6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 marca, 2024
Reklama

Nový Golf – inteligentný, digitálne prepojený a elektrifikovaný

Odporúčame

 
  • Ôsma generácia. Novo navrhnutý a vyvinutý Golf koncom roka 2019 prinesie inovatívny impulz do kompaktnej triedy
  • Vonkajší dizajn. Perfektné proporcie a výrazné línie dodávajú novému Golfu charizmu a dynamiku
  • Dizajn interiéru. Digitálne užívateľské rozhrania prinášajú revolúciu do dizajnu a uľahčujú ovládanie
  • Koncepcia osvetlenia z LED. Nový Golf štandardne najmodernejšou technikou LED premieňa noc na deň

Je najúspešnejším modelom značky Volkswagen všetkých čias – Golf, z ktorého sa predalo viac ako 35 miliónov kusov. Fenomén v automobilovom svete. Teraz štartuje novo vyvinutá ôsma generácia bestsellera: digitalizovaná, zosieťovaná, predvídajúca, intuitívne ovládateľná a inovatívne elektrifikovaná. Nikdy predtým nebol Golf progresívnejší. Hneď s piatimi hybridnými verziami elektrizuje kompaktnú triedu; jeho digitálna architektúra interiéru umožňuje nové dimenzie intuitívneho ovládania; asistovaná jazda je možná do rýchlosti 210 km/h; ako prvý Volkswagen využíva vďaka Car2X kolektívnu inteligenciu premávky a predvídavo upozorňuje na nebezpečenstvá. Golf má svetovú premiéru tam, kde bol vynájdený a kde sa 45 rokov vyrába: vo Wolfsburgu, v meste automobilov.

Volkswagen nanovo definuje triedu Golfa:

Vďaka inteligentnej digitalizácii – rýchlejšie a intuitívne ovládanie

  • Človek v stredobode. Zobrazovanie a ovládacie prvky boli dôsledne digitalizované aby ich funkcia bola zrejmá na prvý pohľad
  • Innovision Cockpit. Golf je prvým modelom danej cenovej kategórie sériovo vybaveným kompletne digitálnym kokpitom high-end
  • Nové hlasové ovládanie. Inovatívne hlasové ovládanie reaguje ma povely v prirodzenej reči (len vo vybraných jazykoch)
  • Mobile Key. Kompatibilné smartfóny nahrádzajú kľúč od vozidla
  • Golf je always on. „We Connect“ a „We Connect Plus“ prinášajú streaming, webradio a ďalšie online funkcie do kabíny
  • Functions-on-Demand. V Golfe sa budú dať určité funkcie a systémy aktivovať aj dodatočne pomocou „We Upgrade“
  • „Alexa“ urobí. Asistent Amazon „Alexa“ je priamo integrovaný v Golfe.  „Alexa“ môže na požiadanie prehrávať hudbu, ovládať kompatibilné domáce spotrebiče alebo vyvolať informácie ako správy a počasie (hlasové ovládanie len vo vybraných jazykoch)

Najširšie spektrum pohonu v triede – 5 nových hybridných verzií

  • Ekologický. Väčšia efektivita, menej emisií – nové technológie pohonu prinášajú zníženie spotreby až o 17 percent
  • Hybridná ofenzíva. Nový Golf bude ako prvý Volkswagen dostupný s piatimi hybridnými verziami (eTSI a eHybrid)
  • eTSI. Ako jediný vo svojej triede nový Golf poskytuje tri vysoko efektívne 48-voltové systémy pohonu mild hybrid s výkonmi 81, 96 a 110 kW (110, 130 a 150 k)
  • eHybrid. Nový Golf ponúkne aj plug-in hybrid v dvoch výkonových stupňoch: so 150 kW (204 k) a ako GTE s výkonom 180 kW (245 k)

Sériovo s Car2X – Golf posúva latku v oblasti bezpečnosti

  • Car2X. Ako prvý Volkswagen vytvára Golf sériovou komunikáciou Car2X nové štandardy v oblasti bezpečnosti cestnej premávky
  • Head-up displej. Dôležité informácie ako rýchlosť alebo pokyny navigácie sa zobrazujú v zornom poli vodiča
  • IQ.DRIVE. „Travel Assist“ podporuje vodiča inteligentným, aktívnym ovládaním riadenia, akceleráciou a brzdením do rýchlosti 210 km/h
  • Reflektory IQ.LIGHT – LED-Matrix. Interaktívna osvetľovacia technológia výrazne zvyšuje bezpečnosť pri jazde v noci

