Spoločnosť Porsche oslavuje výnimočnú svetovú premiéru na autosalóne v Los Angeles: nové Porsche 911 Dakar, ktoré prináša pohodlie v teréne aj na diaľnici. Tento exkluzívny model, z ktorého bolo vyrobených len 2 500 exemplárov, je nielen dôkazom neobmedzených možností koncepcie Porsche 911, ale aj pripomienkou prvého celkového víťazstva značky Porsche na Paris-Dakar Rally v roku 1984. Toto významné víťazstvo znamenalo takisto zrod pohonu všetkých kolies na Porsche 911. Nové vozidlo 911 Dakar preto za príplatok možno objednať s balíkom Rallye Design Package, ktorý pripomína toto ikonické víťazné vozidlo.
(Štuttgart). Prvým do očí bijúcim detailom Porsche 911 Dakar je jeho svetlá výška, ktorá je o 50 mm vyššia než výška modelu 911 Carrera so športovým závesom. Štandardný zdvižný systém dokáže zvýšiť prednú a zadnú časť o ďalších 30 mm. Jeho svetlá výška a uhol nájazdu sa vyrovnajú prvkom konvenčných SUV. Zdvižný systém nie je určený len na prejazd cez prekážky pri nízkej rýchlosti, ale je neoddeliteľnou súčasťou vytunovaného závesu. K dispozícii je nastavenie „high level“ pre ambiciózne dobrodružstvá v teréne s rýchlosťou až 170 km/h. Po presiahnutí tejto rýchlosti sa vozidlo automaticky zníži späť na bežnú úroveň.
Športové terénne prvky vozidla dopĺňajú špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli Scorpion All Terrain Plus (245/45 ZR 19 vpredu a 295/40 ZR 20 vzadu). Masívny behúň má hĺbku 9 mm a posilnené bočnice a dezén sa skladá z dvoch kordových vrstiev. Vďaka týmto prvkom sú pneumatiky Porsche 911 Dakar ideálne aj do náročného terénu a sú vysoko odolné proti porezaniu. Ako súčasť doplnkovej výbavy sú k dispozícii letné aj zimné pneumatiky, takisto s dvomi kordovými vrstvami. Pneumatiky do každého terénu sú však súčasťou štandardnej výbavy a ponúkajú dynamickosť športového automobilu aj na ceste.
Impozantný výkon na každom povrchu
Trojlitrový šesťvalec s dvomi turbami s výkonom 480 PS (353 kW) a maximálnym krútiacim momentom 570 Nm zabezpečuje mimoriadny výkon s pôsobivým boxerovým zvukom. Toto nové športové vozidlo zrýchli na 100 km/h o 3,4 sekundy. Pre pneumatiky do každého terénu je maximálna rýchlosť obmedzená na 240 km/h.
Súčasťou štandardnej výbavy je motor s osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies značky Porsche. Štandardná výbava obsahuje aj riadenie zadnej nápravy, uloženie motora z modelu 911 GT3 a stabilizátor nakláňania PDCC. Vďaka súhre všetkých komponentov je model 911 Dakar na piesočných a nespevnených povrchoch rovnako dynamický ako na norimberskej Nordschleife. Za svoj maximálny výkon v teréne vďačí čiastočne aj dvom novým režimom jazdy, ktoré si možno zvoliť pomocou otočného spínača na volante. Režim Rallye je ideálny na nespevnené, nerovné povrchy a jeho súčasťou je pohon všetkých kolies so zameraním na zadnú nápravu. V terénnom režime sa automaticky aktivuje svetlá výška. Tento režim je určený na maximálnu trakciu v náročnom teréne a na piesku. Oba nové režimy jazdy disponujú aj novým systémom Rallye Launch Control, ktorý umožňuje pôsobivé zrýchlenie na nespevnenom povrchu a prekĺzavanie kolies približne 20 %.
Za príplatok k dispozícii so strešným nosičom alebo stanom
Ďalším charakteristickým prvkom modelu 911 Dakar je nový pevný odľahčený spojler vyrobený z CFRP a kapota predného úložného priestoru z CFRP s nápadnými vzdušnými ventilmi prevzatými z 911 GT3. Obsahuje aj štandardné offroadové detaily, ako sú červené hliníkové oká na ťažné lano vpredu a vzadu, rozšírené kolesové oblúky a lišty a ochranné prvky z nehrdzavejúcej ocele vpredu, vzadu a bočné lišty. Bočné prívody vzduchu v prerobenej prednej časti pred skáčucimi kamienkami takisto chránia mriežky z nehrdzavejúcej ocele.
Na streche Porsche 911 Dakar vidno 12-voltovú zásuvku na predný svetlomet doplnkového strešného nosiča. Nosič s hmotnosťou 42 kilogramov bez problémov unesie pretekársku výbavu, ako sú kanistre s palivom a vodou, sklápacie lopaty a trakčné podložky. K 911 Dakar je v ponuke aj strešný stan.
Športové ambície modelu 911 Dakar v interiéri podčiarkujú hlboké sedačky a vypustené zadné sedačky. Jeho hmotnosť ešte viac znižuje odľahčené sklo a odľahčená batéria, vďaka čomu Porsche 911 Dakar váži iba 1 605 kg – len o 10 kg viac než Carrera 4 GTS s dvojspojkovou prevodovkou.
Charakteristickým interiérovým prvkom modelu Dakar sú štandardné povrchy Race-Tex s ozdobnými švami vo farbe Shade Green, ktorý je exkluzívne pri 911 Dakar k dispozícii aj ako metalízová vonkajšia povrchová úprava.
Štýlový balík Rallye Design Package, ktorý pripomína víťazné pretekárske vozidlo z Paris-Dakar z roku 1984.
Základom doplnkového balíka Rallye Design Package je dvojtónová povrchová úprava vo farbách White/Gentian Blue Metallic. Táto kombinácia dvojfarebného náteru a fólie na štandardnom modeli je v Porsche novinkou. Zákazník si na bočnej strane vozidla môže vybrať svoje vlastné pretekárske číslo od 1 do 999. Okrem ozdobných červených a zlatých pásov model 911 Dakar s balíkom Rallye Design Package, ktorého vzhľad pripomína víťazné pretekárske vozidlo z Rally Dakar z roku 1984, obsahuje na dverách aj logo „Roughroads“. Tento pojem je zapísanou ochrannou známkou a odkazuje na koncepciu 911 Dakar a jeho vhodnosť na jazdu v teréne. V rámci balíka Rallye Design Package je v ponuke bezpečnostný rám, šesťbodové bezpečnostné pásy a hasiaci prístroj. Zákazníci, ktorí si zakúpia 911 Dakar, si môžu exkluzívne objednať hodinky Porsche Design Chronograph 1 ‒ 911 Dakar alebo Chronograph 1 ‒ 911 Dakar Rallye Design Edition, ktoré ladia s vozidlom. Novinkou je kryt vyrobený z odľahčeného titánového karbidu mimoriadne odolného proti poškriabaniu.
Nový Porsche 911 Dakar si môžete objednať za cenu 222 020 EUR vrátane DPH. Balík Rallye Design Package stojí 26 061 EUR.
Zdroj: Porsche