Vysokovýkonná Trieda G s vyberanými detailmi výbavy
AMG – tieto tri písmená predstavujú už 55 rokov po celom automobilovom svete synonymum špičkového výkonu, exkluzivity a vysokej dynamiky jazdy. Trieda G má v rámci portfólia AMG už viac ako dve desaťročia výnimočné postavenie, a preto je kráľom výkonnosti v teréne. Vďaka svojmu kultovému statusu je ideálnym vyslancom oslavy 55. výročia značky zameranej na výkon a športové vozidlá – s mimoriadnym modelom Mercedes AMG G 63 Edition 55 (WLTP: kombinovaná spotreba paliva 16,0 l/100 km, kombinované emisie CO₂ 363 g/km)[1]. Mimoriadne, vyberané detaily výbavy podčiarkujú snahu značky Mercedes-AMG ponúknuť zákazníkom maximálnu možnú individualitu a exkluzivitu. Ďalšie narodeninové prekvapenia budú nasledovať v nasledujúcich mesiacoch.
„Od 2-členného start-upu založeného v roku 1967 k vysokomodernému vývojovému miestu vrátane vlastnej továrne na motory pre vysokovýkonné vozidlá a viac ako 2 000 zamestnancov s vynikajúcou kvalifikáciou v roku 2022 – úspešný príbeh značky Mercedes-AMG je za posledných 55 rokov jednoducho pôsobivý. To isté platí pre Triedu G, ktorá počas svojej jedinečnej kariéry zostáva verná svojim koreňom už viac ako štyri desaťročia. Vďaka svojej dlhej histórii a nefalšovanému charakteru je skvelým kandidátom na prvého oslávenca pri príležitosti našich 55. narodenín. A tak ako nestratí nič zo svojho pôvodného charakteru ani nadchádzajúci plnoelektrický variant Triedy G, garantuje značka Mercedes-AMG typické jazdné výkony vyrobené v Affalterbachu aj vo svojej elektrifikovanej budúcnosti. Vstup do ďalších 55 rokov spoločnosti bude určite rovnako vzrušujúci a náročný ako úloha, ktorú si svojho času stanovili zakladatelia našej spoločnosti Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher,“ hovorí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes AMG GmbH.
Mercedes AMG G 63 Edition 55 je k dispozícii v obsidiánovej čiernej metalíze alebo v opalitovej bielej G manufaktur. Po oboch stranách vozidla je farebne zladená fólia s erbom AMG a naznačeným kosoštvorcom AMG. 22-palcové kované disky AMG s dizajnom krížových lúčov v tantalovej sivej s ráfikmi kolies osústruženými do leska, ako aj balíky AMG Night a AMG Night II vytvárajú vzrušujúce kontrasty. Veko palivovej nádrže v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG je tiež dôkazom značnej pozornosti k detailom.
Interiér sa vyznačuje kontrastom čiernej a červenej. Vodiča privítajú nástupné lišty z ušľachtilej ocele s nápisom AMG osvetleným červenou farbou. S tým idú ruka v ruke čierne podlahové rohože AMG z kvalitného velúru, červený kontrastný šev a červený nápis Edition 55. Na narodeniny odkazuje aj volant AMG Performance z mikrovlákna DINAMICA s plaketou AMG a 55, čím robí z mimoriadneho modelu exkluzívny zberateľský kúsok. Sedadlá AMG v špecifickom dizajne sú potiahnuté dvojfarebnou kožou napa v klasickej červenej/čiernej. Exkluzívnu atmosféru interiéru dotvárajú matné ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien.
Súčasťou dodávky je aj na mieru vyrobená interiérová autoplachta AMG. So svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevných syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a škrabancami.
Exkluzívny mimoriadny model je od teraz k dispozícii s balíkom výbavy AMG Edition 55 za príplatok 18 000 eur[2] .
55-ročný príbeh úspechu Mercedes-AMG
Spoločnosť založená v roku 1967 inžiniermi Hansom Wernerom Aufrechtom a Erhardom Melcherom si množstvom úspechov v motoristickom športe a vývojom jedinečných cestných vozidiel neustále buduje svoju pozíciu mimoriadne úspešnej značky výkonných a športových vozidiel. Dnes je podnik z Affalterbachu stopercentnou dcérou spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a športovým zlatým klincom koncernu. V stredobode pozornosti každého z medzičasom viac ako 2 000 zamestnancov leží záväzok značky „Driving Performance“, ktorý zjednocuje kľúčové silné stránky AMG: špičkové technológie a vášeň pre dynamické, emocionálne produkty.
