Portfólio pohonných jednotiek BMW X3 sa rozšíri o plug-in hybridnú verziu – na blížiacom sa autosalóne v Ženeve sa vo svetovej premiére predstavia modely BMW X3 xDrive30e a BMW 330e, BMW X5 xDrive45e a elektrifikované verzie modelov nového BMW radu 7. Zvýšenie elektrického dojazdu modelov BMW 530e a BMW 225xe Active Tourer vďaka novým batériám – plug-in hybridná verzia BMW radu 5 je teraz celosvetovo dostupná aj s pohonom všetkých kolies BMW xDrive.
Výrobca prémiových automobilov, koncern BMW, dôsledne postupuje smerom k elektrifikácii svojho automobilového portfólia a na autosalóne v Ženeve predstaví najnovšie plug-in hybridné modely. Koncern BMW súčasne ohlásil, že uvedie na trh nový rad vozidla SAV s elektrickým pohonom. Celosvetovo obľúbené BMW X3 sa od decembra 2019 bude vyrábať aj v plug-in hybridnej verzii. Pôjde tak o prvý model značky BMW, ktorý sa bude ponúkať v oboch verziách motorizácie – so spaľovacím motorom aj plug-in hybridným systémom. Od roku 2020 pribudne verzia s čisto elektrickým pohonom.
Spoločnosť BMW Group v roku 2018 opäť upevnila svoje postavenie priekopníka a lídra na trhu elektrifikovaných automobilov (zdroj: Správa IHS Markit New Registrations zo 4. januára 2019). S viac ako deväťpercentným podielom na trhu spoločnosť vedie celosvetové hodnotenie etablovaných výrobcov automobilov s výlučne elektrickým pohonom alebo automobilov s plug-in hybridným systémom pohonu. V roku 2018 bola spoločnosť BMW Group lídrom na trhu v segmente prémiových elektrifikovaných automobilov v Nemecku a v Číne. S podielom viac ako šestnásť percent viedla aj na celoeurópskom trhu v segmente elektrifikovaných vozidiel. Spoločnosť BMW Group dosiahla v roku 2018 nový svetový rekord v celosvetovom predaji s počtom viac ako 140-tisíc predaných automobilov s elektrickým alebo plug-in hybridným pohonom, čo predstavuje 38,4-percentný medziročný nárast. Ako jedna zo štyroch na budúcnosť orientovaných tém označených skratkou ACES (z ang. autonómnosť, prepojenosť, elektrifikácia a servis) je elektromobilita jedným z kľúčových prvkov firemnej stratégie NUMBER ONE > NEXT. Cieľom BMW Group je dostať na cesty do konca roku 2019 viac ako pol milióna elektrifikovaných automobilov.
Spolu s čisto elektricky poháňaným modelom BMW i3 (kombinovaná spotreba energie: 13,1 kWh/ 100 Km*)[1] a BMW i3s (kombinovaná spotreba energie: 14,6 – 14,0 kWh/100 km), s modelmi BMW i8 Coupé (kombinovaná spotreba paliva 1,8 l/100 km*, kombinovaná spotreba energie 14,0 kWh/100 km, kombinované emisie CO2 z paliva 42 g/km*), BMW i8 Roadster (kombinovaná spotreba paliva 2,0 l/100 km, kombinovaná spotreba energie 14,5 kWh/100 km, kombinované emisie CO2 z paliva 46 g/km*), s plug-in hybridnými verziami modelov BMW X5, BMW X3, BMW radu 2, BMW radu 3, BMW radu 5 a BMW radu 7 ako aj MINI Cooper SE Countryman ALL4 (kombinovaná spotreba paliva 2,5 – 2,4 l/100 km, kombinovaná spotreba energie 13,7 – 13,4 kWh/100 km, kombinované emisie CO2 z paliva 56 – 55 g/km*) a s modelom BMW X1 xDrive 25 Le vyrábaným v Číne pre lokálny trh, bude mať BMW Group do konca roka 2019 vo svojom portfóliu dvanásť elektrifikovaných modelov. Nebude to unikátne len z pohľadu samotného počtu ponúkaných automobilov, ale aj z pohľadu ich rôznorodosti – od prémiovej kompaktnej triedy cez strednú a vyššiu strednú triedu až po luxusnú športovú triedu. Bude tiež zahŕňať automobily športovej kategórie a automobily z kategórie SAV. Do roku 2025 rozšíri BMW Group svoju ponuku modelov s elektrickým pohonom na minimálne 25 modelov.
