/
/
/
Nová verzia modelu Opel Insignia: Kombi Country Tourer je pripravené na dobrodružstvá

Nová verzia modelu Opel Insignia: Kombi Country Tourer je pripravené na dobrodružstvá

Reklama

  • Špičkové kombi Sports Tourer s charakterom SUV: Zväčšená svetlá výška a špecifické ochranné prvky karosérie
  • Optimálna trakcia: Vyspelý systém pohonu všetkých kolies Opel s variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu
  • Veľká ťažná sila: Tri výkonné turbodúchadlom prepĺňané motory s maximálnym krútiacim momentom do 400 Nm
  • Atletický vzhľad: Široká chrómovaná maska a dva výfuky signalizujú vnútornú silu

Nový modelový rad Opel Insignia onedlho doplní model Country Tourer, ktorý bude mať svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne v septembri. Kým Sports Tourer je elegantné rodinné a pracovné kombi, nový model Insignia Country Tourer vyžaruje prirodzenú túžbu po dobrodružstve. Atletický univerzálny automobil so zväčšenou svetlou výškou poskytuje svojmu majiteľovi slobodu nad rámec mestských ulíc a asfaltovaných ciest. Vizuálnymi rozlišujúcimi prvkami sú ochranné štíty pod predným a zadným nárazníkom kombinované s nápadnými plastovými lemami blatníkov a ochrannými obkladmi spodnej časti karosérie, doplnenými dvoma výraznými koncovkami výfuku. Najmodernejší systém pohonu všetkých kolies zabezpečuje trakciu a suverénnu ovládateľnosť za všetkých jazdných podmienok. Ponuka výkonných, turbodúchadlom prepĺňaných motorov obsahuje špičkové pohonné agregáty ako benzínový štvorvalec 2.0 SIDI Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 184 kW (250 k) alebo vysoko výkonný naftový štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI – obidva s pôsobivým maximálnym krútiacim momentom 400 Nm.

Senzačný úspech nášho mladého modelu Opel Mokka v segmente sub-kompaktných SUV demonštroval popularitu vozidiel s charakterom crossover,

povedal Duncan Aldred, výkonný viceprezident Opel pre predaj, marketing a popredajné služby.

Novým modelom Insignia Country Tourer teraz vypĺňame túto športovú medzeru na trhu v segmente strednej triedy. Umožňuje nám poskytnúť zákazníkom alternatívny produkt, aký ešte nikdy Opel nemal v ponuke. Môže okoreniť vysokú kvalitu našej vlajkovej lode značky silnou dávkou dobrodružstva. Súčasne sme presvedčení, že atletický vzhľad modelu Insignia Country Tourer pritiahne k našej značke nových zákazníkov.

Pohon všetkých kolies Opel: Špičková technológia v strednej triede

Základom elektronicky ovládaného systému pohonu 4×4 je multilamelová hydraulická spojka systému Haldex, ktorá je namontovaná v spoločnej skrini s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy. Takáto kombinácia zabezpečuje optimálnu trakciu rovnako na asfalte ako na nespevnenom povrchu. Spojka plynulo prispôsobuje   rozdeľovanie krútiaceho momentu motora na jednotlivé nápravy podľa prevažujúcich podmienok od 0 do 100 percent, elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávierkou preberá rovnakú funkciu medzi jednotlivými kolesami zadnej nápravy. Výhodou kompletne elektronicky ovládaného systému je, že zmena rozdelenia krútiaceho momentu sa uskutoční ešte skôr ako začne príslušné koleso prešmykovať v dôsledku zníženej adhézie, napríklad na mokrej alebo zasneženej ceste. V kombinácii s elektronicky regulovaným adaptívnym podvozkom FlexRide systém pohonu všetkých kolies značky Opel vytvára nové štandardy v oblasti reakčnej doby a ovládateľnosti vozidla. Keď je to potrebné, lamelová spojka prenesie väčší podiel krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Senzory kontinuálne zásobujú riadiace jednotky systému pohonu 4×4 informáciami o momente zatáčania vozidla okolo zvislej osi, zrýchlení v pozdĺžnom smere, uhle natočenia volantu, otáčkach jednotlivých kolies, polohe pedála akcelerátora, otáčkach a krútiacom momente motora. Na základe týchto informácií riadiaca jednotka lamelovej spojky kontinuálne adaptuje rozdelenie krútiaceho momentu na jednotlivé nápravy. Maximálnu dynamickú stabilitu zabezpečuje elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadnej nápravy eLSD (electronically-controlled Limited Slip Differential). Diferenciál reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesami zadnej nápravy podľa ich adhézie tak, že na koleso s lepšou adhéziou sa prenáša väčší podiel. Sofistikovaná konštrukcia systému pohonu 4×4 značky Opel zaručuje najvyššiu mieru aktívnej bezpečnosti a ovládateľnosti vozidla vo všetkých situáciách. Opel Insignia Country Tourer napreduje aj vtedy, keď tri kolesá stratia na nespevnenom alebo šmykľavom povrchu adhéziu a iba jedno zadné koleso zostáva v zábere. Adaptívny systém pohonu všetkých kolies podporuje vodiča aj v nekritických situáciách. Na zníženie trecích strát a spotreby paliva sa systém automaticky prepne do režimu pohonu predných kolies ak na povrchu s dobrou adhéziou nie sú potrebné nijaké intervencie na zlepšenie trakcie.

