6.9 C
Bratislava
utorok, 23 apríla, 2024
Reklama

Nový Ford Fiesta ST

Odporúčame

Ford Fiesta ST budúcej generácie prvýkrát prináša 1,5-litrový trojvalcový motor EcoBoost s výkonom 200 koní a jazdné režimy, ktoré zaručujú maximálne potešenie za volantom.

  • Divízia Ford Performance odhaľuje model Ford Fiesta ST budúcej generácie, poháňaný novým 1,5-litrovým trojvalcovým motorom EcoBoost s výkonom 200 koní, a to ešte pred jeho predstavením na ženevskom autosalóne.
  • Prvý model od tímu Ford Performance vybavený trojvalcovým motorom zároveň ponúka jazdné režimy, ktoré upravujú charakteristiky motora, riadenia, stabilizačných systémov či dokonca zvuk výfuku v záujme optimálneho potešenia z jazdy v každej situácii.
  • Systém elektronického zvýraznenia zvuku spolu s aktívnym výfukovým ventilom zosilňujú športovú zvukovú kulisu trojvalcového motora, ktorý navyše vytvára menej emisií CO2 vďaka funkcii vypnutia valca.*
  • Širšia ponuka možností osobného prispôsobenia a technológií zahŕňa nové balíky dizajnových prvkov, ako aj rozsiahle možnosti pripojenia prostredníctvom systému SYNC 3 s 8-palcovou dotykovou obrazovkou a špičkový audiosystém B&O Play.
  • Divízia Ford Performance dnes odhalila model Ford Fiesta ST budúcej generácie, poháňaný novým 1,5-litrovým trojvalcovým motorom EcoBoost.

Fiesta ST budúcej generácie sa objavuje vôbec po prvýkrát ešte pred svojou celosvetovou verejnou premiérou, ktorá sa uskutoční budúci mesiac na autosalóne v Ženeve. Ponúkne výkon 200 koní, krútiaci moment 290 Nm a predpokladanú hodnotu zrýchlenia z 0 na 100 km/h len
6,7 sekundy.

Tretia generácia Fiesty ST bude zároveň úplne prvým modelom od tímu Ford Performance, ktorý na pohon využíva trojvalcový motor, a tiež prvou Fiestou ST s možnosťou voľby jazdných režimov. Vďaka tomu bude možné nakonfigurovať charakteristiky motora, riadenia či stabilizačných systémov na nastavenia Normal, Sport a Track, a zabezpečiť tak optimálny pôžitok z jazdy v rôznych podmienkach od diaľnice až po pretekársky okruh.

Jazdné režimy budú okrem toho upravovať aj nastavenia technológie elektronického zvýraznenia zvuku (ESE) a aktívny výfukový ventil na reguláciu zvuku, aby si vodič mohol vychutnať ešte uspokojivejší zážitok z jazdy. Tieto technológie zosilňujú prirodzený športový zvuk nového 1,5-litrového motora EcoBoost, ktorý okrem toho disponuje aj úplne prvým systémom vypínania valca od spoločnosti Ford pre trojvalcový motor. To pomáha dodatočne znížiť úroveň emisií CO2 na predpokladanú hodnotu 114 g/km.*

Fiesta ST budúcej generácie sa dostane na trh začiatkom roka 2018, pričom hneď od začiatku si ju zákazníci budú môcť objednať v trojdverovej alebo tiež päťdverovej verzii karosérie.

Prinesie tiež širšiu ponuku výbavy interiéru a viac možností osobného prispôsobenia než kedykoľvek predtým. Pre exteriér s odvážnym a nápadným dizajnom bude k dispozícii napríklad jedinečná mriežka chladiča inšpirovaná pretekárskymi vozidlami a exkluzívne 18-palcové zliatinové disky kolies.

„Naša Fiesta ST budúcej generácie je verná filozofii poskytovať najmodernejšie technológie, ktoré vylepšia každý aspekt citlivého podvozka a pohonného systému od tímu Ford Performance,“ povedal Joe Bakaj, viceprezident pre vývoj produktov spoločnosti Ford of Europe. „Vďaka voliteľným jazdným režimom a novému motoru EcoBoost, ktorý prináša nevídanú kombináciu výkonu a hospodárnosti, zaručí nová Fiesta ST doposiaľ najvšestrannejší, najzábavnejší a zároveň najintenzívnejší zážitok z jazdy s týmto modelom.“

Nový 1,5-litrový motor EcoBoost

Ako ďalší člen rodiny zážihových motorov EcoBoost od spoločnosti Ford, do ktorej patrí aj viacnásobne ocenený 1,0-litrový motor EcoBoost, využíva nový 1,5-litrový motor EcoBoost technológie ako preplňovanie turbodúchadlom, vysokotlakové vstrekovanie paliva či dvojité nezávislé variabilné časovanie vačkových hriadeľov. Vďaka tomu ponúka optimálnu úroveň výkonu a spotreby paliva.

Trojvalcová architektúra motora zaručuje prirodzene vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach. O zosilnenie výkonu sa ďalej stará aj nové turbodúchadlo s optimalizovanou konštrukciou turbíny, ktorá prispieva k rýchlejšiemu nárastu plniaceho tlaku a obmedzuje oneskorenie turba na minimum. Výsledkom je zábavnejšia jazda s lepšou odozvou.

Nové spojenie technológií vstrekovania paliva do sacieho kanála a priameho vstrekovania paliva prináša vyšší výkon a lepšiu odozvu, ale aj nižšie emisie CO2,* pričom spotreba paliva sa znížila predovšetkým pri nízkom zaťažení motora.

