6.9 C
Bratislava
piatok, 19 apríla, 2024
Reklama

Najpredávanejší elektromobil na svete Nissan LEAF oslavuje 5. narodeniny a 200 000 predaných kusov

Odporúčame

Spoločnosť Nissan oslavuje päť rokov na čele trhu elektromobilov s rekordným stopercentným elektromobilom LEAF. Od okamihu uvedenia tohto vozidla na trh v roku 2010 spoločnosť Nissan neustále zlepšovala výkon, praktickosť a vnímanie elektromobilov verejnosťou po celom svete a vybudovala si pozíciu nesporného lídra v oblasti technológií elektromobilov.

Päť rokov rekordnej úspešnosti

Vozidlo LEAF je dnes rovnako vyspelé a inovatívne, ako bolo pred piatimi rokmi. Žiadna iná automobilka nevyrobila toľko elektromobilov, ani si nemôže pripočítať toľko najazdených kilometrov s nulovými emisiami. Zákazníci vozidla LEAF už prekonali métu dvoch miliárd najazdených kilometrov, čo by znamenalo absolvovať cestu medzi Zemou a Mesiacom 2600 krát. LEAF tak zamedzil úniku 328 482 ton CO2 do ovzdušia (na základe predpokladaného objemu predaja za 5 rokov).

V januári bude na viac dodané 200 000 vozidlo Nissan LEAF, čo z neho robí oficiálne najobľúbenejší a najúspešnejší elektromobil na svete. Tri hlavné trhy, USA, Japonsko a Európa, tvoria dokopy deväťdesiat percent predajov modelu LEAF. Na prvom mieste je USA s viac ako 90 000 predanými vozidlami, nasleduje Japonsko (50 000) a Európa (40 000).

140329_1_5

Skúsenosti na poli elektromobilov začal Nissan zbierať pred 68 rokmi v roku 1947 elektromobilom Taka. Nissan sa veľmi výrazne zameriava na výskum a vývoj vlastných batérií pre elektromobily, ktorý viedol od batérií využívajúcich zinok a nikel k lítium-iónovým.V roku 1996 použil Nissan ako prvý na svete lítium-iónovú batériu v elektromobile Prairie Joy. Aj vďaka tomu má Nissan znalosti a skúsenosti v odbore ako nikto iný. A taktiež preto sa Nissan rozhodol investovať do najväčšieho programu vývoja elektromobilov v histórií a uviedol na trh model LEAF, ktorý len za 5 rokov celkom zmenil automobilový priemysel.

Od chvíle kedy prvý Nissan LEAF zišiel z montážnej linky, bol neustále oslavovaný po celom svete, získal viac ako 92 ocenené, vrátane titulu Car of the Year v Japonsku a v Európe a dokonca vyhral anketu World Car of the Year.

140323_1_5

Spoločnosť Nissan doposiaľ do projektov súvisiacich s elektromobilmi investovala viac ako 500 miliárd jenov. Má odvážne plány na ďalšie rozširovanie s tým, ako dopyt po čistých, účinných a cenovo dostupných elektromobiloch neustále rastie.

Technické skúsenosti a investície spoločnosti Nissan sú prínosné nielen pre vozidlo LEAF samotné. V čase, keď vozidlo LEAF oslavuje prvú polovicu dekády na cestách, spoločnosť Nissan oznámila, že na cestách po celej Európe je k dispozícii viac ako 10 000 rýchlodobíjacích staníc CHAdeMO, ktoré dokážu vozidlo LEAF nabiť z 0 na 80 % len za 30 minút. Japonsko je na čele v rozvoji tejto infraštruktúry s 6 000 nabíjačkami po celej krajine, čo predstavuje najväčšiu sieť rýchlonabíjaích staníc na svete.

Budovanie novej budúcnosti elektromobilov – nasledujúcich päť rokov

V septembri bol v USA spustený predaj Nissanu LEAF modelového roku 2016 – v ponuke s novou 30 kWh batériou, ktorá prináša ďalšie prvenstvo v tomto sektore – dojazd 250 kilometrov na jedno nabitie, či je o viac ako 20% viac ako ponúka súčasná batéria. Predaj modelu LEAF 30 kWh bude nasledovať taktiež v Japonsku (december 2015) a Európe (január 2016).

Vzhľadom k tomu, že technológie elektrických vozidiel sa neustále zlepšujú, Nissan verí, že posun smerom k čistejším, účinnejším vozidlám s nulovými emisiami významne prispeje k zlepšenie kvality ovzdušia a zníženiu hladiny hluku.

„Technológie elektromobilov budú aj naďalej jadrom vývoja spoločnosti Nissan. Využitím našej priekopníckej technológie elektromobilov smeruje Nissan stále bližšie k mobilite s nulovými emisiami. Vďaka technológiám, ktoré sme vyvinuli, sa mobilita stáva bezpečnejšou, čistejšou, prepojenejšou a viac vzrušujúcou. To je sila inovácií. A to je to, čo môžete očakávať od Nissanu,“ povedal prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Nissan Carlos Ghosn.

Nissan pokračuje vo svojej snahe smerujúcej k spoločnosti s nulovými emisiami, Naďalej rozvíja a zdokonaľuje svoje elektromobily a využíva technológie pre ne vyvinuté.

Zdroj: Nissan

Reklama