6.9 C
Bratislava
štvrtok, 19 mája, 2022

Lexus v Tokiu predstavuje koncepty NX PHEV Offroad a vodíkový ROV

Odporúčame

Na januárovom autosalóne v Tokiu Lexus po prvýkrát predstaví štúdie NX PHEV OFFROAD Concept a vodíkový ROV Concept. Obe vozidlá majú prispieť k dosiahnutiu neutrálnej uhlíkovej stopy vozidiel tejto japonskej prémiovej značky.

Koncepčný model NX PHEV OFFROAD Concept vychádza z prvého plug-in hybridného modelu Lexus NX 450h+, ktorý sa začal predávať v novembri 2021. NX sa pýši vycibrenými jazdnými schopnosťami a ekologickým ústrojenstvom s nízkymi emisiami CO2.

Vozidlo láka na dobrodružstvá zvýšeným podvozkom, veľkými kolesami obutými do terénnych pneumatík alebo nádherným špeciálnym lakom v bronzovom odtieni, ktorému sekundujú matne čierne akcenty.

Štúdia ROV Concept rúca tradície panujúce vo svete cestných aj terénnych vozidiel. Vozidlo s kompaktnou karosériou má ambície sprostredkovať pôžitok z jazdy v prírode. Navyše ide o prvý model Lexus s vodíkovým motorom, vďaka ktorému je ekologickejší, avšak pri zachovaní žiaducich podnetov a vzrušenia vyplývajúceho zo zvukového sprievodu a vibrácií spaľovacieho motora.

ROV je skratka pre Recreational Off Highway Vehicle, v preklade rekreačné vozidlo na jazdy mimo spevnenej cesty. Cieľom konceptu je ponúknuť zábavu v súlade s prírodou. ROV dokáže ovládnuť aj miesta, kam sa bežné terénne vozidlá nedostanú, a pritom poskytovať príkladnú odozvu a opojný zvukový sprievod na stimuláciu všetkých piatich ľudských zmyslov.

Na autosalóne tiež bude možné vidieť model lietadla Zivko Edge 540 V3 Jošihideho Muroju v mierke 1:3. Muroja sa v tomto roku zúčastní na svetovom šampionáte leteckých pretekov v tíme LEXUS/PATHFINDER AIR RACING. Lexus a športový letec Muroja uzavreli dohodu o tímovej spolupráci, v rámci ktorej chcú urýchliť prepojenie technológií a know-how oboch strán pri vývoji pretekárskych strojov za účasti na pretekárskych súťažiach. V rámci novej tímovej štruktúry sa chcú Lexus s Murojom zapísať do histórie víťazstvom na prvom šampionáte The Air Race.

Technológie a know-how so zameraním na aerodynamiku, chladenie a znižovanie hmotnosti využije Lexus na vytváranie lepších automobilov s neutrálnou uhlíkovou stopou.

NX PHEV Concept – prehľad (východiskový model NX 450h+ doplnený o zákazkové diely)

Kľúčové technické údaje
– Východiskový model vozidla: LEXUS NX 450h+
– Rozmery karosérie: dĺžka 4 660 mm × šírka 1 865 mm × výška 1 675 mm
– Pohon: radový štvorvalec 2,5 litra, plug-in hybridný systém [AWD]
– Predný elektromotor/max. výkon/max. krútiaci moment: (5 NM)/134 kW (182 k)/270 Nm
– Zadný elektromotor/max. výkon/max. krútiaci moment: (4 NM)/40 kW (54 k)/121 Nm
– Celkový systémový výkon: 227 kW (309 k)
– Hnacie ústrojenstvo: systém pohonu všetkých kolies E-Four (elektronicky riadený systém stáleho pohonu všetkých kolies)

Farba karosérie
– Iron Oxide

Vpredu
– Dymové logo Lexus
– Matne čierna maska chladiča

Boky
– Dymové clony bočných spätných zrkadiel, ozdobné lišty na oknách/bokoch vozidla
– Matne čierny lak na kľučkách dverí
– Terénne pneumatiky 265/65 R17, ráfiky 17×7J

Vzadu
– Dymové písmená označenia vozidla, emblém Lexus

Strecha
– Strešné lišty, matne čierny lak
– Strešný nosič, matne čierny lak

ROV Concept – prehľad

Kľúčové technické údaje
– Rozmery karosérie: dĺžka 3 120 mm x šírka 1 725 mm x výška 1 800 mm
– Pohon: radový trojvalec 1,0 litra DOHC 4v
– Palivo: stlačený plynný vodík
– Prevodovka: sekvenčné radenie pomocou páčok pod volantom + spätný chod
– Typ hnacieho ústrojenstva: prepínateľný pohon 2WD/4WD s uzávierkou diferenciálu
– Počet miest: 2

Kľúčové vlastnosti
Hnacie ústrojenstvo
– Vodíkový spaľovací motor 1,0 litra, stlačené vodíkové palivo vo vysokotlakovom zásobníku, presné priame vstrekovanie vodíka do valcov. Výsledkom je ekologický spaľovací motor s vysokým krútiacim momentom vďaka rýchlemu spaľovaniu vodíka a správaním pripomínajúcim (napr. vibráciami) vozidlá s klasickým spaľovacím motorom v prospech opojného pôžitku z jazdy. Vozidlo ďalej vykazuje minimálnu spotrebu motorového oleja, a tak neprodukuje prakticky žiadne emisie CO2.

Jazdné schopnosti
– Používa robustný rúrkový rám v kombinácii s ľahkou a kompaktnou karosériou.
– Zachováva typický jazdný prejav Lexus.
– Využíva sekvenčné radenie pomocou páčok pod volantom + radenie spätného chodu a prepínanie pohonu 2WD/4WD s uzávierkou diferenciálu. Dosahuje dynamické schopnosti pri jazde v teréne a ponúka príkladnú odozvu vďaka vodíkovému spaľovaciemu motoru.

Dizajn

Exteriér
– Ochranná klietka vhodná do akéhokoľvek prostredia mimo civilizácie, terénne pneumatiky na jazdu na bahnitých cestách.
– Predná maska chráni cestujúcich a súčasne vyjadruje dizajnový jazyk vozidiel Lexus budúcej generácie. Predné blatníky zamedzujú odlietavaniu kamienkov a bahna.
– Kryty sústavy zavesenia kolies sú prepojené so zásobníkom na vodík v zadnej časti vozidla. Chránia funkčné súčasti a zároveň poukazujú na odolnosť typicky spájanú s vozidlami SUV značky Lexus.
– Predné svetlomety v tvare písmena L a zadné skupinové svetlá spoločne so zadným emblémom LEXUS z nového NX vyjadrujú dizajnový jazyk Lexus budúcej generácie.
– Karoséria v odtieni Iron Oxide.

Interiér
– Využíva jednoduchú metriku, ktorá vodičovi okamžite sprístupňuje všetky dôležité informácie, aby sa mohol plne sústrediť na riadenie.
– Vysokokvalitný volant obšitý kožou, elegantná hlavica radiacej páky, odolné a robustné sedadlá čalúnené umelou kožou.

Zdroj: Lexus

- Reklama -
- Reklama -