Nová technológia spoločnosti Ford umožňujúca vypínanie valca – prvýkrát ohlásená pre 1,0- litrový motor EcoBoost a svetová novinka v rámci trojvalcového motora – prinesie majiteľom Fiesty ST ešte nižšiu spotrebu paliva bez negatívneho vplyvu na výkon. V situáciách, keď sa nevyžaduje plný výkon, ako napríklad pri jazde dolu svahom na neutrál alebo pri ustálenej jazde s nízkym zaťažením motora, táto technológia automaticky zastaví prívod paliva a prevádzku ventilov v jednom z valcov motora. Valec sa dokáže vypnúť alebo znova zapnúť už sa

14 milisekúnd, čo je 20-krát rýchlejšie ako žmurknutie oka. V prípade potreby je tak plný výkon okamžite k dispozícii.

Celý motor je vyrobený z hliníka a je vybavený integrovaným zberným výfukovým potrubím, ktoré pomáha motoru rýchlejšie dosiahnuť optimálnu teplotu, a tým aj vyššiu hospodárnosť. Okrem toho sa znížila vzdialenosť medzi valcami a turbodúchadlom, ktorú musia výfukové plyny prejsť, čo vedie k rýchlejšiemu nástupu krútiaceho momentu. Súčasťou vozidla bude aj technológia filtrácie pevných častíc vo výfukových plynoch, ktorá znižuje emisie sadzí.

Nové jazdné režimy

Fiesta ST novej generácie je teraz ešte všestrannejšia vďaka voliteľným jazdným režimom, ktoré vodičovi prinášajú optimálny zážitok z jazdy v rôznych situáciách, od vozenia detí do školy až po pretekársky okruh:

  • V režime Normal sa charakteristiky motora, systém riadenia trakcie, elektronický stabilizačný systém (ESC), systém ESE, zvuk výfuku a elektronický posilňovač riadenia (EPAS) nakonfigurujú tak, aby prinášali prirodzenú odozvu a pocit prepojenia s vozidlom.
  • V režime Sport získa motor ostrejšiu charakteristiku a rýchlejšiu odozvu na stlačenie plynového pedála. Upravené nastavenia posilňovača EPAS zasa poskytujú výraznejšiu spätnú väzbu a citlivejšie ovládanie pri jazde vo vysokej rýchlosti. Okrem toho sa otvorí aktívny ventil na regulácii hluku a systém ESE zintenzívni športovú kulisu výfuku a hluk motora v kabíne.
  • V režime Track sú všetky systémy ovplyvňujúce dynamiku vozidla vyladené tak, aby vozidlo dosahovalo čo najrýchlejšie časy na okruh. Vypne sa systém riadenia trakcie a systém ESC sa nastaví do režimu „wide-slip“ s obmedzenými zásahmi, čo je ideálne pre tvrdú jazdu na okruhu.

Živý a citlivý podvozok vyladený divíziou Ford Performance podporí vylepšená technológia smerovania krútiaceho momentu, ktorá zvyšuje stabilitu vozidla na ceste a obmedzuje nedotáčavosť pribrzďovaním vnútorného predného kolesa pri zatáčaní. Systém ESC s tromi režimami umožní vodičovi vybrať si medzi plnými zásahmi systému, režimom „wide-slip“ s obmedzenými zásahmi a úplným vypnutím systému.

Viac možností osobného prispôsobenia

Fiesta ST budúcej generácie prinesie viac možností osobného prispôsobenia než kedykoľvek predtým. Zákazníci si tak budú môcť vybrať z celého radu prvkov výbavy pre radiacu páku, volant, kľučky dverí a dekoračné lišty palubnej dosky, a zvoliť si spomedzi osobitých dizajnových balíkov.

Ergonomický interiér modelu Fiesta ST zasa ponúkne sedadlá Recaro s vynikajúcou oporou a volant s plochou spodnou časťou. Ponuka farieb karosérie sa rozšíri o nový modrý odtieň Liquid Blue. Fiesta ST bude okrem toho vybavená exkluzívnymi 18-palcovými zliatinovými diskami kolies.

„Cieľom našich modelov ST je priblížiť zážitok z jazdy Ford Performance zákazníkom bez ohľadu na ich životný štýl,“ povedal Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu Fiesta ST. „Fiesta ST novej generácie bude hneď od začiatku dostupná v troj- aj päťdverovej verzii
s množstvom výrazných dizajnových prvkov, ktoré ideálne dotvoria výkonové charakteristiky modelu. Vďaka tomu bude atraktívnejšia pre ešte širšie spektrum zákazníkov.“

Komunikačný a informačno-zábavný systém SYNC 3 od spoločnosti Ford umožní vodičom ovládať audiosystém, navigáciu aj pripojené inteligentné telefóny pomocou jednoduchých, hovorových hlasových povelov. Systém SYNC 3 je kompatibilný so službami Apple CarPlay
a Android AutoTM. Jeho súčasťou sú dotykové obrazovky s uhlopriečkou až do 8 palcov, ktoré pripomínajú tablet a vyzerajú akoby sa vznášali. Obsluhovať ich môžete dotykovými gestami priblíženia či oddialenia prstov alebo švihnutím po obrazovke.

V ponuke pre model Fiesta ST budúcej generácie bude aj vysokokvalitný audiosystém B&O PLAY, ktorý zaručuje špičkový hudobný zážitok. Ide len o jeden z množstva prvkov, ktoré automobilka Ford prvýkrát ohlásila minulý rok pre model Fiesta budúcej generácie.

Zdroj: Ford

Reklama