/
/
/
Nové Audi Q8 e-tron

Nové Audi Q8 e-tron

Reklama

  • Väčšia kapacita batérie a vyšší nabíjací výkon

  • Osviežený vonkajší vzhľad, nový dizajn značky a dynamické jazdné vlastnosti

  • Výroba bilančne neutrálna z hľadiska CO2 a po prvý raz použitie recyklátov na komponente relevantnom pre bezpečnosť

Modelom Audi e-tron* výrobca premium v roku  2018 odštartoval do epochy elektromobility a tým založil elektrickú budúcnosť značky so štyrmi kruhmi. Odvtedy tento model udáva tón v segmente SUV vyššej triedy s elektrickým pohonom. Nové Audi Q8 e-tron* teraz nadväzuje na príbeh úspechu priekopníka elektromobility. Ako špičkový model radu elektrických SUV a crossoverov sa vyznačuje optimalizovanou koncepciou pohonu, lepšou aerodynamikou, vyšším nabíjacím výkonom, väčšou kapacitou batérie a dojazdom predĺženým na 582 kilometrov pri SUV a až na 600 kilometrov pri kupé-verzii Sportback (hodnoty podľa WLTP). Výrazné dizajnové zmeny predovšetkým na prednej časti karosérie dodávajú novej vlajkovej lodi SUV svieži vzhľad.

Od zavedenia modelu Audi e-tron* pred približne štyrmi rokmi a 150 000 predanými kusmi Audi dôsledne postupuje podľa harmonogramu elektrifikácie a v súčasnosti už disponuje portfóliom ôsmich elektrických modelov. Do roku 2026 ich bude vyše 20. Potom už bude Audi na svetový trh uvádzať iba elektrické modely. „S našou stratégiou ‚Náskok 2030‘ sme stanovili fixný dátum pre skončene výroby elektrických modelov a rozhodli, že o 11 rokov už bude Audi čisto elektrickou značkou,“ povedal Markus Duesmann, predseda predstavenstva AUDI AG. „Nové Audi Q8 e-tron je so svojou zvýšenou efektivitou, predĺženým dojazdom a vycibreným dizajnom ďalším dôležitým prvkom v našom elektrickom portfóliu, ktorý má nadchnúť ľudí pre elektrickú mobilitu emocionálnymi modelmi na každodenné používanie.“ Aj člen predstavenstva pre oblasť techniky Oliver Hoffmann zvýrazňuje zvýšenú úžitkovú hodnotu vďaka evolúcii. „Pri novom Q8 e-tron sa nám podarilo zvýšiť ako kapacitu batérie, tak aj nabíjací výkon. Tým sme dosiahli optimálnu rovnováhu medzi energetickou kapacitou a možnosťami nabíjania, čím sme zabezpečili väčšiu efektivitu,“ hovorí Oliver Hoffmann. „Popri tom sme prepracovali motory, progresívne riadenie a regulačné systémy podvozka, čím sme pri všetkých derivátoch Q8 e-tron zdokonalili dynamické jazdné vlastnosti, typické pre Audi.“

Nová tvár, nové meno a nová corporate identity

Modelovým označením Q8 komunikuje Audi jasné posolstvo, že Audi Q8 e-tron je špičkovým modelom radu elektrických SUV a crossoverov. Na prvý pohľad sa Audi Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron dajú identifikovať ako modely s elektrickým pohonom. Prispieva k tomu nový dizajn prednej a zadnej časti karosérie, ktorý dôsledne uplatňuje výrazové prostriedky elektrických modelov Audi. Ako prestížne elektrické SUV od Audi zavádza Q8 e-tron novú corporate identity v exteriéri dvojrozmerným vyhotovením loga štyroch kruhov. Nové je aj označenie nápisom Audi na strednom stĺpiku karosérie. 

Najvyššia miera priestoru a komfortu 

S dĺžkou 4915 milimetrov, šírkou 1937 milimetrov a výškou 1619 milimetrov pri verzii Sportback a 1633 milimetrov pri SUV poskytuje Q8 e-tron najvyššiu mieru priestoru a komfortu. Oproti predchodcovi sú obidve verzie o 39 milimetrov širšie. Rázvor 2928 milimetrov poskytuje veľký priestor na nohy v zadnej časti kabíny. Batožinový priestor má veľkorysý základný objem 569 litrov pri SUV a 528 litrov pri verzii Sportback. K tomu pristupuje ďalších 62 litrov, ktoré poskytuje predný batožinový priestor, tzv. Frunk. 

