/
/
/
MITSUBISHI OUTLANDER PHEV 2019 UŽ AJ NA SLOVENSKU

MITSUBISHI OUTLANDER PHEV 2019 UŽ AJ NA SLOVENSKU

Reklama

Nový Mitsubishi Outlander PHEV 2019 s množstvom technologických vylepšení na palube rozšíril ponuku vozidiel značky troch diamantov na slovenskom trhu.

OUTLANDER PHEV – PREDAJE
Iba rok po prekonaní míľniku 100 000 vozidiel predaných ku koncu januára 2018 vytvoril Outlander PHEV v Európe nový rekord, keď sa stal najpredávanejším modelom Mitsubishi v tomto regióne.

ZDVOJNÁSOBENIE PREDAJOV
Mitsubishi Outlander PHEV si v roku 2018 zachoval postavenie najpredávanejšieho plug-in hybridu v Európe naprieč všetkými segmentami a to už štvrtý rok po sebe. Navyše sa postupne stal vôbec najpredávanejším modelom Mitsubishi – po prvýkrát v novembri 2018, pričom túto pozíciu následne potvrdzoval aj v ďalších mesiacoch.

VYSPELÍ ZÁKAZNÍCI
Outlander PHEV v sebe spája hospodárnosť vyplývajúcu z využitia špičkových technológií, univerzálnu všestrannosť, typickú japonskú kvalitu a ekologické parametre, to všetko v čoraz obľúbenejšom SUV formáte. Aj preto sa stretol s pozitívnym prijatím zo strany európskych zákazníkov (popri daňových stimuloch z predchádzajúcich období), čo sa odrazilo v novom vývoji a tomu zodpovedajúcom náraste predajov, napr. na nemeckom či francúzskom trhu.

Za obdobie od októbra 2013 do januára 2019 bolo v Európe predaných celkom 126 617 vozidiel Outlander PHEV (podľa údajov MME).

VÝHODY OUTLANDERA PHEV 2019

  • Plug-in hybridná technológia
  • Systémový výkon až 224 k
  • Kombinovaná spotreba od 2,0 l (WLTP)
  • Systém pohonu 4×4 S-AWC
  • Dojazd viac ako 800 km
  • Dojazd v EV režime 45 km (WLTP), 54 km (NEDC), 57 km v meste (WLTP)
  • Možnosť bežného aj rýchleho dobíjania
  • Vynikajúce jazdné vlastnosti
  • Užívateľské výhody veľkého SUV (bezpečnosť, pohodlie, výkon, variabilita…)
  • Záruka na batériu pohonu 8 rokov resp. 160 000 km

NOVINKY PREVEDENIA 2019

  • Nový benzínový motor 2,4 litra s Atkinsonovým cyklom
  • Nárast výkonu generátora energie o 10 %
  • Nárast výkonu zadného elektromotora o 10 % na 70 kW (95 k)
  • Nárast kapacity hlavnej batérie o 15 % na 13,8 kWh
  • Nárast výkonu hlavnej batérie o 10 %
  • Modernizácia operačného systému PHEV

OUTLANDER PHEV VŠEOBECNE

Technologická vlajková loď
V niekoľkých posledných rokoch sa svetový automobilový priemysel začal zameriavať na elektromobilitu, predstavujúcu jednu z možností boja proti klimatickým zmenám, čo prinieslo vývoj ukážkových modelov a formovanie nových spojenectiev na podporu potrebného rozvoja, či už v oblasti batérií, súčastí pohonu alebo elektroniky.

EV + SUV: kľúčová stratéga MMC
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) už dlhodobo považuje elektromobilitu za strategický smer – výskum a vývoj na poli elektromobility táto spoločnosť začala už v októbri 1966. Súbežne sme svedkami toho, ako súčasná (a zrejme aj budúca) obľuba vozidiel kategórie SUV v posledných rokoch láka stále viac automobiliek nastupujúcich do trendu SUV, zatiaľ čo automobilka Mitsubishi Motors tento trend už veľmi dlho sama viacmenej vytvára – od kľúčovej štvorkolky PX33 z roku 1936 cez lifestylovo zamerané (však stále veľmi schopné) vozidlá do každého terénu, akým bola prvá generácia modelu Pajero z roku 1982.

Nový Outlander PHEV MY19, spájajúci hneď niekoľko trendov, predstavuje najnovšieho zástupcu dlhého radu elektromobilov a SUV s pohonom všetkých kolies od Mitsubishi.

Vedúce postavenie na trhu
Outlander PHEV, predstavený vo svetovej premiére v roku 2012 na autosalóne v Paríži, bol spočiatku uvedený na niekoľkých málo vybraných európskych trhoch (Holandsko, škandinávske krajiny atď. v októbri roku 2013).

Model v úlohe priekopníka úplne nového segmentu sa veľmi rýchlo etabloval, a rozšíril tak segment európskych SUV o nový rozmer. V novembri 2015 jeho predaje prekročili hranicu 50 000 vozidiel a v januári 2018 následne už viac ako 100 000. Model využil svoje šance na trhu a v rokoch 2015, 2016 a 2017* sa zároveň stal aj najpredávanejším plug-in hybridom (naprieč všetkými značkami aj segmentami) v Európe, k čomu napomohlo aj jeho priebežné vylepšovanie.

