6.9 C
Bratislava
piatok, 19 apríla, 2024
Reklama

Nová stránka histórie divízie Nismo spojená s prípravou európskeho debutu Nissanu GT-R Nismo

Odporúčame

  • Fascinujúca nová, pretekársky štylizovaná, verzia legendárneho Nissanu GT-R bude mať európsku premiéru na ženevskom autosalóne 2014
  • Veľká časť vývoja prebiehala v Európe
  • Výkon 600 koní (441 kW) vďaka vyspelému 3,8litrovému šesťvalcu s dvoma turbodúchadlami
  • Mimoriadna jazdná stabilita vďaka vyspelej aerodynamike, ktorá pri rýchlosti 300 km/h vytvára 100 kg*1 prítlaku navyše

Najnovší model GT-R, ktorý nezaprie gény legendárneho globálneho pretekárskeho tímu Nismo, je určený na pretekársky okruh a prináša „továrensky vyladenú“ dynamiku triedy supervozidiel, ešte lepšie aerodynamické vlastnosti a dokonale presné správanie pri jazde. Nissan GT-R je už všeobecne známy ako jedno z najvýkonnejších supervozidiel v automobilovom priemysle. Spoločnosť Nissan teraz zužitkovala desaťročia skúseností s pretekárskymi vozidlami, ktoré získala od špecialistov na motoristický šport v divízii Nismo, a vyvinula vrcholný Nissan GT-R.

Nissan GT-R charakterizuje exkluzívne vyhotovenie, ktoré odráža dlhoročné presvedčenie spoločnosti Nissan o tom, že v odbore športovej jazdy má forma zodpovedať funkcii. Aby dosiahol vyšší výkon, je model vybavený množstvom technológií inšpirovaných motoristickým športom, napríklad optimalizovanou aerodynamikou, zavesením a hnacím ústrojenstvom, čo z neho robia vyvážené vozidlo, ktoré je ako doma na ceste aj na pretekárskom okruhu.

Nissan GT-R Nismo je už dostupný v Japonsku. V Európe pôjde do predaja v septembri. Autentickú japonskú pretekársku tradíciu novej vlajkovej lode GT-R rozvíjajú jeho európske korene. Jeho vývoj totiž prebiehal na známom okruhu Nürburgring Nordschleife, ktorý sa všeobecne považuje za jeden z najnáročnejších okruhov na svete.

Generálny riaditeľ spoločnosti Nissan Carlos Ghosn usudzuje, že ide o najrýchlejšie vozidlo Nissan GT-R v histórii. „Nissan GT-R Nismo*2 prejde okruh za 7:08,679, takže môžeme sebavedomo tvrdiť, že je držiteľom rekordu za najrýchlejší čas kola v kategórii sériovo vyrábaných vozidiel na okruhu Nürburgring Nordschleife, ktorý v boji o najvyšší výkon predstavuje zlatý štandard.“
Celý príbeh Nissanu GT-R nájdete na webe http://gtr.nissannewsglobal.com/

Nissan GT-R Nismo v kocke – nástup vlajkovej lode divízie Nismo

1. Mechanické vlastnosti

Nissan GT-R Nismo stavia na inovácii, nekompromisnej konštrukcii a technológiách inšpirovaných motoristickým športom. Vďaka tomu dosahuje nové úrovne v oblasti výkonu, rýchlosti i jazdných vlastností.

Motor

  • Pod kapotou je motor V6 VR38DETT s objemom 3,8 litra, ktorý využíva znalosti a skúsenosti získané v divízii Nismo z akcií typu svetovo známych pretekov Nürburgring 24 hodín. Výkon motora je teraz ešte vyšší a dosahuje 600 k (441 kW) a 481 lb (652 Nm) krútiaceho momentu.
  • Nové vysokokapacitné turbodúchadlá s vysokým prietokom, používané pri pretekoch GT3, zvyšujú prísun vzduchu, zatiaľ čo optimalizované načasovanie zážihu individuálne v každom z valcov spolu so zdokonaleným palivovým čerpadlom zlepšujú spaľovanie.

Podvozok  

  • Pružiny a zákazkovo vyrobené tlmiče Bilstein DampTronic vpredu i vzadu sú vyladené na dosiahnutie výnimočne vysokej priľnavosti a maximálne progresívnej odozvy ovládania. Je možné si vybrať jeden z troch režimov: Comfort, Normal a R na použitie na pretekárskom okruhu.
  • Exkluzívne pneumatiky Nismo vyrobené firmou Dunlop vykazujú mimoriadnu adhéziu i ovládateľnosť. Vpredu: 255/40 ZRF20; vzadu: 285/35 ZRF20.
  • Špeciálne vyvinuté vzpery na prednom zavesení s dvojitými trojuholníkovými ramenami zvyšujú závlek tak, aby sa optimalizovala poloha kolies pri vyššom bočnom preťažení a zlepšila smerová stabilita i stabilita v zákrutách. Ďalej sa používajú veľké, vysoko tuhé skrutky, ktoré zvyšujú tuhosť v oblasti pripevnenia náboja kolies.
  • Aby sa minimalizovalo klopenie karosérie pri zatáčaní alebo zmene smeru jazdy, je Nissan GT-R Nismo vybavený dutým priečnym stabilizátorom s priemerom 17,3 mm, ktorý zvyšuje klopnú tuhosť a zároveň znižuje hmotnosť.

