/
/
/
Nová generácia Mercedes-Benz GLA: výraznejší charakter, viac miesta, vyššia bezpečnosť

Nová generácia Mercedes-Benz GLA: výraznejší charakter, viac miesta, vyššia bezpečnosť

Reklama

Nové vozidlo Mercedes-Benz GLA: výraznejší charakter, viac miesta, vyššia bezpečnosť

Nová GLA ako ôsmy model kompletizuje aktuálnu generáciu kompaktných vozidiel od značky Mercedes-Benz. Tu sú jej najdôležitejšie vlastnosti v skratke.
Nová GLA
• je o viac ako desať centimetrov vyššia ako jej predchodca, zato je však o jeden a pol centimetra kratšia;
• vpredu poskytuje viac priestoru pre hlavu a vzadu výrazne väčší priestor pre nohy;
• dokáže reagovať v núdzových situáciách, keď vodič nereaguje, pretože úlohou sériového aktívneho asistenta brzdenia v mnohých situáciách je zabrániť kolízii alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia;
• rozširuje funkcie balíka asistenčných jazdných systémov, napríklad o funkciu odbočovania, funkciu vytvorenia záchrannej uličky, funkciu výstrahy pred približujúcimi sa cyklistami alebo vozidlami pri vystupovaní, ako aj výstrahu pred rozpoznanými osobami v priestore priechodu pre chodcov;
• predstavuje vstup do úspešnej rodiny vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz a je športovým a na životný štýl orientovaným súrodencom modelu GLB;
• má veľmi dobrý odpor vzduchu (hodnota cw od 0,28);
• ako model 4MATIC sériovo obsahuje terénny technický balík;
• sériovo sa na palube nachádza infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) s intuitívnym ovládaním;
• je pokračovateľom úspešného modelu: od prvej generácie GLA bolo vyrobených viac ako jeden milión exemplárov.
• V Európe príde na trh na jar v roku 2020, nasledovať budú USA a Čína.

Nová GLA ako ôsmy model kompletizuje aktuálnu generáciu vozidiel nižšej strednej triedy od značky Mercedes-Benz. Zároveň predstavuje vstup do úspešnej rodiny modelov vozidiel SUV tejto značky. V porovnaní s predchádzajúcim modelom sa jej charakter výrazne zosilnil: nová GLA s výškou 1 611 milimetrov (1 616 s pozdĺžnym držiakom na strešný nosič) presahuje svojho predchodcu o viac ako desať centimetrov. Poloha sedenia je typická pre vozidlo SUV – je vyššia a poskytuje v prvom rade aj viac miesta v oblasti hlavy. Aj priestor pre nohy v oblasti zadných sedadiel je podstatne väčší – a to aj napriek tomu, že sa GLA skrátila o jeden a pol centimetra. Dizajnovými prvkami typickými pre terénne vozidlo sú rovná predná časť, krátke previsy vpredu a vzadu, ako aj obvodové a ochranné olemovanie. Modely 4MATIC sú sériovo vybavené terénnym technickým balíkom. Tento balík obsahuje dodatočný jazdný program, reguláciu rýchlosti zjazdu, animáciu pre jazdu v teréne na multimediálnom displeji a v kombinácii so svetlometmi MULTIBEAM LED aj špeciálnu funkciu terénneho osvetlenia.

Nová GLA vylepšuje bezpečnosť asistenčnými jazdnými systémami s kooperatívnou podporou vodiča. K rozšíreným funkciám balíka asistenčných jazdných systémov patrí napríklad funkcia odbočovania, funkcia vytvorenia záchrannej uličky, funkcia výstrahy pred približujúcimi sa cyklistami alebo vozidlami pri vystupovaní, ako aj výstraha pred rozpoznanými osobami v priestore priechodu pre chodcov. GLA dokáže reagovať, keď vodič nereaguje. Úlohou aktívneho asistenta brzdenia v mnohých situáciách je zabrániť kolízii alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Do rýchlosti približne 60 km/h dokáže systém zabrzdiť dokonca aj pred stojacimi vozidlami a križujúcimi chodcami. V závislosti od situácie a až do rýchlosti 50 km/h tak dokonca dokáže predísť kolíziám. Nová GLA sa k európskym obchodníkom dostane na jar 2020.

