/
/
/
Nové BMW radu 4 Cabrio

Nové BMW radu 4 Cabrio

Reklama

BMW radu 4 Cabrio štartuje novú éru otvorených automobilov strednej triedy v ponuke BMW. Nový dizajnový jazyk, ktorý uviedlo BMW radu 4 Coupé, je ešte evidentnejší na tomto druhom zástupcovi nového modelového radu. BMW radu 4 Cabrio spolu s výraznou štylistikou prináša nové štandardy aj po stránke dynamiky, elegancie a výnimočnej radosti z jazdy – s otvorenou aj zatvorenou strechou. Okrem toho, že má svoju vlastnú osobitú povahu, prezentuje aj ďalšie odlišnosti od príbuzných z BMW radu 3 v podobe množstva špecifických technických prvkov.

1. Dizajn a funkčnosť:

Estetická príťažlivosť, vzrušujúci pocit z kabrioletu a nekompromisná každodenná spoľahlivosť.

Nové BMW radu 4 Cabrio predstavuje piatu generáciu v historickej línii kabrioletov BMW v strednej triede. Spolu s BMW radu 4 Coupé prináša nové dimenzie estetického dizajnu a športovosti. Zároveň potvrdzuje dlhoročné ambície výrobcu na čelné pozície v tomto segmente. Dizajn nového BMW radu 4 Cabrio je viac než kedykoľvek predtým základom jeho atraktivity a sebavedomej osobnosti. Synergia výnimočnej dynamiky a maximálnej radosti z jazdy je ďalšou kapitolou príbehu, ktorý začalo písať BMW radu 4 Coupé a teraz v ňom pokračuje aj BMW radu 4 Cabrio.

Športový vzhľad, dokonalé proporcie.

Kabriolety BMW vždy prinášali nové trendy svojím dynamickým zjavom a vyváženými proporciami, pri otvorenej aj zatvorenej streche. Nové BMW radu 4 Cabrio nie je žiadnou výnimkou. Jeho rozmery sa podstatne zmenili dokonca aj voči predchodcovi BMW radu 3 Cabrio. Celková dĺžka narástla o 26 mm na 4638 mm, rázvor sa predĺžil o 50 mm na 2810 mm, zreteľne sa teda skrátili previsy. Ďalším viditeľným zvýraznením športovosti je rozšírenie predného rozchodu kolies o 45 mm, zadného dokonca až o 81 mm.

Atraktívne predné partie s výraznými športovými kontúrami.

Napriek tomu, že BMW radu 4 Cabrio vyžaruje viac športovosti a dynamického odhodlania než jeho predchodca, na dizajne predných partií sa silno odrážajú aj jeho rodinné zväzky s BMW radu 3. Obličky a dvojité predné svetlá sú charakteristickými prvkami, nezameniteľnými pre BMW. Doplnkové adaptívne full-LED dvojité predné svetlá so šesťuholníkovým dizajnom, spolu s miernym náklonom obličiek smerom dopredu, tvoria štylistický celok, ktorý ešte viac zvýrazňuje športový postoj BMW radu 4 Cabrio na ceste. Šírku vozidla vizuálne zväčšujú rozmerné vzduchové vstupy v prednom nástavci pod líniou predných svetiel. Úplne na vonkajších okrajoch vzduchových vstupov sa nachádzajú samostatné malé vertikálne otvory pre Vzduchové záclony.

Plynulé línie tvarujú elegantnú športovú siluetu.

Dynamicky napäté povrchy a precízne plynulé línie definujú športový vzhľad BMW radu 4 Cabrio. Splývajúca línia strechy opticky predlžuje vzhľad vozidla a elegantne zvýrazňuje športový profil bokov. Atraktívna lišta na spojení trojdielnej skladacej pevnej strechy s karosériou je k dispozícii v chrómovanej, čiernej alebo matne leštenej hliníkovej úprave, v závislosti od modelového variantu. Dynamické vizuálne napätie produkuje aj nízka línia okien s typickým prvkom Hofmeister kink na hrane zadného stĺpika. Pod úrovňou okien vytvára dvojitá línia lemu, prevzatá z BMW radu 3, spolu líniou prahov klinovitý tvar bočnej časti karosérie. Z vozidla vyžaruje dynamická elegancia aj pri otvorenej streche. Hladkú siluetu nerušia ani žiadne antény či ochranné oblúky, ktoré sú inteligentne ukryté za zadnými opierkami hlavy.

Tesne za prednými blatníkmi BMW radu 4 Cabrio sa nachádzajú výduchy Air Breather, ktoré pomáhajú redukovať aerodynamické turbulencie v oblasti kolies. Prvky Air Breather spolu so Vzduchovými záclonami vizuálne zvýrazňujú športovosť dizajnu, zároveň sú však hmatateľným dôkazom inovatívnych aerodynamických riešení, vyvinutých v rámci stratégie BMW EfficientDynamics. Športový charakter BMW radu 4 Cabrio pokračuje aj na zadnej časti vozidla. Jej markantné horizontálne línie a rozložito široké svetlá v tvare písmena L priťahujú extra pozornosť k mohutne klenutým lemom blatníkov a širokému rozchodu kolies.

Trojdielna skladacia strecha. Forma a funkcia.

