/
/
/
NOVÁ KIA STONIC GT LINE

NOVÁ KIA STONIC GT LINE

Reklama

  • Posledný modelový rad, ktorý sa rozširuje o športovú špecifikáciu GT Line
  • Športovejší dizajn exteriéru s novými možnosťami prispôsobenia
  • Unikátne vylepšenia interiéru v štýle GT Line s najnovšou technológiou „pripojeného vozidla“
  • Ponuka 1,0-litrových motorov T-GDi vrátane mild-hybridného pohonu
  • Predaj v Európe sa začína vo štvrtom kvartáli 2020

Kia dnes odhalila nový model Kia Stonic GT Line, posledný modelový rad tejto značky, ktorý sa rozširuje o športovú špecifikáciu „GT Line“.

Stonic GT Line prináša tie najšportovejšie dizajnové prvky značky, emotívnejší vzhľad vnútri aj navonok a exkluzívne dizajnové prvky GT Line. Podobne ako ostatní zástupcovia modelového radu Stonic, aj variant GT Line ponúka priestor na prispôsobenie prostredníctvom nového dvojfarebného lakovania karosérie, ako aj rad mild-hybridných i nehybridných pohonných jednotiek.

Emilio Herrera, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, sa k tomu vyjadril takto: „Od spustenia predaja v roku 2017 znamenal Stonic obrovský úspech pre značku Kia v Európe, kde sa do dnešného dňa predalo viac ako 150 000 kusov. Navyše v roku 2019 sa stal naším štvrtým najpredávanejším modelom v Európe. Majitelia svoj Stonic milujú a nový variant GT Line ešte umocňuje jeho najlepšie vlastnosti a ponúka dizajn inšpirovaný najvýkonnejšími automobilmi v našej ponuke. Očakávame, že variant GT Line ďalej zvýši atraktivitu modelového radu Stonic v rámci momentálne najkonkurenčnejšej časti trhu.“

Výroba modelu Stonic GT Line sa spúšťa v októbri vo výrobnom závode Sohari spoločnosti Kia v Kórei. V Európe sa začne predávať počas posledného štvrťroka 2020. Všetky modely zákazníkom ponúknu jedinečnú záruku Kia na 7 rokov, resp. 150 000 kilometrov.

Vonkajší dizajn inšpirovaný štýlom GT

Vonkajší dizajn vozidla Stonic GT Line dodáva jeho vzhľadu mestského crossovera športovejší nádych inšpirovaný vysokovýkonnými modelmi Kia z radu GT ako Stinger, Ceed GT a ProCeed GT.

To sa prejavuje na novom dizajne predného a zadného nárazníka, ktorý vozidlu dodáva cieľavedomejší postoj na cestách. Predný nárazník ešte vylepšujú zabudované LED hmlové svetlá, tri výrazné nasávacie otvory naprieč prednou časťou vozidla a ozdobná kovová lišta na spodnom okraji. Mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa sa môže pochváliť jedinečnou dizajnovou úpravou a kryty vonkajších spätných zrkadiel zasa čiernym povrchom. Okrem toho variant GT Line štandardne ponúka nové svetlomety na báze LED diód, čo mu dodáva osobitý svetelný podpis. Pri pohľade zozadu ho od ostatných variantov radu Stonic odlišuje mohutnejší zadný nárazník, ktorý svojím dizajnom imituje dvojité koncovky výfuku a zadný difúzor, ako aj znak GT Line na dverách batožinového priestoru.

Rovnako ako pri súčasných variantoch modelu Stonic aj pri verzii GT Line ostávajú kľúčovým predpokladom jeho atraktivity dostupné možnosti prispôsobenia. K dnešnému dňu mala až tretina všetkých modelov Stonic dvojfarebný lak karosérie, pričom GT Line ponúka vodičom rovnakú voľbu. V závislosti od krajiny si zákazníci môžu vybrať až spomedzi 15 dvojfarebných kombinácií karosérie a strechy. Variant GT Line tieto farebné možnosti ešte rozširuje prostredníctvom farebného zvýraznenia okolo troch nasávacích otvorov v prednom nárazníku, ktoré je zladené s kontrastnou farbou strechy. Všetky modely Stonic GT Line majú nasadené 17-palcové disky kolies z hliníkovej zliatiny.

Unikátne vylepšenia interiéru s najnovšími funkciami „pripojeného vozidla“ od spoločnosti Kia

Aj vylepšenia v kabíne vozidla Stonic GT Line zvyšujú jeho športové kvality nad rámec ostatných zástupcov modelového radu Stonic. Najviditeľnejšou zmenou je obloženie palubnej dosky so vzhľadom uhlíkových vláken, čo je úprava vyhradená výlučne pre modely GT Line.

Unikátne sú v novom variante aj sedadlá, čalúnené kombináciou čiernej látky a umelej kože s lemovaním a kontrastným prešívaním bielej farby. Na vodičov čaká nový volant s plochou spodnou časťou potiahnutý perforovanou kožou s logom GT Line a kontrastným šitím, ako aj 4,2-palcový digitálny displej medzi ciferníkmi na bloku prístrojov.