S výkonnými a efektívnymi štvorvalcovými motormi, najnovšími asistenčnými jazdnými systémami s kooperatívnou podporou vodiča, intuitívne ovládateľným infotainmentom MBUX či rozsiahlym riadením komfortu ENERGIZING disponuje nováčik všetkými silnými stránkami aktuálnej generácie vozidiel nižšej strednej triedy značky Mercedes-Benz.

„Uvedením novej GLA sme v každom ohľade obnovili našu rodinu kompaktných vozidiel,“ vysvetľuje Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG zodpovedná za marketing a predaj divízie Mercedes-Benz Cars. „Vysoký dopyt po našich vozidlách SUV je znakom toho, že máme v ponuke správny model pre každého zákazníka. Na základe dopytu zákazníkov sa v ponuke nachádzajú aj dve terénne vozidlá v podobe modelov GLB a GLA, ktoré sa vynikajúco dopĺňajú: GLB je najfunkčnejší a najpriestrannejší zástupca našej rodiny kompaktných vozidiel, nová GLA je zase športovým súrodencom a vozidlom SUV orientovaným na životný štýl.“

„Nová GLA vytvára dokonalú súhru medzi čistou krásou a robustnými terénnymi prvkami,“ uviedol Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler. „Dynamické vozidlo SUV tým prevádzame do budúcnosti moderného luxusu.”

Nová GLA príde na európsky trh na jar 2020. K obchodníkom v USA a Číne sa dostane na začiatku leta, príp. v lete 2020. Podľa očakávaní značky Mercedes-Benz bude vďaka tomuto celosvetovému odbytu v celom životnom cykle jedným z najpopulárnejších modelov v rodine kompaktných vozidiel značky, tesne za Triedou A. GLA s hodnotou cw od 0,28 má veľmi dobrý odpor vzduchu.

Nová GLA v sebe spája to najlepšie z dvoch objemovo najväčších segmentov, teda kompaktných vozidiel a SUV. Vozidlá SUV sú rozhodujúcim pilierom palety produktov značky Mercedes-Benz a momentálne predstavujú objemovo najväčší segment tejto značky. V celosvetovom meradle si vozidlo SUV značky Mercedes-Benz zakúpilo už viac ako šesť a pol milióna zákazníkov.

GLA sa vyrába v mestách Rastatt (Nemecko), Hambach (Francúzsko) a pre miestny trh v Pekingu (Čína).

Sebavedomý a dynamický: dizajn exteriéru
GLA má dynamické celkové proporcie s krátkymi prevismi vpredu a vzadu. Predná časť cez stĺpik A plynulo prechádza do opticky kompaktnej kabíny. Naznačené charakteristické prelisy na kapote motora (Powerdomes), ako aj kolesá s priemerom až 20 palcov, ktoré sú v jednej rovine s vonkajším okrajom blatníka, zvýrazňujú sebavedomý prejav.

Čisté tvary s redukovanými líniami a zvýraznenými plochami sprostredkujú suverénne športové vlastnosti a moderný štýl. Pre GLA sú typické mohutné plecia karosérie a línia bočných okien pripomínajúca kupé. Takto vymodelované boky vozidla pôsobia dynamicky aj elegantne a vytvárajú zaujímavú hru svetla a tieňov.

Rovnako ako v prípade iných modelov SUV Mercedes-Benz, má maska chladiča charakteristické otvory s jednou lamelou a centrálnou hviezdou. Vnútro svetlometov je vyhotovené hodnotne, detailne a precízne, čo je typické pre túto značku.

