Zvýšený výkon prináša radosť z jazdy, aká tu ešte nebola
- Najrýchlejší Nissan sa v roku 2013 stal ešte rýchlejším…
- 0 – 100 km/h v priebehu 2,7 sekúnd – o 0,1 sekundy skôr ako GT-R 2012
- Pevnejší podvozok s prepracovaným odpružením a nižším ťažiskom
- Okruh Nordschleife Nürburgring prešiel rýchlejšie ako model 2012 GT-R
- Zdokonalené hnacie hriadele a systém mazania prispôsobený pre pretekársku dráhu
Vylepšiť dokonalé nie je vôbec ľahká úloha, ale presne to sa spoločnosti Nissan podarilo s modelom GT-R 2013. Najnovšia verzia vlajkového kupé značky Nissan debutuje v Európe na Ženevskom autosalóne s množstvom vylepšení a inovačných technických noviniek.
So zlepšenou stabilitou, živším riadením a ešte rýchlejšou odozvou posúva najnovší model GT-R výkonnostný motorizmus na novú úroveň. Zlepšilo sa aj pohodlie a jazdné vlastnosti, vďaka čomu si vodiči môžu vychutnať maximálnu výkonnosť v reálnom svete.
Ako všetky Nissany, aj model GT-R 2013 veľa vyťažil zo športových aktivít svojej značky. Skúsenosti získané na 24-hodinových pretekoch na okruhu Nürburgring v roku 2012 boli starostlivo aplikované na cestnú verziu a konečným výsledkom je lepšia odozva motora a väčšia stabilita pri vyšších rýchlostiach.
Motor
Obľúbený 3,8-litrový dvakrát prepĺňaný motor V6 modelu GT-R využíva nové vstrekovače s vysokým výstupom, ktoré umožňujú presnejšie riadenie paliva. Tým sa výrazne zlepšila odozva pri stredných a vyšších otáčkach, čo ešte viac posilnilo povestnú flexibilitu vozidla GT-R. Uvedený bol aj nový poistný ventil pre turbodúchadlo. Ten obmedzuje rýchly pokles núteného vstrekovacieho tlaku pri pustení plynového pedála, čím zlepšuje odozvu turba a udržiava citlivosť plynového pedála. Napokon bol navrhnutý aj nový usmerňovač olejovej vane, ktorý pomáha udržiavať konštantný tlak oleja a znižuje rotačné trenie počas jazdy pri vysokých výkonoch.
Vďaka týmto vylepšeniam model GT-R 2013 zrýchli z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 2,7 sekundy (o 0,1 sekundy skôr než model z roku 2012).
http://www.youtube.com/watch?v=nQuAA-uB_t0
Karoséria a podvozok
Už aj tak pevná konštrukcia karosérie GT-R bola ešte viac spevnená ďalšími výstužami prístrojovej dosky. Výsledok týchto drobných vylepšení je ešte pevnejšia karoséria a ešte lepšie riadenie odpruženia. Aj samotné odpruženie je na modeli GT-R 2013 pozmenené. Po odmeraní stredu klopenia vozidla v zákrutách dokázali technici ešte viac vylepšiť rovnováhu riadenia. Výsledkom revízie tlmičov, pružín a predného stabilizátora je nižšie umiestnené ťažisko. Medzi ďalšie zmeny detailov podvozku a pohonného ústrojenstva patria nové vačkové skrutky predných závesov, ktoré zvyšujú presnosť a stabilitu odklonu kolesa pri zatáčaní, a tiež zdokonalené hnacie hriadele, ktoré zvyšujú spoľahlivosť.
Aby si overili vylepšenia modelu GT-R 2013, technici spoločnosti Nissan podrobili vozidlo rozsiahlemu testovaciemu programu na okruhu Nürburgring. Pri testovaní v máji 2012 vozidlo prešlo tento známy nemecký okruh za 7 minút a 19,1 sekundy. Konštruktér GT-R Kazutoshi Mizuno však prezradil, že 0,5 sekundy možno pripísať vysokej teplote okruhu, čo naznačuje, že model GT-R 2013 dokáže tento okruh prejsť za 7 minút a 18,6 sekundy. Model GT-R 2012 prešiel tento okruh za 7 minút 21 sekúnd.
Zdroj: Nissan
Fotogaléria