Rovnako ako ostatní zástupcovia modelového radu Stonic aj nový variant prináša najnovšie technológie „pripojeného vozidla“ a infozábavy od spoločnosti Kia. Uprosted palubnej dosky sa vyníma informačno-zábavný systém s veľkou 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou s najnovším systémom UVO Connect s označením „Phase II“, ktorý prináša ešte lepšie možnosti pripojenia a obsluhy.

V závislosti od špecifikácie vozidla ponúka nový informačno-zábavný systém na výber technológie Display Audio alebo za príplatok satelitnú navigáciu. V ktorejkoľvek podobe poskytuje viacnásobné pripojenie cez Bluetooth, vďaka čomu si používatelia môžu pripojiť až dve mobilné zariadenia naraz – jedno na handsfree telefonovanie a používanie médií; druhé len na používanie médií. Vo verziách vybavených systémom Display Audio navyše ponúka bezdrôtové funkcie Apple CarPlay a Android Auto, vďaka čomu si mnohí majitelia už nebudú musieť pripájať svoj smartfón pomocou kábla.

Systém UVO Connect „Phase II“ poskytuje nové telematické funkcie vrátane celého radu palubných služieb, ako napríklad aktuálne dopravné informácie, predpovede počasia, body záujmu (POI), ceny paliva a podrobné informácie o možnostiach vonkajšieho či vnútorného parkovania – vrátane cien, polohy a dostupnosti. Online funkcia rozpoznávania hlasu používateľom umožňuje vyhľadávať body záujmu, adresy, aktuálne informácie o počasí alebo posielať textové správy za pomoci hlasových povelov. Nová služba výpočtu trasy „Online Navigation“ na základe reálnych a historických dopravných údajov z cloudu dokáže presnejšie než kedykoľvek predtým predpovedať časovo úsporné trasy.

Okrem toho majú používatelia prístup aj k súvisiacej aplikácii UVO, ktorá je kompatibilná so smartfónmi Android a Apple a ponúka nové funkcie „Phase II“, ako napríklad tzv. navigáciu posledného kilometra. Tá pomáha zákazníkom pri navádzaní do cieľa aj po zaparkovaní a opustení vozidla. Pomáha zákazníkom značky Kia pri navigácii v mestách, kde sa parkovacie centrá často nachádzajú o niečo ďalej od obchodov, kaviarní či reštaurácií.

Ponuka preplňovaných a mild-hybridných pohonných jednotiek

Stonic GT Line ponúka novú pohonnú jednotku „EcoDynamics+“ od spoločnosti Kia so zážihovým motorom a mild-hybridným elektrickým pohonom (MHEV). Pohonná jednotka EcoDynamics+ kombinuje 1,0-litrový motor T-GDi (preplňovaný zážihový s priamym vstrekovaním) „Smartstream“ so 48 V systémom MHEV. Plynulým využívaním a rekuperáciou elektrickej energie poskytuje vyššiu mieru hospodárnosti. Kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový polymérový akumulátor podporuje krútiaci moment motora prísunom elektrickej energie prostredníctvom novej jednotky mild-hybridného štartér-generátora (MHSG).

Jednotka MHSG je pomocou remeňa prepojená s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora a plynulo prepína medzi režimami „elektromotora“ a „generátora“. Počas akcelerácie v režime „elektromotora“ poskytuje jednotka MHSG elektrickú energiu na zníženie zaťaženia spaľovacieho motora a emisií. Pri spomaľovaní vozidla sa MHSG môže za určitých podmienok prepnúť do režimu „generátora“, pričom rekuperuje energiu z kľukového hriadeľa na dobíjanie akumulátora.

Nový motor Smartstream je vybavený technológiou plynulo variabilného časovania ventilov (CVVD). Vďaka tomu dokáže v závislosti od zaťaženia hladko prepínať medzi rôznymi pracovnými cyklami a dosiahnuť maximálnu možnú hospodárnosť vo všetkých jazdných situáciách. Motor Smartstream dosahuje výkon 100 alebo 120 k, pričom v oboch prípadoch ponúka systém voľby jazdných režimov, a to „Eco“, „Sport“ a „Normal“.

Stonic GT Line má v štandardnej výbave novú inteligentnú manuálnu prevodovku (iMT) od automobilky Kia alebo si za príplatok môžete vybrať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku (7DCT). V prípade prevodovky iMT predstavuje Kia svoj nový systém s elektronickou spojkou, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva a zároveň vodičovi poskytuje rovnaký pocit aktívneho zapojenia ako klasická manuálna prevodovka. Namiesto mechanického spojenia sa spojka prevodovky iMT ovláda elektronicky. Vďaka plynulej spolupráci s jednotkou MHSG dokáže počas voľnobežnej jazdy pred zastavením vypnúť spaľovací motor skôr ako systém spúšťania a vypínania motora Idle Stop & Go od značky Kia.

Obidve prevodovky, iMT aj 7DCT, umožňujú určitý čas jazdiť s vypnutým motorom, čím sa v režime Eco dosahuje nižšia spotreba. Funguje to pri rýchlosti do 125 km/h, pričom motor sa znova spustí po zošliapnutí plynového, brzdového alebo spojkového pedála.

Okrem pohonnej jednotky EcoDynamics+ ponúka Stonic GT Line aj nehybridný 1,0-litrový motor T-GDi Smartstream s výkonom 100 k, ktorý možno kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou 7DCT.

Zdroj: Kia

Prečítať celý text

Reklama