Konštrukcia karosérie

  • „Továrensky vyladené“ vylepšenie z divízie Nismo spočíva vo vyššej tuhosti karosérie docielenej lepenými spojmi a bodovým zváraním, vďaka ktorým vykazuje vozidlo precíznu odozvu zavesenia aj pri extrémnej záťaži.

2. Exteriér – exkluzívny štýl s lepšou aerodynamikou

  • Pomocou najmodernejšej metódy analýzy prúdenia vzduchu „Computational Fluid Dynamics“ vyvinula divízia Nismo aerodynamickú technológiu, ktorá zvyšuje jazdnú stabilitu a minimalizuje negatívny vplyv odporu vzduchu, zatiaľ čo vozidlo vďaka nej získava mohutný a úctyhodný vzhľad.
  • Predný nárazník, prelis spodného krytu motora a karbónový zadný spojler spoločne zvyšujú prítlak, čím znižujú ťažisko a v porovnaní s čerstvo modernizovaným modelom Nissan GT-R 2014 pridávajú ďalších 100kg*1 prítlaku navyše (pri rýchlosti 300 km/h). Aerodynamické charakteristiky vozidla sú vyladené tak, aby bol pri všetkých rýchlostiach zabezpečený rovnomerný prítlak vpredu i vzadu a dosiahli sa progresívne jazdné vlastnosti. Rozšírený tvar predného nárazníka a pretiahnutý, ale stále skosený zadný nárazník udržujú súčiniteľ odporu Cd pod hodnotou 0,26, rovnako ako v modeli Nissan GT-R 2014.
  • Nissan GT-R Nismo bude k dispozícii v piatich farebných vyhotoveniach: biela perleťová Brilliant, čierna perleťová Meteor Flake, strieborná metalíza Ultimate a červená Vibrant. Navyše je iba pri modeli GT-R Nismo k dispozícii farebné vyhotovenie sivá Dark Matte*3, ktoré zdôrazňuje imponujúcu vonkajšiu mohutnosť tohto vozidla.
  • Pri čiernych šesťlúčových kolesách modelu GT-R Nismo sa návrhári inšpirovali pretekárskym vozidlom Nissan GT-R, ktoré preteká v kategórii GT500 v triede SUPER GT.

3. Interiér

  • Kabína vozidla Nissan GT-R Nismo dodáva vodičovi pocit sebavedomia, a to tak svojím vyhotovením, ako aj optimalizáciou výšky posadenia vodiča.
  • Ergonomicky vyvedené sedadlá RECARO so zadnou časťou z karbónových vlákien (v európskych a japonských modeloch) poskytujú vodičovi i spolujazdcovi vpredu pohodlnú, a pritom pevnú oporu.
  • Na návrhu volantu sa podieľali aj pretekárski jazdci stajne Nismo. Volant je potiahnutý materiálom Alcantara, má tri ramená, červený znak uprostred a červené prešívanie, takže poskytuje najlepšiu kombináciu úchopu, odozvy a pohodlia.
  • Združený ukazovateľ vozidla má karbónový povrch a tachometer je vyvedený v červenej farbe. Alcantarou je potiahnutý aj kryt prístrojovej dosky.
  • Prvky úpravy interiéru zahŕňajú decentné červené prešívanie na sedadlách, stredovej konzole, čalúnení dverí a volante.

* 1: V porovnaní s modelom Nissan GT-R 2014
* 2: Nissan GT-R Nismo s úpravami na jazdu na okruhu
* 3: Sivá Dark Matte bude k dispozícii od leta 2014.

Divízia Nismo

  • Divízia Nismo (skratka spojenia „Nissan Motorsports“) je značka spoločnosti Nissan zameraná na vývoj v oblasti výkonu. Je jedným zo zdrojov inovácie a inšpirácie spoločnosti.
  • Vozidlá ponúkané divíziou Nismo sa vyznačujú inovatívnymi technológiami a vysokým výkonom a sú určené širokému spektru zákazníkov na každodenné jazdenie. Vozidlá Nismo poskytujú jedinečný zážitok z jazdy – s aerodynamikou inšpirovanou motoristickým športom a štýlom, vylepšenou ovládateľnosťou a nevídanou svižnosťou.
  • Vo svete motoristického športu sa divízia Nismo zúčastňuje najprestížnejších pretekov GT a športových automobilov, napríklad japonskej série Super GT alebo súťaží World Endurance Championships (WEC) a dodáva motory tímom, ktoré pretekajú na šampionátoch Le Mans 24 hodín či European Le Mans Series (ELMS). V rokoch 2011 a 2012 zvíťazil model Nissan GT-R na pretekoch Super GT.

Zdroj: Nissan

Reklama
Predchádzajúci článok
Ďalší článok