Smart Home – v novom Golfe sa každý cíti ako doma

  • Personalizácia 2.0. Golf ukladá nastavenia vodiča a môže ich z cloudu vyvolať pri každej zmene vodiča alebo vozidla
  • 3-zónová klimatizácia. Cez „Smart-Climate“ sa intuitívne spúšťajú funkcie klimatizácie ako „Ohrievať ruky“ alebo „Čerstvý vzduch“
  • Harman Kardon Sound. Nový audiosystém premium amerického audio špecialistu s výkonom 400 W zabezpečuje perfektný zvuk v Golfe

Nezameniteľný ako Golf – najprogresívnejší Golf všetkých čias reflektuje najnovší stav modulárnej platformy s priečne uloženým motorom MQB

  • Inovácie Golfa majú vplyv na všetky modelové rady využívajúce MQB
  • Volkswagen ročne vyrobí vyše 3,4 milióna vozidiel s MQB

Motor pokroku. S ôsmou generáciou Golfa debutuje najnovšia generácia modulárnej platformy s priečne uloženým motorom MQB (Modularer Querbaukasten). Golf je preto – ako aj vždy v minulosti – oveľa viac ako iba modelový rad. Celosvetový úspech značky Volkswagen a vzostup koncernu  Volkswagen AG na číslo 1 medzi automobilovými výrobcami sú bezprostredne spojené s Golfom. V roku 2012 bol prvým modelom značky na báze MQB – túto vysoko variabilnú platformu využíva mnoho svetových bestsellerov. K ním patria v miliónových počtoch predávané modely Volkswagen ako Passat, Jetta pre trh USA alebo úspešné modely pre čínsky trh Lavida a Sagitar. V segmente SUV zas Tiguan, T-Roc alebo model Atlas pre USA, ktorých gény MQB sa odvodzujú od Golfa. Keď sa spočítajú výrobné počty všetkých modelov Volkswagen na báze MQB za rok 2018, je to vyše 3,4 milióna kusov. V rámci všetkých značiek koncernu tento počet za rok 2018 predstavuje dokonca až približne 5,1 milióna exemplárov MQB. Všetky tieto modely budú profitovať z inovácií Golfa ôsmej generácie, ktorý je štartovným a vedúcim modelom pre MQB budúceho desaťročia.

Dynamická evolúcia exteriéru

  • Sila, precíznosť a technológia LED vytvárajú vonkajší vzhľad nového Golfa
  • Koeficient aerodynamického odporu bol znížený na 0,275

Charizmatický exteriér. Od debutu prvého Golfa pred 45 rokmi bol tento model značky Volkswagen vždy vozidlom, ktoré harmonicky spájalo vysokú úžitkovú hodnotu s čistým, precíznym dizajnom. Táto orientácia pokračuje aj pri novom Golfe. Jeho silueta je par excellence príkladom dokonalej súhry estetiky a funkčnosti. Dominantným prvkom dizajnu, je zadný stĺpik karosérie, charakteristický pre Golf. Dodáva karosérii dynamický vizuálny impulz pohybu vpred, zhutňuje teleso karosérie smerom dozadu a prenáša ikonickú grafiku prvého Golfa do súčasnosti. Ideálny pomer presklenej časti ku karosérii pod líniou bočných okien dodáva novému Golfu výraznú prezenciu, nízko potiahnutá línia strechy autentický športový akcent. Rovnako výrazná je aj energická zadná časť karosérie, charizmatická predná časť s výrazne úzkou maskou chladiča a hrana lemujúca celú karosériu v úrovni kľučiek dverí. Technológia LED pri všetkých verziách nahrádza konvenčné zdroje svetla – svetelný dizajn pri tom patrí k jednému z dominantných a nezameniteľných štylistických prvkov Golfa ôsmej generácie. Reflektory z LED sú na výber v troch verziách – po prvý raz v kompaktnej triede aj ako adaptívne IQ. LIGHT – LED-Matrix s desiatimi osvetľovacími funkciami.   

Rozmery a aerodynamika. Hoci nový Golf sa na prvý pohľad zdá nižší, pretiahnutejší a dynamickejší, jeho kompaktné rozmery zostali zachované. Dĺžka je 4.284 mm, šírka 1.789 mm a výška 1.456 mm. Rázvor osí kolies je 2.636 mm. Každý diel karosérie bol nanovo vytvarovaný a optimalizovaný v aerodynamickom tuneli, čo dokumentujú aerodynamické hodnoty: kolmý priemet čelnej plochy klesol na 2,21 m2, koeficient aerodynamického odporu na 0,275.

