu i30.
Nový Hyundai i30 zodpovedá stratégii značky Hyundai vytvárať automobily, ktoré sú presne prispôsobené požiadavkám európskych zákazníkov. Na modelový rad i30 druhej generácie, ktorý sa predáva od roku 2012, v ostatných rokoch pripadla pätina z celkového predaja značky Hyundai v Európe. Modernizovaný a vylepšený model má ďalej posilniť pozíciu značky v silne obsadenom segmente nižšej strednej triedy (tzv. segment C) v Európe.
Nový Hyundai i30 prichádza s novými motormi, prevodovkami, bezpečnostnými a komfortnými prvkami, ako aj osvieženým vonkajším dizajnom. Pri všetkých troch verziách karosérie – trojdverovej, päťdverovej a kombi – nové motory prispeli k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2. Najlepšie aktuálne hodnoty verzie poháňanej vylepšeným turbodieslom 1.6 CRDi sú iba 3,6 l/100 km a 94 g/km. Ponuku prevodoviek rozširuje vysoko účinná 7-stupňová prevodovka DCT s dvoma spojkami, ktorá je na želanie k dispozícii pri výkonnejších motoroch. Okrem toho pribudla nová modelová verzia i30 Turbo, vyladená na legendárnom pretekovom okruhu Nürburgring.
Nový Hyundai i30 Turbo
Najvýkonnejší model radu i30 poháňa turbokompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.6 T-GDI s priamym vstrekovaním paliva, ktorý dosahuje výkon 137 kW (186 k). Nový Hyundai i30 Turbo bol vyvinutý s dôrazom na športovú jazdnú dynamiku v kombinácii s praktickou každodennou využiteľnosťou. Akceleruje z pokoja na tempo 100 km/h za 8,0 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 219 km/h. Od slabších súrodencov z modelového radu i30 sa vizuálne odlišuje novou maskou chladiča, modifikovaným predným a zadným nárazníkom s červenými dekoračnými prvkami, dennými svetlami z LED s novým dizajnom, dvoma výfukmi a 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s nízkoprofilovými pneumatikami.
Zdroj: Hyundai