http://www.youtube.com/watch?v=PAXkx6jUmWo

Turbodúchadlom prepĺňané motory: Vysoký krútiaci moment kedykoľvek k dispozícii

Výkonné, turbodúchadlom prepĺňané motory Opel perfektne harmonizujú s pohonom 4×4 modelu Insignia Country Tourer. Na špičke ponuky troch motorov je benzínový štvorvalec 2.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo s výkonom 184 kW (250 k) s vynikajúcou výkonovou charakteristikou. Motor s priamym vstrekovaním paliva dosahuje maximálny krútiaci moment 400 Nm, ktorý zabezpečuje suverénnu trakciu. Aj vysoko výkonný turbodiesel 2.0 BiTurbo CDTI poskytuje maximálny krútiaci moment  400 Nm. Štvorvalec s výkonom 143 kW (195 k) má vďaka sekvenčnému prepĺňaniu dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti optimálnu charakteristiku krútiaceho momentu a zvlášť spontánne reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora. Základnou pohonnou jednotkou je turbodiesel 2.0 CDTI (navonok rozoznateľný podľa jednej koncovky výfuku) s výkonom 120 kW (163 k). Tento motor dosahuje maximálny krútiaci moment 350 Nm, resp. krátkodobo až 380 Nm vďaka funkcii overboost. Motory 2.0 SIDI Turbo a 2.0 CDTI sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok sa montuje 6-stupňová automatická prevodovka. Pre motor 2.0 BiTurbo CDTI je vyhradená 6-stupňová automatická prevodovka. Na asfalte nový Opel Insignia Country Tourer profituje z väčšieho formátu pneumatík, zväčšenej svetlej výšky a pohonu všetkých kolies. Svetlá výška je zväčšená o  20 mm oproti štandardnému modelu, čo umožňuje jazdu po nespevnenom povrchu aj v kopcovitom teréne. Insignia Country Tourer je ideálnym spoločníkom pre jazdu po zasnežených cestách cez zimnú dovolenku, no svojim robustným vzhľadom imponuje aj na mestskom asfalte.

Elegantne zladené: Atletické špičkové kombi s charakterom SUV

Funkčný charakter nového modelu Insignia Country Tourer jasne signalizuje jeho výraznú túžbu po slobode. S typickou maskou chladiča automobilov Opel, ktorá je teraz širšia a nižšia, má predná časť karosérie energický výraz. Horizontálna chrómovaná lišta masky s logom značky v strede je vymodelovaná do tvaru krídla s vonkajšími koncami zalomenými dohora súbežne s vnútornou hranou predných reflektorov. Ochranný plastový panel v lesklej striebornej povrchovej úprave sa zdvíha spod motorového priestoru a vytvára prominentný štylistický prvok, ktorý sa opakuje aj na zadnej časti karosérie. Zadný ochranný panel po bokoch lemujú dve lesklé koncovky výfuku signalizujúce vysoký výkon motorov. Ďalším charakteristickým prvkom sú ochranné plastové obklady antracitovej farby na prahoch dverí, spodnej časti karosérie a lemoch blatníkov, ktoré vizuálne rozširujú karosériu. Robustný vzhľad dodáva modelu Insignia Country Tourer rozhodný, sebavedomý výzor. Finálnu bodku modifikovanému dizajnu dodávajú individuálne predné reflektory a zadné skupinové svetlá. Tmavo tónované predné reflektory so zabudovanými chrómovanými akcentmi obsahujú integrované denné svetlá v profile krídla zo svietiacich diód LED (podľa verzie vybavenia). Táto grafická téma sa opakuje aj v zadných skupinových svetlách, obsahujúcich koncové a brzdové svetlá z LED. Svojimi jedinečnými dizajnovými prvkami nový Opel Insignia Country Tourer úspešne demonštruje svoju dvojitú rolu športového dobrodružného automobilu a súčasne prestížnej vlajkovej lode značky.

Zdroj: Opel

Fotogaléria

Prečítať celý text

Reklama