6.9 C
Bratislava
utorok, 19 marca, 2024
Reklama

Nová identita Dacia

Odporúčame

  • Novú vizuálnu identitu Dacia predstavujeme na celom rade vozidiel.
  • Nový Dacia emblém, nový logotyp, nové farby, no rovnaký základný dizajn.
  • Zmena zasiahne celý sortiment značky od 16. júna.

Po zmene komunikačných dokumentov (v polovici roka 2021) a zmene v sieti predajcov na začiatku roka 2022, je teraz na vozidlách, aby prijali novú identitu značky. Okrem jednoduchého posunu v dizajne stelesňuje nová identita záväzky do budúcnosti a stavia na silne uznávaných hodnotách, ktoré stoja za úspešným príbehom značky Dacia.

NOVÁ VIZUÁLNA IDENTITA DACIA NA CELOM RADE VOZIDIEL

Výraznou črtou novej identity značky je znak Dacia v strede masky chladiča. Znak je prepracovaný a tentokrát v bielom prevedení.

Podobne ako články reťaze, aj do seba zapadajúce písmená „D“ a „C“ v minimalistických líniách vytvárajú nový emblém, ktorý odráža robustnú jednoduchosť nového dizajnu. Je to ľahko rozpoznateľný imidž značky, viditeľný z blízka aj z diaľky. Emblém je tiež umiestnený v strede diskov.

Ďalšou viditeľnou zmenou je pridanie loga na zadný panel a volant každého vozidla. Dizajn je minimalistický, aby zostalo len to najnutnejšie, čo stačí na rozpoznanie každého písmena.

Medzi ďalšie zmeny v dizajne patrí farba Sivá Monolith na strešných lyžinách, predných a zadných krytoch podvozku a spätných zrkadlách na Sandero Stepway a Duster.

„Odhalenie celého radu Dacia s novou vizuálnou identitou predstavuje tretiu a poslednú kapitolu stratégie, ktorá sa začala pred viac ako rokom. Celá zmena je v súlade s našimi hodnotami – jednoduchá, robustná, autentická, v asertívnejšom a modernejšom spôsobe. Nasadenie je pre značku Dacia novým viditeľným impulzom pri dosahovaní jej ambícií.” Denis Le Vot, CEO Dacia.

ROVNAKÉ DNA, NOVÉ MOMENTUM

Len za pár mesiacov Dacia obnovila svoj rad o dva nové prírastky do rodiny: plne elektrický Spring a Jogger, všestranné rodinné vozidlo segmentu C. Uvedenie nového vizuálneho brandingu znamená vyvrcholenie obnovy značky. Dacia zmenila všetko, no ostáva verná svojej podstate.

Podstata znamená vyrábať vozidlá bez zbytočností, len s nevyhnutnými potrebami, ktoré uspokojujú očakávania zákazníkov. Vozidlá Dacia sú v prvom rade spoľahlivé a robustné, sú všestranné a dajú sa používať aj v mestách či v prírode. Nová farba značky, Lichen Khaki, je zemitý odtieň podobný prírodnému machu, debutuje a podčiarkuje úzky vzťah značky Dacia k prírode.

Dacia je tu na to, aby otriasla automotive priemyslom, najmä preto, že chce presadzovať inteligentné spotrebiteľské praktiky. Prejaví sa to postupným upúšťaním od niektorých materiálov ako sú chrómované dekorácie a už niekoľko rokov aj všetky kože živočíšneho pôvodu.

Dacia postupne uvedie do praxe jeden zo záväzkov, ktoré Skupina Renault prijala na svojom výročnom valnom zhromaždení 23. apríla 2021. Od roku 2023 bude Dacia prvou značkou Skupiny, ktorá obmedzí všetky svoje vozidlá na maximálnu rýchlosť 180 km/h.

„Zavedenie novej vizuálnej identity do celého radu Dacia je skvelým cvičením našej koordinácie. Dacia má nový vzhľad značky, ale stále rovnakú DNA. Táto zmena je príležitosťou ukázať, že náš spôsob výroby automobilov môže byť rovnako dôležitý, ako príťažlivý.” Lionel Jaillet, produktový riaditeľ Dacia

„Logo je symbolické a stelesňuje zameranie značky na návrat k základom. Podobne aj emblém Dacia je inšpirovaný svetom mechaniky a evokuje jednoduchosť a robustnosť. Tiež nesie so sebou symboliku väzby, čo je silný prvok komunity Dacia.” David Durand, riaditeľ dizajnu Dacia.

„Dacia sa mení s dobou, rovnako ako aj imidž jej značky. Základy každého produktu sú čoraz silnejšie, aby sme mohli reagovať na očakávania našich klientov. Všestranné robustné vozidlá pre outdoorové aktivity, so šikovným vybavením a pragmatickým prístupom k cenovo dostupným, ekologickým automobilom. Nová vizuálna identita sprostredkúva tieto posolstvá a robí značku ešte príťažlivejšou. Dnes je pre značku Dacia nový začiatok!” Lionel Jaillet, produktový riaditeľ Dacia.

ÚPLNÁ ZMENA LINE-UP-U NARAZ

Zrejme po prvýkrát v automotive priemysle sa nová vizuálna identita zavádza súčasne v rámci celého modelového radu, práve pri značke Dacia. Už od 16. júna si budú môcť zákazníci objednávať vozidlá s novou vizuálnou identitou.

Zákazníci, ktorý budú chcieť vidieť vozidlá s novým vzhľadom naživo, si budú musieť počkať do Mondial de Paris v októbri 2022. Prvé vozidlá sa dostanú k dílerom Dacia v nasledujúcich dňoch.

Zdroj: Dacia

Reklama