Vynovený originál v segmente prémiových malých vozidiel. Nové MINI s emocionálnym dizajnom, ktorý je typický pre značku, s ešte viac optimalizovaným vzťahom medzi radosťou z jazdy a spotrebou pohonných hmôt, s inovatívnou technológiou zosieťovania a inteligentnou funkčnosťou. Výsledkom dôslednej a rozsiahlej progresívnej podstaty produktu je značný pokrok v oblasti priestrannosti, bezpečnosti, výbavy, kvality materiálov a vypracovania, ako aj v oblasti športovosti a jazdného komfortu. V konkurenčnom poli sa táto nová modelová generácia viac ako kedykoľvek predtým stáva vzorom radosti z jazdy, prémiovej kvality a individuality.
• Evolučne progresívny dizajn exteriéru s tvarmi typickými pre značku, proporciami a štruktúrou karosérie. Charakteristické dizajnérske znaky ako mriežka chladiča v tvare šesťuholníka, široké chrómované lemovanie predných svetlometov a zadných svetiel, nová interpretácia bočných smeroviek a pribežného čierneho rámovania karosérie, vďaka ktorému sú plochy ešte intenzívnejšie zvýraznené.
• Nové svetlomety; sériovo dodávané sú denné svetlá. Ako doplnok: LED svetlomety vrátane denných prstencových svetiel s integrovanou smerovkou, adaptívnych svetiel a LED svetlometov do hmly. Zadné svetlá sú dodávané taktiež doplnkovo ako LED. K dispozícii je tiež doplnkový svetelný balík s LED osvetlením interiéru a oranžovým ambientným osvetlením.
• Dĺžka vozidla narástla o 98 milimetrov, šírka o 44 milimetrov, výška o 7 milimetrov, dlhší je aj rázvor (+ 28 milimetrov) a väčší rozchod (vpredu + 42, vzadu + 34 milimetrov) v porovnaní s predchádzajúcim modelom (hodnoty sa vzťahujú na MINI Cooper). Optimalizovaný komfort vnútri na všetkých štyroch miestach. Nová konštrukcia sedadiel s väčšími možnosťami nastavovania predných sedadiel a dlhšie sedáky vzadu (+ 23 milimetrov). Viac priestoru pre plecia, nohy a lepší komfort nastupovania pre zadných pasažierov. Objem batožinového priestoru zväčšený o 51 litrov na 211 litrov. Sklopné operadlo zadných sedadiel rozdelené na dve časti v pomere 60 : 40. Doplnkový balík odkladacích priestorov vrátane variabilne nastaviteľného dna úložného priestoru.
• Nová generácia motorov s technológiou MINI TwinPower Turbo. Pri uvedení na trh sú k dispozícii tri modelové varianty: MINI Cooper so 100 kW/136 k benzínovým trojvalcom, MINI Cooper S so 141 kW/192 k benzínovým štvorvalcom a MINI Cooper D s trojvalcovým naftovým motorom (85 kW/116 k). Sériová šesťstupňová manuálna prevodovka a doplnková šesťstupňová automatická, prípadne tiež novo vyvinutá športová automatická prevodovka. Bohatá technológia MINIMALISM vrátane funkcie Auto štart-stop aj v spojení s automatom, ako aj s doplnkovým režimom GREEN. Vylepšené jazdné vlastnosti a zredukovaná spotreba. Najväčší pokrok efektivity pri MINI Cooper s automatickou prevodovkou: zrýchlenie z nuly na 100 km/h o 2,6 sekundy rýchlejšie, priemerná spotreba nižšia o 27 percent. Najnižšia spotreba a hodnoty emisií CO2 pri MINI Cooper D: 3,5 – 3,6 litra/100 km, 92 – 95 g/km (hodnoty v EU-testovacom cykle, v závislosti od zvolených pneumatík).
