2013 – Spoločnosť Ford spustila výrobu nového Fordu Fiesta ST vo svojom montážnom závode v Kolíne nad Rýnom v Nemecku. Ide o vôbec prvú sériovú Fiestu so zrýchlením na 100 km/h pod sedem sekúnd. Nová Fiesta ST pre Európu je poháňaná 1,6-litrovým benzínovým motorom EcoBoost a dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Ponúka výkon 134 kW/182 k, krútiaci moment 240 Nm so spotrebou paliva len 5,9 l/100 km a emisiami CO2 na úrovni 138 g/km*. Tento model vyvinul Ford Team RS, európska pobočka skupiny Global Performance Vehicles spoločnosti Ford Motor Company. Maximálna rýchlosť je 220 km/h.
Spoločnosť Ford ďalej prepracovala uznávaný globálny podvozok vozidiel kategórie B, na ktorom je postavená Fiesta ST. Dostal nové riadenie, zavesenie kolies, brzdové komponenty, konfiguráciu a naladenie. K intenzívnemu a bezpečnému zážitku z jazdy prispieva zdokonalený systém smerovania krútiaceho momentu Ford Torque Vectoring Control a elektronický stabilizačný systém s tromi režimami. Nová Fiesta ST je veľmi moderné výkonné auto, ktorého vývoj je založený na viac ako 30-ročných skúsenostiach s rýchlymi Fiestami a globálnom procese vývoja, povedal Juergen Gagstatter, hlavný programový konštruktér oddelenia vysokovýkonných vozidiel v spoločnosti Ford of Europe. Toto vozidlo je významným krokom vpred, a to z hľadiska našej bohatej histórie spájania výkonných motorov s dynamickým podvozkom, a rovnako aj z hľadiska dosiahnutia zníženej spotreby paliva a emisií.
Nová vysoko výkonná Fiesta ST je následníkom kultových modelov Fiesta vrátane XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo a prvej generácie ST. Je vybavená preplňovaným benzínovým motorom Ford EcoBoost s dvojitým nezávislým premenlivým časovaním vačkového hriadeľa (Ti-VCT), aby dosahovala väčšie zrýchlenie a vyššiu maximálnu rýchlosť ako Ford Focus ST170 z roku 2002. Uvedenie Fiesty ST druhej generácie bolo taktiež potvrdené v Severnej Amerike a ázijsko-pacifickej oblasti. Nový model určený pre Európu sa môže pochváliť jedinečnou novou lichobežníkovou mriežkou chladiča s dizajnom včelieho plástu a dramatickým zadným difúzorom. V kontrastnom interiéri sú sedadlá Recaro po prvýkrát ako súčasť štandardnej výbavy.
Nová Fiesta ST je taktiež vybavená systémom MyKey. Ide o exkluzívnu technológiu spoločnosti Ford, ktorá umožní rodičom podporovať bezpečnejšiu jazdu a obmedziť riskantné jazdy tínedžerov. Vo výbave sa ďalej nachádza systém SYNC – hlasom aktivovaný komunikačný systém s funkciou núdzovej pomoci Emergency Assistance, ktorá po nehode priamo spojí cestujúcich vo vozidle s operátormi miestnych záchranných služieb. Novinka by sa mala do predaja na našom trhu dostať ešte pred letom.
Zdroj: Ford
Fotogaléria