Konštrukčný rad svojej triedy dopĺňa obzvlášť dynamický Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC. Premiérová novinka autosalónu v New Yorku (dodávať sa začne v júni 2016) využíva: trojlitrový šesťvalec (270 kW/367 k; 520 Nm) s dvoma turbodúchadlami, upraveným riadením a zvýšeným plniacim tlakom, automatickú prevodovku 9G-TRONIC s funkciou medziplynu pri podradení na nižší stupeň a so skrátenými časmi preradenia ako aj pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním momentu predná/zadná náprava v pomere: 31/69 percent.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne GLC 43 4MATIC za 4,9 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Agilný zážitok z jazdy vozidla umocňuje novovyvinutá predná náprava, tuhá elastokinematika a precízne športové parametrické riadenie AMG. Príslušnosť k jazdným výkonom Driving Performance značky Mercedes-AMG nového modelu zvýrazňuje jedinečný dizajn a špeciálne nastavený športový podvozok s adaptívnym v troch stupňoch nastaviteľným vzduchovým tlmením.
„Príchodom nového vozidla GLC 43 4MATIC ponúkame prvýkrát v segmente stredne veľkých vozidiel kategórie SUV model AMG. Nové SUV z Affalterbachu zvýrazňuje špičku produktovej ponuky GLC a v portfóliu AMG vypĺňa medzeru medzi GLA a GLE,“ pripomína Tobias Moers, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG.
Novinka poskytuje na výber päť jazdných programov DYNAMIC SELECT: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual a nezávisle od nich, stlačením tlačidla „M“, umožňuje prejsť priamo do manuálneho režimu. O bezpečnú jazdu sa stará veľká dimenzovaná brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním, na prednej náprave perforované s priemerom 360 mm a na zadnej náprave s priemerom 320 mm.
Spotrebu paliva pri systéme ECO štart – stop ďalej znižuje aktivácia odpojenia od hnacieho ústrojenstva a zníženia otáčok motora na úroveň voľnobehu ak v programe „Eco“ vodič pri rýchlosti od 60 do 160 km/h zloží nohu z plynového pedála.
Zdroj: Mercedes-Benz