Svalnaté plecia vozidla sú charakteristickou črtou pri pohľade zboku ako aj zozadu. Dvere siahajú cez prahy. Vďaka tomu na jednej strane zvyšujú komfort nastupovania a na druhej strane chránia výrezy dvier (a tým aj nohavice) pred znečistením a zlepšujú ochranu proti bočnému nárazu. Ochranné lemovania, ktoré prechádzajú po celom obvode, rozdeľujú celkové proporcie a rovnako ako vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu a vzadu zvýrazňujú terénny charakter.

Zadné svietidlá sú dvojdielne, odrazky sú presunuté nadol do nárazníka. Toto riešenie umožňuje široký otvor ložného priestoru a uľahčuje nakladanie. Zadná časť vďaka tomu zároveň pôsobí širším dojmom. Ďalšími detailmi orientovanými na používateľa, ktoré sa podľa línie výbavy dodávajú na želanie, sú integrovaný pozdĺžny držiak na strešný nosič a pochrómovaná ochrana hrany ložnej plochy.

Moderný a hodnotný: interiér
Prístrojová doska pozostáva z jednej základnej časti, ktorá je vizuálne „oddelená“ na časť vodiča a spolujazdca. Pre časť na strane vodiča je charakteristická voľne stojaca zobrazovacia jednotka, ktorá sa dodáva v troch vyhotoveniach: s dvomi 7-palcovými displejmi (17,78 cm), jedným 7-palcovým a jedným 10,25-palcovým displejom (26 cm) a v širokouhlej verzii s dvomi 10,25-palcovými displejmi. Na strane spolujazdca sa vo vyčlenenej časti nachádza ozdobný prvok.

K dispozícii je spolu päť okrúhlych ventilačných dýz s hodnotným vzhľadom turbín s jemne vypracovanými mriežkami na vedenie vzduchu. Stredová výplň dverí plynulo prechádza do lakťovej opierky. Držadlo na uchopenie a držadlo na zatváranie dverí má valcový profil a tiahne sa horizontálne ako strešný nosič na pozdĺžny držiak.

Sériovo sa na palube nachádza infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) s intuitívnym ovládaním. MBUX je možné zostaviť individuálne prostredníctvom rozličných prvkov. Výkonný počítač, brilantná obrazovka a grafiky, individuálne prispôsobiteľné znázornenie, plne farebný projekčný displej, navigácia s rozšírenou realitou, softvér so schopnosťou učiť sa a hlasové ovládanie aktivovateľné heslom „Hey Mercedes (Ahoj, Mercedes)“ sú najdôležitejšími výhodami systému.

Výrazný nárast: rozmery interiéru a funkčnosť
Hoci je nová GLA zvonku kratšia ako jej predchodca, vnútri je priestrannejšia. To platí najmä pre priestor pre nohy v oblasti zadných sedadiel a pre batožinový priestor, ako znázorňuje tabuľka s rozmermi:

    GLA Predchodca Rozdiel
Vonkajšie rozmery        
Dĺžka mm 4 410 4 424 -14
Šírka mm 1 834 1 804 30
Šírka vrátane vonkajších zrkadiel mm 2 020 2 022 -2
Výška mm 1 611 1 507 104
Rázvor mm 2 729 2 699 30
Rozchod kolies vpredu mm 1 605 1 559 46
Rozchod kolies vzadu mm 1 606 1 560 46
Vnútorné rozmery        
Max. priestor nad hlavou vpredu mm 1 037 1 015 22
Priestor nad hlavou vzadu mm 969 975 -6
Priestor na nohy vpredu mm 1 045 1 063 -18
Priestor na nohy vzadu mm 976 860 116
Šírka priestoru pre lakeť vpredu mm 1 456 1 422 34
Priestor na lakte vzadu mm 1 455 1 410 45
Šírka priestoru v oblasti pliec vpredu mm 1 419 1 391 28
Šírka pliec vzadu mm 1 393 1 350 43
Šírka ložného priestoru max. mm 1 272 1 187 85
Hĺbka ložného priestoru max. mm 1 422 1 395 27
Účinná šírka prístupu do batožinového priestoru mm 1 050 1 045 5
Objem batožinového priestoru podľa VDA L 435 421 14

Poloha sedenia na mieste vodiča a spolujazdca je vyššia a vzpriamenejšia, a tým je v porovnaní s predchodcom typickejšia pre vozidlo SUV. Vodič a spolujazdec preto sedia o 140 mm vyššie ako v Triede A a o 50 mm vyššie ako v Triede B. V porovnaní s predchodcom sa zlepšil aj výhľad z vozidla – okrem iného aj vďaka optimalizovaným prierezom strešných stĺpikov, ktoré prekrývajú menší priestor.