Svetová premiéra: BMW X3 xDrive30e s plug-in hybridným pohonom.
Spoločnosť BMW v decembri 2019 odštartuje produkciu ďalšieho modelu z kategórie SAV s plug-in hybridným pohon, čím rozšíri svoju škálu elektricky poháňaných automobilov. BMW X3 xDrive30e, ktorého svetová premiéra sa uskutoční na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne v Ženeve, kombinuje všestranné vlastnosti luxusného športového vozidla strednej triedy so špičkovou technológiou BMW eDrive. Jeho robustný vzhľad, športové jazdné vlastnosti a systém pohonu všetkých kolies BMW xDrive, ktorý ostáva aktívny aj počas jazdy na výlučne elektrický pohon, sa spájajú s mimoriadne nízkou úrovňou spotreby paliva a vylučovaných emisií. Vďaka použitiu najnovšej technológie batérií dosahuje BMW X3 xDrive30e dojazd na elektrický pohon do vzdialenosti 50 kilometrov. Pomocou technológie BMW eDrive sa kombinovaná spotreba znižuje až na 2,4 l/100 km*, pričom emisie CO2 dosahujú hodnotu 56 g/km*.
Plug-in hybridný systém modelu BMW X3 xDrive30e pozostáva zo štvorvalcového benzínového motora s technológiou BMW TwinPower Turbo a z elektromotora. Obidve pohonné jednotky preukazujú svoju silu na ceste ako aj v teréne, a to pomocou 8-stupňovej prevodovky Steptronic a inteligentného systému pohonu všetkých kolies. Ich spoločný systémový výkon 185 kW (252 k) sa dočasným použitím maximálneho výkonu elektrického motora môže zvýšiť až o 30 kW (41 k). BMW X3 xDrive30e zrýchli z 0 na 100 km/hod len za 6,5 sekundy (predbežná hodnota).
Najnovší hybridný model BMW je vybavený lítiovo-iónovou batériou, ktorá sa z priestorových dôvodov nachádza pod zadným sedadlom. Pri 450-litrovom objeme batožinového priestoru sa prepravná kapacita modelu BMW X3 xDrive30e nachádza na úrovni modelových verzií vybavených konvenčným motorom.
Ďalšie svetové premiéry v Ženeve: BMW 330e Sedan, BMW X5 xDrive45e a plug-in hybridné modely BMW nového radu 7.
Vedúca úloha spoločnosti BMW Group v oblasti elektrifikácie sa odráža aj v jej aktuálnej ponuke motorov. Značka BMW predstaví na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne v Ženeve druhú generáciu plug-in hybridných modelov až v troch segmentoch vozidiel.
Nové BMW 330e Sedan je obzvlášť pôsobivý vďaka zvýšeniu elektrického dojazdu. V porovnaní s jeho predchodcom ide o nárast o približne 50 % až na 60 kilometrov*, pričom úroveň spotreby paliva sa znížila na 1,7 litra na 100 kilometrov* a emisie CO2 sa znížili na 39 gramov na kilometer*. To všetko v kombinácii s charakteristickou radosťou z jazdy v tomto športovom sedane. Systémový výkon plug-in hybridného pohonu dosahuje 185 kW (252 k) s možnosťou dočasného zvýšenia o ďalších 30 kW (41 k) pomocou štandardného systému XtraBoost. Výsledkom je, že nové BMW 330e Sedan zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy (predbežný údaj).
Vyšší výkon, účinnosť aj elektrický dojazd ponúka aj najnovšia verzia modelu BMW X5 s plug-in hybridným pohonom. Nové BMW X5 xDrive45e je teraz vybavené 6-valcovým benzínovým motorom špeciálne prispôsobeným modelu s elektrickým motorom – so systémovým výkonom, ktorý sa teraz zvýšil na 290 kW (394 k). Iba 5,6 sekundy (predbežný údaj) potrebuje toto športové vozidlo na zrýchlenie z nuly na 100 km/h. Elektrický pohon má teraz dojazd približne 80 kilometrov*, takmer trojnásobný ako jeho predchodca. Každodenné jazdné potreby tak môže majiteľ ľahko pokryť len elektrickou energiou, čím sa miestne emisie znížia na nulu. Vďaka svojej 69-litrovej palivovej nádrži sa BMW X5 xDrive45e dokonale hodí aj na dlhé vzdialenosti. Jeho progresívna plug-in hybridná pohonná technológia znižuje kombinovanú spotrebu paliva až na 2,1 litra na 100 kilometrov* a emisie CO2 z paliva až na 49 gramov na kilometer*. Výhody BMW X5 xDrive45e ako rodinného cestovateľského vozidla podporuje aj jeho univerzálny batožinový priestor: v tomto prípade je jeho objem od 500 do 1 716 litrov, či je len o niečo menej, ako je ponuka modelov SAV s bežným pohonom. Prvotriedne všestranné vlastnosti modelu BMW X5 xDrive45e dopĺňa inteligentný systém pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Pomocou neho sa prenáša výkon obidvoch pohonných jednotiek na všetky štyri kolesá, čo prináša radosť z jazdy v športovom štýle a mimoriadne výkony mimo cesty a na neupravenom teréne.