• Zintenzívnenie pre MINI typického Gokart-Feeling (motokárový pocit) vďaka dôkladne prepracovanému podvozku so zníženou hmotnosťou a zvýšenou tuhosťou. Nová náprava typu McPherson s hliníkovým uložením a nosníkom nápravy a priečnym ramenom z vysokopevnostnej ocele. Nové viacprvkové zavesenie zadnej nápravy taktiež s optimalizovanou odľahčenou konštrukciou a priestorovo úspornou geometriou. Pokrokový elektromechanický posilňovač riadenia teraz sériovo so Servotronicom. Dynamická kontrola stability (DSC) sériovo vrátane Dynamickej trakčnej kontroly (DTC) a Electronic Differential Lock Control (EDLC), pri MINI Cooper S navyše s Performance Control. Nové nastavenie pruženia a tlmenia. Pri MINI doplnkovo prvýkrát k dispozícii Dynamická kontrola tlmičov. Pokroková brzdná sústava prispôsobená zvýšeným jazdným výkonom. Sériové disky z ľahkých zliatin s rozmerom 15 prípadne 16 palcov (MINI Cooper S); doplnkovo k dispozícii disky z ľahkých zliatin až do 18 palcov.
• Vyladenie vozidla nastaviteľné pomocou nového režimu Option MINI Driving prostredníctvom otočného ovládača pri základni radiacej prípadne voliacej páky. Popri štandardnom nastavení režimu MID sa dajú aktivovať režimy SPORT a GREEN. Výber režimu ovplyvňuje účinok plynového pedála a riadenia, ako aj pri zodpovedajúcej výbave čas radenia automatickej prevodovky a Dynamickú kontrolu tlmičov. V režime GREEN v spojení s automatickou prevodovkou je možné aj plachtenie s vypnutým pohonným systémom.
• Nová koncepcia ukazovateľov a ovládačov: kombinovaný prístrojový panel na stĺpiku riadenia s ukazovateľom rýchlosti a otáčkomerom, farebný displej pre zobrazenie stavu vozidla a palivomera. Prístroj na stredovej konzole s novými možnosťami zobrazenia a farebnejším podfarbením prostredníctvom LED kruhu pre optickú spätnú väzbu pri ovládaní početných funkcií, sériovo so štvorriadkovým TFT displejom prípadne doplnkovo farebným displejom až do veľkosti 8,8 palca. Ovládanie navigácie, zábavného systému, telefónu a funkcií vozidla prostredníctvom MINI Controllera na stredovej konzole so zodpovedajúcimi informáciami na palubnom monitore. Páčkový prepínač štart-stop uprostred ovládacej lišty aktivovateľný aj bez vloženého kľúča. Tlačidlá ovládania okien v obložení dverí. Ovládanie svetiel v prístrojovej doske.
• Konštrukcia karosérie optimalizovaná hmotnostne aj proti nárazu. Sériová bezpečnostná výbava s prednými a bočnými airbagmi, postrannými závesovými airbagmi, trojbodovými automatickými bezpečnostnými pásmi pre všetky sedadlá, vpredu aj s predpínačmi a obmedzovačmi sily. Upínanie detských sedačiek typu ISOFIX na zadných sedadlách, ukazovateľ straty tlaku v pneumatikách, ako aj čiastočne aktívna predná kapota na optimalizáciu ochrany chodcov. Hmotnosť vozidla takmer všetkých štyroch variantov nového MINI je aj napriek rozšírenej výbave nižšia ako pri prechádzajúcich modeloch a u konkurencie v segmente. Viac akustického komfortu a komfortu pruženia. Optimalizácia aerodynamických vlastností špecifická podľa modelu okrem iného vďaka aktívnej clone pred chladičom, zakrytovanému dnu a prvkom vedúcim vzduch okolo hornej časti C-stĺpikov. Najlepšie hodnoty aerodynamického odporu spomedzi konkurencie: hodnota Cw zredukovaná na 0,28 (MINI Cooper, MINI Cooper D).
• Nové MINI so zreteľne rozšírenou ponukou inovatívnych asistenčných systémov: MINI Head-Up-Display, Driving Assistant vrátane aktívneho tempomatu založeného na kamere, výstraha pred nárazom a rozpoznávanie osôb s funkciou pribrzdenia, asistent diaľkových svetiel a rozlišovanie dopravných značiek, parkovací asistent. Parkovacia kamera.