Vo všeobecnosti bola úžitková hodnota hlavným bodom vývoja. Zadné sedadlá možno na želanie posunúť o 14 centimetrov a zadné operadlo je možné nastaviť do strmšej polohy. Vďaka tomu možno vo vozidle uložiť napríklad rozmerné kartóny. Vzadu napriek tomu ostane pohodlný priestor pre jednu alebo dve osoby, pretože tento variant operadiel je možné rozdeliť v pomere 40 : 60. Sériovo možno zadné operadlo rozdeliť v pomere 40 : 20 : 40 a každú jeho časť možno sklopiť samostatne.

Veľkú variabilnosť ponúka ložné dno so sériovým výškovým nastavením. Napríklad po sklopení operadiel zadných sedadiel a posunutí ložného dna do hornej polohy tak možno vytvoriť takmer rovnú ložnú plochu, ktorá siaha až k predným sedadlám. V prípade neskladných predmetov možno ložné dno posunúť do spodnej polohy, priečny nosník za zadnými sedadlami sa dá odobrať a zadné sedadlá s možnosťou pozdĺžneho nastavenia na želanie sa dajú posunúť dopredu.

Prehľad o okolitej premávke: asistenčné jazdné systémy
GLA má k dispozícii najnovšie asistenčné jazdné systémy s kooperatívnou podporou vodiča a v oblasti aktívnej bezpečnosti tým poskytuje najvyššiu úroveň v segmente kompaktných vozidiel. K najnovším funkciám balíka asistenčných jazdných systémov patrí napríklad funkcia odbočovania, funkcia vytvorenia záchrannej uličky, funkcia výstrahy pred približujúcimi sa cyklistami alebo vozidlami pri vystupovaní, ako aj výstraha pred rozpoznanými osobami v priestore priechodu pre chodcov.

Balík asistenčných jazdných systémov (mimoriadna výbava v závislosti od krajiny a výbavy) okrem iného obsahuje tieto prvky:

  • aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC s nasledujúcimi funkciami:
    1. brzdenie pred stojacimi vozidlami,
    2. funkcia rozšíreného automatického rozjazdu v zápche v kombinácii s aktívnym asistentom parkovania a navigáciou,
    3. aktivácia kĺzania v jazdnom programe ECO.
  • aktívny asistent riadenia s nasledujúcimi funkciami:
    1. aktívny asistent núdzového zastavenia – s automatickým odomknutím a odoslaním núdzového hovoru do centrály núdzového volania Mercedes-Benz po zastavení vozidla (v závislosti od krajiny),
    2. aktívny asistent zmeny jazdného pruhu v kombinácii s navigáciou,
    3. funkcia vytvorenia záchrannej uličky: v dopravnej zápche na diaľniciach pri rýchlostiach nižších ako 60 km/h.
  • aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti reagujúci na zmenu obmedzenia rýchlosti v kombinácii s asistentom sledovania dopravných značiek, prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy pred zákrutami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami, križovatkami v tvare T, ako aj pred odbočovaním/výjazdom z diaľnic/rýchlostných ciest – zníženie rýchlosti jazdy aj pred koncom dopravnej zápchy, v kombinácii s navigáciou,
  • asistent riadenia pri vyhýbaní,
  • aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu,
  • aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla,
  • aktívny asistent brzdenia s funkciou odbočovania a podpory prejazdu križovatkou,
  • PRE-SAFE® PLUS: dokáže rozpoznať nebezpečenstvo kolízie zozadu. V prípade pretrvávajúceho nebezpečenstva kolízie systém dokáže stojace vozidlo pred kolíziou zozadu zabrzdiť, a tým minimalizovať nebezpečenstvo poranenia krčnej chrbtice znížením trhnutia telom cestujúcich smerom vpred podmieneného nárazom.