Tri verzie pohonu

Pre obidve verzie karosérie sú na výber tri verzie elektrického pohonu všetkých kolies. Základné modely Audi Q8 50 e-tron (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: – (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); kombinované emisie CO2 v g/km: 0) a Audi Q8 50 Sportback e-tron (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: – (NEDC);  23,7-19,5 (WLTP); kombinované emisie CO2 v g/km: 0) poskytujú so svojimi dvoma elektromotormi systémový výkon 250 kW (340 k) v režime Boost a systémový krútiaci moment 664 Nm, pričom majú dojazd podľa WLTP do 491 km (SUV), resp. do 505 km (Sportback). 

Audi Q8 55 e-tron (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: – (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP); kombinované emisie CO2 v g/km: 0) a Audi Q8 55 Sportback e-tron** (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: – (NEDC); 24,1-19,9 (WLTP); kombinované emisie CO2 v g/km: 0) disponujú v režime Boost systémovým výkonom dvoch elektromotorov 300 kW (408 k) a systémovým krútiacim momentom 664 Nm. Dojazd podľa WLTP je do 582 km, pri verzii Sportback až do 600 km. Maximálna rýchlosť je rovnako ako pri verzii Q8 50 e-tron elektronicky limitovaná na 200 km/h.

Špičkové modely Audi SQ8 e-tron (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: – (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP); kombinované emisie CO2 v g/km: 0) a Audi SQ8 Sportback e-tron (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: – (NEDC); 27,0-23,5 (WLTP); kombinované emisie CO2 v g/km: 0) poháňajú tri elektromotory, ktoré spolu poskytujú systémový výkon 370 kW (503 k) v režime Boost a systémový krútiaci moment 973 Nm. 

Dojazd modelov SQ8 e-tron je do 494 km pri SUV a do 513 km pri verzii Sportback. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h.

Väčšia kapacita batérie a vyšší nabíjací výkon

Na výber sú dve veľkosti batérie: Q8 50 e-tron má batériu s kapacitou netto 89 kilowatthodín (brutto 95 kWh), dve výkonnejšie verzie Q8 55 e-tron a SQ8 e-tron majú batériu s kapacitou netto 106 kWh (brutto 114 kWh). Okrem toho sa modifikáciou systému manažmentu batérie zvýšila využiteľná kapacita. Súčasne konštruktéri Audi zvýšili aj nabíjací výkon. Na nabíjačke High Power (HPC) s jednosmerným prúdom dosahuje Audi Q8 50 e-tron maximálny nabíjací výkon  150 kW. Pri Q8 55 e-tron a SQ8 e-tron bol maximálny nabíjací výkon zvýšený na 170 kW. Vďaka tomu sa väčšia batéria dá nabiť za približne 31 minút z 10 na 80 percent – čo v ideálnom prípade predstavuje dojazd do 420 kilometrov podľa WLTP. Na nabíjačke so striedavým prúdom alebo wallboxe sa Audi Q8 e-tron štandardne nabíja výkonom do 11 kW. Na želanie Audi ponúka zvýšenie nabíjacieho výkonu pri použití striedavého prúdu na 22 kW. 

Striedavým prúdom sa dá Audi Q8 50 e-tron v ideálnych podmienkach úplne nabiť za 9:15 hodiny (22 kW: približne 4:45 hodiny). Pri väčšej batérii je to približne 11:30 hodiny s 11 kW a cca 6:00 hodiny s nabíjacím výkonom 22 kW. Audi Q8 e-tron štandardne podporuje funkciu Plug & Charge. Na kompatibilných nabíjacích stojanoch sa vozidlo po pripojení nabíjacieho kábla samé autorizuje a spustí nabíjanie. Fakturácia prebieha tiež automaticky. Nová nabíjacia služba   Audi charging, ktorá bude spustená od roku 2023 a perspektívne nahradí existujúcu službu e-tron Charging Service, bude poskytovať pohodlný prístup k približne 400 000 verejným nabíjacím bodom v celej Európe. Funkcia plánovač trasy e-tron v navigačnom systéme spoľahlivo podporuje vodiča pri vyhľadávaní nabíjacích staníc pozdĺž trasy.

