6.9 C
Bratislava
sobota, 20 apríla, 2024
Reklama

Kia preskakuje prémiové značky

Odporúčame

  • Ambiciózna a rýchlo napredujúca automobilka Kia je prvou mimo európskou značkou, ktorá počas 27 rokov hodnotenia kvality novo zakúpených automobilov dosiahla najvyššie priečky
  • Majitelia automobilov Kia hlásia za prvých 90 dní vlastníctva nižší počet porúch ako akékoľvek iné značky osobných automobilov alebo pick-upov na americkom trhu
  • Modely Kia Soul a Kia Sportage boli označené za najlepšie vo svojej triede, ďalšie tri modely sa vo svojich kategóriách umiestnili na prvých troch priečkach

Spoločnosť Kia Motors, ktorá sa prepracovala do pozície lídra v otázkach dizajnu, kvality a technológií, aktuálne dosiahla ďalší nový historický míľnik. Organizácia J.D. Power vo svojej pravidelnej štúdii kvality novo zakúpených vozidiel (Initial Quality Study) za rok 2016 udelila najvyššie skóre zo všetkých 33 značiek na automobilovom trhu v USA. Počas 27 rokov je to prvýkrát, čo najvyššie umiestenie dosiahla jedna z „neprémiových“ značiek. Za vzostupom automobilky Kia až na vrchol stojí najlepšie umiestenie modelov Kia Sportage a Kia Soul v príslušných kategóriách, rovnako ako mimoriadne výsledky pre modely Kia Rio, Kia Forte a Kia Sorento, ktoré sa vo svojich kategóriách vždy umiestnili do tretieho miesta.

„Zisk prvej priečky za kvalitu novo zakúpených automobilov  v rámci celého odvetvia je výsledkom dlhodobého zamerania značky Kia na remeselné spracovanie a neustále zlepšovanie a je verným zrkadlom názorov našich zákazníkov a sú pre nás najvyšším vyznamenaním,“ uviedol Michael Sprague,  riaditeľ a výkonný viceprezident spoločnosti Kia Motors America. „Zisk najvyššieho ohodnotenia teraz nedovolí nikomu pochybovať o tom, či je Kia automobilkou svetovej triedy.“

Predaje vozidiel značky Kia na americkom trhu v posledných štyroch rokoch stabilne rástli a už prekročili ročný objem 600 000 automobilov; rovnako ako sa neustále zlepšujú výsledky tejto značky v štúdii kvality novo zakúpených automobilov (IQS) organizácie J.D. Power. Keď značka Kia v roku 2013 prvýkrát vstúpila medzi desiatku najlepších, už v roku 2015 dosiahla druhú priečku v celom odvetví a v štúdii IQS sa umiestila ako najlepšia medzi neprémiovými značkami.

Každoročné hodnotenie IQS organizácie J.D. Power už  30 rokov pravidelne analyzuje odpovede majiteľov vozidiel naprieč 26 kategóriami. Výsledky IQS vychádzajú z hodnotenia majiteľov, ktorí si počas prvých 90 dni vlastníctva všímajú kvality jazdy, fungovanie pohonných jednotiek a prevodoviek, ako aj širokú škálu možných problémov v oblasti kvality.

Zdroj: Kia

Reklama