Nové BMW radu 4 Cabrio má výšku 1372 mm, čo je iba o 10 mm viac, než pri BMW radu 4 Coupé. Svojej posádke ponúka vynikajúcu každodennú využiteľnosť a jazdné kvality s otvorenou aj zatvorenou strechou. Tieto zdanlivo protichodné požiadavky úspešne skombinoval už predchodca BMW radu 3 Cabrio. Skladacia pevná strecha nového BMW prináša množstvo konštrukčných vylepšení, ktoré znižujú jej hlučnosť a prispievajú k tichšiemu prostrediu v kabíne. Zvukovo izolačný vnútorný poťah strechy redukuje vonkajší aerodynamický hluk o 2 dB lepšie než predchodca.

Premena dynamického kupé na elegantný športový kabriolet trvá sotva 20 sekúnd. Strecha sa dá otvárať aj počas jazdy rýchlosťou do 18 km/h. Koeficient aerodynamického odporu cx vozidla so zatvorenou strechou je 0,28. Pri otvorenej streche má cx hodnotu iba 0,33.

Aj doplnkový veterný deflektor má novú konštrukciou, je teraz širší na bokoch, celkovo je však menší a efektívnejší než predošlý model. Manipulácia s ním je jednoduchšia a keď ho nepotrebujete, dá sa odložiť za zadné sedadlá, čo je takisto nový prvok. Komfort pri jazde s otvorenou strechou vo veľkej rýchlosti a v chladnom počasí zlepšujú tri tepelné ohrievače krku.

BMW radu 4 Cabrio má dostatočný batožinový priestor aj keď je strecha otvorená. Navyše, na rozdiel od predchodcu ponúka nový kabriolet lepší prístup k batožine vďaka elektrohydraulickému asistenčnému systému, ktorý natočí a posunie zloženú strechu tak, aby sa 220-litrový priestor dal využiť čo najefektívnejšie. To však nie je všetko: po stranách hlavného sú dva menšie úložné priestory, do ktorých sa dajú odložiť menšie predmety, keď je strecha zatvorená. Pri zatvorenej streche má kapacita batožinového priestoru hodnotu 370 litrov, čiže o 20 litrov viac, než bolo k dispozícii pri BMW radu 3 Cabrio.

BMW radu 4 Cabrio dokáže previezť aj rozmernejšie predmety. Po sklopení zadného operadla vznikne dobre využiteľná rovná plocha. Ak je vozidlo vybavené doplnkovým batožinovým tunelom, k dispozícii máte ešte viac: buď rozmerný otvor medzi zadnou časťou kabíny a batožinovým priestorom, alebo menší otvor, napríklad pre lyže, so zachovaním miesta na sedenie pre 4 osoby.

Funkčná športovosť a elegancia v interiéri.

Interiér BMW radu 4 Cabrio štýlovo spája športovú atmosféru s exkluzívnym prostredím. Priestor je inteligentne využitý vďaka princípu vrstvenia, ktorý zároveň umožňuje dosiahnuť pre BMW typickú orientáciu na vodiča bez toho, aby bol z akcie vynechaný predný spolujazdec. Všetky jazdne relevantné ovládače sú ergonomicky rozmiestnené okolo vodiča, v jeho optimálnom dosahu. Športový volant, dokonalo prehľadné kruhové prístroje v dizajnom čierneho panelu a voľne stojaci plochý iDrive monitor, spolu s novým ovládačom iDrive Touch Controller, podčiarkujú nový zmysel vydarenej funkčnej elegancie.

Dynamické horizontálne línie palubnej dosky pokračujú aj v doplnkových dvojtónových výplniach dverí a bočných obkladových paneloch. K tomu sa pridáva aj kryt otvorenej strechy a výsledkom je vzhľad paluby exkluzívneho člna. Interiérový dizajn sa vinie okolo vodiča a predného spolujazdca v neprerušenej línii a udeľuje kabíne pocit útulnosti, spolu s vizuálnym zvýraznením typickej šírky dverí. Súhra povrchov a línií bočných panelov, spolu s pokračujúcimi zvýrazňovacími akcentovými lištami, vytvára vizuálne prepojenie prednej a zadnej časti interiéru.

Úplne nový dizajn predných sedadiel v BMW radu 4 Cabrio obsahuje integrované výsuvné bezpečnostné pásy – prvok, ktorý neponúka žiadne iné vozidlo tejto triedy. Navyše, sedadlá sú už v štandarde elektricky nastaviteľné. Štandardné sedadlá aj doplnkové športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy môžu byť na želanie vybavené ohrievačmi krku pre vodiča aj predného spolujazdca, teraz dostupnými po prvýkrát.

Dynamický charakter BMW radu 4 Cabrio je zjavný aj v zadnej časti kabíny. Celistvé sedadlo je tvarované tak, že tvorí dve samostatné miesta, s držiakom na nápoje a odkladacou plochou medzi nimi. Zadné opierky hlavy sú oddelené od skrytých ochranných oblúkov a dajú sa v prípade potreby odstrániť. Efektívne ochranné oblúky sú tvorené dvoma robustnými oceľovými prvkami, ukrytými za zadnými sedadlami. V prípade potreby sa v kritickej situácii na povel senzorov vysunú za menej než 200 milisekúnd.

Päť rozličných variantov výbavy.

Kombinácie ušľachtilých materiálov, exkluzívne farby a individuálne balíky výbavy vo vysokej kvalite spracovania sú základom prémiového pocitu z kabíny BMW radu 4 Cabrio. Štandardný variant je založený na materiálovej a farebnej koncepcii, ktorá zvýrazňuje klasickú stránku charakteru vozidla. Zákazníci sa však môžu rozhodnúť aj pre individualizáciu svojho kabrioletu  pomocou línií Sport, Modern a Luxury, ku ktorým sa pridáva aj M Šport balík a z ktorých každá je iným stelesnením povahy automobilu.