Prepracovaný zadný motor a elektrická funkcia Torque Vectoring pre väčšiu dynamiku  

Pre nové Audi Q8 e-tron bola modifikovaná koncepcia asynchrónneho motora, poháňajúceho zadnú nápravu. Elektromagnetické pole teraz vytvára 14 vinutí namiesto pôvodných dvanástich. Pri rovnakom odbere prúdu tak motor generuje silnejšie magnetické pole, ktorá vytvára väčší krútiaci moment motora. To znižuje spotrebu elektrickej energie a predlžuje dojazd. Modelom e-tron S značka Audi po prvý raz zaviedla do sériovej výroby koncepciu pohonu troma elektromotormi. Táto koncepcia bola teraz v novom SQ8 e-tron ďalej zdokonalená. Prednú nápravu poháňa elektromotor s výkonom 124 kW. Na zadnej náprave sú umiestnené dva elektromotory s výkonom po 98 kW, z ktorých každý samostatne poháňa jedno zadné koleso. Tri elektromotory spolu v režime Boost poskytujú systémový výkon do 370 kW (503 k). Dva elektromotory vzadu umožňujú aktívne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu (Torque Vectoring) na zadné kolesá, ktoré v zlomku sekundy reaguje na momentálne jazdné podmienky. To výrazne zvyšuje stabilitu vozidla a dynamiku jazdy športovej verzie.

Široké rozpätie medzi komfortom a športovým charakterom 

Nové Audi Q8 e-tron je sériovo vybavené pneumatickým pružením s adaptívnymi tlmičmi. Podľa jazdnej situácie sa dá svetlá výška vozidla meniť v rozpätí 76 milimetrov. Na optimalizáciu priečnej dynamiky vozidla bolo modifikované vyladenie pneumatického pruženia. Okrem toho elektronický stabilizačný systém ESC teraz poskytuje vodičovi väčší priestor – najmä v ostrých zákrutách. Audi Q8 e-tron nimi vďaka svojmu prepracovanému progresívnemu riadeniu prechádza citeľne agilnejšie. Sprevodovanie prevodovky riadenia bolo zmenené tak, aby riadenie aj pri menšom uhle natočenia volantu reagovalo oveľa bezprostrednejšie. Efekt priamejšieho prevodu ďalej zosilňujú tvrdšie silentbloky ramien závesov prednej nápravy. Pohyby volantu sa tým prenášajú bezprostredne na kolesá a súčasne sa zlepšuje spätná väzba poskytovaná vodičovi. Všetky zúčastnené elektronické regulačné systémy podvozka boli prispôsobené modifikovanej mechanickej konštrukcii a zostávajú – ako je to pre Audi typické – naďalej vyvážené a presne navzájom zladené.

Ďalej zlepšená aerodynamika

Pri Audi Q8 e-tron stála v popredí téma aerodynamiky. Výsledkom je zníženie koeficientu aerodynamického odporu pri Q8 Sportback e-tron z 0,26 na 0,24 a pri Q8 e-tron z 0,28 na 0,27. Spojlery pred kolesami, namontované na podlahe, pri tom pomáhajú odkláňať prúdenie vzduchu od kolies. Na prednej náprave boli tieto spojlery zväčšené, pri Audi Q8 Sportback e-tron sú teraz použité aj pred zadnými kolesami. V oblasti masky chladiča po prvý raz pri automobile značky Audi použitý samotesniaci systém, ktorý dopĺňa elektricky ovládané žalúzie, automaticky uzatvárajúce prívod vzduchu k chladiču keď nie je potrebný. Tento systém ďalej optimalizuje prúdenie vzduchu okolo prednej časti karosérie a zabraňuje neželaným stratám.

Pohodlné parkovanie s Remote Parkassistent plus

Pre Audi Q8 e-tron je k dispozícii približne 40 asistenčných systémov. Pri plnom vybavení 5 radarových senzorov, 5 kamier a 12 ultrazvukových senzorov poskytuje informácie o okolí vozidla, ktoré vyhodnocuje centrálna riadiaca jednotka asistenčných systémov. Novinkou je systém Remote Parkassistent plus, ktorý sa bude dať objednať v priebehu roka 2023. S jeho pomocou sa dá  Audi Q8 e-tron zaparkovať aj do tesných parkovacích miest, v ktorých by vodič nemohol vystúpiť z vozidla. Vodič zvonka ovláda proces parkovania s diaľkovým ovládaním pomocou aplikácie myAudi App vo svojom smartfóne. Keď auto dosiahne svoju konečnú pozíciu na parkovacom mieste, automaticky sa vypne pohon, aktivuje sa parkovacia brzda a zamknú sa dvere. Na vyparkovanie sa pohon opäť aktivuje pomocou myAudi App a vozidlo sa následne vymanévruje z parkovacieho miesta tak, aby sa dalo doňho pohodlne nastúpiť.