Digitálna revolúcia v interiéri

  • Digitálny kokpit mení spôsob jazdy
  • Digitalizácia umožňuje intuitívne ovládanie

Samovysvetľujúci digitálny svet. Nový sériový digitálny združený prístroj s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) a online systém infotainmentu s displejom 21 cm (8,25 palca) splývajú v jednej osi do digitálneho kokpitu. Pri voliteľnom systéme infotainmentu s displejom 25,4 cm (10 palcov) vzniká „Innovision Cockpit“ podobný modelu Touareg – vlajkovej lodi značky. Tento digitálny svet Golfa dotvárajú ovládacie ostrovy s dotykovými tlačidlami a ovládačmi (Touch-Slider). Na želanie dopĺňa spektrum informačných zobrazovacích prvkov Head-up displej, premietajúci informácie priamo na čelné sklo. Dôsledná digitalizácia umožňuje – s dotykovými plochami a hlasovým ovládaní prirodzenou rečou – celkom prirodzené a intuitívne ovládanie. Volkswagen využíva digitálne zobrazovacie a ovládacie prvky na pozdvihnutie interiéru na novú úroveň interakcie medzi človekom a strojom. Jednotlivé systémy nie sú zosieťované iba navzájom, ale prostredníctvom dátovej jednotky Online-Connectivity-Unit (OCU) aj s vonkajším svetom. Sériová OCU s integrovanou kartou eSIM zabezpečuje prístup k online funkciám a službám „We Connect“ a „We Connect Plus“. Malý   príklad: navigácia je vďaka online pripojeniu interaktívna, preto sú automaticky zobrazované body záujmu POI (Points of Interest) pozdĺž trasy podložené doplnkovými informáciami – napríklad telefónnymi číslami na rezerváciu stola v reštaurácii pomocou smartfónu a rozhrania Bluetooth. Digitálne displeje sa dajú personalizovať v širokom rozsahu a prispôsobiť individuálnemu vkusu vodiča. Faktom je, že zosieťovaný digitálny kokpit Golfa zmení spôsob, akým ovládame funkcie automobilu. Technologický skok je tu porovnateľný s debutom prvého smartfónu s dotykovým displejom.

Funkcie na želanie. Nóvum predstavuje, že technológie nového Golfa sa dajú po prvý raz nielen aktualizovať, ale v mnohých prípadoch aj dodatočne aktivovať („We Upgrade“). Takýmto spôsobom si môže zákazník dodatočne doobjednať napríklad adaptívny tempomat „ACC“, asistent diaľkových svetiel „Light Assist“, navigáciu, „App-Connect“ (pripojenie pre smartfón), „Wireless App-Connect“ (bezdrôtové pripojenie iPhone), hotspot WLAN a hlasové ovládanie.

Asistovaná jazda a kolektívna inteligencia pre vyššiu bezpečnosť

  • Nový Golf môže asistovane jazdiť do rýchlosti 210 km/h
  • Komunikácia Car2X v predstihu varuje pred lokálnymi nebezpečenstvami

Zosieťované technológie. Golf ôsmej generácie zavádza v kompaktnej triede snový status quo v oblasti asistovaných jazdných funkcií. Asistenčný systém „Travel Assist“, zavedený po prvý raz na svete v modelovom rade kompaktnej triedy, umožňuje Golfu jazdiť na diaľniciach do rýchlosti 210 km/h asistovane bez aktívneho ovládania riadenia , akcelerátora a brzdy vodičom – stačí aby mal vodič aspoň jednu ruku položenú na kapacitnom volante. Tým sa najmä pri dlhých jazdách zvyšuje komfort a bezpečnosť. Okrem toho je nový Golf ako prvý model značky   Volkswagen štandardne prepojený so svojim okolím. Funkcia Car2X využíva informácie iných vozidiel v okruhu 800 metrov, ako aj signály cestnej infraštruktúry na upozorňovanie vodiča na nebezpečné situácie v premávke. Súčasne takéto upozornenia vysiela ďalším automobilom s funkciou Car2X. Tým sa stáva kolektívna inteligencia realitou. Predstavuje začiatok novej etapy bezpečnosti cestnej premávky, pretože Volkswagen ide zaviesť upozornenia cez Car2X ako štandard prostredníctvom masových modelov ako Golf. Ďalší príspevok k zvýšeniu bezpečnosti predstavujú nové adaptívne reflektory „IQ.LIGHT – LED-Matrix“ s ich čiastočne interaktívnymi osvetľovacími funkciami.