Outlander PHEV dokázal držať krok s čoraz vyšším počtom konkurentov a počas fiškálneho roka 2017* si tak vo Veľkej Británii, Nórsku a Španielsku udržal pozíciu jednotky, pričom si viedol dobre aj na trhoch so silnou konkurenciou domácich vozidiel, napr. vo Švédsku či v Nemecku .
* Zdroj: JATO Dynamics

Od januára do decembra 2017 si Outlander PHEV celkovo udržal 13% trhový podiel v segmente elektromobilov / plug-in hybridov a súčasne tvoril 77% podiel v celkových predajoch SUV naprieč modelmi značky Mitsubishi v uvedenom regióne.

***

TECHNICKÉ PARAMETRE OUTLANDERA PHEV 2019
Motor: radový zážihový štvorvalec s Atkinsonovým cyklom + 2 synchrónne elektromotory
Objem: 2 360 ccm
Kompresný pomer: 12.0
Výkon motora: 99 kW (135k)
Maximálny krútiaci moment: 211 Nm @ 4 500 ot/min

Výkon predného elektromotora: 60 kW (82k)
Výkon zadného elektromotora: 70 kW (95k)
Maximálny krútiaci moment pred. / zad. elektromotora: 137 Nm / 195 Nm
Kapacita batérie: 13,8 kWh
Rýchlosť nabíjania (CHAdeMO): 25 minút (80%)
Systémový výkon: 167 kW (224 k)
Pohon: 4WD
Komb. spotreba: od 2 l / 100 km (podľa WLTP), od 1,8 l / 100 km (podľa NEDC)
Spotreba el. energie: 148 Wh/km

Hmotnosť nebrzdeného / brzdeného prívesu: 750 / 1 500 kg
Predný nájazdový uhol: 21,0°
Zadný nájazdový uhol: 22,5°
Prejazdový uhol: 19,0°

Plug-in hybridná technológia

Režimy pohonu
Čisto elektrický
Elektromotory poháňajú vozidlo pomocou elektriny z batérie, čo znamená nulovú spotrebu paliva a jazdu úplne bez emisií CO2. Režim EV je synonymom pre úplné ticho, čistotu a výkon. V tomto režime dosahuje najvyššiu rýchlosť 135 km/h.

Sériový hybridný
Kolesá sú poháňané elektromotormi. Pri potrebe vyššieho výkonu sa k batérii pohonu pridá aj elektro generátor poháňaný spaľovacím motorom. Pri vybití batérie pod určitú hodnotu sa generátor pripája skôr. Režim je vhodný pre rýchlu akceleráciu vozidla alebo pre náročné stúpania.

Paralelný hybridný
Vozidlo poháňa spaľovací motor (napr. pri jazde vysokou rýchlosťou, kedy je účinnosť spaľovacieho motora vysoká). Podľa potreby výkonu a krútiaceho momentu sa pridávajú zadné alebo predné elektromotory.

Pohon
Stály pohon Twin motor 4WD; S-AWC + AYC (aktívna kontrola stáčania okolo zvislej osy).
Pokročilý pohon všetkých kolies so systémom rozdelenia výkonu medzi predné a zadné kolesá a systémom aktívnej regulácie stáčania (rozdelenie krútiaceho momentu medzi pravým a ľavým kolesom prednej aj zadnej nápravy).

Možnosti dobíjania
Bežná zásuvka 230 V/10 A – 5,5 hodiny
Kábel Mennekes 230 V/16 A – 3,5 hodiny
Rýchlodobíjanie – CHAdeMO – 25 min. na 80% kapacity
Generátor vozidla 80 kW – možnosť rekuperácie (6 stupňov B0-B5 voliteľných páčkami pod volantom) alebo možnosť dobíjania bez vonkajšieho zdroja el. energie (40 min. na 80% kapacity pri stojacom vozidle)

Záruky
Nové vozidlo: 5 rokov alebo 100 000 km
Akumulátor pohonu: 8 rokov alebo 160 000 km
Pri akumulátore pohonu je zaručená kapacita 70% alebo viac po dobu 8 rokov alebo 160 000 km

Bezpečnosť
5 hviezdičiek EURO NCAP

Aplikácia Mitsubishi Remote Control (Android, Apple iOS)
Aplikácia pre sledovanie stavu vozidla (svetlá, dvere, nabíjanie), časovač nabíjania, ovládanie a časovač vyhrievania či chladenie kabíny

TOP
• ZVÝŠENIE VÝKONU A ODOZVY REAKCIE, ZNÍŽENIE SPOTREBY PALIVA
• ZVÝŠENIE STABILITY A OVLÁDANIA (nové S-AWC, tuhosť karosérie, zavesenie náprav a riadenia)
• ZVÝŠENIE KAPACITY BATÉRIE (13,8 kWh)
• ZNÍŽENIE HLUČNOSTI MOTORA (režimy otáčok motora, sanie a výfuk)
• MOŽNOSŤ OVLÁDANIA KÚRENIA A KLIMATIZÁCIE BEHOM NABÍJANIA
• VYLEPŠENIE SYSTÉMU ASC PRE SITUÁCIE S ROZDIELNYM POVRCHOM PRE PREDNÚ A ZADNÚ NÁPRAVU
• NOVÝ REŽIM S-AWC SPORT A SNOW PRE ZLEPŠENIE ODEZVY A VÝKONU
• DVE ZÁSUVKY 230V (umožňuje napájanie bežných externých spotrebičov)
• MOŽNOSŤ NAPÁJANIA DOMÁCNOSTI Z BATÉRIE POHONU (V2H)

Zdroj: Mitsubishi

Prečítať celý text

Reklama