Digitálne svetlomety Matrix-LED 

Audi Q8 e-tron má štandardne LED svetlomety, na želanie Audi montuje adaptívne digitálne svetlomety Matrix LED. Orientačné osvetlenie pri jazde na diaľnici značkuje polohu automobilu v jazdnom pruhu štyrmi pármi stmavených šípok, čím pomáha vodičovi na zúžených miestach bezpečne udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu.

Navyše sú k dispozícii tri nové funkcie. Tzv. rozšírené dopravné informácie pri spracovaní informácie o prekážke v premávke – napríklad dopravnej nehody alebo stojaceho vozidla s poruchou – v mapách HERE navigačného systému navyše k výstražnému symbolu v digitálnom kokpite na dobu cca 3 sekundy prostredníctvom svetlometov premietnu na cestu pred vozidlom svetelný symbol trojuholníka s výkričníkom vo vnútri ako rozšírenú výstrahu. Na jej zaregistrovanie vodič nemusí pri jazde v tme odpútať pozornosť od cesty pred sebou. Druhou funkciou je tzv. pruhové svetlo s indikáciou zmeny smeru, kedy pri jazde po diaľnici po zapnutí smerových svetiel svetlomety osvetlia vedľajší jazdný pruh do ktorého vodič plánuje vybočiť, pričom dynamicky blikajúcim osvetlením znázornia hranicu jazdného pruhu, cez ktorú bude vozidlo prechádzať. Treťou funkciou je orientačné osvetlenie pre jazdu mimo diaľnice, ktoré pomáha vodičovi udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu na vidieckych cestách.

Interiér luxusnej triedy 

Panoramatické strešné okno privádza do interiéru prirodzené svetlo a podporuje dojem vzdušnosti a veľkého priestoru. Nastavovanie a otváranie častí strešného okna je elektrické, rovnako ako ovládanie roliet proti slnku, neprepúšťajúcich svetlo. Otvorené dvojdielne panoramatické strešné okno podporuje prirodzené vetranie kabíny, pričom integrovaný deflektor redukuje  aerodynamický hluk. Ako alternatívu k sériovej dvojzónovej automatickej klimatizácii Audi ponúka za príplatok štvorzónovú automatickú klimatizáciu a komplet Air Quality Pack. Komfort posádky pri vysokých vonkajších teplotách ďalej zvyšuje trojstupňová ventilácia sedadiel. Dá sa objednať už pri štandardných sedadlách, ktoré majú poťah s drobno perforovanej kože. Vrchol ponuky predstavujú všestranne nastaviteľné sedadlá s individuálne nastaviteľným profilom. Okrem pneumatického nastavovania bočníc sedáka a operadla môžu byť na želanie vybavené aj masážnou funkciou. Všetky verzie  vyhotovenia interiéru obsahujú dekoračné obklady, ktoré môžu byť z drevenej dyhy s otvorenými pórmi (jaseňové alebo platanové drevo), z hliníka alebo v prípade dizajnového kompletu S line a edition S line po prvý raz z karbónu. Novinkou v ponuke je svetlohnedé orechové drevo a udržateľná textilná tkanina, vyrobená sčasti z recyklovaných PET fliaš. 

Dotykové displeje s vysokým rozlíšením a hlasové ovládanie 

Rovnako ako všetky modely Audi vyššej strednej a luxusnej triedy aj Q8 e-tron využíva ovládací systém MMI touch response. Jeho dva veľké dotykové displeje s vysokým rozlíšením – horný s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca) a dolný s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca) – nahrádzajú takmer všetky konvenčné spínače a ovládače. Okrem toho sa mnohé funkcie dajú ovládať aj hlasovým ovládaním prirodzenou rečou.  