Už vo svojom čisto indikačnom vyhotovení dokáže asistent sledovania mŕtveho uhla upozorniť na vozidlá aj cyklistov v nebezpečnej oblasti pri nízkych rýchlostiach. Prvýkrát je k dispozícii funkcia, ktorá, keď vozidlo stojí, dokáže pred vystúpením vizuálnou výstrahou v spätnom zrkadle vodičovi signalizovať, že v kritickej oblasti prechádza vozidlo. Ak vodič v tomto okamihu zatiahne kľučku dverí, dodatočne zaznie výstražný tón. Prechádzajúci účastník cestnej premávky sa pritom musí pohybovať rýchlosťou vyššou ako 2 m/s. Funkcia je dostupná, keď vozidlo stojí, do troch minút po vypnutí zapaľovania. Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla, ktorý je súčasťou balíka asistenčných jazdných systémov, navyše dokáže aktívnym zásahom bŕzd reagovať na vozidlá v mŕtvom uhle aj v kritickom priestore.

Asistent sledovania dopravných značiek: pomocou rozpoznávania obrazu a informácií z digitálnej mapy navigačného systému sa zobrazuje maximálna povolená rýchlosť a prípadne aj platné zákazy predchádzania pre aktuálny úsek trasy. Aktuálna jazdná rýchlosť sa porovnáva s maximálnou povolenou rýchlosťou. V prípade zodpovedajúceho nastavenia zo strany vodiča sa prekročenie rýchlosti signalizuje vizuálnym, prípadne vizuálnym a zvukovým výstražným hlásením. Okrem toho sa rozpoznávajú zákazy vjazdu. Výstraha sa aktivuje aj po rozpoznaní osôb v priestore priechodu pre chodcov.

Pohodlné cestovanie: riadenie komfortu ENERGIZING a kinematika sedadla ENERGIZING
Riadenie komfortu ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj rôzne masáže na najrôznejšie programy zvyšujúce pohodlie. KOUČ ENERGIZING odporúča na základe situácie tieto programy. V prípade pripojených hodiniek Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch alebo kompatibilnej nositeľnej elektroniky Garmin®, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku zlepšia presnosť odporúčania.

K výkonnosti zvyšujúcej komfort prispieva aj kinematika sedadla ENERGIZING. Tento systém drobnými zmenami sklonu sedacej podušky a operadla podporuje zmenu polohy pri sedení, ktorá má ortopedický prínos. Kinematika sedadla ENERGIZING je dostupná pre predné sedadlá v kombinácii s plnoelektrickým nastavením sedadla s pamäťovou funkciou.

Jasná vec: nová funkcia pre vjazd do umývacieho zariadenia
Ako prvý model vo svojej triede je GLA vybavená funkciou pre vjazd do umývacieho zariadenia, ktorá je známa z väčšieho súrodenca GLS. Jediným príkazom sa vonkajšie spätné zrkadlá sklopia a bočné okná a posuvná strecha sa zatvoria. Činnosť dažďového snímača sa zastaví, aby sa v umývacom zariadení nezapli stierače. Klimatizácia sa prepne na vnútornú cirkuláciu vzduchu a po niekoľkých sekundách sa pri príslušnej výbave s 360-stupňovou kamerou zobrazí predný pohľad, ktorý uľahčí vjazd do umývacieho zariadenia. Pri výjazde z umývacieho zariadenia sa tieto nastavenia automaticky vrátia do pôvodného nastavenia, len čo vozidlo prekročí rýchlosť 20 km/h.