V plug-in hybridných modeloch BMW nového radu 7 sa športový nádych, komfortná jazda a pohodlie luxusného sedanu kombinujú s možnosťou cestovania bez lokálnych emisií a prakticky nehlučne. Dojazd na elektrický pohon sa v porovnaní s predchodcami zvýšil o takmer 30 percent a teraz predstavuje vzdialenosť od 50 až do 58 kilometrov*. Modelový rad zahŕňa modely BMW 745e (kombinovaná spotreba paliva: 2,3 – 2,1 l/100 km, kombinovaná spotreba: 15,6 – 15,1 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 52 – 48 g/km*), predĺženú verziu BMW 745Le (kombinovaná spotreba paliva: 2,3 – 2,2 l/100 km, kombinovaná spotreba energie: 15,7 – 15,6 kWh/100 km, kombinované emisie CO2 53 – 50 g/km) a BMW 745Le xDrive (kombinovaná spotreba paliva 2,6 – 2,3 l/100 km, kombinovaná spotreba energie: 16,3 – 15,8 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 59 – 52 g/km*) s predĺženým rázvorom a inteligentným pohonom všetkých kolies. Pohonný systém pozostáva zo 6-valcového benzínového motora upraveného pre špecifické potreby modelového radu spolu s elektromotorom. Nastavením ovládača jazdného zážitku do režimu SPORT môže vodič využiť systémový výkon 290 kW (394 k). Nové BMW 745e zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy, zatiaľ čo novému BMW 745Le to trvá 5,3 sekundy. Nové BMW 745Le xDrive dosiahne rýchlosť 100 km/h za 5,1 sekundy.
BMW 530e Sedan a BMW 225xe Active Tourer s inovovanými lítiovo-iónovými batériami a s predĺženým dojazdom na elektrický pohon.
Najnovší pokrok v oblasti technológie batériových článkov viedol aj k rozšíreniu možností jazdiť lokálne bez emisií v plug-in hybridných modeloch BMW radu 5 a BMW radu 2. Hoci ich rozmery zostávajú nezmenené, nová lítiovo-iónová batéria pre plug-in hybridný model BMW radu 5 Sedan má teraz vysokú energetickú kapacitu, ktorá sa zvýšila z 9,2 na 12,0 kWh. To znamená zvýšenie dojazdu elektricky poháňaného vozidla o viac ako 30 % na 64 kilometrov. BMW 530e Sedan teraz dosahuje kombinovanú spotrebu paliva najmenej 1,7 litra na 100 kilometrov* a emisie CO2 minimálne 38 gramov na kilometer*. Ďalšia modelová verzia s pohonom všetkých kolies, model BMW 530e xDrive Sedan, sa do celosvetovej ponuky dostane od júla 2019. Tento model dosahuje dojazd na elektrinu až 57 kilometrov*. Jeho kombinovaná spotreba paliva je najmenej 1,9 litra na 100 kilometrov*, pričom emisie CO2 sú najmenej 44 gramov na kilometer*.
Modelu BMW 225xe Active Tourer otvára najmodernejšia technológia batériových článkov cestu k ďalšiemu zníženiu spotreby a k zvýšeniu elektrického dojazdu o viac ako 25 percent až na 47 kilometrov*. Pri zachovaní rovnakých rozmerov má jeho lítiovo-iónová batéria vysokú energetickú kapacitu, ktorá sa zvýšila zo 7,7 na 9,7 kWh. Kombinovaná spotreba paliva modelu BMW 225xe Active Tourer je najmenej 1,9 litra na 100 kilometrov, jeho kombinovaná spotreba energie je najmenej 14,7 kWh na 100 kilometrov a jeho úroveň emisií CO2 je najmenej 43 gramov na kilometer*. Špeciálny hybridný systém pohonu všetkých kolies prispieva k športovým a všestranným jazdným vlastnostiam modelu BMW 225xe Active Tourer. Jeho štandardné a na požiadanie dodávané príslušenstvo zahŕňa množstvo moderných asistenčných systémov vodiča, ako aj aktuálne inovácie v oblasti inteligentnej konektivity a digitálnych služieb – pre zvýšenie pohodlia pri nabíjaní vysokonapäťovej batérie a ešte intenzívnejší zážitok z jazdy na elektrickú energiu.