Digitálnu koncepciu zobrazovania a ovládania Audi Q8 e-tron dopĺňa sériový  Audi virtual cockpit s rozlíšením full HD. Špecifické grafiky zobrazujú všetky dôležité aspekty elektrickej jazdy, od nabíjacieho výkonu až po dojazd. Na želanie môže byť vozidlo vybavené head-up displejom. Na nemeckom trhu má  Audi Q8 e-tron sériovo systém MMI Navigácia plus. Multimediálna centrála podporuje rýchly štandard prenosu dát LTE Advanced a integruje hotspot WLAN pre mobilné koncové zariadenia členov posádky. Navigačný systém ponúka vodičovi inteligentné návrhy cieľov na základe predchádzajúcich trás. Ku kompletu online služieb Audi connect Navigácia a infotainment patria aj služby  Car-to-X.

Materiály z recyklačných procesov 

Zákazníkom v Európe a USA sa Audi Q8 e-tron dodáva ako certifikovaný automobil, bilančne neutrálny1 z hľadiska CO2. Okrem toho Audi používa pri niektorých komponentoch Audi Q8 e-tron recykláty. Tieto materiály, spracované na druhotnú surovinu v procese recyklácie, znižujú spotrebu primárnych surovinových zdrojov a prispievajú k uzavretému a tým efektívnemu a udržateľnému kolobehu materiálov. V interiéri Audi Q8 e-tron sú použité recykláty pri tlmiacich materiáloch a kobercoch. Dekoračné obklady, nad displejmi môžu mať na želanie vyhotovenie z technickej tkaniny (Tech Layer) antracitovej farby, ktorá je sčasti vyrobená z recyklovaných PET fliaš. Pri línii vybavenia S line sú športové sedadlá potiahnuté mikrovláknom Dinamica a umelou kožou. Materiál Dinamica je vyrobený na 45 percent z polyesterových vlákien. Tieto vlákna sú vyrobené z recyklovaných PET fliaš, textílií alebo zvyškov vlákien. Na rozdiel od doterajších druhov mikrovlákien sa výroba materiálu Dinamica zaobíde bez rozpúšťadiel – čo je ďalší príspevok k ochrane životného prostredia. 

Okrem toho sú v interiéri použité aj komponenty relevantné z hľadiska bezpečnosti, ktoré po prvý raz obsahujú určitý podiel materiálu z recyklovaných zmiešaných automobilových odpadových plastov. Sú to plastové kryty zámkov bezpečnostných pásov. V rámci projektu PlasticLoop značka Audi v spolupráci s výrobcom plastov LyondellBasell na základe poznatkov z pilotného procesu zaviedla inovatívny proces, pri ktorom sa chemická recyklácia využila na opätovné použitie zmiešaných automobilových odpadových plastov v sériovej výrobe. Pri tomto procese sa neopraviteľné plastové diely z vozidiel zákazníkov najprv demontujú, potom sa zbavia cudzích materiálov ako kovové klipsy, potom pomelú a chemickou recykláciou sa spracujú na pyrolýzny olej, ktorý sa v rámci hmotnostnej bilančnej kompenzácie2 použije ako materiál na výrobu nových plastov. Takýto plastový granulát sa používa na výrobu krytov zámkov bezpečnostných pásov Audi Q8 e-tron. 

Uvedenie na trh na jar roku 2023

Nové modely Audi Q8 e-tron a Audi Q8 Sportback e-tron sa budú dať objednávať od polovice novembra a uvedenie na trh v Nemecku a na dôležitých európskych trhoch je plánované na koniec februára 2023. v USA sa nový model začne predávať koncom apríla. Audi Q8 e-tron má v Nemecku základnú cenu od  74 400 eur s DPH 19 percent.

1 Audi za bilančnú neutralitu z hľadiska CO2 považuje stav, pri ktorom po vyčerpaní ostatných opatrení na redukciu emisií CO2 spôsobených produktmi alebo činnosťami Audi sa zostávajúce emisie CO2, vznikajúce v rámci dodávateľského reťazca, výroby a recyklácie vozidiel Audi, kompenzujú dobrovoľnými a celosvetovo realizovanými kompenzačnými projektmi. To sa netýka emisií CO2 vznikajúcich počas fázy užívania vozidla, teda od odovzdania vozidla zákazníkovi.

