REVOLUČNÝ MiEV EVOLUTION II ZO STAJNE MITSUBISHI MOTORS SA NA LEGENDÁRNYCH PRETEKOCH DO VRCHU PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB 2013 UMIESTNIL V KATEGÓRII ELEKTROMOBILOV NA VYNIKAJÚCOM 2. A 3. MIESTE.
Spoločnosť Mitsubishi Motors North America, Inc (MMNA) počas 91. ročníka legendárnych pretekov do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2013 zverila svoje dva nové revolučné pretekárske špeciály na 100% elektrický pohon do rúk na slovo vzatým odborníkom, dvojnásobnému víťazovi Rallye Dakar Hiroshi Masuokovi a šesťnásobnému šampiónovi motocyklových pretekov PPIHC Gregovi Tracymu, ktorí s nimi obsadili vynikajúce 2. a 3. miesto.
http://www.youtube.com/watch?v=9g7aJQhcQ3Q&feature=c4-overview&list=UURFlVtvzVnLEiRk9AScqjpg
Známe preteky do vrchu, ktoré sa konali 30. júna 2013, odštartovali v dopoludňajších hodinách pod pokojnou a jasnou modrou oblohou, tieto ideálne podmienky sa však čoskoro zmenili k horšiemu a keď dvojica elektromobilov Mitsubishi i-MiEV Evolution II vyrazila na trať legendárnej časovky, spustil sa hustý dážď, ktorý im znepríjemnil prejazd ostrými zákrutami. Keď mal Greg Tracy, ktorý sa v kategórii elektromobilov kvalifikoval ako najrýchlejší jazdec, na úpätí hôr odštartovať, zlé počasie donútilo Tím stajne Mitsubishi Motors narýchlo vymeniť vysoko výkonné závodné pneumatiky bez dezénu za pneumatiky s drážkovaným dezénom určeným do dažďa. Obaja jazdci Mitsubishi Motors, Tracy aj Masuoka, pretekali v extrémne ťažkých podmienkach mokrej trate a výrazne obmedzenej viditeľnosti v jej vyšších úsekoch, čo viedlo k výsledku 10 minút a 21,866 sekúnd pre Masuoku resp. 10 minút a 23,649 sekúnd pre Tracyho. Aj napriek týmto náročným podmienkam sa tandemu jazdcov zo stajne Mitsubishi Motors porazilo pokoriť čas dosiahnutý v kategórii elektromobilov počas predchádzajúceho ročníka pretekov Pikes Peak 2012, kedy s časom 10 minút 30,850 sekúnd na suchej trati a za optimálnych podmienok obsadil Masuoka pilotujúci Mitsubishi i-MiEV Evolution I vynikajúce 2. miesto.
Kapitán a pilot Tímu Mitsubishi Motors Masuoka, ktorý sa v kategórii elektromobilov už druhý rok po sebe umiestnil na 2.mieste, uviedol:
Tesne pred štartom, keď bola odrazu trať úplne mokrá, sme museli vymeniť slick pneumatiky za drážkované. Aj napriek pneumatikám do zlého počasia, bol povrch trate mokrý a vozidlo sa po ňom dosť výrazne šmýkalo. Boli to naozaj zradné podmienky, Pilotovanie oboch pretekárskych špeciálov bolo mimoriadne obtiažne, ale aj tak sa nám s nimi podarilo doraziť bezpečne do cieľa. Keďže sme mali namierené na víťazstvo, je pre nás tento výsledok tak trocha sklamaním. Je ľahké viniť za to nešťastný dážď a zlé počasie, aj keď nám naozaj veľmi nepriali, musíme si však rovnako uvedomiť naše slabé stránky a do budúcna popracovať na ich ďalšom zlepšení.
Pre Grega Tracyho, ktorý doteraz pretekal iba na motocykloch, boli preteky do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2013 jeho prvým pokusom v kokpite pretekárskeho špeciálu. Sklamaný výsledkom, Tracy okomentoval svoj náročný výstup na vrchol kopca:
Nakoľko som pomýšľal na víťazstvo, som absolútne sklamaný. Kvôli silnému dažďu, ktorý sa spustil tesne pred našim štartom, sa stala trať prakticky nezjazdná. S ohľadom na tento fakt by sme mali byť spokojní už len s tým, že sme bezpečne dorazili do cieľa a to aj kvôli tomu, že počas celej doby tréningu bola trať suchá a my sme nemali žiadnu možnosť odskúšať si, čo robí vozidlo na tejto konkrétnej trati za dažďa. Mitsubishi MiEV Evolution II išiel na suchu naozaj vynikajúco a preto by som sa rád vrátil a opäť usilovať o víťazstvo.
S úplne novou technologicky pokročilou konštrukciou je vozidlo Mitsubishi MiEV Evolution II vybavené unikátnym usporiadaním pohonu (dva motory vpredu a dva vzadu), novou generáciou líthium-iónových batérií Lithium Energy Japan od (LEJ), optimalizovanou elektrickou verziou systému pohonu všetkých kolies Super All-Wheel Control (S-AWC) od Mitsubishi Motors a aerodynamickými uhlíkovými vláknami karosérie vylepšenými v aerodynamickom tunely.
Zdroj: Mitsubishi