Nový Subaru Outback 2.0D CVT je na Slovensku v predaji od 13. mája 2013.
Subaru Outback, uvedený na trh v roku 1995, bol priekopníkom dnes tak úspešného segmentu crossoverov. Model, ktorý znamenal zlom v ponímaní automobilu, určil trend pre niekoľko nasledujúcich desaťročí. Všetky štyri doterajšie generácie si získali priazeň odbornej verejnosti, zákazníkov i médií vďaka jedinečnej kombinácii presvedčivých jazdných vlastností a komfortu osobného automobilu, priestoru MPV a univerzálnosti a multifunkčnosti SUV – v neposlednom rade vďaka unikátnemu symetrickému permanentnému pohonu všetkých kolies a svetlej výške 200 mm, ktoré umožňujú bezproblémové výlety mimo spevnených ciest.
Vo štvrtej generácii, uvedenej v roku 2009, sa gény tohto úspešného crossoveru vyvíjali a posunuli auto na celkom novú úroveň z hľadiska komfortu, spoľahlivosti i ohľaduplnosti k životnému prostrediu. Outback dostal atraktívny dizajn, komfortnú výbavu a suverénne motorizácie. V rámci modelového cyklu prešiel Outback pre modelový rok 2013 faceliftom, ktorý prináša pre japonskú prémiovú značku Subaru ďalší významný posun: popri dizajnových úpravách je najvýznamnejšou zmenou zavedenie kombinácie motora Boxer Diesel s bezstupňovou automatickou prevodovkou.
- Facelift modelového radu Outback v znamení dizajnových i technických zmien
- Prvýkrát v Subaru: dieselový motor s automatickou prevodovkou
- Automatický aj inteligentný manuálny režim prevodovky
- Nové adaptívne riadenie prevodovky a jeho fungovanie.
Svetovo jedinečný: Boxer Diesel. V marci 2008 predstavilo Subaru prvý motor Boxer Diesel pre osobné vozidlá: štvorvalec s objemom 2,0 litra, výkonom 110 kW/ 150 k a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm v intervale 1.800 až 2.400 otáčok za minútu. Boxer diesel druhej generácie dosahuje maximálny krútiaci moment už od 1600 otáčok za minútu. Outback 2.0D bol v roku 2008 prvým modelom Subaru s motorom Boxer Diesel. Dnes, v rámci modelového ročníka 2013, opäť prináša zásadnú technickú inováciu: ako alternatíva k 6-stupňovej mechanickej prevodovke je po prvý raz dostupný aj s inovatívnou automatickou bezstupňovou prevodovkou CVT Lineartronic. Aj pri automatickej prevodovke je k dispozícii manuálny režim, v ktorom môže vodič aktívne simulovať sedem prevodových stupňov, ktoré radí páčkami pod volantom. Outback 2.0D CVT zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy, čo je presne rovnaká hodnota ako pri verzii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Normovaná kombinovaná spotreba má hodnotu 6,3 l/100 km pri emisiách CO2 166 g/km.
http://www.youtube.com/watch?v=FHvCOeHYqzc
Radí plynule a automaticky: CVT Lineartronic Pozdĺžne zabudovaná automatická bezstupňová prevodovka Lineartronic z dielne konštruktérov Subaru, využívajúca na prenos síl reťaz, mala v osobných automobiloch s pohonom všetkých kolies premiéru v roku 2009. Vtedy išlo o jej využitie s benzínovými pohonnými jednotkami. Tento typ prevodovky umožňuje aktívne využívať účinný výkonový rozsah motora. Výhodou je, že sa prispôsobí jazdným podmienkam a vodičovi vždy zabezpečí lineárny a prirodzený pocit z jazdy. Táto automatická prevodovka totiž prenáša krútiaci moment na kolesá absolútne plynulo, bez trhania známeho z radenia iných typov automatických či automatizovaných prevodoviek. Pre prenos vysokého krútiaceho momentu motora Boxer Diesel a zároveň jemné a hladké radenie musela byť vyvinutá nová, odolnejšia a silnejšia prevodovka Lineartronic. Zaujímavé je, že táto kombinácia umožňuje doslova hodvábne zrýchľovanie auta pri konštantných otáčkach motora. Systém si totiž vždy zvolí optimálny prevodový pomer spomedzi nekonečného počtu kombinácií bezstupňovej prevodovky. Pri jazde s voličom prevodovky v režime D (Drive) nastáva jemný a plynulý prenos sily. Pri razantnom tlaku na pedál akcelerátora pri športovej jazde sa správanie prevodového ústrojenstva zmení a prevodovka radí medzi predvolenými, pevne určenými prevodovými pomermi. Zvuk motora, dynamika zrýchlenia a padajúca ručička otáčkomera pri preradení dávajú vodičovi pri športovom štýle jazdy výbornú spätnú väzbu. Podraďovanie pri spomaľovaní zasa zabezpečuje zodpovedajúci brzdný účinok motora, pričom je pohonný systém pripravený na ďalšiu rýchlu akceleráciu, ak vodič znova šliapne na plynový pedál.
Zdroj: Subaru
Fotogaléria