Žiaden iný automobil nespĺňa legendárny nárok zakladateľa spoločnosti Gottlieba Daimlera tak komplexne, ako špičkový model z dielne Mercedes-Benz. S 600 s motorom V12 s dvoma turbodúchadlami je špičkovým modelom úspešne zavedenej triedy S a dodáva sa výlučne s dlhým rázvorom a luxusnou výbavou. Jeho výkonové údaje: 390 kW (530 k) a krútiaci moment 830 Nm. S 600 oslávi svoju svetovú premiéru na autosalóne v Detroite, na trh bude uvedená od marca 2014. Trieda S však bude ešte lepšia aj po iných stránkach: hodnotu modelov aktuálneho konštrukčného radu zvýšia displej zobrazovania na čelnom skle (Head-up-Display), dotykové pole (Touchpad) a asistent prevencie kolízií COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS.
Trieda S bola vždy stelesnením nášho špičkového postavenia v oblasti automobilových technológií a dizajnu,
zdôrazňuje Ola Källenius, člen vedenia divízie Mercedes-Benz Cars zodpovedný za odbyt a marketing.
A vlajková loď S 600 je symbolom koncepcie vývoja “Esencia luxusu“ . Z nového špičkového modelu s fascinujúcim motorom V12 sa budú tešiť najmä naši zákazníci v Severnej Amerike a Ázii.
Agregát V12 s dvoma turbodúchadlami v S 600 má výkon 390 kW (530 k) čo je opäť viac ako jeho predchodca s výkonom 380 kW (517 k). Zdvihový objem sa zvýšil z 5 513 na 5 980 cm3. Maximálny krútiaci moment predstavuje 830 Nm od 1 900 ot./min. Prvý raz je S 600 sériovo vybavený funkciou ECO štart – stop, okrem toho spĺňa požiadavky emisnej triedy Euro 6. V kombinovanom cykle spotrebuje S 600 presne 11,1 litra/100 km – o 21 percent menej, ako jej predchodca (14,1 l/100 km).
Najdôležitejšie charakteristiky motora:
- Celohliníková kľuková skriňa
- Jednodielny reťazový rozvod
- Kovaný kľukový hriadeľ z vysokokvalitnej zušľachtenej ocele
- Modifikované kované piesty
- Nové riadenie motora
- Nové samostatné zapaľovacie cievky (dvojsviečkové zapaľovanie) s viaciskrovým zapaľovaním
- Vahadlá s valčekom
- Dva sacie a jeden výfukový ventil (trojventilová technika)
- Výfukové ventily s dutým driekom vyplneným sodíkom
- Nízkoteplotný obeh chladiacej kvapaliny so samostatnou vyrovnávacou nádržkou
Rozsiahla sériová výbava S 600 podčiarkuje jeho rolu vlajkovej lode. Súčasťou sériovej výbavy sú aj systém LED Intelligent Light System, podvozok MAGIC BODY CONTROL so systémom ROAD SURFACE SCAN, ako aj balík jazdných asistenčných systémov Plus. Posledný uvedený balík zahŕňa aktívneho asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, aktívneho asistenta sledovania mŕtveho uhla, BAS PLUS s asistentom prejazdu križovatkou, DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia a systémom Stop&Go Pilot, brzdu PRE-SAFE® a systém PRE-SAFE® PLUS.
Legendárna špičková motorizácia
Číslo „600“ je už dávno legendou automobilovej histórie: typ 600 (W 100), predstavený v roku 1963, bol prvý osobný automobil z dielne Mercedes-Benz so vstrekovacím motorom V8. Tento rovnako silný (184 kW/250 k) ako kultivovaný pohon dal od roku 1967 krídla aj konštrukčnému radu W 109 (v špičkovom modeli 300 SEL 6.3). Medzi ďalšie špičkové motorizácie s motorom V8 patrili 450 SEL 6.9 konštrukčného radu 116 (210 kW/286 k) a 560 SE konštrukčného radu 126 (220 kW/300 k vo verzii ECE). V modeli 600 SE konštrukčného radu 140 mal v roku 1991 svoju premiéru prvý sériový dvanásťvalcový motor v osobnom automobile Mercedes-Benz. M 120 vyvinul zo zdvihového objemu 6 litrov výkon 300 kW (408 k) a položil základy tradície agregátov V12 ako špičkovej motorizácie triedy S. Od konštrukčného radu 220 ponúka Mercedes-Benz aj mimoriadne športové špičkové verzie s motormi V8 a V12 triedy S, optimalizované v AMG, ako S 63 AMG a S 65 AMG.
Od marca: detaily záverečného výbrusu novej triedy S
Od marca bude možné všetky funkcie hlavnej jednotky obsluhovať prstami na novom, dotykovom poli (Touchpad) na želanie, rovnako ako na smartfóne. Navyše dotykové pole umožňuje písať prstom písmená, číslice a znaky diakritiky, a to v každom jazyku, ktorým disponuje hlavná jednotka. Dotykové pole tak ponúka ďalšiu plnohodnotnú možnosť zadávania popri existujúcom ovládači systému COMAND a systéme LINGUATRONIC.
Pre triedu S sa na želanie dodáva displej zobrazovania na čelnom skle (Head-up-Display). Rovnako ako v prúdovom lietadle premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča na čelnom skle a znižuje mieru odvrátenia pozornosti vodiča od dopravného diania. Systém informuje okrem iného o rýchlosti, obmedzeniach rýchlosti a navigačných pokynoch.
Namiesto COLLISION PREVENTION ASSIST je trieda S teraz sériovo vybavená asistentom prevencie kolízií COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Okrem adaptívneho asistenta brzdenia, ktorý poskytuje ochranu pred nárazom už od rýchlosti 7 km/h, má tento systém aj ďalšiu funkciu: pri pretrvávajúcom nebezpečenstve nárazu a nereagovaní vodiča systém teraz dokáže až do rýchlosti 200 km/h uskutočniť samočinné brzdenie a znížiť tak závažnosť nehody s pomalšími alebo zastavujúcimi vozidlami. Až do rýchlosti 50 km/h reaguje systém brzdením aj na stojace vozidlá a do rýchlosti 40 km/h dokáže zabrániť nárazu.
Čelné sklo bez ľadu pri teplotách pod bodom mrazu bez nepohodlného škrabania umožňuje elektrické vyhrievanie čelného skla (zvláštna výbava). Je navrhnuté ako podpora ventilátora systému klimatizácie a v zime v priebehu krátkeho času zabezpečí voľný výhľad dopredu. Predaj sa začne 3. februára 2014.
Zdroj: Mercedes-Benz