Aktuálne portfólio značky Mercedes AMG zahŕňa viac ako 50 vozidiel s výkonovým spektrom od 225 kW (306 k) až po 620 kW (843 k) systémového výkonu v prvom hybridnom vozidle z Affalterbachu orientovanom na výkon, modeli Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE (WLTP: vážená spotreba paliva, kombinovaná 7,9 l/100 km; vážené emisie CO(sub: 2), kombinované CO2 180 g/km; vážená spotreba elektriny, kombinovaná 12,0 kWh/100 km)[3]. Výber siaha od vysokovýkonných vozidiel s rôznymi tvarmi karosérie až po kompletne samostatne vyvinuté športové vozidlá, ako napríklad štvordverové vozidlo Mercedes AMG GT alebo nový model Mercedes AMG SL. V súlade s požiadavkami trhu a želaniami zákazníkov sa neustále vyvíja aj ponuka hnacích ústrojenstiev, pričom v súčasnosti ponúka spaľovacie motory optimalizované z hľadiska efektivity so štyrmi, šiestimi alebo ôsmimi valcami. Mercedes AMG navyše konzekventne dláždi cestu budúcnosti jazdného výkonu: pod označením E PERFORMANCE bude značka ponúkať hybridné vozidlá orientované na výkon s osobitnýmusporiadaním hnacieho ústrojenstva a technológiou pochádzajúcou z Formuly 1. Portfólio navyše zahŕňa aj plnoelektrické deriváty AMG založené na koncernovej platforme EVA2. V blízkej budúcnosti budú nasledovať aj úplne samostatné akumulátorové elektrické modely AMG založené na novej elektrickej architektúre (AMG.EA) vyvinutej kompletne pod značkou Mercedes-AMG.
So 145 979 vyexpedovanými vozidlami v roku 2021 a nárastom o 16,7 percenta vstúpila značka Mercedes AMG do jubilejného roku s rekordným výsledkom.
Viac ako dve desaťročia s vysokovýkonnou Triedou G
Prvý sériový model AMG Triedy G sa začal vyrábať v roku 1999 na výročie 20. narodenín terénnej legendy. S modelom G 55 AMG sa začala nová, veľmi úspešná kapitola v histórii Triedy G. Osemvalcový atmosférický motor s objemom 5,5 litra s trojventilovou technikou a dvojitým zapaľovaním dosahoval výkon 260 kW (354 k) a maximálny krútiaci moment 525 Nm pri 3 000 ot./min. V roku 2002 určil model G 63 AMG nové štandardy. S týmto modelom sa do Triedy G dostal poprvýkrát dvanásťvalcový motor. Atmosférický motor V12 s objemom 6,3 litra dosahoval výkon 326 kW (444 k) a veľkorysý krútiaci moment 620 Nm. Vtedajšia najsilnejšia Trieda G bola jednorazovo vyrobená v továrni AMG v Affalterbachu na exkluzívnu žiadosť zákazníka. V roku 2004 nasledoval ešte silnejší vysokovýkonný model G 55 AMG s motorom V8 preplňovaným kompresorom s výkonom 350 kW (476 k). Ďalším vrcholom bola premiéra modelu G 65 AMG v roku 2012. Jeho motor V12 s výkonnom 450 kW (612 k) dosahoval krútiaci moment 1 000 Nm.
Aktuálny model Mercedes AMG G 63 dôsledne pokračuje v úspešnom príbehu. Výnimočné postavenie medzi výkonnými terénnymi vozidlami potvrdzuje model svojim výkonným pohonom, podvozkom AMG RIDE CONTROL, jazdnými programami špecifickými pre značku AMG a luxusným interiérom. Základ pre jazdný výkon typický pre AMG na spevnených cestách aj mimo nich tvoria 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s výkonom 430 kW (585 k) a maximálnym krútiacim momentom 850 Nm, náhon na všetky kolesá s dôrazom na zadnú nápravu (40:60) s troma uzávierkami diferenciálu, extrémne rýchlo radiaca 9-stupňová automatická prevodovka, nezávislé zavesenie kolies s dvomi priečnymi ramenami vpredu ako aj adaptívne nastaviteľné tlmenie.
[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
[2] Všetky ceny v tejto tlačovej informácii: cena pre Slovensko vrátane 20 % DPH
[3] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.
Zdroj: Mercedes-Benz