/
/
Nový Fiat 500 na výstave spotrebnej elektroniky v Las Vegas (CES) 2022

Nový Fiat 500 na výstave spotrebnej elektroniky v Las Vegas (CES) 2022

Reklama

  • Nový Fiat 500 je vystavený v elektrifikačnej zóne expozície Stellantis, a to vo verziách 3+1 a (500)RED.
  • Talianska značka hrá v rámci skupiny svoju rolu a predstavuje svoj najviac ikonický a najmodernejší model: plne elektrický Fiat 500, ktorý reprezentuje jednoduchú a radostnú mobilitu pre všetkých, inými slovami úplne v duchu Dolce Vita.
  • Pokročilá elektrifikácia, technológie kokpitu, ako aj displeje dojazdu a konektivity sú hmatateľnými dôkazmi prechodu spoločnosti Stellantis na spoločnosť udržateľnej, technicky vyspelej mobility.

Talianska ikona sa predstavuje na akcii CES v expozícii spoločnosti Stellantis, konkrétne v elektrifikačnej zóne. Ide o modely 500 3+1 a (500)RED.

CES® 2022 prebieha od 5. do 8. januára. Jedná sa o poprednú svetovú technologickú udalosť a ideálne prostredie na predvedenie súčasných schopností Stellantis, ako aj budúcich technológií elektrifikácie, interiéru kabíny, dojazdu a konektivity.

Talianska značka hrá v rámci skupiny Stellantis významnú úlohu a na akcii CES 2022 predstavuje svoj najviac ikonický a najmodernejší model, skutočnú vlajkovú loď. Plne elektrická 500 bola navrhnutá pre nadchádzajúce desaťročia a potreby elektrickej mobility centier miest budúcnosti.

Nová 500 je skutočným míľnikom v procese elektrifikácie značky FIAT: najviac ikonický a najobľúbenejší model značky je úplne nový, plne elektrický a výhradne elektrický. Model 500 je na celom svete stelesnením talianskeho automobilu: je krásny, disponuje klasickým dizajnom a predstavuje vysoko inšpiratívne umelecké dielo. Jedným slovom, je skutočnou ikonou.

Nová 500 bola navrhnutá, skonštruovaná a vyrobená v Turíne v Taliansku, teda na mieste, kde vznikla jej prvá generácia. Nová 500 je ale skutočnou globálnou ikonou, ktorá je k dispozícii v Európe, Izraeli a Brazílii a jej uvedenie v Japonsku je plánované na rok 2022.

Malý nový elektromobil značky Fiat prelomil „konvenčné“ bariéry elektrických vozidiel: dojazd (až 320 km v cykle WLTP, v mestskom cykle dokonca 460 km), dobu nabíjania (rýchlonabíjanie s výkonom 85 kW v štandarde) a zložitosť použitia („Tech it Easy“) ). Nová 500 je prvým mestským vozidlom s autonómnym riadením 2 úrovne a ponúka tri rôzne karosárske verzie: hatchback, kabriolet a 3+1. Vďaka novej piatej generácii infotainmentu Uconnect je nová 500 vždy pripojená. „Ahoj FIAT“ je pokročilý systém rozpoznávania hlasu, vďaka ktorému môžete s vozidlom hovoriť po obyčajnom vyslovení „Hej FIAT“.

Nová 500 3+1 je „najuniverzálnejšou“ verziou radu 500. Má jedinečné, doslova kúzelné dvere, ktoré cestujúcim uľahčujú nastupovanie a zaisťujú tak maximálny komfort na zadných sedadlách. Tieto „kúzelné dvere“ harmonicky zapadajú do konštrukcie vozidla bez toho, aby ovplyvnili jeho dizajn alebo rozmery, oboje zostávajú rovnaké ako u agilného mestského hatchbacku. Toto riešenie však výrazne zvyšuje jednoduchosť použitia, takže cestujúci môžu ľahko nastúpiť na zadné sedadlá a ľahko naložiť objemné predmety. Stredový stĺpik, ku ktorému sú obvykle zavesené zadné dvere, je plne integrovaný do tretích dverí, čo pri otváraní vytvára obrovský vstupný otvor.

Nová (500)RED je „vyrobená pre planétu a pre jej obyvateľov“. Jej poslanie je veľmi jednoduché, a síce chrániť životné prostredie aj ľudí: je elektrická, rešpektuje životné prostredie a prispieva k udržateľnejšej budúcnosti. Táto misia však ide u verzie (RED) ešte ďalej. Nová (500)RED je 100% elektrická, čím prispieva k boju proti znečisteniu, ale je to aj vozidlo s veľkým etickým obsahom vďaka partnerstvu s (RED) – organizáciou založenou Bonom a Bobbym Shriverom, ktorá už vyše 15 rokov bojuje proti pandémiám.

Spoločne so značkami Jeep a Ram sa FIAT zaviazal venovať v najbližších troch rokoch najmenej 4 milióny dolárov na podporu práce Globálneho fondu v boji proti pandémiám po celom svete. Nová (500)RED je vďaka svojej prítomnosti na veľtrhu CES tiež ideálnym vyslancom odovzdávajúcim posolstvo na americkej pôde.

Zdroj: Fiat

Prečítať celý text

Reklama