2 Plastový granulát na výrobu krytov zámkov bezpečnostných pásov (vrátane plnidiel a aditív) sa vyrába najmenej zo 70 % z pyrolýzneho oleja. Použitie pyrolýzneho oleja pri výrobe granulátu sa uskutočňuje v rámci hmotnostnej kompenzácie s kvalifikovaným Credit Transfer. To znamená, že organizácia ecocycle, ktorá je nezávislou certifikačnou organizáciou, potvrdzuje, že členovia projektu výroby krytov zámkov bezpečnostných pásov bilančne množstvo fosílnych materiálov použitých pri výrobe kompenzujú pyrolýznym olejom, vyrobeným zo zmiešaných automobilových odpadových plastov. Vyrobené bude také množstvo pyrolýzneho oleja, ktoré postačí pre celú sériovú výrobu Audi  Q8 e-tron na základe aktuálne plánovaných  výrobných počtov.

Hodnoty spotreby elektrickej energie a emisií CO2 uvedených modelov 

Audi Q8 50 e-tron

Spotreba elektrickej energie kombinovaná v kWh/100 km: – (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP);
emisie CO2 kombinované v g/km: 0 

Audi Q8 55 e-tron

Spotreba elektrickej energie kombinovaná v kWh/100 km: – (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP);
emisie CO2 kombinované v g/km: 0 

Audi SQ8 e-tron

Spotreba elektrickej energie kombinovaná v kWh/100 km: – (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP);
emisie CO2 kombinované v g/km: 0

Audi Q8 50 Sportback e-tron
Spotreba elektrickej energie kombinovaná v kWh/100 km: – (NEDC); 23,7-19,5 (WLTP);
emisie CO2 kombinované v g/km: 0

Audi Q8 55 Sportback e-tron

Spotreba elektrickej energie kombinovaná v kWh/100 km: – (NEDC); 24,1-19,9 (WLTP);
emisie CO2 kombinované v g/km: 0 

Audi SQ8 Sportback e-tron

Spotreba elektrickej energie kombinovaná v kWh/100 km: – (NEDC); 27,0-23,5 (WLTP);
emisie CO2 kombinované v g/km: 0

Pre hore uvedené vozidlá sú k dispozícii iba hodnoty spotreby elektrickej energie a emisií podľa WLTP a nie podľa NEDC. Hodnoty spotreby paliva a  emisií CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.

Audi e-tron

Spotreba elektrickej energie kombinovaná v kWh/100 km: 26,1 – 21,0 (WLTP); 24,3 – 20,9 (NEDC);
emisie CO2 kombinované v g/km: 0

Uvedené hodnoty boli stanovené podľa zákonom predpísaných meracích postupov. Od 1. septembra 2017 sú niektoré nové automobily typovo schválené podľa celosvetovo harmonizovanej metodiky pre osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), realistickejšej metódy na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 WLTP postupne nahradí nový európsky cyklus NEDC (New European Driving Cycle). Kvôli realistickejším skúšobným podmienkam sú spotreba paliva a emisie CO2 namerané podľa WLTP v mnohých prípadoch vyššie ako hodnoty namerané podľa NEDC. Ďalšie informácie o rozdieloch medzi WLTP a NEDC nájdete na našej internetovej stránke.

Aktuálne ešte musia výrobcovia povinne uvádzať hodnoty podľa NEDC. Ak ide o nové vozidlá, typovo schválené podľa WLTP, uvádzajú sa hodnoty podľa NEDC prepočítané z WLTP. Výrobcovia môžu dobrovoľne dodatočne uvádzať hodnoty podľa WLTP až kým nebudú záväzné. Ak sú hodnoty podľa WLTP uvedené v rozpätí, nevzťahujú sa na jednotlivé individuálne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky. Slúžia iba na porovnanie rôznych typov vozidiel. Doplnková výbava a príslušenstvo (namontované prvky, väčšie pneumatiky a pod.) môžu zmeniť relevantné parametre vozidla ako napr. hmotnosť, valivý odpor alebo aerodynamiku a okrem poveternostných podmienok a podmienok v premávke, ako aj individuálneho spôsobu jazdy ovplyvňovať spotrebu paliva, spotrebu elektrickej energie, emisie CO2 a jazdné výkony vozidla.

Ďalšie informácie o oficiálnych hodnotách spotreby paliva a emisií CO2  nových osobných automobilov Audi sú k dispozícii u všetkých autorizovaných predajcov Audi v Európe.

Zdroj: Audi

Prečítať celý text

Reklama