6.9 C
Bratislava
štvrtok, 18 apríla, 2024
Reklama

Mariah Carey, roboti, medveď a 50 000 eur za fľašu zeleného čaju – ako Nissan vyvíja svoje crossovery

Odporúčame

  • Spoločnosť Nissan vôbec prvýkrát odhaľuje, aké zdanlivo bizarné pomôcky používa na testovanie svojich crossoverov
  • Vozidlá Juke, Qashqai a X-Trail najazdili viac ako 2,4 milióna km*, len aby sa otestovalo zavesenie kolies – to je asi 60-krát okolo sveta
  • Dvere sa 1,2 miliónkrát zavreli a kapota sa 48-tisíckrát otvorila, aby neboli pochybnosti o ich kvalite a odolnosti

Speváčka Mariah Carey to možno nevie, ale hrá zásadnú úlohu pri vývoji každého crossoveru Nissan. Rovnako ako medveď hnedý a zbierka pohárikov a fľašiek z celého sveta.

Je to prvýkrát, čo líder na trhu crossoverov, spoločnosť Nissan, odhaľuje extrémne metódy, ktoré využíva na testovanie svojich nových vozidiel vrátane modelov X-Trail, Juke a rekordy lámajúceho vozidla Qashqai.

Dôkladné technické metódy sa usilujú o napodobenie reálneho života a občas nešetrného používania, ktorému sú vozidlá v každodenných situáciách vystavené. Je to preto, aby zákazníci mohli dôverovať prvotriednej kvalite spracovania, odolnosti a tomu, že spoločnosť Nissan berie do úvahy potreby zákazníkov a trhové trendy.

Od vytvorenia prvého crossoveru v roku 2007 uskutočnila spoločnosť Nissan viac ako 150 000 testov naprieč celým radom crossoverov. Patrí k nim:

  • Použitie špeciálnych robotov na otváranie a zatváranie okien najmenej 30 000-krát pre každý model pri súčasnom použití špeciálneho vulkanického prachu dovezeného z Japonska na testovanie odolnosti voči poškriabaniu a zabezpečenia spoľahlivého fungovania mechanizmu elektrického ovládania okien
  • Spustenie stieračov čelného skla na 480 hodín pri rôznych rýchlostiach a nastaveniach a pri rôznych simulovaných poveternostných podmienkach
  • Používanie pravých a ľavých ukazovateľov smeru 2,25 miliónkrát pre každý model
  • Prehrávanie na audiosystéme s vysokou hlasitosťou 1 200 dní (t. j. 1 728 000 minút) s použitím špeciálne zvolených hudobných skladieb zahŕňajúcich čo najširší rozsah frekvencií a rytmu. Chýbať nesmú vysoké tóny Mariah Carey ani dunivé basy nemeckej house music
  • Spustenie závažia na sklenenú strechu, aby sa overilo, že unesie medveďa hnedého šplhajúceho sa na automobil
  • Použitie najrôznejších pohárikov, fliaš a nádob na kontrolu praktickosti držiakov nápojov a úložných priestorov vo dverách

Oddanosť dokonalosti dosahuje takú mieru, že technici sa dokonca rozhodli prepracovať priestor zadných dverí vozidla Qashqai, keď sa ukázalo, že nová fľaša obľúbenej značky japonského zeleného čaju sa doň nevojde bez mierneho preliačenia. Než aby spoločnosť riskovala nespokojnosť zákazníka, radšej zmenila jeho dizajn, i keď to stálo viac ako 50 000 eur.

Tí istí technici a ich šikovní robotickí pomocníci tiež otvorili kapoty crossoverov spolu viac ako 48 000-krát a dvere dokonca 1,2 miliónkrát. Môže sa to zdať premrštené, ale tieto počty musia prekročiť očakávané používanie týchto dielov zákazníkmi v období životnosti vozidla.

Crossovery spoločnosti Nissan stanovili zároveň nové štandardy z hľadiska dizajnu interiéru. Viac ako 20 variantov sedadla vodiča bolo viac ako 300-krát vyhodnocovaných a testovaných, či sú dosť pohodlné. Testovalo sa aj obloženie interiéru, ako odolá zákernému každodennému znečisteniu, napríklad čokoládou a olejom, rúžom, gélom na vlasy a kávou.

David Moss, senior viceprezident európskeho návrhárskeho ústredia spoločnosti Nissan, k tomu hovorí: „Vytvorili sme také zariadenia a používame také prístroje, že môžeme vyzerať ako blázniví vynálezcovia. Ale všetko slúži na to, aby sme mali istotu, že rad crossoverov Nissan bol dôkladne preverený a že bude spĺňať potreby našich zákazníkov. A rozhodne v tom budeme aj naďalej pokračovať.

Je to stratégia, ktorá nepochybne funguje. Vlani presiahol predaj crossoverov značky Nissan v Európe 400 000 vozidiel, čo predstavuje 12,7 % podielu na trhu crossoverov. Ďalej to zdôrazňuje vedúcu pozíciu spoločnosti Nissan v tomto segmente a dokazuje to, že jedinečný štýl, vynikajúca účinnosť a vyspelé technológie, ktoré crossovery Nissan ponúkajú, sú presne tým, čo dnešní európski zákazníci hľadajú.

Ďalšie informácie o spoločnosti Nissan, jej rade crossoverov a o tom, akým spôsobom sa usiluje o ekologickejšiu dopravu, nájdete na webových stránkach http://www.nissan.sk/

Zdroj: Nissan

Reklama