Sport Line: Lesklé čierne exteriérové prvky a lišta okolo okien ešte viac zvýrazňujú športovosť BMW radu 4 Cabrio. Atraktívne čierne rebrovanie obličiek s chromovaným orámovaním dodáva sústredený vzhľad, spolu s troma čiernymi vzduchovými vstupmi v prednom nástavci a lesklými výduchmi Air Breather. Extra porciu športového ducha pridávajú doplnkové 18-palcové alebo 19-palcové kolesá. Zozadu spoznáte líniu Sport Line podľa čiernej lišty a čierneho lemovania koncoviek výfuku.

V interiéri pramení športová atmosféra z kontrastu čiernej farby a červených akcentov. Červené kontrastné stehovanie na športovom volante a červené ozdobné prstence na vnútornom obvode okrúhlych prístrojov sú len dva príklady z mnohých. Doplnkovo je k dispozícii rozšírený výbavový variant so športovými sedadlami potiahnutými kožou vo farbe Coral Red, spolu s rovnakou farbou dolnej časti palubnej dosky.

Luxury Line: Diskrétne lesklé chrómované prvky dávajú exteriéru BMW radu 4 Cabrio mimoriadne elegantný a exkluzívny zjav. 11 rebier v mreži chladiča s chrómovanými prednými hranami, dve vysoko lesklé dvojité priečky v krajných vzduchových vstupoch a pochrómované výduchy Air Breather pridávajú dojmu na luxuse. Žiarivo lesklé chrómované lemovanie okien je ďalšou vizuálnou špecialitou. 18-palcové alebo (doplnkovo) 19-palcové zliatinové disky kolies s viaclúčovým dizajnom zdôrazňujú sofistikovanosť balíka Luxury Line. Zozadu identifikujete Luxury Line podľa štýlovej lesklej chrómovanej lišty v nástavci a chrómovaným lemovaním koncoviek výfukov.

Aj interiér vyniká množstvom chrómovaných prvkov, napríklad na stredovej konzole, na ráme okolo audiosystému a klimatizácie. Exkluzivitu línie Luxury Line zvýrazňujú aj vysoko lesklé drevené lišty, kožené sedadlá s výrazným stehovaním a výber dvoch variantov čalúnenia v štyroch klasicky elegantných farbách. Exkluzívne doplnky pre BMW radu 4 Cabrio Luxury Line: obklady z pravého dreva Ash Grain (jaseň s výraznou kresbou) v antracitovej farbe s kovovými intarziami a akcenty Pearl Gloss Chrome.

Modern Line: Matne chrómové a matne leštené hliníkové exteriérové prvky definujú súčasnú estetiku balíka Modern Line. BMW obličky s jedenástimi matne chrómovanými rebrami, lemovanie zadnej dolnej hrany strechy z matne lešteného hliníka a ten istý materiál na výduchoch Air Breather, na lemovaní krajných vzduchových vstupov a na lište v zadnom nástavci pokračujú v danej štylistickej téme. 18-palcové alebo (doplnkovo) 19-palcové disky kolies s turbínovým dizajnom udeľujú exteriéru svieži vzhľad.

V interiéri vytvárajú dojem extra priestoru svetlá palubná doska a volant vo farbe Dark Oyster (k dispozícii sú aj v čiernej farbe). Kožené čalúnenie vo farbe Oyster alebo v čiernej, spolu s výberom štyroch obkladových materiálov s akcentovými lištami Pearl Gloss Chrome, takisto prispievajú k moderne kontrastnému dizajnu. Pre variant Modern Line sú k dispozícii aj dvojtónové výplne dverí.

M Šport balík: BMW radu 4 Cabrio vždy spoľahlivo ohromí svojou dynamikou a štýlom, ktoré maximálne dokáže zvýrazniť M Šport balík. Jeho aerodynamická sada obsahuje celý arzenál špecifických komponentov karosérie, vrátane predného nástavca s väčšími vzduchovými vstupmi, zadného nástavca s difúzorom a atraktívnych bočných prahových nástavcov. Vysoko lesklé obklady BMW Individual Shadow Line a exkluzívny doplnkový exteriérový metalický lak Estoril Blue sú zárukou nezameniteľnej športovosti a neporaziteľného vizuálneho sebavedomia, podporeného aj 18-palcovými alebo (doplnkovo) 19-palcovými zliatinovými diskami kolies s typickým M dizajnom.

V interiéri vozidla sa o športovú, zároveň však elegantnú atmosféru, starajú M prahové lišty, M kožený volant a M odkladacia plocha pre nohu vodiča. Pre vodiča a predného spolujazdca sú pripravené exkluzívne športové sedadlá s M rúrkovým lemovaním a modrým kontrastným stehovaním. Technickými prvkami tohto balíka sú M Šport podvozok a doplnkové M Šport brzdy s modro lakovanými strmeňmi.

2. Jazdná dynamika:

Nadšenie z otvoreného povetria

Špičková dynamika a dokonalá ovládateľnosť BMW radu 4 Coupé sú dominantnými zložkami celkového nadšenia z jazdy. Nové BMW radu 4 Cabrio zdieľa tie isté gény – a je to evidentné pri otvorenej aj zatvorenej streche. Navyše, viaceré komponenty jeho karosérie a podvozka boli vystužené aby odolávali vyšším torzným silám pri jazde bez strechy. BMW radu 4 Cabrio je okrem toho ľahšie, agilnejšie a precíznejšie než predchodcovia. Keď k tomu pridáte rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50, extrémne nízke ťažisko, špecifické naladenie podvozka a inteligentnú odľahčenú konštrukciu, výsledkom je pozoruhodne dynamický celok.