Vysoký komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti a veľký pôžitok z jazdy: podvozok
Na prednej náprave má nová GLA konštrukciu McPherson. Vedenie kolies preberá vždy jedno priečne rameno pod stredom kolesa, teleskopická vzpera McPherson a spojovacia tyč. Priečne rameno je hliníkový kovaný diel. Vďaka tomu sa znižuje hmotnosť a neodpružená hmota. Strmene nápravy sú z odliatku hliníka.

GLA je vybavená prepracovanou štvorprvkovou zadnou nápravou. Tri priečne a jedno pozdĺžne rameno na každom zadnom kolese sú dimenzované na maximálnu jazdnú stabilitu a komfort, pozdĺžnu aj priečnu dynamiku. Zadnú nápravu nesie pomocný rám nápravy, ktorý sa od holej karosérie odpája prostredníctvom silentbloku – tak sa z podvozka na karosériu prenáša menej vibrácií a hluku.

Rozchod kolies 1 605 a 1 606 milimetrov (vpredu/vzadu) je o štyri centimetre širší ako v prípade predchodcu. Väčšie priemery podbehov a väčšie priemery 17-palcových až 20-palcových kolies zabezpečuje vyššiu svetlú výšku (143 milimetrov/+ 9 milimetrov).

Lepšia trakcia podľa potreby: náhon na všetky kolesá 4MATIC
GLA je na želanie vybavená systémom náhonu na všetky kolesá 4MATIC, ktorý je vždy v pohotovosti, s plne variabilným rozdeľovaním momentu. Medzi komponenty systému 4MATIC patria vedľajší náhon na zadnú nápravu integrovaný do automatizovanej dvojspojkovej prevodovky a diferenciál zadnej nápravy s integrovanou lamelovou spojkou. Spojka pozostáva zo šiestich lamiel (12 trecích plôch) s povrchovou úpravou z uhlíkových vlákien a dokáže preniesť až 1 000 newtonmetrov. Automaticky sa tým redukuje opotrebenie.

Na rozdiel od predchodcu s hydraulickým ovládaním sa táto spojka ovláda elektromechanicky. Elektromotor pritom prostredníctvom dvojstupňového čelného ozubeného kolesa a guličkového prítlačného mechanizmu pôsobí na balík lamiel axiálnou silou s cieľom otvoriť alebo zatvoriť lamely. Súčasťou kompaktnej jednotky je aj diferenciál zadnej nápravy, ktorý vyrovnáva rôzne trasy/otáčky zadných kolies. Výhodami tejto regulácie je predovšetkým aktivácia v závislosti od otáčok v rámci celého rozsahu nastavenia, predradená aktivácia spojky už počas státia, ako aj zvýšená účinnosť prostredníctvom koncepcie guličkového prítlačného mechanizmu. Nedochádza k zbytočným stratám spôsobeným súbežnou prevádzkou hydraulického čerpadla a jednotka náhonu na všetky kolesá je diagnostikovateľná priamo.

Športovo nastavený náhon na všetky kolesá ponúka prostredníctvom prepínača DYNAMIC SELECT vodičovi možnosť ovplyvniť charakteristiku systému 4MATIC. K dispozícii sú tri grafy charakteristiky na riadenie spojky pripájania náhonu 4×4, systém ale pružne reaguje na príslušnú jazdnú situáciu v každom režime. V klasickom jazdnom programe je pre jazdný režim Eco/Komfort rozdelenie krútiaceho momentu na úrovni 80:20 (predná náprava:zadná náprava) základným nastavením, v programe „Šport“ je to 70:30. V terénnom režime sa používa spojka na pripájanie náhonu 4×4 ako pozdĺžna uzávierka, ktorej základné rozdelenie krútiaceho momentu predstavuje rovnomerných 50:50. Prostredníctvom množstva snímačov sa do skutočnej regulácie zapájajú informácie o aktuálnej jazdnej situácii, napríklad na základe nasledujúcich faktorov:

  • rozličné prahové hodnoty zapnutia/vypnutia podľa jazdného programu
  • želania vodiča (plynový pedál, brzdový pedál, riadenie)
  • trenie medzi štyrmi kolesami a vozovkou
  • stúpanie/klesanie
  • jazda v zákrutách/v priamom smere
  • rýchlosť
  • prevádzka s prívesom

K týmto faktorom sa pridávajú funkcie na ochranu pred extrémnymi teplotami a nadmernými momentmi.