Špičková technológia batérií, nový operačný systém a inovatívne digitálne služby pre optimalizovaný zážitok z jazdy na elektrický pohon.
Okrem najnovšej technológie batérií ponúkajú plug-in hybridné verzie nového BMW radu 3 Sedan, nového BMW X5 a nového BMW radu 7 aj nový displej a operačný systém, ako aj inovatívne digitálne služby pre ešte intenzívnejší zážitok z elektrickej jazdy. Ich štandardná výbava zahŕňa BMW Live Cockpit Professional s novo navrhnutými obrazovkami na prístrojovej doske a s kontrolným displejom, ktoré tiež poskytujú jasný prehľad o stave nabitia batérie, dojazdu elektromotora a režime prevádzky plug-in hybridného systému. Tlačidlá, ktoré sa používajú na výber režimu jazdy, sú teraz integrované priamo v ovládači jazdného zážitku. Len jedno stlačenie tlačidla stačí na aktiváciu režimov SPORT pre mimoriadne dynamické nastavenie a ADAPTIVE pre nastavenie, ktoré sa prispôsobuje príslušnému štýlu jazdy a situácii, ako aj trom prevádzkovým režimom HYBRID , ELECTRIC a BATTERY CONTROL. Režim HYBRID slúži ako štandardné nastavenie, ktoré zabezpečuje vyvážené nastavenie a optimalizáciu interakcie medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Prostredníctvom menu iDrive si vodič môže ako štandardný režim zvoliť režim ELECTRIC. Tlačidlo HYBRID sa dvakrát stláča na aktiváciu tohto režimu prevádzky v efektívne optimalizovanej verzii (HYBRID ECO PRO). K zníženiu spotreby paliva prispieva aj funkcia plachtenia.
Rovnako sa optimalizovala aj technológia inteligentného systému riadenia tokov energie. Keďže je teraz prepojená s navigačným systémom, interakcia medzi spaľovacím motorom a elektromotorom sa môže presnejšie prispôsobiť trase a jazdnej situácii. V novom BMW 330e Sedan a v novom BMW X5 xDrive45e sa nachádza riadiaca jednotka, ktorá využíva navigačné dáta a údaje zo snímačov. Vďaka tomu dokáže v režime HYBRID ECO PRO upraviť účinnosť rekuperácie energie z brzdenia. Napríklad pri priblížení sa ku križovatke alebo k vpredu jazdiacemu vozidlu sa môže rekuperácia mimoriadne intenzívne použiť aj na účely spomalenia.
Počas procesu nabíjania poskytuje plne digitálny prístrojový panel grafické zobrazenie informácií o aktuálnom stave nabitia batérie a tým aj o potenciáli dojazdu na elektrinu. Grafický displej, individuálne navrhnutý pre každé vozidlo, zobrazuje aj údaje o hodnotách elektrického prúdu, ktorý je k dispozícii na používanej nabíjacej stanici. Rovnako indikuje aj plné nabitie batérie.
Nové digitálne služby pomáhajú zatraktívniť a zjednodušiť nabíjanie vysokonapäťovej batérie v čase, keď sa majiteľ vozidla nachádza na cestách. Navigačný systém napríklad vodičovi zobrazuje hotely, reštaurácie, kaviarne, pamiatky alebo kultúrne zariadenia, ktoré sa nachádzajú v blízkosti vybranej nabíjacej stanice. Zákazníci tiež získajú predpoveď o stave obsadenia nabíjacích staníc. Spoločnosť BMW okrem toho umožňuje zákazníkom spoločnosti ChargeNow krátkodobú rezerváciu vybranej nabíjacej stanice priamo z auta.
Výrazný zvuk vytvorený špeciálne pre elektrifikované modely BMW sa používa na účely akustickej ochrany chodcov a vysiela sa systémom reproduktorov. Zvuk pripomína nízke otáčky motora a oznamuje svoju jasnú akustickú prítomnosť bez toho, aby došlo k narušeniu akustického komfortu cestujúcich vo vozidle.