Nové rozmery, nižšie ťažisko.

Nové BMW radu 4 Cabrio je ešte športovejšie než kariéru končiace BMW radu 3 Cabrio a sebavedomo to potvrdí aj na ceste. Vďačí za to v nemalej miere rázvoru s dĺžkou 2810 mm (+ 50 mm) aj širším rozchodom kolies: 1545 mm vpredu (+ 45 mm) a 1594 mm vzadu (+ 81 mm). Nové BMW radu 4 Cabrio je štandardne bližšie k asfaltu o 10 mm v porovnaní s aktuálnym BMW radu 3 Sedan. Aj vďaka tomu je jeho ťažisko ešte nižšie než u predchodcu.

Tieto čísla jasne naznačujú, že sa vodiči nového BMW radu 4 Cabrio môžu tešiť na atraktívny balík suverénnych jazdných vlastností, agilného handlingu a presnejšej ovládateľnosti s lepšou spätnou väzbou. Navyše, všetky tieto kvality neprichádzajú na úkor komfortu a nový kabriolet tak potvrdzuje svoj status vozidla, pripraveného splniť rozličné nároky každodenného využitia.

Jasné zameranie na športovú dynamiku.

Konštrukcia podvozka nového BMW radu 4 Cabrio vychádza z nového BMW radu 4 Coupé. Pružiny, tlmiče, kinematika aj elastokinematika náprav však boli presne prispôsobené špecifickému charakteru nového kabrioletu. Podvozkovým inžinierom sa podarilo dosiahnuť ešte lepšiu agilitu a presnosť pomocou modifikácií a jemného doladenia detailov ako uhol odklonu kolies, zbiehavosť či stred klopenia. V neposlednom rade pribudli výstuhy v prednej časti aj v podlahovej sekcii karosérie, ktoré pomohli dosiahnuť presnejšie riadenie s lepšou spätnou väzbou.

Sofistikovaná predná náprava s dvojitými priečnymi ramenami.

Predná náprava nového BMW radu 4 Cabrio kombinuje maximálnu tuhosť s minimálnou hmotnosťou. Hliníkové pružiace vzpery, priečne ramená a naklápacie ložiská podstatne znížili neodpružené hmoty. Pre BMW typické rozdelenie riadiacich a pohonných síl medzi prednú a zadnú nápravu umožnilo konštruktérom optimalizovať kinematiku prednej nápravy s dvojitými priečnymi ramenami v prospech vyššej agility a dynamiky. Modifikácia pozície vodiacich ramien v naklápacích ložiskách v porovnaní s aktuálnym BMW radu 3 Sedan umožnila dosiahnuť pri novom BMW radu 4 Cabrio o 19 mm nižší stred klopenia, čo má pozitívny vplyv na jazdnú dynamiku.

Päťprvková zadná náprava zvyšuje dynamický handling a komfort.

Zadná náprava nového BMW radu 4 Cabrio zohráva podstatnú rolu pri zvýraznení dynamických schopností automobilu. To však neznamená, že by sa znižoval komfort, keďže ten je kľúčovým aspektom zážitku z jazdy na otvorenom povetrí. Konštrukcia zadnej nápravy vychádza z osvedčenej päťprvkovej konfigurácie, s elastokinematikou špeciálne upravenou pre potreby BMW radu 4 Cabrio. Extra široké úchyty na držiakoch kolies pre odklon a zbiehavosť, mierne zmenená pozícia otočných bodov, ultra pevné vodiace ramená a pomocný rám, spolu s použitím tlačných ramien na spojenie zavesenia kolies s karosériou, spolu tvoria excelentný základ pre extrémne športový a výnimočne dynamický charakter. Výsledkom je precízne umiestnenie a vedenie kolies, čiže suverénna smerová stabilita v každej jazdnej situácii. Svoj príspevok k celkovej jazdnej dynamike pridajú aj inteligentné aerodynamické riešenia v oblasti komponentov zadnej nápravy.

Precízne riadenie: Servotronic v štandardnej výbave, variabilné športové riadenie ako doplnok.

Presnosť a priame reakcie sú atribútmi riadenia, ktoré pomáhajú definovať športový charakter BMW radu 4 Cabrio. Štandardným prvkom jeho výbavy je elektrický posilňovač riadenia vrátane funkcie Servotronic, ktorá reguluje posilňovací účinok v závislosti od rýchlosti jazdy. Precízne definovaný pracovný algoritmus systému prináša ostrejší pocit z riadenia a lepšiu spätnú väzbu. V rámci doplnkovej výbavy má nové BMW radu 4 Cabrio k dispozícii variabilné športové riadenie. V prípade tohto systému sa mení aj prevodový pomer riadenia, v závislosti od miery natočenia volantu od stredovej ku krajným polohám. To znamená, že pri manévrovaní nie je potrebný veľký počet otáčok volantom, zároveň je však zaručená suverénna stabilita vedenia stopy a jazdy priamym smerom vo vysokých rýchlostiach.

Výkonný brzdový systém s ľahkou konštrukciou.

Súčasťou výnimočných dynamických schopností nového BMW radu 4 Cabrio sú výkonné brzdy s plávajúcimi alebo pevnými strmeňmi a rozmernými vnútorne chladenými kotúčmi. Strmene prednej nápravy sú vyrobené z hliníka. Okrem redukcie neodpružených hmôt vynikajú brzdy aj vysokou tepelnou odolnosťou, excelentným výkonom za mokra, presným dávkovaním účinku a dobrým pocitom z pedálu. Štandardom pre všetky modely je indikátor opotrebovania brzdového obloženia a funkcia osúšania bŕzd v mokrom počasí.

