- Údaje ACEA potvrdzujú historicky najlepší trhový podiel značky Kia (3,9 %)
- Predaje značky Kia vzrástli o 40,8 %, kým trh vzrástol o 27,1 %
- Väčší nárast ako u porovnateľných mainstreamových značiek
Podľa údajov, ktoré dnes zverejnilo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA*), dosiahla Kia v prvom polroku 2021 svoj historicky najvyšší trhový podiel v Európe, konkrétne 3,9 %.
Trh osobných automobilov na trhoch EU, EFTA a Veľkej Británie vzrástol celkovo o 27,1 % v porovnaní s prvým polrokom roku 2020, kedy pandémia zatvorila showroomy na celom svete. Nárast značky Kia v rovnakom období predstavoval 40,8 %, pričom od začiatku roka sa podarilo predať 251 236 kusov vozidiel v porovnaní s 178 393 kusmi vozidiel v prvom polroku minulého roka. Tieto predajné čísla a percentuálny nárast značku Kia profilujú do rovnakej úrovne alebo vyššej v porovnaní s mnohými mainstreamovými značkami.
Jason Jeong, prezident spoločnosti Kia Europe, pri tejto príležitosti uviedol: „V čase, keď sa automobilový sektor začína zotavovať z pandémie, vítame zákazníkov späť v našich showroomoch. Od transformácie značky na začiatku roka sme zaznamenali silný nárast na našom trhu osobných automobilov a teraz sme dosiahli historicky najvyšší trhový podiel v Európe. To svedčí o sile novej značky Kia a našej inšpiratívnej ponuke elektrifikovaných a nízko-emisných vozidiel.
S výhľadom na druhú polovicu roka značka Kia predpokladá, že vďaka uvedeniu elektromobilu EV6, modernizovanej rade Ceed a celkom novej generácii SUV, Kia Sportage, sa zvýši trhový podiel značky v celej Európe.“
Zdroj: Kia