/
/
/
Mitsubishi na pretekoch PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB 2013

Mitsubishi na pretekoch PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB 2013

Reklama

REVOLUČNÝ MiEV EVOLUTION II ZO STAJNE MITSUBISHI MOTORS SA NA LEGENDÁRNYCH PRETEKOCH DO VRCHU PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB 2013 UMIESTNIL V KATEGÓRII ELEKTROMOBILOV NA VYNIKAJÚCOM 2. A 3. MIESTE.

Spoločnosť Mitsubishi Motors North America, Inc (MMNA) počas 91. ročníka legendárnych pretekov do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2013 zverila svoje dva nové revolučné pretekárske špeciály na 100% elektrický pohon do rúk na slovo vzatým odborníkom, dvojnásobnému víťazovi Rallye Dakar Hiroshi Masuokovi a šesťnásobnému šampiónovi motocyklových pretekov PPIHC Gregovi Tracymu, ktorí s nimi obsadili vynikajúce 2. a 3. miesto.

http://www.youtube.com/watch?v=9g7aJQhcQ3Q&feature=c4-overview&list=UURFlVtvzVnLEiRk9AScqjpg

Známe preteky do vrchu, ktoré sa konali 30. júna 2013, odštartovali v dopoludňajších hodinách pod pokojnou a jasnou modrou oblohou, tieto ideálne podmienky sa však čoskoro zmenili k horšiemu a keď dvojica elektromobilov Mitsubishi i-MiEV Evolution II vyrazila na trať legendárnej časovky, spustil sa hustý dážď, ktorý im znepríjemnil prejazd ostrými zákrutami. Keď mal Greg Tracy, ktorý sa v kategórii elektromobilov kvalifikoval ako najrýchlejší jazdec, na úpätí hôr odštartovať, zlé počasie donútilo Tím stajne Mitsubishi Motors narýchlo vymeniť vysoko výkonné závodné pneumatiky bez dezénu za pneumatiky s drážkovaným dezénom určeným do dažďa. Obaja jazdci Mitsubishi Motors, Tracy aj Masuoka, pretekali v extrémne ťažkých podmienkach mokrej trate a výrazne obmedzenej viditeľnosti v jej vyšších úsekoch, čo viedlo k výsledku 10 minút a 21,866 sekúnd pre Masuoku resp. 10 minút a 23,649 sekúnd pre Tracyho. Aj napriek týmto náročným podmienkam sa tandemu jazdcov zo stajne Mitsubishi Motors porazilo pokoriť čas dosiahnutý v kategórii elektromobilov počas predchádzajúceho ročníka pretekov Pikes Peak 2012, kedy s časom 10 minút 30,850 sekúnd na suchej trati a za optimálnych podmienok obsadil Masuoka pilotujúci Mitsubishi i-MiEV Evolution I vynikajúce 2. miesto.

©Mitsubishi
©Mitsubishi

Kapitán a pilot Tímu Mitsubishi Motors Masuoka, ktorý sa v kategórii elektromobilov už druhý rok po sebe umiestnil na 2.mieste, uviedol:

Tesne pred štartom, keď bola odrazu trať úplne mokrá, sme museli vymeniť slick pneumatiky za drážkované. Aj napriek pneumatikám do zlého počasia, bol povrch trate mokrý a vozidlo sa po ňom dosť výrazne šmýkalo. Boli to naozaj zradné podmienky, Pilotovanie oboch pretekárskych špeciálov bolo mimoriadne obtiažne, ale aj tak sa nám s nimi podarilo doraziť bezpečne do cieľa. Keďže sme mali namierené na víťazstvo, je pre nás tento výsledok tak trocha sklamaním. Je ľahké viniť za to nešťastný dážď a zlé počasie, aj keď nám naozaj veľmi nepriali, musíme si však rovnako uvedomiť naše slabé stránky a do budúcna popracovať na ich ďalšom zlepšení.

Pre Grega Tracyho, ktorý doteraz pretekal iba na motocykloch, boli preteky do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2013 jeho prvým pokusom v kokpite pretekárskeho špeciálu. Sklamaný výsledkom, Tracy okomentoval svoj náročný výstup na vrchol kopca:

Nakoľko som pomýšľal na víťazstvo, som absolútne sklamaný. Kvôli silnému dažďu, ktorý sa spustil tesne pred našim štartom, sa stala trať prakticky nezjazdná. S ohľadom na tento fakt by sme mali byť spokojní už len s tým, že sme bezpečne dorazili do cieľa a to aj kvôli tomu, že počas celej doby tréningu bola trať suchá a my sme nemali žiadnu možnosť odskúšať si, čo robí vozidlo na tejto konkrétnej trati za dažďa. Mitsubishi MiEV Evolution II išiel na suchu naozaj vynikajúco a preto by som sa rád vrátil a opäť usilovať o víťazstvo.

©Mitsubishi
©Mitsubishi

S úplne novou technologicky pokročilou konštrukciou je vozidlo Mitsubishi MiEV Evolution II vybavené unikátnym usporiadaním pohonu (dva motory vpredu a dva vzadu), novou generáciou líthium-iónových batérií Lithium Energy Japan od (LEJ), optimalizovanou elektrickou verziou systému pohonu všetkých kolies Super All-Wheel Control (S-AWC) od Mitsubishi Motors a aerodynamickými uhlíkovými vláknami karosérie vylepšenými v aerodynamickom tunely.

Zdroj: Mitsubishi

Prečítať celý text

Reklama