Inteligentná ľahká a pevná konštrukcia.

Významný vplyv na dynamiku a handling má hmotnosť vozidla. Nové BMW radu 4 Cabrio sleduje túto myšlienku koncepciou inteligentného odľahčenia. Využitím extra a ultra vysoko pevnostných multifázových ocelí a na mieru vyrobených precíznych komponentov pre špecifické aplikácie sa dosiahlo spevnenie karosérie. Torzná tuhosť stúpla oproti predchodcovi o 40 percent. To pri kabriolete, ktorého strecha nie je permanentným spevňujúcim prvkom, zohráva rozhodujúcu úlohu. Napriek vyššej tuhosti a spĺňaniu vyšších bezpečnostných štandardov je väčšina variantov nového BMW radu 4 Cabrio ľahšia, až do 20 kg oproti predošlému modelu.

Aerodynamické kvality.

Pri zatvorenej skladacej pevnej streche dokazuje nové BMW radu 4 Cabrio svoje aerodynamické kvality koeficientom odporu vzduchu (cx) iba 0,28 – teda rovnakou hodnotu ako pri BMW radu 4 Coupé. Pri otvorenej streche dosahuje kabriolet ešte stále priaznivý koeficient 0,33. To je možné vďaka optimalizácii predného nástavca aj zadnej časti karosérie. Vzduchové záclony v prednom nástavci redukujú turbulencie a spolu s výduchmi Air Breather znižujú aerodynamický odpor v oblasti predných kolies. Tieto inovácie zároveň stabilizujú aerodynamický zdvih a redukujú spotrebu paliva.

Adaptívny podvozok a M Šport podvozok.

M Šport podvozok, ktorý je súčasťou M Šport balíka, sa dá objednať aj samostatne, s cieľom zvýšiť dynamiku jazdných vlastností ktoréhokoľvek modelového variantu. Má tuhšie pružiny, tlmiče aj stabilizátory, pričom jeho elastokinematika dostala špecifické ladenie pre nové BMW radu 4 Cabrio. Alternatívne si zákazníci môžu vybrať aj adaptívny podvozok so športovým nastavením a elektronicky riadenými tlmičmi, ktoré sa prispôsobujú povrchu cesty aj jazdnej situácii. Ich účinok dokáže ovplyvniť aj vodič, pomocou Ovládača jazdného zážitku, ktorým môže zvoliť základné, komfortnejšie alebo športovejšie naladenie. Režim „Sport“ je najostrejším a prináša extra dynamiku ešte aj v porovnaní so základným naladením M Šport podvozka.

V ponuke sa nachádzajú aj M Šport brzdy. Ich konštrukcia vyžíva pevné strmene, štvorpiestikové na prednej a dvojpiestikové na zadnej náprave, spolu s veľkoryso dimenzovanými kotúčmi. Výsledkom je kombinácia extrémne nízkej hmotnosti a pozoruhodne krátkych brzdných dráh.

Ovládač jazdného zážitku pre viac komfortu, športovosti aj hospodárnosti.

Nové BMW radu 4 Cabrio ponúka vodičovi možnosť ovplyvniť celkový charakter vozidla smerom k vyššej športovosti alebo komfortu, v závislosti od jazdnej situácie a osobných preferencií. Pomocou Ovládača jazdného zážitku na stredovej konzole môže vodič voliť jazdné režimy ECO PRO, COMFORT, SPORT alebo SPORT+ (posledný iba v kombinácii s balíkom Sport Line alebo M Šport balíkom). Každé z týchto predvolených nastavení aktivuje odlišné naladenie relevantných komponentov pohonu a podvozka.

3. Pohon

Výkonné a efektívne motory.

Vlastníctvo kabrioletu je prejavom nadšenia vodiča pre elegantné línie, športovú dynamiku a radosť z jazdy na otvorenom povetrí. Prémiový kabriolet by preto mal kombinovať svoj výnimočný vzhľad aj s rovnako pozoruhodnými jazdnými výkonmi. Špičkové pohonné jednotky nového BMW radu 4 Cabrio sú zárukou uspokojenia aj tých najvyšších nárokov.

Vpredu pozdĺžne montované radové motory, ktoré posielajú svoju silu na zadné kolesá, sú v podaní BMW dlhoročne overenou pohonnou koncepciou. Všetky agregáty, dostupné pre nové BMW radu 4 Cabrio, využívajú pokrokovú technológiu BMW TwinPower Turbo a spĺňajú emisnú normu EU6. Hneď pri uvedení na trh budú k dispozícii benzínový šesťvalec v BMW 435i Cabrio, benzínový štvorvalec v BMW 428i Cabrio a naftový štvorvalec v BMW 420d Cabrio.

Pohon sa prenáša na cestu cez štandardnú manuálnu šesťstupňovú prevodovku, všetky motorické verzie sa však dajú skombinovať aj s doplnkovým osemstupňovým športovým automatom. Obe prevodovky štandardne spolupracujú so šetriacou funkciou Auto Start Stop.

Elitný atlét: radový šesťvalec pre BMW 435i Cabrio.

