6.9 C
Bratislava
piatok, 19 apríla, 2024
Reklama

Návrat značky PEUGEOT na slávne preteky Pikes Peak 2013

Odporúčame

Značka PEUGEOT sa rozhodla zúčastniť mýtických a náročných medzinárodných pretekov Pikes Peak 2013.
Aby dosiahla svoj cieľ – vyhrať  30. júna v Colorado Springs v USA, spojila sa s najlepšími možnými partnermi pre tieto preteky : PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak, Total, Red Bull, Michelin a Sébastien Loeb.

Ofenzíva značky PEUGEOT, ilustrovaná internacionalizáciou svojich predajov a úspechom nového modelu 208, nachádza svoje prirodzené pokračovanie práve v účasti na týchto epických pretekoch, ktoré už v minulosti prispeli k úspechom značky PEUGEOT v epoche „slávnych čísiel“ : 205 T16 a najmä  405 T16 Pikes Peak

Pikes Peak, preteky na úplnom začiatku slávnej histórie značky PEUGEOT

Je to už skoro 100 rokov od víťazstva v pretekoch v Indianapolise. Úspechy značky v automobilovom športe sú početné a najmä mýtické. A práve tie z Pikes Peak poznačili históriu medzinárodného automobilového športu a sú zapísané v génoch značky PEUGEOT.

V roku 1988 víťazstvo slávneho Ari Vatanena za volantom 405 T16 sa stalo nesmrteľným so svojimi rekordmi a legendárnym filmom Climb Dance.

PEUGEOT sa opätovne vrátil v roku 1989 a tento krát s Američanom Robby Unserom.

Preteky Pikes Peak sú jedinečné jednak svojou komplet asfaltovou trasou už od minulého roka, zloženou zo 156 zákrut v celkovej dĺžke 20 km a s prevýšením medzi 800 a 4 300 metrov v kulminujúcom bode. Unikátnosťou je aj skutočnosť, že sú to 2. najstaršie preteky v USA po Indianopolise. K tomu všetkému sa pridáva veľká náročnosť, čo je obrovskou výzvou !

Práve s číslom 208 sa značka PEUGEOT prihlásila do kategórie „UNLIMITED“, kráľovskej kategórie, s jediným cieľom: vyhrať !

Najlepší partneri pre víťazstvo

S cieľom zvíťaziť s modelom 208 T16 Pikes Peak, značka zjednotila okolo projektu výnimočných a najlepších partnerov. Spoločnosti Total, Red Bull, Michelin a pilot Sébastiena Loeba, niekoľkonásobný svetový šampión v rally odpovedali na výzvu značky PEUGEOT aj s podporou značky Citroen, ktorá súhlasila, aby sa jej hlavný pilot zúčastnil týchto výnimočných pretekov.

Všetci aktéri sú pripravení, ostáva len odhaliť model, ktorý umožní tento vzostup : 208 T16 Pikes Peak. Na ten sa vsadili všetky očakávania a svoje tajomstvá odhalí v polovici apríla tohto roka !

Peugeot, značka v ofenzíve!

Obchodný úspech modelu  208 (300  000 kusov vyrobených koncom roka 2013) ako aj prezentácia modelu 208 Gti pred novinármi práve v tomto čase, symbolizujú dynamizmus značky PEUGEOT. Na druhej strane úspechy Peugeot boli stále sprevádzané športovými víťazstvami. Návrat k mýtickým pretekom, ktoré naviac dali už koncom 80-tych rokov významné renomé značke, sa javí ako úplne prirodzené riešenie.

 3 otázky Maximovi Picatovi, generálnemu riaditeľovi značky PEUGEOT

1/ Je to návrat značky  Peugeot k automobilovým pretekom ?

M.P. : PEUGEOT nikdy neopustil automobilový šport. Ako dôkazy môžem uviesť intenzívne aktivity našich klientov v rámci rôznych pretekov, vývoj nových typov modelu 208 na preteky : 208 T16, 208 R2, 208 Racing Cup, 208 GTi Peugeot Sport. Práve tento posledný model sa zúčastní pretekov  24h Nürburgring, v rámci operácie 208 GTi Racing Experience, ktorá je súčasťou uvedenia modelu 208 GTi. Už vtedy, keď sme ohlásili  koniec našej participácie na vytrvalostných pretekoch, sme povedali, že  značka Peugeot nezatvára dvere pred inými výzvami. PEUGEOT Sport nám prezentoval rôzne projekty, medzi ktorými bol aj Pikes Peak. Práve tieto výnimočné preteky sa včlenili do našej stratégie internacionalizácie Značky a javia sa nám ako veľmi vhodnou dynamickou prezentáciou.

2/ Prečo ste vybrali práve Pikes Peak ?

M.P. : Pikes Peak je pretek « one shot » s obrovským potenciálom odozvy v médiách, ktorý odpovedá súčasným potrebám v rámci existujúceho kontextu. Je to mýtický pretek, ktorý spája jednotlivé tímy značky a mobilizuje ich s cieľom zvíťaziť. Samozrejme je to ťažký a výnimočný cieľ, ktorý nedovolí nikomu urobiť chybu. Ale je to typ súťaže, ktorú značka Peugeot miluje dobyť.

3/ Prečo ste sa spojili so spoločnosťou  Red Bull a so Sébastienom Loebom práve pre tieto preteky ?

M.P. : Máme jeden jediný cieľ : víťazstvo !  Čiže sme špecifikovali z našej strany  všetky silné stránky a vybrali sme najlepších partnerov práve pre tieto jedinečné preteky : Total, Red Bull, Michelin a Sébastien Loeb. Som vďačný značke Citroën  za zapožičanie svojho výnimočného pilota. Táto podpora zo strany značky Citroen je emblematická a symbolizuje súčasnú súhru, ktorá vládne v skupine PSA.

Zdroj: Peugeot

Fotogaléria

 

 

Reklama