• Novo štruktúrovaný program In-Car-Infotainment od MINI Connected rozšírený o doplnkové funkcie. Emergency Call a MINI Teleservices využívajúci SIM-kartu, ktorá je pevne zabudovaná do vozidla. Jedinečná rozmanitosť funkcií a sústavné možnosti rozširovania cez aplikácie pomocou smartfónu. Viac radosti z jazdy vďaka funkciám typickým pre MINI ako sú Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement a MINIMALISM Analyser. Nový MINI Connected XL Journey Mate s Real Time Traffic Information (s dopravnými informáciami v reálnom čase). Online pripojenie umožňuje okrem toho využitie sociálnych sietí ako sú Facebook, Twitter, foursquare a Glympse, príjem RSS Newsfeed, okrem toho aj ponuku zábavy ako AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody a TuneIn.
• Bohatá sériová výbava a hodnotné možnosti zvýšenia komfortu, prémiového charakteru a individuality. Okrem iného dažďový senzor, Park Distance Control, komfortný prístup, elektrické ovládanie presklenej strechy, strešné lyžiny, elektricky vyhrievané a sklápané vonkajšie spätné zrkadlá, automaticky stmievané vnútorné a vonkajšie spätné zrkadlá, vyhrievanie sedadiel, automatická dvojzónová klimatizácia, zadný spojler v dizajne John Cooper Works. Veľký výber dekorácií strechy a vonkajších spätných zrkadiel, pásov na kapote motora, čalúnenia sedadiel, interiérových povrchov a farebných línií. Navigačný systém MINI, MINI Radio Visual Boost, HiFi-systém reproduktorov harman kardon.
• Varianty motorov:
MINI Cooper S: štvorvalcový benzínový s technológiou MINI TwinPower Turbo (prepĺňanie turbom, priame vstrekovanie paliva, plne variabilné nastavenie ventilov, variabilné vačkové hriadele), zdvihový objem: 1 998 cm3, výkon: 141 kW/192 k pri 4 700 – 6 000 min–1, max. krútiaci moment: 280 Nm pri 1 250 – 4 750 min–1 (300 Nm s overboostom), zrýchlenie (0–100 km/h): 6,8 sekundy (automatická prevodovka: 6,7 sekundy), maximálna rýchlosť: 235 km/h (233 km/h), priemerná spotreba*: 5,7 – 5,8 litra (5,2 – 5,4 litra)/100 kilometrov, emisie CO2*: 133 – 136 g/km (122 – 125 g/km), emisná norma: EU6.
MINI Cooper: trojvalcový benzínový motor s technológiou MINI TwinPower Turbo (prepĺňanie turbom, priame vstrekovanie paliva, plne variabilné nastavenie ventilov, variabilné vačkové hriadele), zdvihový objem: 1 499 cm3, výkon: 100 kW/136 k pri 4 500 – 6 000 min–1, max. krútiaci moment: 220 Nm pri 1 250 – 4 000 min–1 (230 Nm s overboostom), zrýchlenie (0–100 km/h): 7,9 sekundy (automatická prevodovka: 7,8 sekundy), maximálna rýchlosť: 210 km/h (210 km/h), priemerná spotreba*: 4,5 – 4,6 litra (4,7 – 4,8 litra)/100 kilometrov, emisie CO2: 105 – 107 g/km (109 – 112 g/km).
MINI Cooper D: trojvalcový naftový motor s technológiou MINI TwinPower Turbo (turbodúchadlo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie common-rail, max. tlak vstrekovania: 2 000 barov), zdvihový objem: 1 496 cm3, výkon: 85 kW/116 k pri 4 000 min–1, max. krútiaci moment: 270 Nm pri 1 750 min–1, zrýchlenie (0–100 km/h): 9,2 sekundy (automatická prevodovka: 9,2 sekundy), maximálna rýchlosť: 205 km/h (204 km/h), priemerná spotreba*: 3,5 – 3,6 litra (3,7 – 3,8 litra)/100 kilometrov, emisie CO2*: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km), emisná norma: EU6.
* Hodnoty podľa EU-testovacieho cyklu, v závislosti od zvolených pneumatík.
• Vonkajšie rozmery:
dĺžka: 3 821 milimetrov (MINI Cooper S: 3 850 milimetrov)
šírka: 1 727 milimetrov
výška: 1 414 milimetrov
rázvor: 2 495 milimetrov
Zdroj: BMW