Nové BMW 435i Cabrio je ideálom pre vodičov, vyžadujúcich nekompromisnú dynamiku, vďaka radovému šesťvalcu, ktorý ohromí okamžitým nástupom ťahu, a ochotou ísť do otáčok, akú automaticky očakávate od BMW, spolu s príkladne kultivovaným a efektívnym chodom. Hliníkový 3,0-litrový agregát s priamym vstrekovaním High Precision Injection a plne variabilným zdvihom ventilov Valvetronic vyvinie svoj maximálny výkon 225 kW/306 k pri 5800 až 6000 otáčkach. Najvyšší krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii už od 1200 a až do 5000 otáčok.

Športový potenciál silného šesťvalca umožní BMW 435i Cabrio zrýchliť z 0 na 100 km/h iba za 5,6 sekundy, cestou k maximálnej rýchlosti, elektronicky obmedzenej na 250 km/h. Na druhej strane však doslova zapiera svoj vysoký výkon a mimoriadnu dynamiku pozoruhodne nízkou spotrebou paliva a emisiami výfukových plynov. Priemerný konzum sa pohybuje v rozmedzí od 8,1 do 8,4 l/100 km, pri rozsahu emisií CO2 od 190 do 195 g/km (testovací cyklus EU, v závislosti od rozmeru pneumatík). Pri kombinácii s doplnkovou osemstupňovou športovou automatickou prevodovkou je vlajková loď BMW radu 4 Cabrio ešte úspornejšia, s priemernou spotrebou len 7,5 až 7,7 l/100 km a emisiami CO2 iba 176 až 180 g/km.

Nízka hmotnosť, vysoký výkon: benzínový štvorvalec pre BMW 428i Cabrio.

Spontánny nárast výkonu, pozoruhodný krútiaci moment, vysoké maximálne otáčky a nízka hmotnosť sú hlavnými kvalitami 2,0-litrového benzínového štvorvalca. Aj v tomto prípade sa technologický balík, ktorého súčasťou sú priame vstrekovanie High Precision Injection, variabilný zdvih ventilov Valvetronic, variabilné časovanie ventilov double-Vanos a prepĺňanie turbodúchadlom typu TwinScroll, postará o pozoruhodný dynamický potenciál, kombinovaný s nízkou spotrebou paliva a emisiami.

Moderný štvorvalcový agregát generuje svoj maximálny výkon 180 kW/245 k pri 5000 až 6500 otáčkach, mohutný krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii už od 1250 a až do 4800 otáčok. Nové BMW 428i Cabrio vďaka potenciálu svojej pohonnej jednotky zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Priemerná spotreba paliva v testovacom cykle EU je iba 6,8 až 7,0 l/100 km, pri emisiách CO2 len 159 až 163 g/km (v závislosti od použitého rozmeru pneumatík). Doplnková osemstupňová športová automatická prevodovka zníži spotrebu na 6,6 až 6,7 l/100 km a emisie CO2 stlačí až na 154-157 g/km.

Silný a efektívny: naftový štvorvalec v BMW 420d Cabrio.

Už pekných pár rokov ubehlo od momentu, keď BMW ako prvý výrobca dokázal, že aj naftový motor môže byť atraktívnou pohonnou alternatívou kabrioletu. Potvrdením tejto pravdy je aj nové BMW 420d Cabrio s najnovšou generáciou štvorvalcového dieselového agregátu s vysokým krútiacim momentom, pozoruhodnou efektivitou a príkladnou kultúrou chodu. Pokrokový hliníkový agregát ťaží z kombinácie najnovšej generácie priameho vstrekovania common-rail, turbodúchadla s variabilnou geometriou a presných solenoidových vstrekovačov.

Vďaka výkonu 135 kW/184 k pri 4000 otáčkach a krútiacemu momentu 380 Nm pri 1750 až 2750 otáčkach sa nové BMW 420d prezentuje mimoriadnou dynamikou. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 8,2 sekundy a zrýchli až na maximum 235 km/h. Jeho profil silného športovca s jedným z najúspornejších a najčistejších naftových motorov v segmente dopĺňa priemerná spotreba v cykle EU na úrovni 5,1-5,3 l/100 km a emisie CO2 iba 133-138 g/km (v závislosti od rozmeru pneumatík).

Manuálna šesťstupňová prevodovka ako štandard.

Vodiči so športovými ambíciami ocenia jednoduché preraďovanie, presný chod radiacej páky a optimálne prevodové pomery ako hlavné charakteristiky šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá je štandardnou výbavou pre nové BMW radu 4 Cabrio. Jej charakter je presne zladený so všetkými pohonnými jednotkami tak, aby zvládala nielen prudké dynamické zrýchlenia, ale aj pohodovú jazdu, počas ktorej zohráva svoju nemalú úlohu aj pri znižovaní spotreby paliva.

Osemstupňová športová automatická prevodovka ako doplnkový prvok.

Výnimočne rýchle radenie s mimoriadnym komfortom zmeny prevodových stupňov pasujú doplnkový osemstupňový športový automat na ideálneho kandidáta pre zákazníkov so športovým duchom. Väčší počet prevodových stupňov skracuje intervaly a znižuje odstupy otáčok medzi nimi. Prevodovka sa dokáže prispôsobiť rozličným jazdným štýlom, od spontánne dynamických po komfortné a pohodové. Manuálne radenie je možné pomocou pádiel na volante alebo elektronickou voliacou pákou na stredovej konzole.

4. BMW EfficientDynamics

BMW ConnectedDrive

EfficientDynamics. Režim plachtenia.