Osem nových verzií pohonu so spotrebou zníženou až o 17 percent

  • S debutom nového Golfa štartuje hybridná ofenzíva
  • Príkladne úsporné motory high-tech TSI a TDI

TSI, TDI, TGI, eTSI, eHybrid. Ponuka pohonných jednotiek pre nový Golf zahŕňa benzínové motory (TSI), naftové motory (TDI), motory na stlačený zemný plyn CNG (TGI), ako aj pohony mild hybrid (eTSI) a plug-in hybrid (eHybrid). Všetky spaľovacie motory majú prepĺňanie turbodúchadlom a priame vstrekovanie paliva. Ich výkonové spektrum bude (po zavedení všetkých motorov) siahať od 66 kW (90 k) do 245 kW (333 k). Až osem pohonných jednotiek je v Golfe použitých po prvý raz. Novinkami v programe sú dva benzínové trojvalce 1.0 TSI s výkonmi 66 a 81 kW (90 a 110 k) a dva štvorvalcové naftové motory 2.0 TDI s výkonmi 85 a 110 (115 a 150 k). Nové motory TSI sa okrem iného vyznačujú inovatívnym pracovným cyklom „TSI-Miller“ vďaka ktorému dosahujú zvlášť nízke hodnoty spotreby paliva a emisií. Novinkou pri motoroch TDI je Twindosing – dvojnásobné vstrekovanie AdBlue s dvoma katalyzátormi – výrazne znižujúce emisiu oxidov dusíka (NOX). Nové motory TDI majú spotrebu paliva nižšiu až o 17 percent oproti rovnako výkonným predchodcom a štandardne sa montujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri obidvoch si zákazník môže objednať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Z predchádzajúcej generácie boli prevzaté benzínové štvorvalce 1.5 TSI s funkciou vypínania valcov ACT pri čiastočnom zaťažení, dosahujúce výkony 96 a 110 kW (130 a 150 k). Novinkou sú aj štyri hybridné pohonné agregáty pre Golf ôsmej generácie.

Tri eTSI a dva eHybrid. Ako prvý model značky Volkswagen sa bude dať nový Golf objednať hneď s piatimi hybridnými pohonnými jednotkami. U značky Volkswagen tu debutuje technológia mild hybrid, pracujúca s napätím 48 voltov. Nový pohon mild hybrid, označený eTSI, tvoria efektívne benzínové motory TSI najnovšej generácie, štartovací generátor 48 V, pripojený k motoru drážkovaným remeňom a lítiovo-iónová akumulátorová batéria s napätím 48 V. Prednosťou tohto systému pohonu je výrazné zníženie spotreby paliva približne o 10 percent (podľa WLTP), ako aj komfortná a agilná charakteristika motora pri rozjazde vďaka podpore spaľovacieho motora štartovacím generátorom. Volkswagen bude nový Golf ponúkať ako eTSI v troch výkonových stupňoch: 81, 96 a 110 kW (110, 130 a 150 k). Agregáty eTSI sa štandardne kombinujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Okrem toho bude ôsma generácia bestsellera značky Volkswagen k dispozícii aj s dvoma pohonmi plug-in hybrid na báze benzínového štvorvalca 1.4 TSI. Nová úsporná verzia pohonu, teraz označeného ako eHybrid, dosahuje výkon 150 kW (204 k), športovo vyladená verzia GTE (vyvinutá z predchodcu) má výkon až 180 kW (245 k). Obidve majú novú lítiovo-iónovú batériu s väčšou kapacitou 13 kWh (plus 50 percent), umožňujúcu výrazne dlhší dojazd výlučne s elektrickým pohonom a špeciálnu 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.

Štyri nové línie vybavenia zabezpečujú maximálnu individualitu

  • „Golf“, „Life“, „Style“ namiesto „Trendline“, „Comfortline“, „Highline“
  • Nová verzia „R-Line“ nahrádza komplety „R-Line“ predchodcu

Novo konfigurované línie vybavenia. Volkswagen úplne nanovo nakonfiguroval spektrum vybavenia nového Golfa. Doterajšie tradičné línie vybavenia „Trendline“, „Comfortline“ a „Highline“ sú históriou. Odteraz sú v programe línie „Golf“, „Life“ a „Style“, ako aj športová verzia „R-Line“. Všetky nové línie majú výrazne bohatšie sériové vybavenie ako porovnateľní predchodcovia. Už základná verzia zahŕňa prvky ako reflektory z LED a zadné skupinové svetlá z LED, štartovanie tlačidlom „Keyless Start“, digitálny združený prístroj, mobilné online služby a funkcie „We Connect“ a „We Connect Plus“, multifunkčný volant, automatickú klimatizáciu, asistent udržiavania jazdného pruhu „Lane Assist“, odbočovací asistent, systém monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s predvídavým systémom na ochranu chodcov a komunikáciu Car2X. V priebehu budúceho roka budú nasledovať samostatné športové modely Golf GTI a Golf GTD so zvlášť výkonným motorom TDI, hybridný Golf GTE so zvýšeným výkonom a špičkový Golf R s pohonom všetkých kolies.

Predpredaj na Slovensku je plánovaný na začiatok budúceho roka 2020.

Zdroj: Volkswagen

Reklama