Užitočný v ľahkom teréne: terénny technický balík
Modely 4MATIC sú sériovo vybavené terénnym technickým balíkom. Podrobnosti o prvkoch výbavy:

  • V kombinácii so svetlometmi MULTIBEAM LED majú tieto modely k dispozícii mimoriadnu funkciu terénneho osvetlenia. Vďaka nim možno v tme lepšie rozoznať prekážky v ťažko zjazdnom teréne. V prípade terénneho osvetlenia bude do rýchlosti 50 km/h trvalo zapnuté odbočovacie svetlo svetlometov MULTIBEAM LED. To zabezpečí širší a žiarivejší rozptyl svetla bezprostredne pred vozidlom.
  • Terénny technický balík okrem toho obsahuje prídavný jazdný program. Ten prispôsobí nielen systém 4MATIC (pozri hore), ale aj priebeh výkonu motora a reguláciu systému ABS ľahkému terénu mimo vyasfaltovaných ciest. Aktivuje sa prostredníctvom prepínača DYNAMIC SELECT.
  • Na multimediálnom displeji možno zobraziť animáciu jazdnej situácie. Realistické zobrazenie uhla stúpania, uhla sklonu a technických nastavení pomáha so správnym posúdením jazdného manévru.
  • Regulácia rýchlosti zjazdu Downhill-Speed-Regulation (DSR) na želanie automaticky udržuje vopred nastavenú nízku rýchlosť medzi približne 2 až 18 km/h, ktorá je zobrazená na združenom displeji a na voliteľnom projekčnom displeji. Pri strmom zdolávaní klesania pomáha asistent cieleným zásahom bŕzd udržať kontrolu nad vozidlom.

Silné a efektívne: motory
Nová GLA využíva štvorvalcové benzínové a dieselové motory, ktoré boli kompletne modernizované pre nové kompaktné vozidlá. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa vyznačujú výrazne vyšším špecifickým výkonom, lepšou efektivitou a nižšími emisiami. Model s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete tretej generácie je už v štádiu prípravy.

Základom benzínovej palety je motor M 282 so zdvihovým objemom 1,33 litra v modeli GLA 200 (kombinovaná spotreba paliva 5,9-5,6 l/100 km, kombinované emisie CO2 135-129 g/km) . Z dôvodu efektívnej prevádzky pri čiastočnom zaťažení disponuje tento motor funkciou odpájania valcov.

Na vrchole ponuky je model Mercedes AMG GLA 35 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva 7,5-7,4 l/100 km; kombinované emisie CO2 171-170 g/km)1 s výkonom 225 kW (306 k). Turbomotor s objemom 2,0 litra presviedča spontánnou odozvou na pohyby plynového pedála, vysokou hnacou silou (maximálny krútiaci moment 400 Nm od 3 000 ot./min), ohromnou točivosťou a emocionálnym zvukom motora. Kľuková skriňa z vysokopevnej a ľahkej hliníkovej liatiny odlievanej pod tlakom znižuje hmotnosť vozidla na rozhodujúcom mieste z pohľadu dynamiky jazdy. Preplňovanie zabezpečuje dvojprúdové turbodúchadlo (twin-scroll). Kombinuje optimálnu odozvu pri nízkych otáčkach s vysokým zvýšením výkonu pri vyšších otáčkach.

Vysoké technologické ambície štvorvalca potvrdzujú aj početné opatrenia na zvýšenie efektívnosti. Medzi ne patria variabilný ventilový rozvod CAMTRONIC, inteligentný teplotný manažment pre chladiacu kvapalinu a olej, piezoelektrické vstrekovače dávkujúce s vysokou presnosťou, ako aj zapaľovanie viacerými iskrami. Patentované honovanie valcov CONICSHAPE® znižuje vnútorné trenie motora a tiež tak prispieva k zvýšeniu efektívnosti.