Radosť z jazdy na BMW radu 4 Cabrio sprevádza jeho mimoriadna hospodárnosť. Pôvodcom jeho nízkej spotreby paliva je stratégia BMW EfficientDynamics, ktorej inovatívne technológie nájdete vo viacerých komponentoch BMW radu 4 Cabrio. Silné a efektívne benzínové aj naftové motory, ľahké a inovatívne prevodovky so zníženým vnútorným trením prispievajú k vyšším úsporám spolu s Ovládačom jazdného zážitku s ECO PRO režimom a inteligentným elektronickým a energetickým manažmentom viacerých systémov, vrátane kúrenia a klimatizácie.

V kombinácii s doplnkovou osemstupňovou športovou automatickou prevodovkou je k dispozícii režim plachtenia, pre BMW radu 4 Coupé aj BMW radu 4 Cabrio. Táto funkcia odpojí motor od pohonného reťazca v momente, keď pri jazde rýchlosťou 50 až 160 km/h vodič zloží nohu z akcelerátora, nezačne však brzdiť. Ďalšími prvkami, zlepšujúcimi celkovú hospodárnosť, sú odľahčená konštrukcia, inteligentná aerodynamika, aktivácia pomocných jednotiek iba v prípade potreby a inovatívny Proaktívny jazdný asistent, ktorý radí vodičovi prestať akcelerovať pri blížiacich sa zákrutách alebo zónach s obmedzenou rýchlosťou.

ConnectedDrive. Bezpečnosť. Komfort a zábava.

BMW si veľmi skoro uvedomilo význam digitálneho prepojenia automobilu s jeho okolím a technológie BMW ConnectedDrive začalo vo svojich vozidlách aplikovať už pred mnohými rokmi. BMW ConnectedDrive prináša nový dôkaz svojej bezkonkurenčnej technickej úrovne a podčiarkuje inovatívny charakter nového BMW radu 4 Cabrio novými funkciami a bezprecedentnou kombináciou štandardných aj doplnkových asistenčných systémov vodiča a služieb mobility. Inteligentné spojenie medzi posádkou, vozidlom a okolitým svetom prináša najvyššiu možnú úroveň komfortu, informácií, zábavy a bezpečnosti. Mimoriadne vyspelý stupeň pokroku mobilnej komunikácie vo vozidle umožňuje zákazníkovi po kúpe BMW flexibilne objednať a zaregistrovať množstvo technológií a služieb.

Navigačný systém Professional.

Nová generácia navigačného systému Professional má podstatne rozsiahlejšiu funkčnosť a vyššie rozlíšenie farebného displeja s výrazným kontrastom. Známe navigačné menu sa zachovalo, pribudli však niektoré nové funkcie. Grafika predošlého užívateľského rozhrania bola kompletne prepracovaná a navigačné mapy dostali 3D prvky. Centrálny displej sa ovláda známym spôsobom, ale pomocou nového ovládača iDrive Touch Controller, ktorý disponuje dotykovou multi-touch plochou. Tá okrem iného umožňuje priamo prstom vpisovať písmená, napríklad pri zadávaní cieľa do navigácie.

Inteligentný spôsob vyhnutia sa dopravnej zápche: Real Time Traffic Information (RTTI).

Kvalita manažmentu premávky závisí od kvality a aktuálnosti dostupných údajov. Doplnkový systém Real Time Traffic Information (RTTI) od BMW prenáša rýchlo a presne údaje cez mobilnú telefónnu sieť. SIM karta, integrovaná vo vozidle, dostáva dopravné informácie v reálnom čase a dokáže okamžite prepočítať trasu a navrhnúť obchádzku. RTTI má pokryté diaľnice, rýchlostné cesty, ako aj vidiecke komunikácie a hlavné aj vedľajšie mestské ulice. RTTI zbiera údaje aj z miestnych dopravných systémov, výsledkom čoho je presná orientácia a spoľahlivé informácie o hustote premávky.

Farebná projekcia s vysokým rozlíšením: Head-Up displej.

Najnovšia generácia plnofarebného Head-Up displeja premieta dôležité informácie vo vysokom rozlíšení na čelné sklo priamo do zorného poľa vodiča. V závislosti od vozidla a výbavy zobrazí nielen momentálnu rýchlosť jazdy, ale aj rýchlostné limity a zákazy predbiehania, spolu s navigačnými pokynmi a rozličnými varovnými hláseniami. Možnosti zobrazenia systému Head-Up displej sa výrazne rozširujú aj s narastajúcim počtom a rozmanitosťou asistenčných systémov vodiča.

Chodci a potenciálne kolízie: Driving Assistant Plus.

Driving Assistant Plus využíva inteligentné vzájomné sieťové prepojenie asistenčných systémov na báze kamery a spracovania obrazu s cieľom odhaliť osoby a zvieratá vo svojom dosahu. Keď zaznamená hroziacu kolíziu s vozidlom pred vami, vyšle akustické varovanie spolu s vizuálnym signálom na prístrojovom paneli alebo doplnkovom Head-Up displeji. Spolu s varovaním sa brzdy pripravia do pohotovostného režimu pre vyvinutie maximálneho účinku. Ak už nie je možné kolízii zabrániť, automaticky sa aktivuje pomocné núdzové brzdenie s miernym výkonom.

Multitalent: Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop & Go.

Ešte viac komfortu a bezpečnosti poskytuje najnovšia verzia BMW aktívneho systému udržiavania rýchlosti s funkciou Stop& Go (ACC Stop&Go). Využíva kameru, umiestnenú za vnútorným spätným zrkadlom, v kombinácii s radarovými senzormi, s cieľom presnejšie identifikovať dopravnú situáciu pred vami. Systém priebežne premeriava vzdialenosť vozidla pred vami a udržiava bezpečnú vzdialenosť od neho. Pri vozidlách vybavených doplnkovým ACC Stop&Go zároveň varuje vodiča pred kolíziou s prekážkami pred ním. Aktívny systém udržiavania rýchlosti a bezpečnej vzdialenosti teraz funguje v rozmedzí od 30 km/h do 210 km/h.

