- Počas prvých šiestich mesiacov tohto roka sa na európskych trhoch* zaregistrovalo celkovo 229 585 vozidiel značky Kia
- Medziročný rast predajov o 14,8 % s významným podielom vozidiel Kia vyrábaných v Kia Motors Slovakia
- Historicky najlepší prvý štvrťrok umocnila Kia predajom 118 837 automobilov v druhom kvartáli
- Najpredávanejší model Kia Sportage v rekordnom prvom polroku tvoril celú tretinu predajov
- 3 345 predaných vozidiel na Slovensku predstavuje medziročný nárast takmer 21 % !
Spoločnosť Kia Motors podľa najnovších údajov Asociácie európskych výrobcov automobilov (ACEA) vykázala na európskych trhoch* historicky najvyššie kvartálne a polročné predaje.
Za prvých šesť mesiacov roka 2016 dosiahla spoločnosť Kia Motors predaje na úrovni 229 585 kusov, čo je historicky najlepší polročný údaj pre túto značku na európskych trhoch, zodpovedajúci medziročnému nárastu o 14,8 % (200 038 vozidiel sa predalo za rovnaké obdobie minulého roka). Značka tak vďaka svojim polročným predajom dosiahla v Európe trhový podiel 2,8 %, oproti 2,7 % za rovnaké obdobie roka 2015.
Okrem toho spoločnosť Kia Motors v druhom štvrťroku predala na európskom trhu 118 837 automobilov, teda ešte viac, ako v priebehu prvého kvartálu 2016 (110 748 automobilov), čím značka Kia dosiahla nový kvartálny rekord.
Michael Cole, COO spoločnosti Kia Motors Europe pri tejto príležitosti uviedol: „Rok 2016 je aj naďalej rokom trvalého rastu a predajných úspechov značky Kia v Európe. Dva rekordné štvrťroky za sebou potvrdzujú skutočnosť, že Kia je privátnymi aj firemnými zákazníkmi stále viac vnímaná ako výrobca vysoko kvalitných automobilov s vysokou úžitkovou hodnotou. K rastúcej obľube značky Kia prispievajú aj naše najnovšie modely a preto sme na najlepšej ceste dosiahnuť v Európe už ôsmy rok nepretržite rastúcu krivku predaja.“
Významný predajný podiel modelov Kia vyrábaných priamo v Európe
K rastúcim predajom modelov značky Kia v prvom polroku 2016 prispel aj veľký úspech kompaktného SUV Kia Sportage, automobilov modelového radu Kia cee’d (kam patrí päťdverový hatchback, kombi Sportswagon a trojdverová Kia pro_cee’d) a malého MPV Kia Venga, teda automobilov vyrábaných v prevádzke Kia Motors Slovakia neďaleko Žiliny. Predaje troch dôležitých modelov Kia, vyrábaných priamo v Európe medziročne narástli o 21 % (134 681 kusov za prvý polrok).
Postavenie najpredávanejšieho modelu značky Kia na európskom trhu si udržala nová generácia modelu Kia Sportage, uvedená na trh začiatkom tohto roka. Počas štyroch mesiacoch od začiatku predaja v marci sa v Európe predalo 56 126 kusov, čo je viac ako v prípade predchádzajúcej generácie, pre ktorej kúpu sa za prvých šesť mesiacov 2015 rozhodlo 56 002 zákazníkov. Celkové predaje nového modelu Kia Sportage a jej predchodkyne sa tak tento rok vyšplhali na 77 970 kusov. Medziročne vzrástli aj polročné predaje nedávno modernizovaného radu cee’d, a to zo 40 090 kusov v roku 2015 na 42 291 v roku 2016 (+6 %).
Modely Kia, vyrábané priamo v srdci Európy v Kia Motors Slovakia, dosiahli v prvom polroku 2016 až 59 % z celkového predaja značky na európskom trhu (nárast z 56 % za rovnaké obdobie roka 2015).
Rast predajov naprieč celým modelovým radom
K expanzii značky v rámci Európy prispeli aj ďalšie modely Kia v segmentoch B a C; predaje modelu Kia Rio z kategórie malých automobilov medziročne vzrástli o 7 % (na 35 370 kusov) a celkové predaje modelov Kia Soul a Kia Soul EV tento rok doteraz dosiahli 7 612 kusov (medziročne plus 8 %). Pozoruhodný je najmä nárast predajov elektromobilu Kia Soul EV o plných 69 %, čo je dôkazom, že stále vyšší počet európskych spotrebiteľov vníma výhody vlastníctva vozidla s nízkymi prevádzkovými nákladmi, elektrickým pohonom na batérie s nulovými emisiami a charakteristickým elegantným dizajnom značky Kia. Všetky automobily z európskeho modelového radu značky Kia sa predávajú s jedinečnou 7-ročnou zárukou (150 000 km).
Rekordy aj na Slovensku – značka Kia rastie rýchlejšie ako slovenský trh
Nový automobil Kia si na Slovensku v júni 2016 zakúpilo 607 zákazníkov, čo predstavuje trhový podiel 7,3 % a štvrtú priečku v rebríčku predajnosti značiek. Oproti roku 2015, kedy si v júni zakúpilo nový automobil 569 záujemcov ide o medziročný nárast 6,7 %.
Od začiatku roka zamierilo do predajných showroomov značky Kia 3 345 zákazníkov, ktorí si odviezli nový automobil. To predstavuje trhový podiel 7,6 % a štvrtú priečku v rebríčku predaja značiek na Slovensku. Oproti minulému roku, kedy sa za prvých 6 mesiacov predalo 2 769 vozidiel (7,4 % trhový podiel) ide o úctyhodný medziročný nárast 20,8 %. Tieto čísla sú o to zaujímavejšie, že značka Kia rástla na Slovensku rýchlejšie ako samotný automobilový trh – v období január až jún 2015 sa na Slovensku predalo 37 177 vozidiel, kým tento rok sa v identickom období predalo 43 967 vozidiel, čo je nárast o 18,3 %.
Medzi najdôležitejšie modely značky Kia na slovenskom trhu za prvých 6 mesiacov 2016 stále patrí rodina modelov Kia cee´d (1 441 predaných kusov), nasleduje miláčik SUV segmentu Kia Sportage, ktorú si zakúpilo 862 zákazníkov a Kia Rio so 563 predanými kusmi.
Zdroj: Kia