Prehľad modelov:

    GLA 200 GLA 35 4MATIC AMG  
Motor   R4 R4  
Prevodovka automatická 7G-DCT AMG SPEEDSHIFT DCT 8G  
Zdvihový objem cm³ 1 332 1 991  
Výkon kW/k 120/163 225/306  
pri 1/min 5 500 5 800  
Max. krútiaci moment Nm 250 400  
pri 1/min 1 620-4 000 3 000-4 000  
Kombinovaná spotreba paliva[1] l/100 km 5,9-5,6 7,5-7,4  
Kombinované emisie CO₂ ¹ g/km 135-129 171-170  
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 8.7 5.1  
Maximálna rýchlosť km/h 210 250²  
         
         

Od kupé cez Shooting Brake až po SUV: široká ponuka v triede kompaktných vozidiel
Spolu s GLA sa nová rodina kompaktných vozidiel značky Mercedes-Benz skladá z ôsmich modelov. Ponuka je bohato rozdelená na tri varianty rázvoru, náhon na predné kolesá a náhon na všetky kolesá, ako aj benzínové, naftové a hybridné modely. V podobe GLB značka Mercedes-Benz prvýkrát ponúka model kompaktného vozidla so siedmimi miestami na sedenie. Ponuku dopĺňajú športové verzie Mercedes-AMG. Od počiatkov prvej Triedy A v roku 1997, ktorá bola prvým vozidlom triedy kompaktných vozidiel značky Mercedes-Benz, sa celosvetovo vyexpedovalo už viac ako sedem miliónov vozidiel tohto segmentu značky Mercedes-Benz. Od uvedenia triedy GLA na trh v roku 2014 sa zákazníkom na celom svete odovzdal približne jeden milión kompaktných SUV.

Prehľad rodiny kompatkov:

  Charakter Výroba Dĺžka/šírka/výška (mm) Rázvor (mm) Objem batožinového priestoru (l)
Trieda A (W 177) Nové kritériá v triede kompaktných vozidiel: tak mladé a dynamické vozidlo ako vždy, no vyspelejšie a komfortnejšie ako kedykoľvek predtým Rastatt (D), Kecskemét (Maďarsko), Uusikaupunki (Fínsko) 4 419/1 796/1 440 2729 370-1 210
Trieda A sedan (V 177) Kompaktný vstup do sveta prémiových sedanov značky Mercedes-Benz Rastatt (D), Aguascalientes (Mexiko) 4 549/1 796/1 446 2729 420
Trieda A L sedan (Z 177) Kompaktný sedan s dlhým rázvorom a dodatočnou ponukou priestoru v oblasti zadných sedadiel (len pre Čínu) Peking (Čína) ³ 4 609/1 796/1 454 2789 420
Trieda B (W 247) Praktický a vkusný SportsTourer pre rodinu Rastatt (D) 4 419/1 796/1 562 2729 455-1 540
CLA kupé (C 118) Štvordverové, emocionálne kupé s vysokým potenciálom získania pozornosti Kecskemét (Maďarsko) 4 688/1 830/1 439 2729 460
CLA Shooting Brake (X 118) Extravagantná kombinácia štvordverového kupé a praktického kombi Kecskemét (Maďarsko) 4 688/1 830/1 442 2729 505-1 370
GLB (X 247) Funkčne orientované kompaktné SUV pre rodinu a priateľov poskytujúce až sedem miest na sedenie Aguascalientes (Mexiko), Peking (Čína) ⁴ 4 634/1 834/1 659 2829 570-1 805 / 500-1 680 ⁵
GLA (H 247) Štýlové vozidlo SUV a športový súrodenec funkčne orientovaného vozidla GLB Rastatt (D), Hambach (Francúzsko), Peking (Čína)¹ 4 410/1 834/1 611 2729 435-1 430

 

Zdroj: Mercedes-Benz

Prečítať celý text

Reklama