Speed Limit Info s neustále aktuálnymi údajmi o obmedzeniach.

V spojení s navigačným systémom Professional a navigačným systémom Business pomáha Speed Limit Info informovať vodiča o aktuálne platných maximálnych povolených rýchlostiach na úsekoch ciest, ktorými práve prechádza. Kamerový senzor dokáže zaregistrovať aj informácie od dočasného dopravného značenia.

Sledovanie radarom aj kamerou: Varovaný systém opustenia jazdného pruhu a Varovný systém zmeny jazdného pruhu.

Do ponuky komfortných a bezpečnostných asistenčných systémov patrí aj Varovný systém zmeny jazdného pruhu a Varovný systém opustenia jazdného pruhu – druhý spomenutý iba ako súčasť doplnkovej výbavy Driving Assistant Plus. Tieto systémy využívajú radarové senzory a kameru na odhalenie potenciálneho rizika kolízie pri preradení sa do vedľajšieho pruhu alebo pri neúmyselnom vybočení z jazdného pruhu a zároveň vyšlú varovanie aj keď sa nebezpečne priblížite k vozidlu pred vami.

LED predné svetlá s Asistentom diaľkových svetiel proti oslneniu.

Jasné a silné biele svetlo, ktoré produkujú full-LED predné svetlomety, zabezpečí dokonalú viditeľnosť cesty pred vami. Pri zapnutých diaľkových svetlách sa Asistent diaľkových svetiel postará o zatienenie tej časti svetelných lúčov, ktorá by mohla oslniť vozidlá pred vami alebo v protismere. Asistent diaľkových svetiel sa zároveň prispôsobí dopravnej situácii prepnutím na tlmené svetlá na jednej, alebo na oboch stranách vozidla. Technológiou LED sú vybavené aj štandardné predné hmlovky.

Dokonalý prehľad a pohodlná pomoc pri parkovaní.

Spolu s cúvacou kamerou a senzormi Park Distance Control si zákazníci môžu zvoliť aj systém Surround View s funkciami Side View a Top View, pre vytvorenie pohľadu na BMW radu 4 Cabrio a priestor okolo neho z vtáčej perspektívy, čo výrazne uľahčí manévrovanie v tesných priestoroch. Pri rýchlosti do 20 km/h pomôže funkcia Side View na výjazde z neprehľadných miest. Ďalšie zvýšenie komfortu prináša BMW parkovací asistent, ktorý sám dokáže vozidlo zaparkovať rovnobežne so smerom cesty.

Active Protection sleduje aj vodiča za volantom.

Bezpečnostný balík Active Protection je teraz ešte rozsiahlejší vďaka obohateniu o Asistenta pozornosti. Jeho elektronika analyzuje správanie vodiča na základe rozličných ukazovateľov. Keď systém zaregistruje stúpajúci výskyt príznakov únavy, na displeji systému iDrive sa objaví odporúčanie na prestávku v podobe piktogramu so šálkou kávy.

Active Protection s rozšíreným arzenálom ochranných opatrení a funkciou Inteligentného núdzového volania s automatickou lokalizáciou vozidla pomáha posádke zmierňovať následky nehody, ak už sa jej nedalo zabrániť. Active Protection vstupuje do činnosti krátko po začiatku jazdy. V prípade hrozby kolízie pritiahne pásy vodiča aj predného spolujazdca a zatvorí okná. Ak systém detekuje už neodvratnú kolíziu, automaticky spomalí vozidlo a podrží ho na mieste zastavenia so zablokovanými brzdami. Takto sa významne znižuje riziko alebo sa úplne eliminuje sekundárna kolízia.

Ďalšie služby, dostupné v rámci BMW ConnectedDrive.

Technológia vysokovýkonných rozhraní poskytuje špičkové možnosti prístupu k informáciám a zábave, vrátane rozsiahleho využitia externých mobilných zariadení a hudobných prehrávačov. Vodič a posádka majú zároveň prístup k vybraných produktom od BMW Online. Najnovšia generácia navigačného systému Professional obsahuje funkciu plného rozoznávania hlasu s kompletným portfóliom kancelárskych služieb, ktoré ponúka ConnectedDrive. Funkcia diktovania dokáže prekonvertovať hovorené slovo do písaného textu a ten následne odoslať ako e-mail alebo sms správu. Zároveň je možné na displeji systému iDrive zobraziť služby na báze internetu alebo položky v diári či správy vo forme písaného textu, pričom tie dokáže nahlas prečítať hlasový generátor funkcie Text to Speech. Posádka zároveň získa prístup k hudobným archívom na svojich smartfónoch alebo hudobných prehrávačoch. Aplikácia BMW Connected umožňuje priamo vo vozidle využiť inovatívne služby typu AUPEO!, internetové rádio a sociálne siete ako Facebook alebo Twitter. Aplikácia My BMW Remote pre zmenu dokáže na diaľku odomknúť alebo zamknúť vozidlo, prípadne aktivovať nezávislé kúrenie. Mieru individuálneho komfortu na palube BMW radu 4 Cabrio zvyšujú aj informačné a kancelárske služby, spolu s plánovaním trás a voľného času.

Zdroj: BMW

Prečítať celý text

Reklama